Изправени сме пред избор дали да имаме дневен или нощен транспорт. Над 30 часа на месец е извънредният труд на шофьорите в градския транспорт. Средно по 49 дни е неизползваният платен годишен отпуск. 258 шофьори не достигат. Това е 20% от целия състав. Дефицитът продължава да се увеличава. 148 автобуси не са в експлоатация или 25% от автобусите в столицата.
Това обяви на пресконференция общинският съветник Ваня Григорова. По думите ѝ няма достатъчен пътникопоток. С пресконференцията си тя отговаря на критиките от миналата седмица на Спаси София, че лобира за такситата.
Хората чакат по 20-30-40 минути, защото няма достатъчно дневен транспорт, каза Григорова. 10 линии нощен транспорт иска тя, както и безплатен градски транспорт. Но на първо време трябва да се подобри състоянието на градския транспорт. Този, който може да осъществи това, е Васил Терзиев, изтъкна съветничката. В същото време той трябва да осигури хора, които да шофират, но и автобуси, които да бъдат карани. Над 30 часа на месец е извънредният труд на шофьорите в градския транспорт, по нейни данни. 420 часа е извънредният труд на година. Средно по 49 дни е неизползваният платен годишен отпуск.
Иначе Григорова признава, че нощният транспорт е модерен. В същото време има тежък недостиг на шофьори. 258 шофьори не достигат. Това е 20% от целия състав. Дефицитът продължава да се увеличава, обяви Ваня Григорова. Шофьорите от нощните линии доработват и през деня.
148 автобуси не са в експлоатация или 25% от автобусите в столицата. Нощна линия Н 1, която е от най-натоварените се оказва, че е запълняема на 19%. На 24% е запълняема другата натоварена линия Н2. В много дни обаче запълняемостта на нощните линии е на 2%. Линия 111 през деня е около 35% и достига до 70%, изтъкна тя.
В същото време се чака много за автобус 111, много хора чакат на спирките, според жалбите на пътниците. Хората искат точност на автобусите, според съветничката. Линия 72 е с почти 100% запълняемост през декември. Тази линия е орязана с 2 коли, което създава неудобство за пътниците. Линията е редовна, няма кой да шофира, подчерта общинарката. Линия 280 стига до 120% запълняемост.
Спада ползваемостта на нощния транспорт, отчете още Ваня Григорова. Шофьор на нощен автобус извоза 50 души на смята. Дневна смята извозва до 600 пътници, а дневна смана на автобус 280-1200 пътника на смяна. Ако се спре нощния транспорт, ще се осигурят по 120 почивки на месец за шофьорите, по мнението на съветника.
Тя се обяви за подобряване на условията на труд на шофьорите на градския транспорт в София. Според нея лично кметът препятства обновяването на градския транспорт. Ваня Григорова отхвърли обвиненията, че има икономически интерес в исканията ѝ за повече дневен транспорт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 жа жа
13:32 14.01.2025
2 Има
13:32 14.01.2025
3 старшина
13:33 14.01.2025
4 Последния Софиянец
13:33 14.01.2025
5 пенсионер
13:33 14.01.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 таксиджия 🚖
13:35 14.01.2025
8 Ами
13:36 14.01.2025
9 Суха съчка
Коментиран от #18
13:36 14.01.2025
10 ДДДДД
13:37 14.01.2025
11 УРА,, УРА
Коментиран от #19
13:39 14.01.2025
12 Един
13:45 14.01.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Ванче пакажи
Коментиран от #15
13:46 14.01.2025
15 Град Козлодуй
До коментар #14 от "Ванче пакажи":
важното е циганките винаги са готови да ти пусне малко секс и винаги гълтат семето13:47 14.01.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Град Козлодуй
Бeзнaдeжднo e. Oткaжи ce. Глeдaм пo цeнтърa ce търcят прoдaвaчи в някoлкo мaгaзинa. Цaни ce тaм и зaбрaви зa тaзи мъкa ЖУРНАЛИСТИЧЕСКА. Нe e зa тeб...
13:48 14.01.2025
18 В Африка
До коментар #9 от "Суха съчка":
няма и питейна вода. Да се забрани ВиК и всеки да си копае сам кладенец и септична яма.13:50 14.01.2025
19 Заминавай
До коментар #11 от "УРА,, УРА":
в Сърбия или се примири че тука е България и сме в ЕС.Коментиран от #23
13:52 14.01.2025
20 Пълна каша
Коментиран от #29
13:54 14.01.2025
21 Йордан
13:55 14.01.2025
22 гробаря
14:01 14.01.2025
23 УРА,, УРА
До коментар #19 от "Заминавай":
Виж им магистралите, естествените храни и много други работи в Сърбия и тогава приказвай. Стой си тук и яж пласмасови зеленчуци, плодове и плащай зелена енергия! Скоро ще останеш и без ток.,
14:07 14.01.2025
24 Дригърс
14:12 14.01.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Срам И ПОЗОР
14:54 14.01.2025
27 Ми работата е тежка.
14:56 14.01.2025
28 125
15:28 14.01.2025
29 Съдията Дред
До коментар #20 от "Пълна каша":
Почти всички линии са формирани по времето на соца и са съобразени със тогавашните предприятия. Няма ги предприятията, няма го и пътникопотока. Извън метрото само десетина линии са нормално натоварени, но от тях половината возят основно ромеи , и там никой не плаща. Но и не смеят да ги закрият.16:30 14.01.2025
30 софиянец
16:31 14.01.2025
31 Евгени от Алфапласт
19:53 14.01.2025