"Къртицата" започва да копае тунелите на метрото към "Слатина"

28 Януари, 2025 14:51 2 036 21

  • метро-
  • трета линия-
  • тунели-
  • слатина

Плановете са новите метростанции да бъдат готови през 2027 г. С тях метрото ще поеме 46% от дневния пътникопоток

"Къртицата" започва да копае тунелите на метрото към "Слатина" - 1
Снимка: БГНЕС

"На 28 януари се навършват 27 години от откриването на първата отсечка на метрото в София. Днес развитието на най-екологичния и бърз обществен транспорт продължава – изграждат се 10 нови станции в три различни направления на града, което ще намали трафика и ще подобри качеството на въздуха. Метрото е стратегически проект за София и за качеството на живот в града", заяви кметът на София Васил Терзиев.

Какво се строи в момента:

Изграждат се 10 нови метростанции:

- три по бул. "Владимир Вазов” през "Подуяне";
- шест станции през ж.к. "Слатина" до “Цариградско шосе”;
- метростанция на бул. "Панчо Владигеров" по линията на "Сливница" – "Обеля".

Плановете са новите метростанции да бъдат готови през 2027 г. С тях метрото ще поеме 46% от дневния пътникопоток.

Участъкът на метрото през „Подуяне“ – кв. "Х. Димитър" – ж.к. "Левски“ е изпълнен почти на 70%. Изграждането на трасето от 3 км трябва да завърши в средата на 2026 г. С новите 3 станции още над 40 хил. души ще ползват метрото. Трасето ще спомогне за намаляване на трафика в участъка с около 25% и на вредните газове с няколко хиляди тона годишно. Участъкът се финансира от Плана за възстановяване и устойчивост в размер на 217,5 млн. лв. без ДДС.

Разширението на Линия 3 през ж.к. "Слатина" до "Арена 8888 София" и "Цариградско шосе" започна да се строи в края на 2023 г. Трасето е дълго 6 км, ще има 6 станции и трябва да е готово през 2027 г. Изпълнението средно за участъка е около 25%.

Предвиждаме на 6 февруари т.г. да бъде даден официален старт на работата на тунелопробивната машина, която ще изгражда тунелите за разширението на метрото през “Слатина”. Тунелопробивната машина „Витоша” ще тръгне от стартовата шахта на станцията при бул. „Цариградско шосе” в посока към метростанцията до зала „Арена 8888 София” и София Тех парк.

Машината тежи 1 600 тона, дълга е около 86 метра, а главата ѝ е 9,4 метра в диаметър. Предвижда се машината да постига среден напредък по над 10 метра на ден.

Строителството на тунела трябва да приключи до средата на 2026 г., а цялата отсечка да бъде пусната в експлоатация през 2027 г., което ще даде възможност на 75 хиляди столичани да се придвижват по-удобно и бързо. Общата стойност на проекта е 540 млн. лв. без ДДС, от които: 106,6 млн. лв. от Кохезионен фонд и 433,4 млн. лв. заем от ЕИБ и съфинансиране.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 към Перник

    11 1 Отговор
    че на Владая е лудница
  • 2 мани беги

    8 12 Отговор
    киро брейка да чете, а не само да плямпа ... комунягите метро никога нямаше да направят, нито магистрали, нито голяма зала в софия, нито безплатно саниране ... нито да ни позволят западни автомобили и всякаква техника, обувки, дрехи, храни, валути ... лошото сега е здравеопазването ни и слабата малобройна армия! а пари в сица нямаше, то и ся няма, няма и да има
  • 3 Чекмеджан ефенди

    16 0 Отговор
    Гледам ГЕРБ-ерската фирма ТРЕЙС пак са спечелили да правят метрото. Еми кой да е. Нали пак тия кградци дойдоаа на власт.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 альо

    9 0 Отговор
    Какво е това "ж.к. Слатина"? Може би имате предвид "ж.к. Христ Смирненски"

    Коментиран от #11

  • 6 таксиджия 🚖

    9 0 Отговор
    Затова карам таксито само през нощта. Метрото е удобно, българите нямат пари и през деня се возят с подземния влак 🚆
  • 7 някой

    3 6 Отговор
    Много ми е интересно за какво им е на христосмирненци метро.

    Коментиран от #12

  • 8 Слатина

    4 5 Отговор
    абе альо какъв жк Хр.Смирнвнски това си е село Слатина това че го прекръстиха без да питат демократите не значи нищо.

    Коментиран от #10

  • 9 Софийски селянин,

    6 0 Отговор
    Търсят се безделници и хайлази за бачкане и обща работа...
    Много добро заплащане,12 бона ама за цяла година..
    Има ли мераклии и желаещи...
  • 10 альо

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Слатина":

    Село "Слатина" не съществува от години, заличено е, жителите са изселени!! В ж.к. "Христо Смирненци" не живеят слатинци, а христосмирненци! Слатинци са си съвсем отделна култура, с техните традиции, бит и тн. Познавам много от тях. Разпръстранити са от цяла София. В панелното гето "Христо Смирненски" са докарани верни на партията провинциалисти с от работнически произход. Работят в МВР, военно и Кремиковци. Слатинци са били едно от най-богатите села въобще, с мноого земя. Обявацени са от комунистите за "кулаци". Разходи се в ж.к. "Христо Смирненски" и ги питай откъде и кога са дошли.
  • 11 Гальо

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "альо":

    Всички и казват Слатина. Смирненски остана само по документи.

    Коментиран от #13

  • 12 друг

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "някой":

    Не знам за какво им е. Имам един апартамент там и цената му уверено се покачва. Като тръгне метрото ще го пусна да се продава.
  • 13 алжо

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Гальо":

    Ами да се научат правилно да го казват, от уважение към истинските слатинци слатинци. Те все пак не са измрели. Не може пришълци от източна българия да се наричат помежду си слатинци, това е скандално, те са си чисти христосмирненци. Нагло е да се присвоява чуждо име, на нещо което си затрил и не съществува, нито някога си го познавал.

    Коментиран от #16

  • 14 Вие сте последна ръка хора

    1 0 Отговор
    в тази България и все пак това е радостно, защото все още ви смятат за хомосапиенс ! През април 2001 г, в Хетафе /Мадрид/ беше направена първата копка на линия 12 към мадридското метро което обхваща 28 спирки в кварталите Хетафе, Леганес, Фуенлабрада, Алкоркон и Мостолес, всичко започна от нулата и завърши напълно готова линията месец май 2004 г. ! ТРИ ГОДИНИ 28 СПИРКИ ПОД ЗЕМЯТА, ТРИ ГОДИНИ РАЗБИРАТЕ ЛИ НАПЪЛНО ЗАВЪРШЕНА ЛИНИЯ С ЕСКАЛАТОРИ АСАНСЬОРИ ДО ТРОТОАРА НА УЛУЦАТА ВСИЧКО ! Вие чествате 27 г. грабежи чрез метро ? Ще чествате скоро и 50 години магистрали ха ха ? Е коя ръка хора сте ще познаете ли, щом тези които избирате не ви смятат за хора, а за роби които им вадите милиардите ? Той Д.Добрев не напразно се явява през ден-два да ви обръчи с поредна герберска натъкмистика за да ви държи ниско наведени !

    Коментиран от #15

  • 15 Ама разбира се!

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Вие сте последна ръка хора":

    Испания е в НАТО от 1982 г. Испания е в ЕС от 1986 г. Испания е с евровалута от 2002 година. В Испания не е имало комунистическо управление.
  • 16 Гальо

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "алжо":

    Жителите на Слатина не се наричат помежду си слатинци. Други като теб ги наричат така.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 альо

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гальо":

    Жалко, че грешиш, защото съм прекарал доста време сред христосмирненци и гарантирам, че се наричат помежду си "слатинци", въпреки че много от тях още не са загубили диалекта си от източна България, откъдето повечето христосмирненци са дошли.
  • 18 альо

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Гальо":

    И кои са тези "жители на Слатина", като такова нещо като "Слатина" не съществува от близо половин век и и на негово място има жилищен комплекс Христо Смирненски?
  • 19 Пловдив

    0 0 Отговор
    Дайте и една къртица на Пловдив да копае тунели .От кукленско шосе до брезовско шосе под Марица,и от пещерско шосе до цариградско...Бойко дай на Костадинов къртица да глътнем малко свеж Въздух
  • 20 Полвдив

    0 0 Отговор
    Тунели в Пловдив за автомобилния трафик....
    ЗАДУХ
  • 21 Полвдив

    0 0 Отговор
    Тунели в Пловдив за автомобилния трафик....
    ЗАДУХ
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове