ПП ще предложи в СОС свой вариант за икономическа транспортна рамка със 150 лева максимално възможно увеличение за всеки служител и 100% върху бонуса (за сервизните работници и шофьорите, не на всекиго по равно), който гарантира увеличение от 600 лева.
Това е възможност за ръст на възнагражденията за дефицитните длъжности, съобщи в студиото на "Офанзива с Любо Огнянов" общинският съветник от ПП Драгомир Иванов.
Припомняме, че след шестдневна стачка за по-високи възнаграждения наземният градски транспорт възстанови движението си поетапно от вечерта на 19 май. До това решение на синдикати и работници се стигна, след като държавата отпусна 15 млн. лева за четирите общински транспортни дружества.
Общинският съветник Драгомир Иванов, който е член на Kомисията по бюджет и финанси, изрази мнение, че шестдневната транспортна блокада не е предизвикана от кмета Терзиев и негово бездействие.
"Блокадата бе активно мероприятие на много нива, незаконно неподчинение и блокаж на София. Борисов сам ни съобщи, че софиянци трябва да си изстрадат промяната. Терзиев опита да разговаря с протестиращите, направи единственото възможно адекватно предложение - за 100 лева отгоре на заплатите, но това беше отказано. На следващия ден предложената сума беше 180 лева, а на по-следващия - 100 лева бонус за шофьорите и служителите в гаражите. Кметът свърши своята работа, но нямаше чуваемост. Докато Борисов не реши да "хвърли през джипката" едни пари, за да отпуши транспорта. 15-те милиона лева, отпуснати от правителството, ги няма за догодина. Според мен само заслужилите трябва да получат увеличение", заяви Иванов.
До намесата на правителството се стигна, след като Терзиев не успя да постигне договорка с протестиращите и да прекрати транспортната блокада на столицата.
С отпуснатите от кабинета средства до края на годината трябва да бъдат изпълнени исканията на синдикатите за повишение на заплатите, но това как ще се разпределят парите, ще реши Столичната община. Смята се, че ще бъдат удовлетворени исканията на служителите за увеличение с 300 лв. на основните заплати в четирите транспортни дружества в столицата. А Борисов поиска оставката на столичния кмет.
Зам.-председателят на Комисията по околна среда, земеделие и гори в СОС - Лорита Радевa от ГЕРБ, не смята, че спешните действия на Терзиев са свършена работа.
"От началото на 2025 г. Комисията по транспорт изисква икономическата рамка за сектора. До деня на протеста тя не беше предоставена на общинските съветници, никакви преговори не могат да се водят при неясни параметри. Това гасене на пожара в деня на пожара е проява на безотговорно отношение към проблемите. Според мен сумите за увеличението на транспортните работници не бива да се прехвърлят на бонусите им, защото при закъснение с разписанията заради трафика, тези суми се орязват. Тоест рядко биха получили бонусите си", коментира Радева.
Междувременно в столичната общинска Комисия по екология бяха изслушани директорите на две от сметосъбиращите фирми, които обслужват 1/3 от софийските райони.
След като миналия четвъртък от дружествата заплашиха, че от 19 май спират да събират отпадъците в осем района заради неизплатени от общината средства за извършена дейност, те решиха да дадат отсрочка и ще вземат решение след днешното изслушване.
Столичната община им дължи девет милиона лева по фактури, издадени от декември миналата година досега. Кметът Васил Терзиев обясни, че проблемът е в ограничената финансова рамка.
Според Драгомир Иванов след като бюджетът бъде приет, всичко ще бъде изплатено в срок. "Нямаше възможност да се плати, работим с лимити, за всеки календарен месец имаме средства за покриване на текущите разходи. Не е вярно, че има изтичащи договори за сметопочистване", обясни той.
Общината даде срок от 3 дни на Министерството на финансите да се произнесе по обществените поръчки за сметопочистването. Кметът Васил Терзиев е изпратил трето писмо до министъра на финансите Теменужка Петкова с призив за придвижване на поръчките.
"След като кметът води разговори от 5 януари за кризата със сметопочистването, не е редно да се правят внушения, че става дума за политическа блокада, съвпаднала с транспортната. Терзиев и по тази тема не си е свършил работата. Шест договора за сметопочистване изтичат на 2 март", смята Лорита Радева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 педерасатанасов
Коментиран от #3, #13
18:36 24.05.2025
2 Цуци
За 20 км линия са 15 лв гориво на курс, по 60 човека средно да возиш (занижено за София) идват 96 лв без 15лв за гориво 80 лв на курс. За 16 курса са към 1300 лв/ден.
разходи:
300 лв/ден лизинг, 300лв/ден заплати и 300лв/ден амортизации, обслужване и др, пак ти остават 400 кинта дневно. Нещо яко не е наред там. А автобясовете дали са платени с евросредства?
Коментиран от #7, #27
18:39 24.05.2025
3 ИСТИНАТА
До коментар #1 от "педерасатанасов":
На дъното на стачката е Тутурука от Банкя!Коментиран от #6
18:41 24.05.2025
4 Дориана
18:47 24.05.2025
5 Хахахаха тЖ
18:50 24.05.2025
6 двата нереза
До коментар #3 от "ИСТИНАТА":
контролитат всичко, държат и всички медии...18:51 24.05.2025
7 само в софия
До коментар #2 от "Цуци":
има такова гъсто разписание18:52 24.05.2025
8 Винету
18:53 24.05.2025
9 Център за градска дебилност
18:53 24.05.2025
10 Киро П@рапета
18:56 24.05.2025
11 койчо от койнаре
18:59 24.05.2025
12 д р Дулитъл
19:02 24.05.2025
13 БЕЗ МАЙТАП
До коментар #1 от "педерасатанасов":
Промяна .Работиш получаваш.ГЕРБ слушаш получаваш.19:14 24.05.2025
14 койчо от койнаре
Моя съвет е , раздавайте щото то така или иначе края му се вижда и поне с добро да ви споменават хората пък без значение е дали сте за ЛГБТ или не .
19:39 24.05.2025
15 Ватманяк
Коментиран от #17, #19
19:45 24.05.2025
16 ОТ ТЕЗИ НА ЛИЦЕ НЯМА НИЩО ---00000.
20:07 24.05.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 СЕГА 🚋
ИЛИ ВЕЧЕ ГИ ИЗПИХТЕ И ПОХАРЧИХТЕ..А
20:24 24.05.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Залеза на Българите започна
Изгонихте си чуждите инвеститори.
Плюете по своите работодатели.
Очаква се да загубите всичко което имате.
Ще отидете да работите в Европа.
Ще си продадете и малкото останали земи
Ще ги купят китайци и други работливи народи.
Те ще ви изместят.
А вие ще си работите за многото пари по Европата.
Децата ви няма да се върнат.нНяма за какво да го правят. В Европата парите са повече
Там ще се родят и тяхните деца.
Те български няма да знаят.
Коментиран от #21, #22
22:43 24.05.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 В Турция
До коментар #20 от "Залеза на Българите започна":
Там заплатите също да ниски.Хората не напускат Турция , дори и да могат.
ЗАЩО ЛИ Е ТАКА ?
Там се работи много.
Там хората са корави и жилави.
Борят се всекидневно за живота.
Защо не бягат ? А знаят езици.
Дали причината не е в религията .
Иждал съм ги събрани в джамията да си говорят с техния (СВЕЩЕННИК).
Той им изнася беседи на разговорен турски.
Така се възпитават ценности.
Защо турците не бягат от Турция , въпреки че живеят пи-бедно от българите. Тоест разполагат с по малко средства. Не мога да го разбера това.
Лицата им въпреки това с спокойни.
А н българите са изкривени.
Не разбирам.
В селата е пълно с хора.
Н нивите има хора , зеленчуци , плодове.
Те глупави ли са ?
23:20 24.05.2025
23 Васил
С това става и си лягат много българи .
Резултата е , че се разболяват от нелечими болести .
.
23:31 24.05.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Трийте трийте
НЕМА НАЧИН ПРИЯТЕЛЧЕТА.
ПРОЦЕСИТЕ СА НЕОБРАТИМИ ВЕЧЕ.
Сега всички ще се юрнат към Държавна работа.
Ще падне едно търсене на връзки и познати.
Само и само да се закачат за държавното.
Там може да не се работи и да се взимат добри пари .
ЗАПОЧВА ПРЕХОДА -" КЛАТИ КРАЧЕТА ".
00:42 25.05.2025
26 Частни и Държавни фирми
Направете заплатите европейски. Та да няма несправедливост .
Тогава тук ще дойдат да работят германци , французи , и други европейци .Защото част от тяхната заплати е предвидено да бъде за наеми на жилищата в които живеят. Тези народи след втората световна война нямат собствени жилища и живеят под наем. Ако имаха пари биха си купили собствени жилища. Но нямат пари и живеят под наем.
А почти всички българи имат собствени жилища.
И пускайте печатницата.
Народ без икономическа култура , получена по време на основно и средно образование е обречен на залез.
Колко му Евро остават в джоба за харчене на един немец - учител , след като си плати наема.
А на един шлосер , складов работник , механик , и т.н. колко му остават ?
Като искате да се равнявате с европейците искайте да ви плащат това което остава в джоба на един немец след като си плати наема.
Средната заплата е глупаво сравнение.
Програмист -15 000 евро , учител 2000 евро. Средна заплата 8500 евро. Никога заплатата на учителя няма да стане 8500 евро , не само в Германия , но и навсякъде по света. Като искате 8500 евро заплата станете програмисти.
В днешния свят без икономическа култура и образование още от училище сте обречени на недоволство от живота през целия ви живот.
Синдикатите трябва да ви учат на това. Но не го правят. Неукия се управлява по-лесно.
Жал ми е за българите. Изоставят държава за която Левски ,
07:22 25.05.2025
27 Гост
До коментар #2 от "Цуци":
80% от пътниците се возят гратис.Транспорта няма контрольори.Не знаят как да си съберат парите от гратисджиите.За 2 години са ме проверявали само 2 пъти.07:38 25.05.2025
28 Пич
09:10 25.05.2025