14 Май, 2024 07:39 1 770 43

2000 души са убити в катастрофи с млади шофьори

  • катастрофи-
  • убити-
  • млади шофьори

Голяма част от тези инциденти са на прави пътни участъци със суха настилка и добра видимост

2000 души са убити в катастрофи с млади шофьори - 1
Снимка: БГНЕС

Данните от черната статистика - за последните две години близо 2000 души са починали при инциденти с участието на млади шофьори със стаж зад волана до две години. Очевидно обаче с добро самочувствие и лоша преценка, защото голяма част от тези инциденти са на прави пътни участъци със суха настилка и добра видимост. Това обобщи БНТ.

За съжаление не мога да съобщя позитивна тенденция за намаляване на катастрофите с участието на млади шофьори, защото за 2022 и 2023 година броят на тези инциденти, на загиналите и на ранените е приблизителен. Да вземем например миналата година. Данните показват близо 1000 тежки катастрофи с шофьори с до две години стаж зад волана. Броят им представлява цели 13% от всички тежки инциденти. Загиналите са 59, а ранените - близо 1400. Сега нещо, което звучи едновременно стряскащо и изненадващо - близо 300 от шофьорите при тези инциденти са били без обезопасителен колан. Много от тях са катастрофирали сами, без да има сблъсък с друг участник в движението. На фона на тези данни от полицията призовават за внимателно шофиране със съобразена скорост, а неправителственият сектор отново подчертават нуждата от спешни мерки.

Без сериозно увеличение и без сериозно намаление. Това показва анализът на катастрофите с млади шофьори през последните две години. И ако това, че няма много повече жертви звучи успокояващо, то остава притеснителна липсата на позитивна промяна.

"Най-силно впечатление прави това, че е много голям броят на самостоятелно катастрофиралите превозни средства в тези произшествия или с други думи казано, те самокатастрофират - само едно превозно средство участва в тези произшествия", каза главен инспектор Лъчезар Близнаков - Пътна полиция.

Младият шофьор, който се превръща в участник в тежка катастрофа, най-често силно натиска газта и не се съобразява с другите. Често фаталните сблъсъци са извън населените места, на прави и сухи участъци.

"Наистина несъобразената скорост е бичът, който допринася за толкова висок травматизъм при тези произшествия. Последван разбира се от неосигуряване на предимство, внезапна промяна посоката на движение и останалите нарушения", посочи главен инспектор Лъчезар Близнаков - Пътна полиция.

И ако скоростта е водещата причина за инциденти, от Асоциацията на пострадалите при катастрофи изострят вниманието на сериозен проблем:

"Във втория по големина град в България стационарните камери за скорост в града са нула. Пътна полиция разполага с четири мобилни камери и тя ги сменя в определени периоди, когато правят акции, но стационарни камери в града няма", каза Владимир Тодоров - Асоциация на пострадалите при катастрофи.

И отново напомнят нуждата от законодателни промени: "Да се ограничат ползването на мощни коли първите две години, да се направят рестрикции по отношение на нощното шофиране първите две години, да се намали допустимата скорост първите две години, да се намали допустимата концентрация на алкохол първите две години. Всички тези мерки и подобни на тях работят в доста европейски държави", каза Владимир Тодоров - Асоциация на пострадалите при катастрофи.

След тежките инциденти неизбежно идват апелите и към младите шофьори, и към техните близки: "Да купиш на млад шофьор джип, мощен джип, огромен и той да е с много малък стаж, ми това не е синовна или дъщерна обич, това е даваш му едно оръжие в ръцете на едно дете", смята Владимир Тодоров - Асоциация на пострадалите при катастрофи.

"Ако ограничат скоростта си на движение и се движат в допустимите норми, дори да възникне инцидент, той не би бил с тежки последствия", предупреждава главен инспектор Лъчезар Близнаков - Пътна полиция.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Циник

    17 1 Отговор
    Абе иначе прочистваме нацията генетично...
  • 2 Чудомир

    26 1 Отговор
    59 души са починали, не 2000!!!!
  • 3 Здрасти

    27 4 Отговор
    И за това са виновни правителствата управлявали последните 20 год. Полицията се ползва само за събиране на пари от глоби.

    Коментиран от #15

  • 4 Дии

    5 18 Отговор
    Пълна лъжа и манипулация. За 2023 общо починали при ПТП в България са петстотин и нещо човека. Общо. През осемдесетте години са били по 1500 на година.

    Коментиран от #27

  • 5 Пипи

    14 2 Отговор
    Да се елиминира корупцията в ДАИ и КАТ.
  • 6 Терзиев

    8 8 Отговор
    Терминал 1 и 2 ви очакват. Западна европа ще ви даде спокойствие и сигурност

    Коментиран от #35

  • 7 Джигит

    3 27 Отговор
    Пенсионерите на проверочен след 60 години !Щателен психо и очен лекар !

    Коментиран от #24, #29, #30

  • 8 Ами защо

    22 4 Отговор
    им дават разрешителни за управление на МПС на 18г. Та те са още деца. Спокойно възрастовият праг може да бъде вдъхнат на 23-25 години. Тогава човек е вече по-зрял и предпазлив. Създава семейство, строи дом, има отговорности и знае повече... Има житейски опит.

    Коментиран от #10

  • 9 Анти Факти

    13 1 Отговор
    Баба Мара пак се препъна в нощното гърне !
  • 10 Преземяването е

    10 0 Отговор

    До коментар #8 от "Ами защо":

    След 30 ако изобщо се случи .
  • 11 1234

    14 2 Отговор
    Крайно време е л ъ жата да свърши, няма ло кой да я проверява мария като пише: "Данните от черната статистика - за последните две години близо 2000 души са починали при инциденти с участието на млади шофьори със стаж зад волана до две години. " - истината , за 2022 год - 531 загинали общо, за 2023 год. - 521 загинали общо. От всички катастрофи и водачи. После от фалшиви данни произлизат закони. Скърбя с хората загубили близки или пострадали тежко с трайни увреждания, но не може на тях да им се дава да правят закони.
  • 12 Нешо

    16 0 Отговор
    А предлагат децата да взимат книжки на 17 г? Явно са решили да прочистят нацията.
  • 13 Верно ли

    15 0 Отговор
    "Да купиш на млад шофьор джип, мощен джип, огромен и той да е с много малък стаж, ми това не е синовна или дъщерна обич, това е даваш му едно оръжие в ръцете на едно дете". Хахха, че те затова им ги купуват, бе, Марче - да газят! Да забранят до 30 годишна възраст повече от 1.2 и да видим как ще газят и как ще се цепят в стълбове! И една казармичка между другото, та да ги видим тогава малките шоферчета! И отнемане на книжка за гледане на телефон в движение!
  • 14 Юрист

    14 4 Отговор
    ЗАБРАНЕТЕ НА МЛАДИТЕ ДО 21 ДА КАРАТ КОЛИ!
  • 15 Хаха

    3 5 Отговор

    До коментар #3 от "Здрасти":

    Това пропаганда на БСП активист ли е? Преди 20 г.да не е било по добре, явно си бил малък и не помниш
  • 16 Перо

    13 1 Отговор
    Корупцията некадърността и разложението са държавна политика, обхванала всички сфери на социално-икономическия и политически живот у нас, вкл. шофьорските курсове и изпитите за книжка! Катаджиите да като проститутките, само че повикването е за ПТП. За 34 г. съм виждал безброй километрични задръствания и много натоварен трафик, но никога регулировчик от КАТ! Те могат да се видят само като прикрити и търсещи глоби и корупция или спящи в коли, под дълбока сянка! Пълна деградация! Днес един комисар от КАТ Пловдив коментираше тежка катастрофа на водач с 16 нарушения и той ги раздели на маловажни и важни, по неизвестен критерии, като удар отзад, било маловажно нарушение от неспазване на дистанция! Сетих за Милен Цветков и още един случай до х-л Хемус, по логиката на комисаря нарушението е “неспазване на дистанция, а не престъпление с жертви!
  • 17 Абе

    7 3 Отговор
    Мощността и големината на превозното средство са без значение. Важното е възрастта. Нито твърде млади, нито твърде възрастни следва да бъдат включвани в автомобилния трафик. Това е очевидно.

    Коментиран от #26, #31

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Ломския

    4 0 Отговор
    2022 г. - загинали 531 и ранени 8422 участници в движението по пътищата при 6609 тежки ПТП
  • 21 Ломския

    3 0 Отговор
    2023 г. - загинали 525 и ранени 9101 участници в движението по пътищата при 6993 тежки ПТП...............по данни от сайта на МВР пътна полиция
  • 22 българина

    5 0 Отговор
    като станеш хирург веднага ли ти дават да оперираш глава?!? първите 6 м с придружител, първите 2 г кола до 80 кс и задължително част от курса посещение и разговор с катастрофирали в болницата!!!!
  • 23 българина

    4 0 Отговор
    младежа от пловдив на 3 г шофьор с кола 350 кс стига до дървото. затова след 2 г кола над 80 кс, да свикнеш с пътя
  • 24 Тъй да, те горе в статията,

    8 0 Отговор

    До коментар #7 от "Джигит":

    За пенсионерите пишат. Или за 21 годишен младеж, в кола за 200 к лева поне, с майка работеща в КАТ. Регистриран на фирма от София. Какво ли си мисли всеки от тук присъстващите?
  • 25 Бързи и яростни

    6 0 Отговор
    Според катеричока, 16 нарушения и една катастрофа за три години, означават изряден водач.
  • 26 Прапрадядо ти

    10 0 Отговор

    До коментар #17 от "Абе":

    Колко среднощни катастрофи с жертви и разцепени жибки и беенвета са причинени от възрастни шофьори, че да ги ограничаваш?
  • 27 Петър

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Дии":

    А знаеш ли защо е тази огромна разлика? Само да не се подведеш, че автомобилите са станали по сигурни.
  • 28 Маха се кат В и който мине психо теста

    2 0 Отговор
    И курса за водач на МПС става професионален водач с кат С
    Любителите водачи с кат В на какво се любуват незнам
  • 29 Моряка

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Джигит":

    Не джигит,а тъпанар.Най младите избиват народа по улиците,а не опитните и улегнали старчоци.Показва го статистиката.Аз за 50 години нямам нито едно произшествие,карам дизел 175 к.с./420 Н.м.И си сдържам холеричния темперамент.Защото имам И имам повече от 2 грама мозък.И самодисциплина.И съм се оформил при социализма,а не при днешната неолиберална леберастия.Когато катаджиите си гледаха работата.Някой да е виждал в последните 30 години жив полицай да респектира пеша народонаселението?Кой отмени казармата и нейната формираща роля?Кой разврати съдебните органи,които точат делата с години,докато се забравят?
  • 30 Дядо ви я

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Джигит":

    За нас разбрахме,но за пияните,надрусани те,тези дето са на по двайсет,а с толкова нарушения зад гърба си,за тях какво да има? Аз съм на 60 но нямам нито една глоба,мога да мина от всякъде без притеснение.Мислете му Вие безсмъртните и самонадеяни лигльовци,дето като видите кола и си мислите,че сте в космическа ракета.Изтрепахте се ей така за едното нищо от голяма фукня.Молете се да стигнете нашата възраст,че някой ваш набор да не ви прати по дяволите.
  • 31 Моряка

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Абе":

    Виж коментар 29,уважаеми Абе!
  • 32 Дядо Йоцо гледа

    2 0 Отговор
    И децата и родителите Лумпени ,няма друго обяснение !
  • 33 2000 души починали за последните2 години

    0 0 Отговор
    Пък после 59 били починалите за 2023
  • 34 ВАСИЛ

    1 0 Отговор
    ДЮШЕШ ЗА ДЪРЖАВАТА МАСТИЯ
  • 35 ВАСИЛ

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Терзиев":

    ТЕРЗИЕВ ДУХАЧА
  • 36 ДОНЧО

    1 0 Отговор
    ТУЙ Е ДОБРЕ ЩОМ СА АРМЕНЦИ И ЧИФУТИ
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 КОЙЧО

    2 0 Отговор
    БУЛГАР.
    .ИСТАН ТА...ШАК ЛАЙН...ЯН ОС...РАН А СЕГА КО ША ПРАЙМ
  • 39 ВАСИЛ

    2 0 Отговор
    ДЪРЖАВА МЕНТЕ КЕН....ЕФ ЛАЙ...НЯН ОСР...АН БУЛГАРИСТАН
  • 40 КОЙЧО

    0 0 Отговор
    БУЛГАР.
    .ИСТАН ТА...ШАК ЛАЙН...ЯН ОС...РАН А СЕГА КО ША ПРАЙМ
  • 41 КОЙЧО

    1 0 Отговор
    БУЛГАР.
    .ИСТАН ТА...ШАК ЛАЙН...ЯН ОС...РАН А СЕГА КО ША ПРАЙМ
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 ВАСИЛ

    3 0 Отговор
    ФАЛШИВА КУРВ....ЕНСКА ДЪРЖАВА МЕНТЕ НЕ СТАВА ЗА НИЩО БУЛГАРИСТАН ТА...ШАК ЛАЙ...НЯН ОСР....АН А СЕГА КО
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове