В трите железопътни предприятия вече е заложена политика на нулева толерантност към направените грешки и нарушения от персонала на нормите за безопасност. Това заяви по време на петъчния парламентарен контрол министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.
Той посочи, че се работи по осъвременяване на нормативната база и повишаване на контрола към всички участници, ангажирани с управлението на влаковото движение.
По думите на министъра, се анализират всички случаи на грешки и се извършва обучение на служителите.
В „БДЖ - Товарни превози" е издаден т.нар. тревожен бюлетин, който информира персонала за възникнали инциденти и набелязва мерки за преодоляване на подобни случи в бъдеще, отбеляза министърът. Той съобщи също, че от декември м.г. в Националната компания „Железопътна инфраструктура“ е започнало монтиране на камери, записващи и звук, в работните места, в които се осигурява движението на влаковете. Упражнява се и всекидневен контрол върху гаровия персонал, каза министърът. Караджов съобщи също, че предстои изпълнителната агенция „Железопътна администрация“ да направи извънредни изпити на експлоатационния персонал в железниците.
Най-големият дефицит е на контрол, дисциплина, професионализъм и мотивация, смята Караджов. Той допълни, че обновяването на системите за автоматична сигнализация, изключваща човешкият фактор, струва значителни средства.
Отговорът на министър Караджов беше на въпрос на народния представител от „Продължаваме промяната – Демократична България“ Иван Белчев, който поиска информация за това какви конкретни мерки ще предприеме министерството за модернизация на системите за сигнализация, включването на маневрени коловози в системата за автоматична безопасност, както и автоматичното изключване на напрежението при рискови условия, за да се предотвратят сблъсъци. Той посочи, че повод за въпроса му е инцидентът край София отпреди седмица, при който се сблъскаха два товарни влака, вследствие на което имаше загинали и ранени.
Ресорният министър Гроздан Караджов подчерта, че инцидентът се разследва от Националния борд за разследване на инциденти в железопътния, водния и въздушния транспорт, който ще излезе с доклад, в който ще има и конкретни препоръки за безопасност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ибрякчиев
16:11 24.01.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 3.14К
16:18 24.01.2025
4 Черен влак се композира
16:21 24.01.2025
5 Дупничанин
16:22 24.01.2025
6 Знаем как и кой
16:22 24.01.2025
7 реорганизацията в НКЖИ
16:23 24.01.2025
8 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
16:27 24.01.2025
9 нулева толерантност
16:30 24.01.2025
10 МВР и ДАНС- СПЯТ
16:32 24.01.2025
11 Тоз търбух
16:34 24.01.2025
12 Бай Курти
16:50 24.01.2025
13 Тити
16:57 24.01.2025
14 Иван
17:15 24.01.2025
15 Какво значи нулева толерантност
Коментиран от #18
17:26 24.01.2025
16 Огън и мокра плява
19:43 24.01.2025
17 Гроздан Караджов
19:49 24.01.2025
18 Ами просто
До коментар #15 от "Какво значи нулева толерантност":
Като има груби нарушения на правилата като последната катастрофа, трябват рестрикции! Проблемите са комплексни! Както инфраструктура, техника, така и неспазване на правила! Това с магическа пръчка не се решава и трябва да се почне от някъде и да се върви последователно и при следващите министри!19:51 24.01.2025