"Не ми е никак лесно да го правя, да говоря, но съм длъжен да го направя в името на децата, които живеят в България и на всички хора, защото това ми дава смисъл донякъде и може би оправдава смъртта на детето ми, че не е била безсмислена и че ни си е отишла безсмислено", това каза в "Денят започва" по БНТ бащата на 12-годишната Сияна Николай Попов, която почина в жестока катастрофа.
Неговата равносметка след смъртта на Сияна е че задвижват някакви процеси, но това не е достатъчно. Вече има обезопасена част от пътя, но "има и безумици, които се предлагат", които според него не са адекватни. Като пример посочи глобяването на място.
"Случва се нещо. Започваме някакви крайни мерки, измишльотини. Неадекватни истории. Подобно нещо е и свалянето на скоростта на автомагистралите с 10 километра. Има ли някакви анализи, на които стъпва това нещо? Има ли анализи, които показват, че тези 10 километра са фатални. Магистралите не са проблемът, а по-скоро тяхното състояние и състоянието на останалата пътна мрежа в страната".
Когато ти отнемат детето, ставаш съпричастен и започваш да познаваш проблематиката и нещата, които трябва да се направят.
"Непрестанен натиск трябва да има към управляващите. Протестите са такава мярка. Искам да поканя всички пред "Александър Невски" в неделя от 13.00 часа и в село Телиш, за да кажем "не" на това безумие на пътя и да почетем паметта на Сияна.
Николай Попов каза, че никога не е предполагал, че ще попадне в такава ситуация.
"Просто се движите по улицата, връхлита ви някой. Убива вас, убива детето ви. Това е безумието, което се случва и това е, което трябва да спрем".
Вчера той е получил информация, че служители на АПИ са заплашвани да не ходят на протести. Попита дали това е нормално?
"Някаква мафиотска група си вилнее в АПИ и продължават да се случват тези свинщини. Не си мислете, че ще ви оставим така. Няма да стане тази работа. Явно оставките не са достатъчни. Няма да спра дотук", категоричен беше бащата на Сияна.
Докрай ще се боря, докато тази свинщина не престане, каза той. Не трябва да има нито един загинал по пътищата по този безумен начин, заяви Николай Попов.
"Абсолютно безумие и липса на адекватност от държавата".
Виновниците трябва да бъдат установени, заяви таткото на Сияна. Обърна се към прокуратурата с апел "да бръкнат по-надълбоко в кошера".
"Един знак, който намалява с 20 километра ограничението на този път, щеше да спаси детето ми. И сега нямаше да ходя на гробища, а щеше да я взимам от училище. Това е абсурдът в държавата. Един знак за 50 лева коства живота на едно българско дете".
Бащата на Сияна призова политиците да спрат да се упражняват върху смъртта на детето му. Той помоли всички да протестират като граждани, отхвърли всички опити на политически партии и организации да яхват протестите в памет на 12-годишната му дъщеря.
Моля ви", каза той на финала на разговора.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Аре бе
08:58 11.04.2025
2 Мммммм
09:02 11.04.2025
3 Сталин
09:03 11.04.2025
4 Данко Харсъзина
09:03 11.04.2025
5 Слави
09:05 11.04.2025
6 Данко Харсъзина
Коментиран от #27
09:07 11.04.2025
7 Данко Харсъзина
09:09 11.04.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Обективен
09:11 11.04.2025
10 Гост
Коментиран от #14, #23
09:11 11.04.2025
11 Неприятен човек
09:17 11.04.2025
12 Тоя чв ор
09:19 11.04.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Пишете едно и също
До коментар #10 от "Гост":
Проблемът е задкормилното устройство на държавата. Което е усвоило над 160 милиарда лева за 10 години за поддръжка на пътища. Докато Сърбия строи магистрала от Унгария до Македония, с мост над Дунав, за 400 милиона.09:21 11.04.2025
15 Таткото, с думи не става, АПИ са глухи!
09:22 11.04.2025
16 тоя вече дразни..
09:27 11.04.2025
17 Разбирам го
09:28 11.04.2025
18 Татенце
Коментиран от #21
09:30 11.04.2025
19 Читател
Коментиран от #25
09:32 11.04.2025
20 Иван
09:33 11.04.2025
21 Татенце
До коментар #18 от "Татенце":
освен все по-сериозни ядове по пътищата. Български извор отдавна трябваше да има обход. Още повече, че населението на селото е от това, с меко казано съмнителна ментална пригодност. Път I-3 отдавна трябваше да е сдвоен! Както и останалите първокласни пътища и натоварени отсечки от по-нисък клас. Книжки трябваше пак отдавна да се получават само срещу стабилен психотест. Трите немски марки за малоумници отдавна трябваше да се профилактиката по-така... И др. и др. Ние какво правим? Поради масова некадърност и недостатъчна товароносимост и пропускливост на пътищата, дамгосахме тежкия трафик. Ограничихме където можахме главни пътища за движение на камиони. Отклоняваме ги и спираме в официално работно време?! Това на какво прилича? Ами дайте да забраним движението на всичко над 3.5 т в страната и да се приключва. И без това е видно, че няма да стане инак. Без чистка, без преврат, без съдени за греховете им в десетилетия назад... 11 год. ремонтираме 8 тунелни тръби с прилежащите им виадукти. Докато свършим последния почваме пак първия. Тежкият трафик го пренасочваме по път строен през 1934 г., по времето на Царя. Има ли смисъл да се говори? Няма да стане, няма и няма. Трябва си тотална, смазваща инквизиция към всички калинки, Пепита, Кикота и др. подобен...09:33 11.04.2025
22 Чума
09:36 11.04.2025
23 тц тц
До коментар #10 от "Гост":
В опитите си да се подмажеш на господаря си от Банкя само се излагаш! Шофьора е спазвал ограниченията, не е пил и не бил дрогиран, лошото е че е нямал очи ренген като твоите за да забележи, че асфалта е ниско качество и няма никакво сцепление. Реално погледнато дори дядото на Сияна има повече вина от шофьора на камиона.Коментиран от #30
09:38 11.04.2025
24 замислен
09:39 11.04.2025
25 Ами 10 камиона
До коментар #19 от "Читател":
10 камиона са катастрофирали там за 5 години. Колко само са занесли, но шофьора ги е увладял, не се знае. Освен камиони там има и други ПТП. На десетия път има и жертва.Коментиран от #28, #49
09:41 11.04.2025
26 Чума
Коментиран от #32
09:48 11.04.2025
27 456
До коментар #6 от "Данко Харсъзина":
Така е . Освен това камионът излиза от остър завой, което значи ,че няма как да е бил с превишена скорост. В противен случай самият камион щеше да се обърне сам. За 20 метра няма как 40 т. да набере за да превиши скоростта. Вижте хубаво снимкитеКоментиран от #31, #47
09:51 11.04.2025
28 Чума
До коментар #25 от "Ами 10 камиона":
А колко главанака са минали оттам, знаете ли!? Като е лош пътя - отивай в гората! Преди 50 години съседа дойде от София с една Волга с еленче на капака! Но, не може да отвори капака, взе едно желязо като лост и започна да ръчка да отвори капака на Волгата и на всеки тласък отсечено говори, че човек затова е надарен с ум и разум да преценява и постъпва правилно и разумно да решава проблеми !09:58 11.04.2025
29 Истината
09:59 11.04.2025
30 Читател
До коментар #23 от "тц тц":
Спазването на ограниченията не сваля отговорността за катастрофа. Пак ще кажа - през това място са минали стотици камиони в този ден. Но един катастрофира.10:00 11.04.2025
31 Чума
До коментар #27 от "456":
Щом така разсъждавате, незабавно осмободете водача и му се извинете, щом пътя е виновен! Това е направила и полицията и прокурора, но близките са алармирали, че е пострадал наш човек и пак са го прибрали в следствения арест! Тикварска държава сте! Едва пъплещ камион и кола спряла на място едва ли биха се ударили по този начин!10:02 11.04.2025
32 замислен
До коментар #26 от "Чума":
Ако си минавал от там и знаеш може да намапиш, ако не си минавал няма как да знаеш какво е. От друга страна пътя трябва да отговаря на някакви изисквания и при лошо и хубаво време. Никой не ме пита "днес вали, винетката ще е 50 лева, утре е хубаво времето ще караш спокойно значи е 100".Коментиран от #33, #40
10:05 11.04.2025
33 Чума
До коментар #32 от "замислен":
Тъй, тъй! Освободете горкия водач и го обезщетете за понесени морални щети! Единствената му вина е, че е попаднал на първи хора в държавата, след като на всички е ясно, че пътя е виновен! А Попов назначете за директор на АПИ и всичко ще си легне на място! Няма нужда от коментари, а от действия!10:08 11.04.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Китин от Китен
1. Шофьорът на влекача да е "отсякъл" завоя и така ремаркето да се е оказало в насрещното.
2. Колата с детето да се е движила с висока скорост, шофьорът да е загубил контрол и после да е последвало врязване в ремаркето, което е било в своята част от пътя.
Нека изчакаме данните от експертизата, оценката на скоростта при удара / а оттам и екстраполирането й до пътно поведение преди събитието/ е достатъчно автентична. Няма никакъв особен проблем да се прецени и къде е било разположено ремаркето - на правилното място или там, където ще удари насрещна кола.
Коментиран от #46
10:11 11.04.2025
36 Чума
До коментар #34 от "Деций":
Този случай също се използва, за да се усвоят още пари! Затова е този вой - пътищата, пътищата, пътищата! На хубавите пътища стават много повече произшествия и катастрофи, отколкото на най лошите! Просто никой не минава по лош път! На лошите пътища се пъпли бавно, трошат се коли и нерви, но пострадалите са минимално количество! И се псува! Ах, как се псува по тези разбити пътища!Коментиран от #39
10:16 11.04.2025
37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
На пътя София -Варна има по над 2 ООО знака в двете посоки и ...... 🤔🤔🤔
10:17 11.04.2025
38 Айде стига
10:18 11.04.2025
39 Деций
До коментар #36 от "Чума":
Повечето ПТП стават заради индивиди събирани от рогоски и чаршафи с лъжица,същества без умения, възможности,без двигателна култура,с нисък интелект ,или на кратко без качества които да им позволят да шофират безопасно,както за себе си ,така и за околните!Това са онаследени качества с които човек се ражда и може да доразвие,но когато липсва основата и надделява желанието над разума ,то резултатите са съвсем закономерни.Половината трябва да бъдат свалени от колите,и особено младите,но всичко е икономика,от курса,автомобила,части, застраховки,данъци,глоби,та чак до кофчега.И друг път съм го писал това, всеки чака своят дял от тази кървава въртележка.10:38 11.04.2025
40 Китин от Китен
До коментар #32 от "замислен":
Е, аз съм минавал много пъти на това място. Пътят е зле поддържан, много е натоварен, но коментираният завой е с голям радиус и проблем с видимостта зад завоя може да възникне само ако караш с огромна скорост. При движение с 90 няма никакъв проблем да реагираш на сложна ситуация.Да не говорим за това, че ударът се е случил / ако се съди по ТВ репортажите/ извън завоя, а не в него.
Толкова от мен.
10:39 11.04.2025
41 Нострадамус от гара бов
Следващата трагедия ще е още по голяма!!!!
Апропо...какво стана с ...вейповете ..А...
10:45 11.04.2025
42 Дедо
10:48 11.04.2025
43 Тервел
10:50 11.04.2025
44 Цецко
11:02 11.04.2025
45 Оракула от Делфи
Нека , почива в мир!
В същото време, не мога да стоя безучастен, като виждам как лукави политици, използват смъртта
на едно дете, за да трупат политически имидж и популярност, отвратителна гледка!
Бих отишъл на протеста , но не искам нито един политик да върви наравно с истински скърбящите !
А те политиците да вървят отделно, от всички, за да ги видят всички, кои са виновните за тази скръб!
До тук ни докараха," Чекмеджето" и "Феномена", кражбите им са единственния интерес в държавата,
всичко други дела, са пълна симулация на държавна дейност!
11:17 11.04.2025
46 Експертизата ще е
До коментар #35 от "Китин от Китен":
Несъобразена скорост11:40 11.04.2025
47 При влизането в завоя
До коментар #27 от "456":
ПИШМСН ПРОФЕСИАНАЛНИЯ ТИРАДЖИЯ НАБИВА СПИРАЧКИ И И РЕМАРКЕТО ПОДНАСЯ В НАСРЕЩНОТО ЧААААК ДО БАНКЕТА КЪДЕТО Е БИЛ ОТБИЛ ДЯДОТО УЖ ДА ИЗБЕГНЕ ТАНЦУВАЩИЯ ТИР. В ПОСЛЕДСТВИЕ СИ ПАРКИРА КАМИОНЧЕТО В НЕГОВОТО ПЛАТНО И СИ ПИЙ КАФЕНЦЕ И ПУШИ СИГАРКА....13:44 11.04.2025
48 ПЕНКО
14:41 11.04.2025
49 Читател
До коментар #25 от "Ами 10 камиона":
За 5 години са минали стотици хиляди камиони... 10 катастрофирали. Няма как да виня пътя. Шофьорите са тези, които управляват. След като могат да минат 100 000 камиона без инцидент, определено бих погледнал как минават тези 10, които не успяват да минат благополучно.14:44 11.04.2025
50 Боянов
13:27 12.04.2025
51 Жоро
14:20 14.04.2025