Кои са най-опасните кръстовища и пешеходни пътеки в София

14 Януари, 2025 09:45 942 13

  • кръстовища-
  • софия-
  • инциденти

От СДВР отчитат спад на пострадалите при ПТП в София през 2024 г.

Кои са най-опасните кръстовища и пешеходни пътеки в София - 1
Снимка: БГНЕС

Над 180 са пътните инциденти за изминалата година на опасни кръстовища и пешеходни пътеки в София, съобщава Нова ТВ.

От СДВР отчитат спад на пострадалите при ПТП в София през 2024 г., но инцидентите, включително и на пешеходна пътека, не са малко. В столицата има 3 пешеходни пътеки, на които са станали по няколко катастрофи. СДВР определя осем ключови кръстовища в София като опасни. Най-много инциденти са станали на:

бул. "Ломско шосе" и Околовръстен път - 31 ПТП
бул. "Цариградско шосе" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" - 27 ПТП
бул. "Сливница" и бул. "Христо Ботев" - 21 ПТП

Най-опасната пешеходна пътека според данните е на бул. "Гоце Делчев" и ул. "Хубча".

"Едно от местата е близо до пазара в Красно село. Обикновено става дума за места, на които типично има голям поток от пешеходци. Където има засилен автомобилен трафик и по-високи скорости, също е по-рисково. Те водят до по-тежки инциденти и по-тежки смъртни случаи", обясни Георги Златев от ББК “Пътища”.

"Там, където има по-голям поток на автомобили и пешеходци, се случват и повече инциденти. Инфраструктурно това може да бъде повлияно и чрез повече контрол - не от жива сила, а както е на повечето места в Европа - чрез камери. Не само за скорост, а да се следи и за други нарушения. Ако този процес се автоматизира, със сигурност това би довело до намаляване на броя на катастрофите. Обикновено сред основните причини за пътните инциденти е отнемане на предимство. В градовете много често е отвличане на вниманието - с мобилни телефони, с техника, с това, че не винаги водачите, а и пешеходците не внимават със случващото се около тях. Числата са по-добре в сравнение с предишната година, но продължаваме да сме на челните места в Европа по брой загинали", посочи Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 док

    6 0 Отговор
    Всички са опасни,ако не внимаваш.
  • 2 Перник

    11 1 Отговор
    Цела България е бойно поле между друсари, селски алкохолици и самозвани герберасти в мощни возила
  • 3 така е

    5 0 Отговор
    Това се случва, защото не ни работи съдебната система и вината винаги е на умрелите. В бяла страна пътищата се преправят до момента в който няма повече жертви. Българския собственик на пътя си решава проблема с още един ограничителен знак.
  • 4 опс..

    3 0 Отговор
    А що не помеслите за нещо реално и практично - подлези,естакади за пешеходците ??? Трафика на автомобили се увеличава всекидневно.Това ,че се затварят улици и се правят пешеходни влошава нещата,трафика в центъра не може да прелети.Всекидневно се зареждат магазин,заведения - това може да става в малките часове,колкото и гадно да звучи.Хилядите коли на администрацията - що не ползват метро,като толкова много го рекламират?И най-вече достъпни подземни и надземни паркинги,без служебни абонаменти....
  • 5 замислен

    4 0 Отговор
    Както винаги КАТ се явява само като регистратор а кога се налага да напълни бюджета вади камерите и започва да снима за скорост или просто да пише актове за какво ли не където е удобно а не където е нужно! Ако се загледате колко километра са въпросните булеварди? нормално е чисто статистически кога Цариградско ти е 16 километра, околовръстното над 50 а друго всичко по 3-4 да има много катастрофи. Абсурдното е, че катастрофите там стават не заради висока скорост а заради ниска скорост и всички заобикалят, или неправилно престрояване. Писнало ми е от "тарикати" които от лява лента без мигач и излизат в дясно, или се включва в булеварда и без да гледа се набива с 30 в лявата лента и всичко отзад набива спирачки. Да ама никой не следи за това, пишат "несъобразена скорост" и това е.

    Коментиран от #7

  • 6 проблема

    4 0 Отговор
    Проблема на пешеходните пътеки е, че масово автомобило паркират пред и зад пешеходната пътека и пешеходците изкачат измежду колите директно на пътеката. В белите страни пред и зад пешеходната пътека се поставят бетонови колчета или направо тротоара е навътре в пътното платно, за да не позволява паркирането на автомобили на 3-5 метра около пешеходната пътека. Ама това е в белите държави, с работеща съдебна система.
  • 7 още

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "замислен":

    Какво пречи на всеки 1-2км над Цариградското да има светлинни табели дистанционно да отварят и затварят лентата ако има проблем на нея. Цял свят го прави така.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 в интерес на истината

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Сила":

    Прави впечатление, че 70% от автомобилите задминаващи ме, когато се движа с 80 км/ч по Южната дъга на Околовръстното, са с несофийски номера. не знам защо.

    Коментиран от #10, #11, #13

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Сточна гара

    0 0 Отговор
    Що тук липсва площад Сточна гара, значи данните са стакМистика!
  • 13 Сила

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "в интерес на истината":

    Не знам защо , но до момента 3 пъти ме изтриха , 3 пъти ......явно тия с аборигенските номера имат лоби в тази медия
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове