Проверка на Института за пътна безопасност показва, че от създаването на Фонда за безопасност на движението по пътищата през 2011 г. до октомври 2024 г. са събрани повече от 591 милиона лева (от глоби за превишена скорост). Изразходени са около 122 милиона лева, като само през последните две години 2023-2024 са похарчени над 60 милиона лева, което е половината от всички изразходени средства за 14-годишния период на съществуване на фонда.
Прави впечатление, че около 30 милиона лева са похарчени за покупката на МПС. В същото време се оказва, че всички закупени автомобили нямат застраховка „Автокаско“. Закупените МПС със средства от Фонда за БДП създава предпоставка за злоупотреба, като по данни на ИПБ по-голямата част от тях не се използват за контрол на движението по пътищата.
От данните за изразходените средства се констатира следното:
- В сметката на Фонда за БДП са налични повече от 465 милиона лева;
- Основния разход на средства е направен през последните две години;
- Фондът за БДП не се използва по предназначение;
- Наличните средства във Фонда за БДП неправомерно се използват за попълване на бюджета;
Институтът за пътна безопасност се обръща към МВР и Министерство на финансите, което по силата на чл.157, ал.5 от Закона за публичните финанси, взима и управлява в „единната сметка“ излишъците от Фонда, да преустанови порочната практика Фонда за БДП да се използва за други цели.
„Вода газим жадни ходим“
Гражданите на Република България с пълно основание негодуват и не заплащат глобите си, защото те не виждат резултатите, които са им обещани. Самоцелното събиране на средства от глоби във фонд, без ясна визия за модел за тяхната употреба и активна дейност към подобряването на пътната безопасност и запазването на живота на гражданите, е ясен показател за НЕКАДЪРНОСТ или нещо друго. Изразходваните средства от фонда до този момент са минимални и единствено за доставяне на техника, с която да се събират повече пари.
Управлението на Фонда за безопасност на движението много прилича на управлението на търговска фирма, която харчи колкото се може по-малко, за да реализира на края на годината излишък, който да се използва от собственика ѝ - министърът на финансите. Залагането на капани по пътищата на България се е превърнало в държавна политика, целяща да събира пари от българските граждани за да се подпомогне неизпълнението на бюджета.
Настояваме този държавен рекет да бъде незабавно преустановен!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мексо
12:40 22.10.2024
2 Среднощен
Коментиран от #5
12:42 22.10.2024
3 ЕЛИ
Коментиран от #30
12:43 22.10.2024
4 Шапчо без Шапча
Коментиран от #6
12:45 22.10.2024
5 Снощен
До коментар #2 от "Среднощен":
Градска Мобилност също, плъзна ли са като хлебарки навсякъде.12:52 22.10.2024
6 Буха ха
До коментар #4 от "Шапчо без Шапча":
План А: глухо роптаем по форумите и кварталната кръчмаПлан Б: грабваме тоягите и на площада
Коментиран от #9, #11
12:56 22.10.2024
7 Наивник на средна възраст
12:57 22.10.2024
8 591 милиона от глоби!!!
Коментиран от #12
12:59 22.10.2024
9 План Б
До коментар #6 от "Буха ха":
Къде и кога?12:59 22.10.2024
10 Съгласно Наредбата
бр.106 от 2011 г.): Средствата от фонда се разходват за дейности по контрола на движението по пътищата и подобряване на пътната безопасност.
Съгласно Законът за пътищата с подобряване на пътната безопасност се занимава АПИ.
В следствие на горните две законови обстоятелства със средства на Фонда за безопасност на движението не може да се ползва за пряко изграждане или подобряване на пътни съоръжения и инфраструктура.
Извод: ИПБ отчитат дейност с пропагандни фишеци.
13:00 22.10.2024
11 Шапчо без Шапча
До коментар #6 от "Буха ха":
План В - гласуваме колкото може повече! Няма значение за кого. Само това не очаква никой - голяма активност!!!Само това може да обърка всички сметки!
13:01 22.10.2024
12 Бай Ганя
До коментар #8 от "591 милиона от глоби!!!":
Обикновено триногите ги залагат на 3-4 лентови булеварди с ограничение 50 км/ч. Това си е куче-касичка.Коментиран от #15
13:01 22.10.2024
13 Въпросче
Коментиран от #14, #17
13:04 22.10.2024
14 Бъркаш мекото с топлото
До коментар #13 от "Въпросче":
Парите от глобите ти отиват във Фонда за безопасност на движението. Фондът се управлява от Министъра на вътрешните работи.Паркингите на Градска мобилност се изграждат със средства от общинския бюджет. Той се управлява от кмета под надзора на Общинския съвет.
13:08 22.10.2024
15 Това пречи ли ти?
До коментар #12 от "Бай Ганя":
Ти не нарушаваш закона, караш си в ограничението и ти е през шушляка къде са камерите. Но ако си нарушител трябва непрекъснато да се притесняваш. Камерите ги местят няколко пъти дневно.Коментиран от #16
13:10 22.10.2024
16 Бай Ганя
До коментар #15 от "Това пречи ли ти?":
Голяма част от ограниченията са безумни и несъобразени с пътната обстановка, за населените места най-вече.Коментиран от #19
13:15 22.10.2024
17 Отговорче
До коментар #13 от "Въпросче":
ЦГМ не изгражда безплатни паркинги. Отговорчето е "нула".ЦГМ изгражда буферни паркинги. В тях можеш да паркираш безплатно 2 часа, а със 72-часова абонаментна карта за градския транспорт можеш да паркираш безплатно в рамките на работното време на паркинга.
Достъпни са следните буферни паркинги:
„Цариградско шосе“, „Джеймс Баучер“, „Бели Дунав“ Надежда, „Бели Дунав“ Връбница.
13:20 22.10.2024
18 Най голямата тъпня са паркингите
Такава тъпня може да измисли само Ганя!
Коментиран от #20
13:20 22.10.2024
19 Това пречи ли ти?
До коментар #16 от "Бай Ганя":
Вероятно ти си по-умен, но някак си не можеш да убедиш гласоподавателите да те изберат за депутат и да промениш закона.13:21 22.10.2024
20 ФК Ботев - Ихтиман
До коментар #18 от "Най голямата тъпня са паркингите":
На мен са ми удобни. Карта за целия градски транспорт и безплатно паркиране. Оставям колата и се качвам на метрото. Няма да ти гледам киселата мутра по кръстовищата.Коментиран от #22
13:24 22.10.2024
21 така е
13:33 22.10.2024
22 И после гониш времето
До коментар #20 от "ФК Ботев - Ихтиман":
в метрото като някой роб!Коментиран от #25
13:34 22.10.2024
23 СЗО
Коментиран от #24
13:35 22.10.2024
24 Истината
До коментар #23 от "СЗО":
е да не им се плащат измислените глоби. Чакам ги до последно да минат по давност. Плащам някое друго фишче и това е.13:53 22.10.2024
25 Вуйчо Ваня
До коментар #22 от "И после гониш времето":
А с колата в задръстването, като закъсняваш ти се трошат зъбите от скърцане...13:56 22.10.2024
26 Тома
14:05 22.10.2024
27 Ами
14:09 22.10.2024
28 Относно ограниченията
14:58 22.10.2024
29 Гого
Не виждам защо правителството не прибере тези пари и да ги похарчи за компенсации на семействата на жертвите по пътищата.
15:35 22.10.2024
30 Веселин
До коментар #3 от "ЕЛИ":
Института оповестява данните за престъпниците. Коментарът ви е неуместен!18:29 22.10.2024
31 ГОСТ
20:13 22.10.2024
32 Мафията е в държавата
08:47 23.10.2024
33 Държавата е най Голямия Рекетьор!!
12:00 26.10.2024