14 Май, 2024 14:10 1 778 26

Калоян Методиев: Подкрепям да има велоалеи, но не по този начин. Решението за "Патриарха" да се ревизира

  • калоян методиев-
  • велоалеи-
  • патриарх евтимий-
  • ревизия

"В Лондон има едно нещо, което го няма в София. Нарича се Гълфстрийм. Под нулата температурата там не пада, сняг няма,  а океана и Темза проветряват града. Колело може да се кара целогодишно. У нас от ноември до края на март пада и до минус 20 градуса, има сняг, студ. Повече от 5 месеца няма условия за каране на колела и тротинетки. Карат се коли", коментира политологът 

 Калоян Методиев: Подкрепям да има велоалеи, но не по този начин. Решението за "Патриарха" да се ревизира - 1
Снимка: БГНЕС

Новата транспортна схема в центъра може да увеличи този проблем на отровителство на населението в града. Намеренията са добри – велоалеи, тротинетка-алеи. Подкрепям да ги има, защото повече от 40 години, до ден днешен, карам колело. Обаче, не по този начин. Инициаторите вкарват лондонския модел – едно платно за колите и съпътстваща велоалея на пътя. Използването на работещи чужди модели е хубаво като политика, но винаги трябва да е съобразено първо с местната специфика.
Това коментира на страницата си във Фейсбук за ремонта на бул. "Патриарх Евтимий" политологът Калоян Методиев.

Ето и още от неговия пост:

Всяка зима, от много години, пиша една и съща статия. За въздуха в София - замърсен в пъти над нормата, с последващи бронхити, астми, ракови заболявания на първите места в Европа. Това е тихият убиец. И не случайно българите живеят средно с 10 години по-кратко от мнозинството жители на ЕС. От декември до март софиянци много често виждат какво дишат. Деца и възрастни са най-уязвими. Това е ключов проблем за здравето на всеки – богат или беден, млад или стар, здрав или болен. За всички!
Новата транспортна схема в центъра може да увеличи този проблем на отровителство на населението в града. Намеренията са добри – велоалеи, тротинетка-алеи. Подкрепям да ги има, защото повече от 40 години, до ден днешен, карам колело. Обаче, не по този начин. Инициаторите вкарват лондонския модел – едно платно за колите и съпътстваща велоалея на пътя. Използването на работещи чужди модели е хубаво като политика, но винаги трябва да е съобразено първо с местната специфика. В Лондон има едно нещо, което го няма в София. Нарича се Гълфстрийм. Под нулата температурата там не пада, сняг няма, а океана и Темза проветряват града. Колело може да се кара целогодишно. У нас от ноември до края на март пада и до минус 20 градуса, има сняг, студ. Повече от 5 месеца няма условия за каране на колела и тротинетки. Карат се коли. Новата организация гарантира повече задръствания през зимните месеци, повече отровни газове, по-мръсен въздух, повече болни, повече вреди за икономиката и в крайна сметка влошаващо се качество на живот с по-ниска продължителност. Въздухът в София няма да се прочисти с неизползваеми алеи за мнозинството жители през половината време от годината. Ще имаме набутани в колони автомобили, пъплещи на първа скорост, а някои ще търсят с часове места за паркиране. Преди да се прави нещо трябва да се мисли, да се обсъжда, да се съобразява с нашенските условия. Хубаво е решението да се ревизира. Здравето на хората е преди всичко!


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    18 0 Отговор
    Положението в България е - лепни тапети в пещерата.
  • 2 как пък не

    10 22 Отговор
    на мен пък ми харесва, няма да сме жертвти всички на тия безкраки шкембета, сраснали се със седалките на частните си бръкми
  • 3 Трол

    26 1 Отговор
    Трябва да има и еко алея за коне с каруци.

    Коментиран от #6

  • 4 ТаУмВзе

    10 1 Отговор
    Съществата със едни вело алеи изпаднаха у Шок, но ще връткат София а! Добре е.
  • 5 СОС

    15 2 Отговор
    Пляс, пляс пе далите, водно колело... 🏳️‍🌈

    Коментиран от #7

  • 6 Кметът

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Трол":

    Ще направя! Трябва да мислим и за нашите братя романи!
  • 7 Джендър

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "СОС":

    Нямам нищо против! Пиши ми!

    Коментиран от #10

  • 8 Пази Боже от спасители

    21 2 Отговор
    Живея и работя в района. Задръстването е почти без почивка, а велосипедистите трябва да карат с противогази. Извинявам се на всички засегнати, че гласувах за тия ид....и.

    Коментиран от #23

  • 9 Сос дупка

    6 4 Отговор
    Браво Методиев. Ще гласувам за тебе.
  • 10 до пощенското гълъбче

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Джендър":

    Не знам за него, но аз ще ти пиша! Изчакай да дойде юни!
  • 11 Блинк

    7 1 Отговор
    ЕВРИКА! Топлата вода дойде!
  • 12 Край

    5 12 Отговор
    До сега велоалеята беше абсурдна - по тротоара на Витошка, който е пълен с хора. Беше опасно. Велосипедите трябва да изместват колите за това велоалеята трябва да отнеме от улицата а не от тротоара. Градския транспорт трябва да е с предимство и за него отделна лента. Реването за паркирането е излишно. Няма голям град в Света в който паркирането да не е платено и то СКЪПО. Популистите от ГЕРБ допуснаха града да се зарине в коли и да се паркира практически навсякъде по тротоари, градинки и къде ли не. В голям град да имаш кола е скъпо - не да я купиш а да имаш къде да я държиш.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Край за СС

    12 3 Отговор

    До коментар #12 от "Край":

    ППСС политически се самоубиха ритуално, защото хората видяха, че са обикновени тоталитарни диктаторчета внуци на ДС БКП правещи се на загрижени за хората и планетата. Хората от другите квартали не са глупави, и знаят, че са следващите излъгани. На изборите ще лъсне всичко, загубихте София.

    Коментиран от #15

  • 14 Задръстване

    13 3 Отговор

    До коментар #12 от "Край":

    И затова викаш да задръстим "Витоша", "Патриарха" и " Нансен"., които бяха последните читави булеварди в центъра. Ти и без това сигурно минаваш по тях два три пъти месечно. Сега вече няма да минаваш щото не ти се кара колело в задръстването, ама нищо. Важното е да имаме празни велоалеи.

    Коментиран от #16

  • 15 ха ха ха

    3 8 Отговор

    До коментар #13 от "Край за СС":

    Не си въобразявай, че с един скандал за паркиране сте спечелили изборите! В стила ви е да си бутате къртиците навсякъде, но няма да е толкова лесно, колкото си мислите. Питам се само кога заслепените ще прогледнат...

    Коментиран от #17

  • 16 Край

    6 7 Отговор

    До коментар #14 от "Задръстване":

    Всеки ден минавам от там. в някой дни и по няколко пъти. София проведе експеримент за това дали може в град от 1.5-6 млн. човека всеки да има кола. Резултата до тук е 14км. час средна скорост в пик час. Допусна се регистрирането на всякаква кола /и за 500 лв. даже/ и се допусна да се паркира навсякъде. Резултата е задръстен град. Транспорта в градове като София се решава със силен обществен транспорт а личните коли са облагани дзверски. В Милано има отделна винетка за влизане в центъра. Във Виена централната зона е 8 евро на час. В Чикаго 25 долара на час. Има многоетажни паркинги НО цената е толкова 25 30 долара на час. При нас синята зона се държи евтина и е препълнена и няма място. Бъдещето на мобилността в града не е колата...

    Коментиран от #20

  • 17 Егати

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "ха ха ха":

    Ти още не си разбрал, че успяхте да активирате негласуващите безпартиини хора. Нещо повече, успяхте да обедините и съберете съседи, които бяха в лоши отношения от десетилетия. Май май не е проблем с паркирането. Май май е нещо повече. Май май ще си ходите с наведена глава. Над 70% са негласуващите, които те ненавиждат. И да прогледнеш не ми дреме, безделник.
  • 18 Абееее,

    9 1 Отговор
    Кмете. !!!
    Що не вземеш да оправиш Библейската дупка на булевард 8-ми декември, под УНСС, която от години предизвиква апокалиптични задръствания с едното си неработещо платно !?!?!? Тая дупка е апотеоз на мързела, некадърноста, алчноста, безхаберието, безобразието на всички вас, нарекли себе си управляващи !!!
    Хванахте се с велоалеите в центъра, с което се из.с.рахте на метеното. Абсолютна, безответна г.лупост е сътворената нова велосипедна сага
  • 19 аритметика, 3 клас

    3 8 Отговор
    Има достатъчно места за паркиране, дори повече от колкото трябва. Просто никой не иска да си плаща това, което ползва. 1 кв.м зема в ценъра на софия е 15000 евро, едно парко място е 15 кв.м. Значи то струва 225 000 евро. Логично наемът да е около 5% от тази сума или 12-15000 хил евро на година, 1000-1200 евро на месец, или 50 евро на ден. Желаещите да ги ползват да си плащат. А ако ще са безплатни, аз искам две паркоместа на Любен Каравелов и две на Доспат.

    Коментиран от #24

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 пешо

    5 2 Отговор
    с други думи може велоалеи но да не ги прави Терзиев
  • 23 НИК

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пази Боже от спасители":

    И аз се извинявам, че гласувах за тях!!! Сега, като слушам как и синята зона искат да направят и в неделя до 21 часа направо ми се драйфа с извинение. Следващия път ще гласувам за този, който предложи отпадане на синята и зелената зона в събота и неделя. Да го имат в предвид разните партии и коалиции.
  • 24 Оффффпф

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "аритметика, 3 клас":

    СС сте толкова прости, че не правите разлика между ПРАВО да паркираш без гаранции, че ще има място и ЗАПАЗЕНО/ЛИЧНО/ГАРАНТИРАНО място за паркиране. И сега 150лв на година за първа кола е доста висока цена за ПРАВО да паркираш. Защо се дава това ПРАВО си отговори сам. Да те светна, че 99% от живеещите в центъра не се възползват от това ПРАВО и нямат кола. В моят вход съм само аз. Сега си представи какво ще стане ако всички решат да упражнят ПРАВОТО СИ да паркират в Центъра. Вместо алеи да бяхте построили многоетажен/подземен паркинг.
  • 25 Име

    0 1 Отговор
    Проветряване на устата!
  • 26 Анонимен

    0 1 Отговор
    Гълфстрийм понякога се завърта от Лондон, чак до София!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол