23 Юли, 2024 16:33 14 760 166

Взеха 180 лева за технически преглед на бензинова кола

  • технически преглед-
  • автомобили-
  • промени

Преглед на бензинов автомобил може да продължи около час, като допреди това се минаваше за поне двойно по-кратко време. Има случай на бензинов модел 2020 г., който е спрян от движение, „провалил" се на измерването на газовете

Взеха 180 лева за технически преглед на бензинова кола - 1
Илюстративна снимка, БГНЕС

Хаосът с новите промени за преминаване на автомобил през задължителния годишен технически преглед (ГТП) продължава.

Докато при дизелите няма проблем, тъй като при тях се мери димност, а не емисии въглероден диоксид, то при бензиновите автомобили измерването е на CO2, като от 22 юли нормите за тях са изключително завишени и хиляди автомобили, дори такива на година-две, не могат да минат техническата проверка за изправност, показва проверка на Телеграф.

Пунктовете за ГТП са запознати със сериозния масов проблем с бензиновите коли. И още на влизане питат дали си с бензинов двигател, като предупреждават, че има проблем и безброй коли са спрени от движение, именно заради завишените CO2 изисквания.

Преглед на бензинов автомобил може да продължи около час, като допреди това се минаваше за поне двойно по-кратко време. Има случай на бензинов модел 2020 г., който е спрян от движение, „провалил" се на измерването на газовете.

Автомобил с технически преглед, извършен преди 1 година и струващ 45 лева, маркиран тогава като Еко категория 3, днес мина преглед за внушителната сума от 180 лева, получавайки нов стикер и нова категория Еко 2. Официалната цена към на конкретния пункт е 90 лева, а за коли с газова уредба – 100 лева.

Парадоксът е, че на кола с бензинов двигател с газова уредба, с която тя е далеч по-екологична, измерването се извършва единствено при работа на бензин, но не и на газ. Същото важи и за колите с метанови уредби, които в някои страни в ЕС са приравнени към електромобилите.

Най-замърсяващите с вредни емисии автомобили – тези на дизел, остават напълно незасегнати от промените за ГТП. Дизели без катализатори и филтри за твърди частици успешно минават каналите и получават талон за преглед.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 87 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Напредък

    155 10 Отговор
    Бравос !
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Затова

    86 52 Отговор
    минавайте на дизели !

    Коментиран от #96

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Новичок

    198 3 Отговор
    Хубава работа ама "Българска" Пфу...
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Жичкаджия

    37 62 Отговор
    Яхайте теслите !
  • 9 Калитко

    11 37 Отговор
    И какво?

    Коментиран от #150

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 скиф

    124 5 Отговор
    само в беге бачкаш 30 дена на добра воля и накрая ти плащат за един (на 31). аз пък искам да ми плащат всеки ден ! знаете ли що не ви плащат всеки ден ? щото така ви казват колко да получавате за да ви държи олигархията под каишка !
  • 12 cтрелок

    83 4 Отговор
    без имена, без наказани, без никакви детайли освен същото повторено от заглавието и искате да ви верваме ?
  • 13 скар

    108 2 Отговор
    душичката ме заболя кат една година ми дадоха еко 1 вместо 3 както винаги оказа се че са мерили само на бензин, за да ме набутат у некой техен сервиз
  • 14 Тити

    147 4 Отговор
    За това сме бананова република.
  • 15 На бунт

    172 7 Отговор
    Всички срещу урсулът
  • 16 9999

    141 5 Отговор
    Българска работа , мълумна държава .
  • 17 Никси

    187 3 Отговор
    е тия направо са се уляли , кво е това 180 лева на кола бе , вие ненормални ли сте , на камьон и автобус не взмат толко , 180 хиляди чирки да ви излезнат на седалишните части , сами си вдгате инфлацията , после друг в бил виновен , догодина сгурно че е 300 лева ,нее закривай тая кочина и да сезнае че това не е Държава , или требе стане вътрешна война да се изчистят идьиотите от тая Държава !!!.

    Коментиран от #48

  • 18 да...даааа

    158 1 Отговор
    както винаги , недомислена , безумна работа, на някой "специалист", който е взел пари, най-добре е да се направи форум на всички засегнати, да се заведе дело в ЕС, само недоразбрали некадърници, но пък със самочувствие!!!
  • 19 Петър

    125 7 Отговор
    ГТП трябва да отпадне, в Украйна няма ГТП за личните автомобили още от 2012 година.

    Коментиран от #30, #35

  • 20 Няма бира

    26 111 Отговор
    Пунктовете трябва да отчитат правилно емисиите и се видяха в чудо. Не могат. Който е минавал.метър досега, за скрап.

    Коментиран от #26

  • 21 мани беги

    110 3 Отговор
    ясно, разбрах! убийте собственика на тоя пункт и всички измислили утежненията за гтп! от утре прегледът да струва 20лв. ... за нарушителите - смърт!
  • 22 Хаха

    155 38 Отговор
    Дизеларките дето тровят децата ни минават, бензините ги спират. Това е геноцид.

    Коментиран от #33, #89

  • 23 5+5

    97 2 Отговор
    малоумие по нашенски...
  • 24 Айде бе

    154 1 Отговор

    До коментар #5 от "бай Иван":

    Какви "евродирективи" те бодат? Или давай да баламосваме народа, докато никой не ни търси отговорност. Това е само в България, в много страни от Европа изобщо нямат такива нови изисквания и норми. Всяка държава си приема свои закони и норми, които са задължителни изисквания само за нейните институции. Продължавай да оставяш само циганите да ти избират депутати и после чакай да получиш справедливост или нормални закони.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Петър

    152 3 Отговор

    До коментар #20 от "Няма бира":

    Стига глупости, не прочете ли публикацията? Дори и автомобили на една, две години не могат да преминат ГТП заради поредното безумие и малоумие на държавата.

    Коментиран от #36, #44

  • 27 някой

    117 1 Отговор
    На края без бунг и ак47 няма да стане долна държава,долно племе
  • 28 Хаха

    107 6 Отговор
    Пак гласувайте за некадърните червени цигани от ДС от гербппдбдпс, не знаят на коя планета се намират.
  • 29 трябва да се организира протест

    118 2 Отговор
    и да се затворят магистралите веднага за да се преразгледа всичко иначе ще ни мачкат до смърт

    Коментиран от #43

  • 30 мани беги

    90 4 Отговор

    До коментар #19 от "Петър":

    и в русия го махнаха прегледа ... още преди ковида ...
  • 31 Протестър

    37 12 Отговор

    До коментар #3 от "Това":

    Като не ти харесва бегай да протестираш на жълтите павета!
  • 32 Язовец

    105 14 Отговор
    Повече кола бензин-газ няма да карам. Купувам си екологичен дизел и ще си пърпоря по улиците. Няма да замърсявам с пропан бутана
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Питаща

    127 3 Отговор
    След като е така за нас обикновените хора, има решение- първо правят всеки ден анализ на бензина от всяка бензиностанция и ако е в норма работи ако не затварят ,докато не го изчистят до един месец, ако не става затварят. И така ниу ще почнем да минаваме ГТП нормално,защото кола заредена с чужд бензин и бг бензин ,работи по различен начин. Иначе всички на площада

    Коментиран от #38

  • 35 Никси

    16 21 Отговор

    До коментар #19 от "Петър":

    вчера ти обясних за ГТП-то , ти пак си на твойто караш Украйна та Украйна , много ли ти е зор за тях , а ко ти е зор премести се там да живееш , тъкмо няма да плащаш гтп , това пак ти казвам трябва да си го има тези пунктове ,заради разни немърливци които не си подържат техниката , ти знаеш ли къв хаос че настане като премахнат ГТП-тата , после да не ти е чудно защо некой Бразилец със строшеното Бе Ем Ве тръгне срещу тебе , да не си мисюиш че Романи Букито че легне да я ремонтира или има пари за сервизи, като му падне колото или се откъса шарнир или щанга , да пази господ , колите да минат на ток , колите пушили , колите още не знам си кво , да им спреме гтп тата , а все товарните камьони правят бели по пътищата и тировете , бусове , автобуси, щото там е вече най голямия проблем ,масово карат с изтъркани галоши , с намалело феродо на спирачките и с неизсправни управления , авзеки един сутрин трябва механика да го прегледа през канала и това да го пусне на път ако е изправен !!!.

    Коментиран от #57

  • 36 Урсула фон де Л

    34 27 Отговор

    До коментар #26 от "Петър":

    Всички ще минете на ток ! Такова е разпореждането!

    Коментиран от #40

  • 37 Мунчо юмручето

    83 3 Отговор
    А така стоите си по къщите и си плащаите преглди и данъците и не правете стачки и протести

    Коментиран от #47

  • 38 Мъжествен

    16 5 Отговор

    До коментар #34 от "Питаща":

    Идваш ли? Чакам те на площада!
  • 39 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    74 1 Отговор
    Я, кажете името на тази"калинка" това все някой го е измислил, а друг го е удобрил
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Хахаха

    26 77 Отговор
    Моят дизел като го запаля зимата ,няма въобще дим,комшията на бензин като запали става облак,и така докато му загрее колата до 30градуса и мине на газ,и става още по зле.хахаха
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Жълтопаветник

    45 16 Отговор

    До коментар #29 от "трябва да се организира протест":

    Няма вече кой братче да ти плати за такъв протест! Ако, имаш парички и са ти излишни ходи да протестираш! Полицията ще те бие и всички ще ръкопляскат! Такива са Европейските директиви!

    Коментиран от #163

  • 44 Няма бира

    11 93 Отговор

    До коментар #26 от "Петър":

    На 5 години минах, без проблеми. Отпред една баба, се молеше на пунктаджията, да я пусне както досега. Човека само вдигаше рамене. Една от причините да има много катастрофи по пътищата ни, е неизправноста на автомобилите. Трябва да започнем да ги чистим все някога, ако искаме да намалим катастрофите.

    Коментиран от #55, #59, #119, #162, #165

  • 45 адаша

    31 3 Отговор
    Прегледите към кое министерство са? Към мвр ли?

    Коментиран от #58

  • 46 Град Козлодуй

    55 3 Отговор
    това си е рекет
  • 47 Местния Козар

    36 5 Отговор

    До коментар #37 от "Мунчо юмручето":

    В къщи е скучно, на другите избори пак ще сме за гъби........
  • 48 Ха ха

    69 0 Отговор

    До коментар #17 от "Никси":

    Ти сега ли го прозря! Тук отдавна няма държава, има само овце и айдуци.

    Коментиран от #61, #86

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Вельо Дойчев

    95 2 Отговор
    То в Германия не са задължителни и дневните светлини за колите, които нямат фабрично, ама ние сме по-европейци от тях...
    Абе, глоби да има... Че БМВтата скъпи...
  • 52 Малко е

    61 1 Отговор
    Като ги търпим в Германия рамаркета до3.5 тона минават на две години преглед леките коли също тук ремаркето е на 6месеца защо а на всичко отгоре и мотопедчето до до 50 кубика и него на технически и цената е като за лека кола
  • 53 Няма

    62 1 Отговор
    Нищо случайно или парадоксално, драги зрители. Един добре замислен хаос, за да сме недоволни, ядосани прочие. На газ било по-екологично? А, голяма работа. Той си икономисва от гориво, значи ще плаща с кеф.
  • 54 Разумен

    71 2 Отговор
    Стига сте плюли държавата....има си "експерти" ,а те си имат имена и адреси...те са за бъхтене щото толкоз им е акъла.

    Коментиран от #92

  • 55 Браво

    30 0 Отговор

    До коментар #44 от "Няма бира":

    Ти нали си се уредил, кво те интересуват другите. Ама те да не карат бараки, да забогатеят повече. Теб кво те интересува, ти нали си си добре. И ще живееш вечно така.
  • 56 Рамбо 🇱🇷🇺🇦

    27 27 Отговор
    Комунистически работи да е гадно на хората, докато не пукне и последното комуне тая държава ще гони дъното.

    Коментиран от #60

  • 57 Петър

    21 5 Отговор

    До коментар #35 от "Никси":

    Защо, нека българската държава да проучи как толкова вече години живеят в Украйна без ГТП за личните автомобили и да го приложи и в България, украинците не са немци все пак.

    Коментиран от #81

  • 58 Абе

    12 5 Отговор

    До коментар #45 от "адаша":

    човек, неграмотен ли си? Към здравеопазването са, щом са прегледи :) Требва и личен лекар да й избереш ба колата 😀. ИААА към кого мислиш е - към МТ, министерство на трошките

    Коментиран от #62

  • 59 Петър

    73 2 Отговор

    До коментар #44 от "Няма бира":

    За много малък процент от ПТП-тата в България причината е неизправност на МПС-то.
  • 60 Маде ин

    23 2 Отговор

    До коментар #56 от "Рамбо 🇱🇷🇺🇦":

    Урсулун
  • 61 Град Козлодуй

    4 0 Отговор

    До коментар #48 от "Ха ха":

    вярно е
  • 62 адаша

    56 0 Отговор

    До коментар #58 от "Абе":

    Да зная къде ще са протестите. За това питам. Вече трябва да се сформира Централен Революционен Комитет. Не се издържа.
  • 63 Аз съм тъпо копеуе

    22 1 Отговор
    На Гвозд ...Пирончев ли е тая заповед?
  • 64 вече се виждат десетки запалени

    47 2 Отговор
    и изгорели пунктове

    Коментиран от #69

  • 65 Мунчо цигането

    63 0 Отговор
    Абе това си е чиста прелюдия да пробват хората. Преди да забранят старите коли.Да видят дали няма да вземат сопите. А те най вероятно ще си помрънкат и дотам,както досега за всичко.
  • 66 Ташко Мъдков

    36 1 Отговор
    Ето така се работи ударно и по български. Защо де е просто, когато може да е сложно.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 ккк

    73 4 Отговор
    ще извикам всички телевизии ако ми откажат да ми мерят колата на газ , при положение че ме накараха да я впиша в талона ,това може да стане само в тази кочина , нова кола с фабрична газова уредба и нея ли на бензин , хибридна пак ли така , но вината си е наша щом позволяваме да се гаврят
  • 69 Ъхъ

    38 2 Отговор

    До коментар #64 от "вече се виждат десетки запалени":

    Ама някой друг да го направи и да вдига революции. Диванните революционери свършване нямат.
  • 70 ккк

    50 7 Отговор

    До коментар #67 от "седрфтгъх":

    заради такива философи като теб е този хаос , аз съм я сложил тази газова уредба ей така да си я карам , то затова цяла Европа изрина дизелите , и това ще се оправи но трябва сопата
  • 71 Местния Козар

    7 1 Отговор

    До коментар #67 от "седрфтгъх":

    Ком.68 отговаря на някои от въпросите ти.....
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 нищо старо и нищо ново

    61 1 Отговор
    По.стар обичай и в СССР и сега в ЕС някой като пръднеше при нас започвахме да сеОакваме. Подлоги бяхме и подлоги си останахме!
  • 74 Пенсионер

    68 3 Отговор
    Да се премахнат ГТП. Те са безсмислени и са кражба на пари от собствеците на коли. До като стадото мълчи , вълците ще беснеят. Това ми е една трета от пенсията бе ей.Пари за такси нямам.Не мога да ходя пеша. Засрамете се. Масови протести , докато тази д-ив-оти-я се премахне.

    Коментиран от #83

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 някой

    44 1 Отговор
    Изродите които съсипват БЪЛГАРИЯ
  • 77 Prъdня българска

    41 2 Отговор
    Боже , Боже закрий я тази кочина
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Какво ни

    50 0 Отговор
    чака с еврото, цифровото евро и дигитализацията. И правителства теглещи заеми без грам самочувствие да пазят българските интереси.. Народ който сам влиза в капана за мишки.
  • 80 1213

    10 24 Отговор
    Конкретно емисиите на CO2 и CO при дизел са по-ниски от тези на бензинов двигател (прочетете техническите данни на автомобила), при дизел замърсяването идва от други неща - например азотни окиси, твърди частици и т.н - все неща, които са характерни и за бензиновите двигатели с директно впръскване. При бензиновите двигатели с пропан-бутан и метан, емисиите на CO2 и CO са по-високи в сравнение ако същия двигател работои на бензин - отношение има количеството гори и количеството въздух необходимо за да се получи процеса запалване (горене).
  • 81 Никси

    5 13 Отговор

    До коментар #57 от "Петър":

    съгласен съм Пепи , но нек да е за сега за стрите коли ГТП-то , а новите да си ги гледат в оторизираните Сервизи за обслужване и пълна проверка , нищо че е нова кола , защото не се знае къв заек ще излезне от търняка нощест като пътуваш за морето например и да те насмете на пътя , за това винаги колите трябва на път да са изправни , щото автмобила трябва да ти пази живота на тебе и семейството ти и както останалите участници в движението на пътя , отам на сетне всеки да внимава как го акъл учи да управлява автомобила си , щото си е за наз бе хора
  • 82 Лекувам наркозависимост

    33 7 Отговор
    Кви прегледи минавате бе пичове :D колата ми седи спряна на канала 20 мин. После само минавам през валяците ,плащам ,лепят квот лепят ,връщат ми документите и тва е ...нито закача нещо нито мери нещо нищо... И какъв е тоя софтуер да следял майка си ...нали затова слагахте камери по тия места преди години уж да няма шашми ....пича на прегледите си купи американски кемпер, ве 8-мак от такива преглеждания ....
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Аз съм

    45 2 Отговор
    Да чакаме " Още от същото". Главанака на ГЕРБ е неспасяем.
  • 85 Пак неразбрал

    47 2 Отговор
    Тея тъпи ли са ,.. или олигофрени? За да работи катализатора трябва да е достигнал някаква номинална температура,което пък няма как да стане когато двигателя работи на празен ход.В някои страни се наказва дългият престой с работещ двигател.

    Коментиран от #88

  • 86 Никси

    6 1 Отговор

    До коментар #48 от "Ха ха":

    това ми е пределно ясно , не съм вчрашен !!!.
  • 87 Никси

    56 0 Отговор
    а защо в България никой не взима мерки за Горивата колко са некачествени , защооо? !!!.
  • 88 ккк

    17 4 Отговор

    До коментар #85 от "Пак неразбрал":

    така е бате но трябва да има някакви критерии как се мерят газовете , това трябва да са го имали впредвид като са го вкарали , защо има изисквания за газови уредби след като мерят колата на бензин и щом е масово значи има проблем инак на мен ми е лесно взимам един кюнец изметен от европата и тук ще е супер екологиика
  • 89 ттт

    28 9 Отговор

    До коментар #22 от "Хаха":

    Както има дизеларки, които тровят децата ни, така има и бензини, които тровят децата ни. Днес карах зад една такава, която бълваше бял дим, все едно са избрали папа. Гори толкова масло, колкото и бензин. Апропо и на газ да обърне, полза няма да има. Това че са оплескали нещата с бензина, не означава, че трябва да оплескат и с дизела. Това ми напомня едно изказване преди две години на един министър (май беше АВ), който искаше да се повиши цената на тока, защото не било честно ония с климатици те да се топлят по-евтино от тези с ТЕЦ.

    Коментиран от #107

  • 90 Местния Козар

    1 1 Отговор

    До коментар #83 от "Никси":

    А за такива като теб има един израз :Няма да все така......та мисли преди да кажеш или напишеш нещо.......

    Коментиран от #159

  • 91 Варналията

    24 2 Отговор
    Сега сме 2024...Защо кола модел 2020г. минава преглед? Мислех,че чисто нова кола 5 години не минава годишен преглед...

    Коментиран от #111

  • 92 ттт

    14 1 Отговор

    До коментар #54 от "Разумен":

    Държавата не е някаква фикция, а онова нещо, което е избрал т.н. "експерти".
  • 93 въъййй

    11 1 Отговор
    е мвр си илат бмв-та.
    споко и вашите коли ще станат част от колекциятажна мвр съвсем скоро
  • 94 Бръм

    20 4 Отговор
    Много е вероятно въпросните експерти да са си чисти и просто едни бензинофоби......купили са по някоя немска лачена консерва, дизелЪк премиум, ляв волан и с 30% под цената на бензинова. Сега с гордост и блясък в очите могат да демонстрират величието си.
  • 95 Aнонимен

    13 0 Отговор
    Вие само гласувайте с две ръце пък ние ще ви оправим.
  • 96 Оффчар

    12 2 Отговор

    До коментар #4 от "Затова":

    Не сме и спирали да си караме дизелите.
  • 97 Евро Пейка

    19 0 Отговор
    В Германия и Австрия цените на ГТП е една и съща за всички леки автомобили и мотоциклети навсякъде във всички сервизи с лиценз за това . Всичко се въвежда в единна система за контрол и отчет . На стикерите са перфорирани номера на автомобила ,лицензия номер на сервиза и срока за валидност .
  • 98 Оня

    40 0 Отговор
    Като сме овце ще ни стрижат вечно. Как не видях някой да протестира против такива простотии? Какво още трябва да стане за да се събуди тоя прост народ?

    Коментиран от #160

  • 99 граф Монте Кристо

    33 2 Отговор
    това няма а продължидълго,тъй като ще трябва да спрат от движение над 90% от бензиновите,а по-старите на100 %.Стига с тия екологични глезотии.и КАКВО Е ТОВА СКУБАНЕ КАТО ЗА СВЕТОВНО,навремето прегледа струваше 5 лв и за 5 минути,без газове,само спирачки и светлини,къде щеше да му излезе края по един час да се пипкат с една кола,един пункт на цяла околия,така и трябва да бъде.
  • 100 Чета и Чета

    15 19 Отговор
    Отново и отново. Статията, коментариите. Да, цената за технически преглед е просто поредното начинание как да се отмъкват пари от хората. Нова е ясно. Когато двигателят е добре, ама наистина добре, а не собственика да си мисли - супер си е, нищо му няма, когато филтри и катализатори са на място и изправни - какъв е проблемът? Какво има за чудене, че автомобил от 2020 не е минал? Ако е на 200к + км, с изтърбушен катализатор, здрава езда с въртене на гуми, евтино масло и редовно прегряван - какво да очакваш?
  • 101 граф Монте Кристо

    34 0 Отговор
    Не разббирате ли ,че властта отново изббива на чиновнически терор,само че отново пресолиха манджата.наскоро отпадна някакво идиоотско изискване,редовно се опитват да притискат до стената сообствениците на мпс за да ги накарат да слязат на кракомобил,за 30 г изредиха сума ти и хватки и чалъми,мнозина не издържаха на надцакването и се отказаха,не е човешко,само най-твърдоглавите мер-зав-ци остават на лично мпс,а останалите ще се спешават,това е целта на ди-стейт,да ни върнат със сто години назад.
  • 102 Планетата на маймуните

    30 0 Отговор
    Добре дошли в зоопарка Булгаристан !
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 еййй

    15 0 Отговор
    защо премахвате коментари?
    Те си знаят ,че са ....т п
  • 105 дървото да играе

    31 0 Отговор
    Кога ще е протеста и да закриваме .....
    Настана време!
  • 106 някой

    30 1 Отговор
    Както става ясно , никой от дебилите измислили тези нови мерки , не се тресе за екологията . Целта е да се одерат пари- много пари. Някой ако може да ми обясни , защо автомобилите на газ , които карат с това гориво на 95 % , очевидно защо . Трябва да бъдат измервани на бензин . Газта е призната за най-екологичното гориво , и вместо да получат поощрение за този екологичен избор - получават нормативен сатър . Един закон , или нормативен акт , трябва да лежи на някакви морални основи . Ще стане така , всеки да си вземе по един изкорубен дизел .
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Ставрев

    48 1 Отговор
    Всичко си е за да сте ограбени още. От когото могат. А тук си го могат и край няма . Газово плащаш отделен преглед, талони плащаш при смяна ,нова газова бутилка и накрая - 100 лв. защото някой нещо щял да изпраща на някого. Когато ти искаш информация плащаш. Тук обратно-даваш информация и плащаш. Няма такова чудо. Камери плащахме ,стикери и хартии пестихме и пак по-скъпо ставаше .Сега направо двойно . Утре какво ? Ще стрелят хората в колите ли щото нямал пари за нова. Как да си храниш семейството като няма с какво да отидеш на работа ? Не всички живеят в град . Има населени места без изобщо никакъв обществен транспорт. Примери колкото щеш. Изроди в костюми.
  • 109 нормален

    18 1 Отговор
    Иска се трепане .
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Защото

    12 5 Отговор

    До коментар #91 от "Варналията":

    Новите минават първо на трета, после на пета и след нея на всяка :)

    Коментиран от #142

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 нормално е

    20 4 Отговор
    При дизелите нормите са 10 пъти по-високи. Вероятно немците са правили тези схеми, за да си продават боклука. Евро 4 дизел NO 790, прахови частици 20.2. ЕВРО 4 бензин NO 141, прахови частици 2.4. Всичко е лъжа и измама.

    Коментиран от #151

  • 114 Дсса

    23 7 Отговор
    Никой не назова истинската причина. Тя не е скубането на народа. Макар че то е предвидено като остатъчна възможност за ползи от инициативата, един вид ширпотреба. Главната идея е да се изхвърлят хората с по-ниски доходи от пътната мрежа. Големи задръствания станаха, нови пътища е скъпо и трудно да се строят, а в големите градове си е невъзможно. Бедняка да си купува тротинетка и на повече от 10 километра от дома си работа няма!

    Коментиран от #118

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Дик диверсанта

    2 3 Отговор

    До коментар #114 от "Дсса":

    Ха, ще пращат бг глупаци в русия, може би.
  • 119 Емо

    32 2 Отговор

    До коментар #44 от "Няма бира":

    Доста глупаво изявление, и най-вече невярно. Катастрофите поради неизправен автомобил са под 1% от случаите. Явно е, че не можеш да си подкрепиш твърдението с никакви части.
    В наредбата имаше един параграф, който, ако сега е премахнат тихомълком, Гвоздейят е за съд. Той гласи: Към никой автомобил не могат да се предявяват по-високи екологични изисквинаия, от тези, които са били в сила в годината на производството му. Винаги е бил такъв закона.
  • 120 СБА

    9 3 Отговор
    Вадиш си сребърна карта СБА за 90лв. и прегледа ти е безплатен + една камара други неща. И тогава спираш да набутваш безбожни суми на някакви селски сервизи, които те клатят за пари без да правят нищо!
  • 121 андрей от тв.

    16 0 Отговор
    всеки ден по някоя простотия в тая държава аман от мишерети....................
  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 Матист

    20 5 Отговор
    Плащайте си данъците и мълчете. Друго не се иска от вас, разбрахте ли...Ще плащате данъци и такси и това е. Ще си мълчите. Нали сте с овче нрави, 35 години мълчахте. Мълчете още малко, ко толкова. Магистратска-олигархичеиската мафия ви заповядва това - в името на шефовете им. Ще си мълчите и тва е. Соколът е шефа. Вълкът финансира. Прасчо действа.
  • 124 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 125 Капиталиста

    34 2 Отговор
    Усещате ли как дъртите оядени комунисти във властта увеличават всекидневните гаври с населението, което ги търпи? CO2 e напълно безвреден газ - отделя се от всички живи организми при дишането. Също растенията се хранят с СО2 при фотосинтезата. Просто дъртите комуняги боко-тиквата и свин ята Пеевски вече открито се гаврят с тъ пото заспало население, което държат като техни роби на тази прокл ета територия. Въвели са непостижими за колите лимити за безвредния газ СО2, докато комуниста борисов тиквата събира и гори на територията на бълх ария канцерогенния, причиняващ рак боклук от цяла Европа... Кажете, това не е ли геноцид и гавра на комунистите окупирали властта, към българите??

    Коментиран от #126

  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Гост

    18 5 Отговор
    Ееееее,сега вече тези дето сме с газови уредби трябва се съберем ,и да започваме да ги съдим тези изроди ,а защо ли!?,,Парадоксът е, че на кола с бензинов двигател с газова уредба, с която тя е далеч по-екологична, измерването се извършва единствено при работа на бензин, но не и на газ,,....Такааа при положение ,че повечето коли са с двиг.пълна инжекция с газ.уредби ,и искат да ни проверяват на бензин ,това означава ,че трябва в пункта ,ПРИНУДИТЕЛНО ,да се премине на бензин ,т.е.,,Аварийно превключване ,,което води до повреда в една от рейките ли на бенз.система ,или май на рейката. на газ.уредба ,това означава или ходене по съдилища ,или със сопите и в Парламента!!!

    Коментиран от #152

  • 128 Ся да кажа

    4 5 Отговор
    Всеки производител на автомобили обявява стойностите на допустими норми за замърсяване. Като се продава автомобил /нов или употребяван/ тези стойности трябва да фигурират заедно с данните от одометъра, подписи на купувач, продавач, дата и т.н. За невярно попълнена информация трябва да се налага глоба и затвор за опит за предумишлена измама. Така отговорните лица ще носят наказателна отговорност.
    Автомобила се тества по определена процедура и данните от прегледат се изпращат автоматично до съответния сървър за обработка и съхранение. На базата на резултата от прегледа теста е успешен или неуспешен. При неуспешен преглед се допускат 30 дни да се преведе автомобила в състояние да мине успешно теста. Повторен тест трябва да е безплатен а ако пак не може да премине изискванията се плаща наново при следващ тест. На тест се допускат автомобили само с оригинална конфигурация както е от завода производител. Всяка промяна от оригиналната конфигурация е нарушение на закона, собственика се глобява и автомобила се спира от движение като технически неизправен. Собственика на автомобила получава копие от всеки тест безплатно.

    Коментиран от #129

  • 129 Бръм

    15 0 Отговор

    До коментар #128 от "Ся да кажа":

    До някъде съм съгласен, освен с частта ,,оригинална конфигурация".
    Поставянето на газов инжекцион - подобрение, най-малкото от екологична гледна точка. За другите плюсове няма да споменавам.
    Смяна на двигател - понякога се налага, други го правят от ентусиазъм. Регистрация, данъци, такси, всичко по закон.
    Други - има и други подобрения, които могат да се приложат, понижаващи разхода на гориво, респективно емисиите.
    Вглеждайки се в идеологията на ГТП, проличава не толкова интересът към реалните експлоатационни норми на МПС, а административен произвол, пристрастен и лишен от техническа обосновка.
  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 Дивака

    11 1 Отговор
    Хайдуци
  • 132 реалист

    20 2 Отговор
    Целта на занятието е да се намали многократно автопарка сега натиска е върху бензиновите коли, с дизеловите по-лесно и бързо ще се справят. Очаквайте много по-високи данъци и застраховки.

    Коментиран от #133

  • 133 Пояснение

    22 0 Отговор

    До коментар #132 от "реалист":

    Автопарка не може да бъде намален ,защото автомобила се е превърнал в необходимост. Но за дрането си прав . Територията по същество е фалирала , и се търсят всякакви начини за рекет на населението , с които да се компенсират липсите от финансовите постъпления , от една нормално работеща икономика.
  • 134 Нормално

    7 2 Отговор
    Дори и в Германия, колите предвидени за България се правят по-замърсяващи от тези за Германия. Това го гарантирам. Сега вече ще станат стриктни и при нашия пазар. Просто до този момент минаваше номера.
  • 135 Буха ха

    15 0 Отговор
    Народонаселението протестира по форумите, но това няма да спре произвола на който ни подлага държавата. Само ако грабнем сопите и излезем на площадите ще се стреснат.

    Коментиран от #156

  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    15 1 Отговор
    БЕЗОБРАЗИЕ. НЯКАКВИ МАЛОУМНИ ПОЛИТИЦИ ИЗМИСЛЯТ ПРОСТОТИИ. МАЙ Е ВРЕМЕ ЗА ТОЯГИТЕ И БОЙ ПО ТЕЗИ МЪРЗЕЛИВЦИ. БЪЛГАРИТЕ БЛАГОДАРЕНИЕ НА МАЛОУМНОТО НИ УПРАВЛЕНИЕ СМЕ УЧАСТНИЦИ В ПОСТОЯНЕН ПЕРМАНЕНТЕН ЕКСПЕРИМЕНТ, ДО КОГА ЩЕ ИЗДЪРЖИМ.
  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Какво се чудите!

    14 0 Отговор
    Добре дошли в страната на парадоксите!
  • 140 факти

    3 0 Отговор
    ако обичате Къде? Кога ? Иначе си остава фалшива новина!
  • 141 ХхА

    13 2 Отговор
    Е това вече е пълна простащина... а старите дизелови пушачки ще ги дишаме още години! Това е несериозно!

    Коментиран от #145

  • 142 Или

    6 1 Отговор

    До коментар #111 от "Защото":

    Така е....обаче ти лепят минуси.
    Ами това му е нивото на нашенеца.
    Ти му казваш истина ....той ти вика не си прав.
  • 143 Лют

    14 2 Отговор
    Кола 2020 година....не може да е на преглед 2024 г.
    Била е 2023 г.
    Следващия преглед е 2025 г.
    Казвам го защото имам такива коли.
    А журналистите каква сензация гонят....не знам.

    Коментиран от #154, #155

  • 144 Бгг

    10 1 Отговор
    Разделяй и владей, стара тактика. Така ще е като народа спи. Ще го ваксат и еват както и когато си искат. Ние сме майстори мрънкачи, но когато стане въпрос за действия сме голямо нищо.
  • 145 Ачо

    14 0 Отговор

    До коментар #141 от "ХхА":

    Една от скритите цели на такива материали е създаването на противопоставяне между собствениците на автомобили на бензин, газ и дизел. Принципът е "разделяй и владей" , а именно всеки дърпа чергата към себе си, и обвинява тези с другите горива, че завърсяват. Има си научни обяснения кой какво и колко замърсява, но никой няма да седна да ги чете и осмисля. Дизелът пуши и отделя сажди само при ускорение, т.е. при рязко обогатяване на сместа, а при положение, че ГНП, аванс и дюзи са в ред няма пушене и твърди частици. Пропан-бутанът съще не е напълно безвреден, макар че замърсява относително по-малко. При изгарянето на LPG се отделя въглероден диоксид, който е парников газ и допринася за глобалното затопляне. LPG обаче отделя по-малко CO2 на единица енергия в сравнение с въглищата или нефта. LPG може да се счита за „по-чист“ от течните горива, защото отделя много малко частици (сажди) при изгаряне. Бензиновите двигатели с инжекцион и катализатор са доста чисти, даже тези от края на 80-те години. Към момента според стандарта Евро 6 леките автомобили на дизел имат изискване за не-повече от 0.5 г/км СО, а бензиновите-1 г/км СО. Изискванията за азотни окиси и фини прахови частици са приблизително равни и за двата вида гориво. Това в момента е изкуствено създаване на проблеми, утре ще е за дизела, а вдругиден и за газта ще измислят нови "научни факти", че замърсява.
  • 146 хххх

    11 1 Отговор
    Време е да вземем главата на Глафчо!
  • 147 Баба Гошка

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "Колата ми":

    Лесно ще минеш на бензин. Ако има спирачен кран за метана се затваря и щом не постъпва газ ще е само на бензин. Иначе ще трябва с празен метанов резервиар да им се явиш
  • 148 То се е видяло

    2 6 Отговор
    Добре, че прекарах моята кошница в началото на юли, пък догодина живот и здраве ще яхвам някой хибрид
  • 149 666

    5 2 Отговор
    ха ха ха на булгар тъпанар и бор да му насадят в задния двор ще се радва значи маже и 1000 лева да стане
    Всички ние сме потънали в ла..на но все гледаме и плюваме другите
  • 150 Спас

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Калитко":

    Е как какво, Все в порядке.
  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 156 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 157 Политически опит да се постигне

    6 0 Отговор
    разделение на нацията и да се приложи принципа "разделяй и владей". Това си е пълна тъпотия. ДВГ използва горивен процес за преобразуване на топлинна енергия в механична. КПД -то е от 50 до 70%, но задължително се отделя СО2 - парников газ. Каквито и дозиращи системи да използвате няма да промените КПД-то и няма да предотвратите отделянето на СО2. усложняването на техническия преглед, акто ви мврят молекулите парников газ е повод за разделение между хората, като по този начин се стремят да изкарат някакви политически дивиденти и да закарат хората да гласуват за да не започнат да въвеждат още по-тъпи изискавания за какво ли не.
  • 158 БАРС

    5 1 Отговор
    НАГЛОСТТА В БЪЛГАРИЯ НЯМА КРАЙ.УЖ СЕ УЧИМ ОТ НЕМЦИТЕ А НЕ ПРАВИМ НИЩО.ПРИ НЕМЦИТЕ НЯМА ДИЗЕЛ НЯМА БЕНЗИН ЦЕНАТА Е ЕДНА ЗА ПРЕГЛЕД 120 евро ТОВА Е .АКО ТИ ОТКРИЕ НЕ ИЗПРАВНОСТ МОЖЕ И ДА ТИ РАЗРЕШАТ ДА СИЯ КАРАШ АКО НЕ Е НЕЩО ФАТАЛНО НО НА ЛИСТА ЩЕ ПИШЕ ДОКОГА ТРЯБВА ДА Я ОПРАВИШ И СЛЕД ТОВА ОТНОВО ПРИ ТЕХНИЧЕСКИЯТ ПРЕГЛЕД НО ВЕЧЕ НЕ ПЛАЩАШ НИЩО ПРОСТО ДА ТИ СДОЖИ ЩТАМПАТА НА НОМЕРА.А НЕИСПРАВНОСТТА СИ Я ОПРАВЯШ В ДРУГ СЕРВИС И ТРЯБВА ДА ИМА ПЕЧАТ ОТ НЕГО.ДА И ДРУГО ПРЕГЛЕДИТЕ В ГЕРМАНИЯ СА НА ДВЕ ГОДИНИ.ЗА КОЕТО СЪМ СЪГЛАСЕН И В БЪЛГАРИЯ ТАКА ДА СТАНАТ КАКТО И ПОЛЯЦИТЕ.А И ДРУГО В ГЕРМАНИЯ СИ ИМА ХОРА ОТ ДЕКРА КОИТО ХОДЯТ ПО СЕРВИЗИТЕ ДАРЕЧЕМ И В КВАРТАЛЕН СЕРВИЗ ВСЯКА СЕДМИЦА ПО ЕДИН ИЛИ ДВАПЪТЕ В СЕДМИЦАТА И ИМА И УРЕД ЗА ГАЗОВЕТЕ И ТИ ПРОВЕРЯВАТ КОЛАТА ТАМ НЯМА НУЖДА ДА ХОДИШ ПО РАЗНИ СПЕЦИЯЛНИ ЦЕНТРОВЕ ЗА ПРЕГЛЕД.ПАРИТЕ СЪЩИТЕ.ДАЖЕ ПО ДОБРЕ АКО ИМА НЕЩО НЕРЕДНО В СЪЩИЯТ СЕРВИС ЩЕ ТИЯ ОТРЕМОНТИРАТ.НО АЗ ОБИКНОВЕННО Я ЗАКАРВА ПОРАНО И КАЗВАМ СТЕГНИЯ ЗА ПРЕГЛЕД И ВСИЧКО Е ОК.МИНАВА ОТ РАЗ ДО СЛЕДВАЩИТЕ 2 ГОД, .
  • 159 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #90 от "Местния Козар":

    а такива като тебе си ги турам на к...о да не одат пеш , не ми давай акъл ако обичаш , нито си дадкал нито ректорски професор , та дасе раководя от тебе , че си говорим как си искам , това твой проблем ли е ? !!!! .
  • 160 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 161 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 162 Анонимен

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Няма бира":

    Абе човек ,тук говорим за емисии,коли с газови дето ще ги тестват сега пък на бензин, ,коли на дизел ,за сигурността ,спирачки светлини е ясно!
  • 163 Анонимен

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "Жълтопаветник":

    Значи според теб най добре примирени овце ,докато накрая измислят и данък ,,пръдня ,ще караме на боб за да можем да им плащаме за всяка поредна глупост ,за да ни стигат парите само за колите ,но те ще кажат ,,колите ви ги вкарахме в евро норми ,сега щом ядете предимно боб ,заради икономия заради колите ,замърсявате със задниците ,и ви налагаме еконорма ,данък пръдня,,И ние все да търпим .Колата ми се движи предимно на газ ,на тях им щукнало ,че трябва прегледа да е на бензин .Ами тогава да ги поканя да дойдат до колата ми като е студена ,да я замерят колко замърсява на бензин ,докато стигне 30градуса и превключи на газ.Така най точно ще разберат при студен мотор колко замърсява на бензин.Да ама не ,защото няма как да стане. Колата работи ,и ако замърсява то е предимно на газ ,Тези тъпунгери ще гледат емисиите на бензин.Тези са за ПСИХИАТРИЯ.Планетата е замърсена и се замърсява от милиони заводи ,от пожари,аварии,разливи ,войни ,ей на прага на Европа бушува войната Русия Украйна дето хвърлят сумати бомби снаряди и т.н,......те ще оправят екологията с емисиите ,които отделя колата ми на бензин за 15минути докато включи на газ.Старата приказка ,,То цялата плевня (ПЛАНЕТА)изгоря ,ние се хвалим ,че са умрели мишките в нея.То е ясно ,целта е да се събират пари ,и хората особенно в по бедните държави да са по зле ,не е толкова спасяването на планетата ,защото големите замърсители няма как да бъдат спрени .
  • 164 Бойкот

    3 0 Отговор
    Трябва масов бойкот на ГТП и пълното им премахване. На 2 септември 2024 г., понеделник, в 8.00 ч пред министерството на транспорта с тоягите - леко неокастрени да чакаме министър Гвоздей.
  • 165 анархист

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Няма бира":

    А за неизправността на пътищата не трябва нищо да се прави, нали ?
    Повечето приличат на лунен пейзаж ...
  • 166 Анонимен

    0 0 Отговор
    Тук пишещите са две групи автоджамбази дето пускат глупави статии за глупаци с бензинови коли та да си купят дизелов кюнец и разни експерти дето и хал хабер си нямат от нищо но да напишат нещо,проблеми имат тези автомобили които са си премахнали катализатора,по документи тя е евро 3 но по газове евро 0,така че не плашете дядовците техните трошки по документи са евро 0 и няма къде повече да паднат,по новите автомобили са с адблу,ако адблу системата не работи са за евро 0,за да не зареждат адблу те слагат платка да лъже системата,защо никои специалист не пише нищо за адблу а,защото май мнозинството го чувате за първи път.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове