Last news in Fakti

3 Юли, 2024 05:53 1 210 27

Комисар Ботева: Броят на катастрофите нараства

  • мария ботев-
  • катастрофи-
  • полиция

При изтекла "Гражданска отговорност" намерете алтернативен транспорт, заяви представителят на "Пътна полиция"

Комисар Ботева: Броят на катастрофите нараства - 1
Снимка: NOVA

„В случаите, в които при физически контрол на място спирани шофьори, за чиито превозни средства не е била сключена задължителната „Гражданска отговорност”, от „Пътна полиция” са спирали шофьори, съгласно Закона за движението по пътищата. Глобата е 250 лева, когато не е собственик е 400 лева, а ако е юридическо лице – 2000 лева. Кодексът за застраховането определя размера на санкциите, които биват налагани. Законите в страната са категорични, без да изчерпват условията, при които не е сключена застраховката”.

Това коментира NOVA комисар Мария Ботева от „Пътна полиция”.

По нейни думи при случай на изтекла „Гражданска отговорност”, по-добър вариант е човек да намери алтернативен транспорт или друго превозно средство, което има сключена „Гражданска отговорност”. „Не е от компетенциите на МВР да отговори как би посрещнало едно такова съдебно дело”, посочи още комисар Ботева.

"Пътна полиция" непрекъснато анализира данните, които се събират, и онова, което прави впечатление, е, че се увеличава броят на пътно-транспортните произшествия, а лятно време по-често се движат по пътищата двуколесни моторни средства. Затова нашето внимание е върху данните за пострадали или загинали мотоциклетисти”, каза още тя.

Ботева обясни, че когато настъпи ПТП с мотоциклетисти, е важно те да проумеят, че скоростта, с която се движат, и маневрирането между останалите участници в движението, създава затруднение за останалите шофьори на леки или товарни автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ха ха

    39 2 Отговор
    Това е защото фуражките изнервят шофьорите с прекомерен терор... Джигитите си джиткат с шумни мотори и коли и никой не ги закача. Колко спряхте от движение?

    Коментиран от #11

  • 2 Развитие

    30 2 Отговор
    Комисар Ботева: Броят на катастрофите нараства, на камерите също !
  • 3 Увеличаването на катастрофите

    32 2 Отговор
    е следствие на тотално грешната ви политика и манипулиране на обществото, за да давате милиони за безсмислени камери! Ако тези милиони се бяха вложили на местата където има нужда, нямаше да имате нужда нито да манипулирате хората, нито да го обърнете на рекет и търговия с тия безсмислени камери!

    Коментиран от #5

  • 4 да де

    30 2 Отговор
    и как "гражданската отговорност" влияе на безопасността на движението

    Коментиран от #17

  • 5 Чужди

    23 2 Отговор

    До коментар #3 от "Увеличаването на катастрофите":

    пари лесно се пилеят , както и за новите автомобили ! А ефектът е нулев !

    Коментиран от #6

  • 6 Просто не ги интересува ПТП

    30 1 Отговор

    До коментар #5 от "Чужди":

    А са го обърнали на търговия! Тази година ще дадем толкова милиони за камери, ще изкараме еди колко си и утре ще купим още, за да изкарваме още повече! А проблемите за ПТП стоят! За целта навсякъде по медиите се прави пропаганда скорост и готово!
  • 7 хаберих

    19 2 Отговор
    Между блондинки:
    - Муцка, от какво е това палто?
    - От полиестер.
    - Изроди! Колко ли полиестера са убили, за да го направят?!
  • 8 Това е

    4 1 Отговор
    Емили Тротинетка.
  • 9 Кирчо

    16 1 Отговор
    Повече камери повече катастрофи, тази корелация е очевидна а защо е така нека от КАТ да кажат.
  • 10 Коко

    11 4 Отговор
    Нито пътя е виновен нито камерите.При 80% дебили няма как да няма катастрофи.седем пъти избори се провеждат и седем пъти едно и също си знаят.Срещу естествения подбор никой не може да се изправи.Слабите и глупавите сами се регулират.

    Коментиран от #22

  • 11 Крум

    18 0 Отговор

    До коментар #1 от "ха ха":

    Тази комисарска дали може да пробяга 100м за норматив,или по скоро колко банички изяжда за норматив.
  • 12 Уважаема

    9 4 Отговор
    Госпожо Ботева, и аз съм мотоциклетист. 90% от мотоциклетистите не ги слуша главата. Особено тия под 40 години. Неизправни мотори, лоши гуми и винаги карат с доста над разумното. Забележете, не казвам над ограничението, а над разумното. Просто трябват законови промени. Не е нормално да притежаваш категория дори М без предишен шофьорски стаж с автомобил. А категория А1 трябва да се придобива след поне 5 години шофьорски стаж с категория В и минимална възраст от 25 години. А техническите прегледи на един мотор трябва да са всяка година, а не веднъж на две години както е сега.
  • 13 Тата Бим

    7 0 Отговор
    Последните две изречения на Ботева къртят миФки. Когато пасажерите паднат със самолет е нужно да проумеят че от височината на която се движат е възможно да настъпи смърт. МВР СА НЕКАДЪРНИЦИ.
  • 14 ПЛАК

    3 0 Отговор
    Ами как нема да нарастне броят на катастрофите? Живея в малък град където има 2 от КАТ, но в града не съм ги виждал, чакат на гюме извън града.В града се кара лудо, от мотористи и от коли, спира се кой където намери за добре , че и по две коли на пътя особенно пред един кафе автомат до един параклис, и няма как да минеш и как да се разминеш, на кафе автомата не му е местото там, няма уразширение на платното и е с непрекъсната лента.КАТ го нема и нема дисциплина в движението.
  • 15 един да не бърза и другите да юрнат

    1 1 Отговор
    на юруш - на жълто, с клаксони, с изпреварване от дясно , с засичане . моторетка, тротинетка, триколка и пистов мотор се мушкат между трафика . Права е . първия изпречил се е блъснат от моториста . Никой не гледа листовки и новини . Травматизъма е по-голям . По сайтовете , въпреки еднаквите права , мотористите като по-малко защитени са винаги прави . Разтягат се локуми . не ги санкционират . Цяла нощ фучат . Шумни са . Нямат номер отпред . Задния е дребен . Така е в цяла Европа . На принц Хари мотора е по-голям . По-красив . Като на щатските шерифи . Той не катастрофира . Не е в английските ангели .

    Коментиран от #20

  • 16 Инспектор Брезов

    2 0 Отговор
    Като не се взимат правилните мерки, катастрофите ще се увеличават!
  • 17 В. Иванов

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "да де":

    Много просто..като платиш на автомобилите мотоциклета и ремаркето по поделно Свършваш парите и не ги караш. В белият свят е персонална и е само една. Ботева обгрижва застрахователното лоби. Не пътната безопастност.
  • 18 катастрофите с мигранти нараснаха 8 пъти

    0 0 Отговор
    всеки ден има по 1,2 . Тези нелегални трафици пречат на колопотока . Като сложим и другите контрабандисти , рецидивисти , леабилитирани , с условни присъди . Гастарбайтерите също са тежест , заедно с тировете преминаващи на един ден . Катастрофите са рядкост . Не се обявяват всички . Винаги има премълчали , или по втория начин покрити .
  • 19 ЖЕНДО

    1 1 Отговор
    На МВР се купиха много коли и скъпи, купиха се камери и радари за засичане на скороста, дадоха се много много народни пари и ефекта е почти никакъв. Задавате ли си въпроса защо? Ами не се работи, отчитат се само проверени, глобени и как върви нормата. Превенцията я нема. Защо не ги викнат автохулиганите - знаят се особенно в малките населени места и писмено предупреждение , а след това луксозни глоби? Защо не се спират тези с луксозните коли и джипове, страх ли има?
  • 20 Ти сам

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "един да не бърза и другите да юрнат":

    трябва да си загрижен, на светофар да се изтеглиш по най бързият начин, а не със скоростта на бита костенурка! В противен случай, допринасяш за задръствания, проблеми, разход на гориво, замърсяване на въздуха, изнервяне и ПТП-та на пътя! Всеки който излезе на пътя, трябва да знае, че е там не за да пречи на останалите! Ако се старае да не пречи, проблемите на пътя ще са в пъти по малко!
  • 21 Инспектор Брезов

    1 1 Отговор
    Големият брой на катастрофите се дължи на ниска култура, липсата на контрол и чувството за безнаказаност. При нас обаче непрекъснато се увеличават часовете за подготовка на водачи, което единствено носи пари на инструкторите, но не помага за безопасността.
    Няколко мерки:
    - при превишаване на скоростта, например с 40 км/ч, да има задължителен арест на водача за 24 часа.
    - да се въведе временно спиране от движение на автомобилите с които се превишава значително скоростта - отначало за 6 м, после за 1 г, после за 3. Може да има и конфискация за системни нарушители.
    - нарушителите да полагат задължителен общественополезен труд - в чистотата, като санитари в болници и т.н.. Задължително да изкарват известно време при ранени от тежки катастрофи и да им се прожектират филми с тежки катастрофи.
    - засилен контрол и незабавни наказания.
    - Да отпаднат условните присъди при катастрофи със смърт.
    - Обезщетенията да се заплащат, ако трябва и с принудително продаване на лично имущество.
    - Да се ликвидират полицейските и политически чадъри над такива шофьори. На Запад, полицейски шефове и политици разкрити, че осигуряват такива чадъри задължително изхвърчат и си търсят друго препитание.
    Накратко, трябват по-сериозни мерки, насочени към контрола и адекватни наказания, целящи да превъзпитат наглеците и хулиганите на пътя. По-висока ГО и някакви символични глоби няма да ги уплашат.

    Коментиран от #23, #25, #26

  • 22 Дебилите ги има навсякъде

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Коко":

    Само че в другите държави им режат главите от кръста.
    Тия същите дебили, които тук дебилстват в Гърция са по-ниски от тревата.
    Запитай се защо.
  • 23 Абе чуек, колко години

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Инспектор Брезов":

    трябва да има шофьорски стаж един моторист за да не вкарана едно колело по околовръстното?
    Ти го каза, проблемът е в главата.
    Яко глоби, конфискация и това е.

    Коментиран от #24

  • 24 Това беше за #12

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Абе чуек, колко години":

    Отговор.
  • 25 Натворил си голяма боза

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Инспектор Брезов":

    Шофьора е субективна фактор на пътя! Да търсиш превенция върху субективени фактори, е като да решиш да преместиш Хималаите! Ао искаш да намалиш ПТП, трябва да намериш всички фактори, които може да промениш! Не мислите и не си задавате въпроси, а си градите мнението, върху това с което ви облъчват по медиите! Елементарно е да се замилиш, защо катастрофите основно сттават на определени места! Дали там вскич става джигит или изведнъж става с ниска култура или не знам си какво? Елементарни въпроси може да си зададе човек, за да види, че го облъчват с глупости! А всеки, който е шофьор и ползва над раменното си устройство, би забеляаал проблемите на пътя! ПТП-та няма да намалеят с камери, санкции и полицаи на пътя!

    Коментиран от #27

  • 26 Инспекторе, не че предложенията

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Инспектор Брезов":

    Са лоши, но и тоя закон който сега имаме не се прилага.
    Само бой по кратните трябва.
  • 27 Инспектор Брезов

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Натворил си голяма боза":

    Има някои на които дърветата край пътя са им виновни.
    Да, има участъци с повишен риск, но в повечето случаи те са обозначени, а и колите затова са с шофьори, за да могат шофьорите да контролират най-безопасните условия за движение. Има и такова понятие "съобразена скорост". Случвало ми се е да карам по магистрали и с 30км/ч, защото времето и пътните условия не позволяваха по-висока скорост.
    Накратко, няма една единствена причина за катастрофите, но един честен анализ показва, че най-големия им брой е от грубо нарушаване на правилата на движение, което се дължи на ниска култура и арогантно и безогледно каране и т.н.
    Другите причини, една от които е състоянието на пътищата идват след това.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове