19 Октомври, 2024 20:10 40 269 53

До 2030 г. трябва да бъде завършен тунелът от българската страна по Коридор 8

  • красимира стоянова-
  • коридор 8-
  • тунел-
  • транспрот

Това заяви транспортният министър Красимира Стоянова

До 2030 г. трябва да бъде завършен тунелът от българската страна по Коридор 8 - 1
Снимка: БГНЕС

До 2030 година най-късно ще бъде напълно завършен тунелът от българска страна по Коридор №8. Това заяви транспортният министър Красимира Стоянова пред пред Bulgaria ON AIR, цитирана от ФОКУС.

Пред Милена Милотинова тя подчерта, че това е казвано многократно на властите в Скопие, включително и на срещата на 16 октомври в Брюксел, на която присъстваха експерти на ЕК и представители на София и Скопие на зам.-министерско ниво, както и на финансовите институции ЕИБ и ЕВБР. На тази среща България и Република Северна Македония препотвърдиха ангажимента си към строителството на Коридор №8, съобщи ЕК, изразявайки задоволството си.

По-малко от ден след това вицепремиерът и транспортен министър в Скопие Александър Николоски заяви, че проектът за Коридор №8 ще трябва да бъде променен, тъй като няма съгласие от македонска страна за съществуващите проект и цена. Премиерът Християн Мицкоски добави, че Скопие няма да строи третия участък на жп линията от Коридор №8, докато София не завърши своята половина от тунела.

"По отношение на свързването на двете граници България към момента е изградила цялата жп инфраструктура, като остава неизграден един участък от около 2,5 км. За него страната ни има осигурено финансиране. До края на 2024 г. ще бъде готов техническият проект, като страната ни ще има готовност да изгради отсечката от Гюешево до границата с РСМ най-късно до 2030 година. За съжаление, ние не виждаме уверения и ясни срокове кога колегите от страна на РСМ ще изградят своята част в участъка от Крива Паланка до границата с България", каза още министър Стоянова пред Bulgaria ON AIR.

Българската страна е изградила част от трансграничния тунел "Деве баир" в далечната 1948 година, припомни министърът. И допълни: "Така че техните упреци, че България не е изградила нищо, че България няма готовност и затова те няма да дават парите на данъкоплатците, които да отиват нахалост, категорично не отговарят на истината."

Тя сподели, че е изненадана защо в РСМ се говори за корупционни проекти. "Някой смята ли, че финансови институции с такъв авторитет (ЕИБ и ЕВБР) биха инвестирали корупционни проекти?", посочи гостът и добави, че няма обяснение на това.

"Това, което аз не разбирам, е защо колегите от РСМ лишават бизнеса си, своите съграждани от това да имат достъп до повече пазари, до повече конкуренция, до по-бързо придвижване", каза Красимира Стоянова.

На финала тя потвърди, че Коридор №8 е приоритет за България, за ЕК, за НАТО и изрази надежда проектът да бъде приоритет и за Северна Македония.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 72 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    55 10 Отговор
    Македонците казаха че изобщо няма да го строят .

    Коментиран от #11, #47

  • 2 Тити

    56 9 Отговор
    По вероятно и до 2050 няма да стане.
  • 3 ТаУмВзе

    56 22 Отговор
    До 2030 нема да ни Има Официално де, не че са ни има! Кви тунели и ала бала. ХАХХХАХА
  • 4 Милчо Мицков

    40 7 Отговор
    Македонците искат магистрала до Пирея...ама надали.

    Коментиран от #17

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Да бе

    48 32 Отговор
    Македония се отказа от този коридор ... Никой не иска да има вземане даване с държавата ни ОПГ
  • 7 И Киев е Руски

    40 20 Отговор
    ГА Красимира Стоянова си е мислила че с нейното образование и манталитет ще лапа евросредства и ще тъне в разкош
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Шопо

    13 50 Отговор
    Макетата че ни превземат и без коридор оти они са силни.
  • 10 Симеон 3-ти

    23 11 Отговор
    А на Пендиков дадоха ли му диплома, апартамент и гражданство? - Ако са му ги дали, веднага да започва да рове по тунела!
  • 11 Симеон Янкоев

    10 15 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Умно. Те ще си построят магистрала, а ние железо-релси па едните по европейски, а другите по ЕС-совски
  • 12 Разбирам ги!

    42 2 Отговор
    Страхуват се да не би при прокопаването на тунела от тяхна страна да не се натъкнат на закопаното имане на Бог Македон!
  • 13 Киселяка

    45 9 Отговор
    Интереса за този коридор е само на РСМ защото те нямат връзка със света и не виждам какъв точно е българския интерес при условие че с тази измислена държавица нямаме почти никакви търговски интереси.
  • 14 Ха сега де...

    43 7 Отговор
    Ние един тунел всякак ще изградим, дори ако е нужно и в по кратък срок, но кога РСМ ще изгради над 200 км. железопътни трасета (по около 100 до нашата и до албанската граница) ако никой не им набива канчето?
  • 15 Тлъст Груйляк Гербераст и депесар

    23 15 Отговор
    "... Някой смята ли, че финансови институции с такъв авторитет (ЕИБ и ЕВБР) биха инвестирали корупционни проекти?"... "
    Смята, смята!
  • 16 Toва ВМРО-ДПМНЕ нема изкара много

    27 8 Отговор
    Ще му врътнат я майданче, я нещо криминално. Не могат да спират развитието на региона. Няма кой да ги търпи.
  • 17 Само питам

    20 6 Отговор

    До коментар #4 от "Милчо Мицков":

    Чул ли си за граничен пункт Гевгели/Евзони, тази магистрала я има от Белград, Скопие, Атина и стига до Пирея. Не е лошо да питаш, преди да пишеш глупости.
  • 18 Григор Григоров

    16 3 Отговор
    Преди повече от 30 години проучвахме трасето от София до границата с Македония. След това проучване нищо не се направи.

    Коментиран от #30

  • 19 Биволъ

    13 8 Отговор
    Ще им построим тунела за да видят светлината(ЕС).
  • 20 Мата на Хари

    24 7 Отговор
    Че защо им е железница, Кирчо им направи авиолиния.
  • 21 Комуновирус

    32 3 Отговор
    От колко години им стоят колоните на мостовете над Крива паланка и нищо. Кой открадна парите за тези мостове. Отговорът друже Мицкоски е : "Корумпираните македонски управници".
  • 22 Ще стани

    19 6 Отговор
    Също както стана тунела под шипка
  • 23 Марис

    21 5 Отговор
    Кото гледам снимката на транспортният министър ми струва, че е разказвала виц !!
  • 24 Невероятно

    27 4 Отговор
    5 години за 2,5 километра. Ударихме и туземците в Африка. Ония с кремъци и бронзови мотики за 2/3 години ще го изкопат. Ние сме велики корупционери.
  • 25 Олеле

    12 12 Отговор
    тази наистина е смешна! За 5 години- 2,5километра? Абе тия метролинии как ги строите? Ясно защо макетата ви нямат вяра, знаят че ще разтакавате (а кой знае дали не сте и окрали европейските пари и затова се ослушвате?)...и резултатът е , че и те се разтакават. Ще ми сочи за пример и ще се пъчи с тунел от 1948г.! Това ако не е подигравка...в ония бедни години сме направили тунел , а сега се мотаме, мотаме...И аз да съм на макетата 1 евро няма да дам за нещо орташко с ОПГ-то дето управлява България. Според социолог. агенции ББ и ДП идват на власт- значи се задава ново лапане на Евро субсидии и мотане и самолети ще хвърчат до ОАЕ и ще ни зарждат с фурми!

    Коментиран от #49

  • 26 Гост

    12 8 Отговор
    " коридор N 8 е приоритет за Българи , ЕС и НАТО" Да се чете отзад на пред.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Тези тунели към РСМ и Петрохан са

    5 4 Отговор
    Предизборна дъвка отпреди 50 год!! Нито ЖП линия някой ще строи!! Поредния Тираж на едни Стари лъжи!!
  • 29 да де

    2 3 Отговор
    "Някой смята ли, че финансови институции с такъв авторитет (ЕИБ и ЕВБР) биха инвестирали корупционни проекти?", посочи гостът и добави, че няма обяснение на това. / тая знае ли къде е въпросния тунел ? а дали "авторитетните институции" са виждали някакъв проект ? само празни приказки и разходки с 200
  • 30 Какво не се прави?

    7 1 Отговор

    До коментар #18 от "Григор Григоров":

    Главен път София Кюстендил,Гюешево го има и е реабилитиран от Иван Костов още. ВТОРО ИМА И ЖП ЛИНИЯ ОТ СТОЛЕТИЕ.....Дрън ,дрън,пише колкото да не заспиш....Длобар
  • 31 Павлик

    5 3 Отговор
    Красимира Стоянова е лицето на олигархията и корупцията в транспорта. Повече от 20 години работи в министерството като гарант на интересите на тези , които крадат.
  • 32 Гост

    11 3 Отговор
    Влязъл един МАКЕдонец в банята да се изкъпе и излязъл .....ЧИСТ БЪЛГАРИН !

    Коментиран от #52

  • 33 Всъщност

    1 8 Отговор
    Коридор №8 е приоритет само за НАТО . Защото свързва две натовски страни , нямащи нищо общо с ЕС който дава парите . И никога не са но били приятели .
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Дончо

    4 5 Отговор
    До 2030 г.
    Едно е сигурно , ни пари ни тунел.
  • 36 Мария Иванова

    9 0 Отговор
    Съжалява, че Коридор 8 се строи толкова бавно, че няма да доживея,да го видя.
    Гражданите на РСМ, винаги са страдали на просръбската пропаганда и те дори са си променили езика отпреди 60 години, когато разбирах езика им, за разлика от сега. Жалко за тази загубена клауза.

    Коментиран от #46

  • 37 007 лиценз ту кил

    5 5 Отговор
    Коридор 8 е безсмислен ако няма дълбоководно пристанище на Охридското езеро.
  • 38 КОЙ ЗНАЕ

    4 0 Отговор
    Стоянова едно е да искаш друго е да стане а РСМ дали си питала те са все наопаки а може да се окаже че са го построили вече ?
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Плам

    2 0 Отговор
    Ха,ха,ха изграден участък от 1948 год,ми той си е за основен ремонт
  • 44 Къде намирате тея Кози за Министърки??

    3 4 Отговор
    Саанска Порода!!С Македонците не вярват, че ще подтроиме част от Тунела?? Защо ли??
  • 45 майстор с две леви ръце

    0 6 Отговор
    "тя подчерта, че това е казвано многократно на властите в Скопие"

    Значи министерката чистосърдечно си признава, че е лъгала многократно македонците.
  • 46 неребейски език

    3 2 Отговор

    До коментар #36 от "Мария Иванова":

    Паралелно и координирано със създаването на "македонскиот язик" през 1945г. е извършена т.н. "правописна реформа" на българския език. Това е било общ процес на разделяне на един език и превръщането му в два отделни. Ако България има претенции да бъде искрена по езиковия въпрос, би трябвало да даде пример и да отмени въпросната езикова реформа.
  • 47 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Пак лъжеш.
  • 48 Всъщност

    4 0 Отговор
    Техния министър каза ,че предпочита високоскоростна железница .Дали е така или само предтекст не може да се прецени,защото те винаги са контра.Но ако в проекта е заложена обикновен жп коридор ,е добре да се преразгледа.Другите им фантасмагории са политически и както обичайно с голяма доза омраза,манипулации и нахалство с оглед сръбското покровителство и интереси.
  • 49 Коментираш

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "Олеле":

    Що пишеш глупости ,жп тунел не се строи от днес за утре.Големи разбирачи " строители"!Зависи и от теренната структура на планинския участък и по добре срока да е по дълъг.Техническия проект ще е готов до края на годината,после трябва да се одобри.Стария тунел няма да остане в този вид ,а през 1948 г е спрян защото такава е била политическата обстановка с Югославия. "Македонците" си играят по сръбска свирка ,защото техните служби си останаха в РСМ и нищо не се е променило.Знае се кой диктува политиката в РСМ.
  • 50 Не е лесно с тях

    4 0 Отговор
    Мицковски излъга обществото в РСМ, че държавата трябвало да плати 180 млн и това не било изгодно,а опозицията го обори,че сумата е 18 млн и финансирана от ЕС.Така е и по договорености.Представиха официални документи.Но си позволят да си измислят и лъжат както са свикнали без никакви скрупули.
  • 51 Скорпи

    3 0 Отговор
    Някой да отрече че това не е промита нация....
  • 52 Некъпан индо-българин

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    В коя баня бил влезъл да се къпе, бе?! Че Софиянски и БОКо затвориха и ликвидираха всичките бани в София - вкл. минералните!!! За да заробят гражданите към Топлофикация, Веолия и ЧЕЗ, чрез които ГЕПЯТ милиарди на година!
  • 53 До 9 шопо

    3 0 Отговор
    Ти ако искаш да те превземат макетата можеш и сега да отидеш.Вие говорите един език,само, че те го говорят с диалект
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове