22 Октомври, 2024 12:37 4 330 33

ИПБ: Преустановете държавния рекет!

  • ипб-
  • бдп-
  • глоби

Позиция на Института за пътна безопасност:

ИПБ: Преустановете държавния рекет! - 1
Снимка: БГНЕС

Проверка на Института за пътна безопасност показва, че от създаването на Фонда за безопасност на движението по пътищата през 2011 г. до октомври 2024 г. са събрани повече от 591 милиона лева (от глоби за превишена скорост). Изразходени са около 122 милиона лева, като само през последните две години 2023-2024 са похарчени над 60 милиона лева, което е половината от всички изразходени средства за 14-годишния период на съществуване на фонда.

Прави впечатление, че около 30 милиона лева са похарчени за покупката на МПС. В същото време се оказва, че всички закупени автомобили нямат застраховка „Автокаско“. Закупените МПС със средства от Фонда за БДП създава предпоставка за злоупотреба, като по данни на ИПБ по-голямата част от тях не се използват за контрол на движението по пътищата.

От данните за изразходените средства се констатира следното:

- В сметката на Фонда за БДП са налични повече от 465 милиона лева;

- Основния разход на средства е направен през последните две години;

- Фондът за БДП не се използва по предназначение;

- Наличните средства във Фонда за БДП неправомерно се използват за попълване на бюджета;

Институтът за пътна безопасност се обръща към МВР и Министерство на финансите, което по силата на чл.157, ал.5 от Закона за публичните финанси, взима и управлява в „единната сметка“ излишъците от Фонда, да преустанови порочната практика Фонда за БДП да се използва за други цели.

„Вода газим жадни ходим“

Гражданите на Република България с пълно основание негодуват и не заплащат глобите си, защото те не виждат резултатите, които са им обещани. Самоцелното събиране на средства от глоби във фонд, без ясна визия за модел за тяхната употреба и активна дейност към подобряването на пътната безопасност и запазването на живота на гражданите, е ясен показател за НЕКАДЪРНОСТ или нещо друго. Изразходваните средства от фонда до този момент са минимални и единствено за доставяне на техника, с която да се събират повече пари.

Управлението на Фонда за безопасност на движението много прилича на управлението на търговска фирма, която харчи колкото се може по-малко, за да реализира на края на годината излишък, който да се използва от собственика ѝ - министърът на финансите. Залагането на капани по пътищата на България се е превърнало в държавна политика, целяща да събира пари от българските граждани за да се подпомогне неизпълнението на бюджета.

Настояваме този държавен рекет да бъде незабавно преустановен!


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 56 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мексо

    65 2 Отговор
    МВР- ОПГ Най големите престъпни елементи.
  • 2 Среднощен

    51 2 Отговор
    АПИ е мафия

    Коментиран от #5

  • 3 ЕЛИ

    39 4 Отговор
    СДРУЖЕНИЕ ОТ ДЕСЕТ МОШЕНИЦИ Е РАВНО НА ИНСТИТУТ --ОПОРОЧИХА ТАЗИ ХУБАВА ДУМА

    Коментиран от #30

  • 4 Шапчо без Шапча

    21 1 Отговор
    И кво прайм сега?...

    Коментиран от #6

  • 5 Снощен

    40 1 Отговор

    До коментар #2 от "Среднощен":

    Градска Мобилност също, плъзна ли са като хлебарки навсякъде.
  • 6 Буха ха

    50 0 Отговор

    До коментар #4 от "Шапчо без Шапча":

    План А: глухо роптаем по форумите и кварталната кръчма
    План Б: грабваме тоягите и на площада

    Коментиран от #9, #11

  • 7 Наивник на средна възраст

    33 1 Отговор
    Не мога да повярвам на очите си !!!! ГОЛЯМО БРАВО на ИПБ.Най-голям злосторник по харчене на корем от фонда е калинката Калинчо,нагъл кандидат за депутат.....
  • 8 591 милиона от глоби!!!

    19 8 Отговор
    Значи, на Ганя трябва да му се забрани да шофира със Закон!

    Коментиран от #12

  • 9 План Б

    18 0 Отговор

    До коментар #6 от "Буха ха":

    Къде и кога?
  • 10 Съгласно Наредбата

    5 9 Отговор
    Съгласно Наредбата за условията и реда за управление на средствата от Фонда за безопасност на движението, приета с Постановление № 172 на Министерския съвет от 2011 г. (обн., ДВ, бр. 49 от 2011 г., изм.
    бр.106 от 2011 г.): Средствата от фонда се разходват за дейности по контрола на движението по пътищата и подобряване на пътната безопасност.
    Съгласно Законът за пътищата с подобряване на пътната безопасност се занимава АПИ.
    В следствие на горните две законови обстоятелства със средства на Фонда за безопасност на движението не може да се ползва за пряко изграждане или подобряване на пътни съоръжения и инфраструктура.

    Извод: ИПБ отчитат дейност с пропагандни фишеци.
  • 11 Шапчо без Шапча

    24 2 Отговор

    До коментар #6 от "Буха ха":

    План В - гласуваме колкото може повече! Няма значение за кого. Само това не очаква никой - голяма активност!!!
    Само това може да обърка всички сметки!
  • 12 Бай Ганя

    42 0 Отговор

    До коментар #8 от "591 милиона от глоби!!!":

    Обикновено триногите ги залагат на 3-4 лентови булеварди с ограничение 50 км/ч. Това си е куче-касичка.

    Коментиран от #15

  • 13 Въпросче

    36 2 Отговор
    Колко безплатни паркинги построи Градска мобилност в крайните квартали (с нашите пари от глобите), където не достигат паркоместа за всички живущи

    Коментиран от #14, #17

  • 14 Бъркаш мекото с топлото

    14 1 Отговор

    До коментар #13 от "Въпросче":

    Парите от глобите ти отиват във Фонда за безопасност на движението. Фондът се управлява от Министъра на вътрешните работи.
    Паркингите на Градска мобилност се изграждат със средства от общинския бюджет. Той се управлява от кмета под надзора на Общинския съвет.
  • 15 Това пречи ли ти?

    17 8 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Ганя":

    Ти не нарушаваш закона, караш си в ограничението и ти е през шушляка къде са камерите. Но ако си нарушител трябва непрекъснато да се притесняваш. Камерите ги местят няколко пъти дневно.

    Коментиран от #16

  • 16 Бай Ганя

    35 2 Отговор

    До коментар #15 от "Това пречи ли ти?":

    Голяма част от ограниченията са безумни и несъобразени с пътната обстановка, за населените места най-вече.

    Коментиран от #19

  • 17 Отговорче

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Въпросче":

    ЦГМ не изгражда безплатни паркинги. Отговорчето е "нула".
    ЦГМ изгражда буферни паркинги. В тях можеш да паркираш безплатно 2 часа, а със 72-часова абонаментна карта за градския транспорт можеш да паркираш безплатно в рамките на работното време на паркинга.
    Достъпни са следните буферни паркинги:
    „Цариградско шосе“, „Джеймс Баучер“, „Бели Дунав“ Надежда, „Бели Дунав“ Връбница.
  • 18 Най голямата тъпня са паркингите

    16 4 Отговор
    които са обвързани с метрото!
    Такава тъпня може да измисли само Ганя!

    Коментиран от #20

  • 19 Това пречи ли ти?

    2 10 Отговор

    До коментар #16 от "Бай Ганя":

    Вероятно ти си по-умен, но някак си не можеш да убедиш гласоподавателите да те изберат за депутат и да промениш закона.
  • 20 ФК Ботев - Ихтиман

    13 0 Отговор

    До коментар #18 от "Най голямата тъпня са паркингите":

    На мен са ми удобни. Карта за целия градски транспорт и безплатно паркиране. Оставям колата и се качвам на метрото. Няма да ти гледам киселата мутра по кръстовищата.

    Коментиран от #22

  • 21 така е

    11 0 Отговор
    защото не ни работят съдилищата
  • 22 И после гониш времето

    3 6 Отговор

    До коментар #20 от "ФК Ботев - Ихтиман":

    в метрото като някой роб!

    Коментиран от #25

  • 23 СЗО

    17 1 Отговор
    Изразходваните средства от фонда до този момент са ...единствено за доставяне на техника, с която да се събират повече пари. На това му се вика инвестиция.

    Коментиран от #24

  • 24 Истината

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "СЗО":

    е да не им се плащат измислените глоби. Чакам ги до последно да минат по давност. Плащам някое друго фишче и това е.
  • 25 Вуйчо Ваня

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "И после гониш времето":

    А с колата в задръстването, като закъсняваш ти се трошат зъбите от скърцане...
  • 26 Тома

    8 1 Отговор
    От този фонд повечето пари отиват в чекмеджето и сие а българина е търпелив и нека да чака
  • 27 Ами

    10 2 Отговор
    Твърде ниски са глобите. Трябва да го дигнат още минимум три пъти. Бъркането в ухото по време на шофиране на моторно превозно средство също следва да се въздигне в сериозно нарушение на правилника. Както и шофиране със спусната, неприбрана дълга коса над 15см. тъй като занижава видимостта.
  • 28 Относно ограниченията

    6 1 Отговор
    На включването към околовръстното откъм Младост има ограничение 30 (ТРИДЕСЕТ !?!) км/ч, на изкачване! Пълно безумие! А няколко метра по-нагоре трябва вече да си с 80.
  • 29 Гого

    5 2 Отговор
    Това е точно така.
    Не виждам защо правителството не прибере тези пари и да ги похарчи за компенсации на семействата на жертвите по пътищата.
  • 30 Веселин

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "ЕЛИ":

    Института оповестява данните за престъпниците. Коментарът ви е неуместен!
  • 31 ГОСТ

    3 0 Отговор
    Управлението на Фонда за безопасност на движението много прилича на управлението на търговска фирма, която харчи колкото се може по-малко, за да реализира на края на годината излишък, който да се използва от собственика ѝ - министърът на финансите. Залагането на капани по пътищата на България се е превърнало в държавна политика, целяща да събира пари от българските граждани за да се подпомогне неизпълнението на бюджета.....това е самата истина харчат пари само за коли с съмнителни стойности както винаги държавата плаща двойно за поръчка. а частника половината защото си прави сметката. рекета си е рекет а парите от него се харчат лесно.
  • 32 Мафията е в държавата

    2 0 Отговор
    Глобите трябва да са % от застрахователната стойност на колата. Няма как бай Иван с опела да плати 200лв и сина някой си с АМГ и той 200 за същото и да има ефект глобата. Тези събрани от глоби пари трябва да се харчат за подлези надлези и паркинги! Нее проблем да се промени закона, а не да си купуват нови служебни коли от скъпи марки и да се чудят какво нови радари и камери да поръчват за да събират още пари. Както се вижда глобите в този си вид нямат ефект. Най много нарушения правят младите шоферчета и то вечер, затова първите 3г вечер само с придружител за такива до 23г. Но първо трябва да се уволнят всички търтеи и лентяи които си бъркат в носа и взимат заплати в ИПБ!
  • 33 Държавата е най Голямия Рекетьор!!

    2 0 Отговор
    След нея са ЧСИ и Колектори със Лобиските си закони!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове