Караджов: Железницата ще стане гръбнакът на обществения транспорт

17 Юни, 2025 18:11 1 584 38

  • гроздан караджов-
  • железница-
  • бдж

Вицепремиерът посочи, че от 2019 г. железопътният пазар е либерализиран, но до момента никой частен оператор не превозва пътници

Караджов: Железницата ще стане гръбнакът на обществения транспорт - 1
Снимка: МТС

Тази процедура не е състезание за субсидия, това е състезание за по-добра услуга, предоставена на пътниците на железопътния транспорт. Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на публична дискусия за обсъждане на Проекта за възлагане на пътнически услуги с железопътен транспорт. На нея присъстваха представители на научните среди, на синдикалните организации, железопътни организации, експерти и др.

Вицепремиерът Караджов посочи, че от 2019 г. железопътният пазар е либерализиран, но до момента никой частен оператор не превозва пътници. „Издадени са три лиценза на жп компании, които искат да возят пътници, но нито една от тях не е пуснала търговски влакове. България е поела ангажимент по Плана за възстановяване и устойчивост да проведе процедура за разделяне на жп мрежата на няколко региона и по този начин да стимулира конкуренцията в сектора“, каза Караджов.

„Подходът при разделянето на лотовете е регионален и е съгласуван с Европейската комисия“, изтъкна вицепремиерът и заяви, че първоначално в тези региони ще има само един оператор, който ще извършва същите дейности, които се извършват сега от държавния оператор. „Преминаването към новите оператори ще стане плавно, с достатъчно дълъг период за мобилизация и няма да бъде усетено от пътуващите“, подчерта Караджов.

„При неизпълнение на договорите предвиждаме тежки санкции, включително и отнемане на лицензи“, добави Караджов и допълни, че цените на билетите и картите няма да се променят. Собствеността на влаковете остава на държавата, няма да бъде прехвърлена на никого. Не се предвижда и увеличение на субсидията с новия договор за обществена услуга.

Вицепремиерът Караджов подчерта, че Колективният трудов договор на служителите, които в момента работят в БДЖ, ще действа за целия срок на договора за обществена услуга. „Ние сме част от Европейския съюз, а в него всички държави са социални, затова трябва да подходим с отговорност към всички работещи“, заяви Караджов.

Проектът предвижда разделянето на жп мрежата на три региона – западен с териториален обхват 75%, северен с 14% и южен с 11%. Процедурата се очаква да стартира до края на юли, а между 30 октомври и 31 декември трябва да се извърши класиране и да се подпишат договорите. От 1 януари 2026 г. е предвиден 11-месечен срок за мобилизация на избраните изпълнители, а от 13 декември 2026 г., заедно с новия график за движение на влаковете, те трябва да започнат своята работа. Договорът за обществена услуга е за срок от 12 години.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 14 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Данко Харсъзина

    25 0 Отговор
    Този заприлича на Мицкоски и Николски. Плещи същите глупости.
  • 2 Гигантски

    29 0 Отговор
    кражби , лъжи и безсрамие от това ! Много грехове и лоша карма ще завещае !
  • 3 🛤️🛤️🛤️

    28 0 Отговор
    На Славун му дадоха блажно парче от баницата да краде от БДЖ 🚂
  • 4 сикаджията и прасето

    26 0 Отговор
    28-ма година пускат техни влакове и разстрелват бдж от упор
  • 5 Пич

    31 0 Отговор
    Демек - голямо крадене се очертава !!! А на ЖП-то отново ще се возят без пари само ромляните !!!

    Коментиран от #10

  • 6 Последния Софиянец

    23 0 Отговор
    На частните линии Шиши ще дере кожи и ще получава дотации от данъците ни.
  • 7 1488

    15 0 Отговор
    полупроводници и цели проводници...
  • 8 Венямин

    18 0 Отговор
    Купиха един грозен Локомотив на Сименс по 2 млн бройката и ги нсраха с графити.
  • 9 Важен е

    11 1 Отговор
    организираният и оптимален транспорт в синхрон по суша, въздух и вода. В приложната математика се изучава транспортната задача, намираща широко приложение в развитите икономики.
  • 10 Град Козлодуй

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "Пич":

    Точно
  • 11 Шефа ни каза айде де, пари нема

    10 1 Отговор
    действайте
  • 12 АГАТ а Кристи

    20 3 Отговор
    Поредния фантазьор, който си мисли, че това което говори, ще се реализира.
    В БДЖ трябва да се реже и от кокала, а не само "до кокал" !
  • 13 Баба Гошка

    16 4 Отговор
    Хората вече тестват дронтаксита, тоз за железници от 19ти век тръгнал да агитира. Алоууу. Никой не ще да се врре с браттчедите по железници със скоростта на охлюви и да прихване буббби в косата. А в първата ви класа спален дървен ниците опоскаха горката жена и не можеше да се оправи. А и в къщи, ако си ги донесеш, трябва всички межели да хвърляш после. Да не говорим, че в развитите страни влаковете развиват над 250 км/ч
  • 14 Наистина

    13 2 Отговор
    От всички министри на Желязкото този най си повярва !
  • 15 рояк бръмбари с чекмеджета

    15 0 Отговор
    старите вагони за скрап приличащи на рейсове
    купени като за ново произведени

    гръбнакът на обществения транспорт
    за бръмбари и калинки
  • 16 Шиши 2

    8 0 Отговор
    Ще стане ако се нагуши шефчето му Орлин Алексиев
  • 17 Това !

    11 0 Отговор
    Това !

    Беше !

    През Социализма !
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 коко

    12 0 Отговор
    Учудване предизвиква факта че е останало нещо след 35 години крадене...Доказано най- удобния и екологичен транспорт почти унищожен от управници за които джипката е най- добрия транспорт. А България има една от най-добрите железопътни мрежи в Европа.
  • 20 Мда

    12 0 Отговор
    Унищожението започна с един Холдинг дето разгони фамилията на три завода за ремонт на вагони и се започна,
    А този никаквец събра ли пари за къща в Амалфи?
  • 21 Кон Дуктур

    7 0 Отговор
    Отмъщението трябва да е като влак от БДЖ - да е тежко, мръсно и винаги да идва бавно!
    3а в бъдеще oт БДЖ обявиха, че влаковете ще се движат, но няма да спират на гарите...
  • 22 Хм...

    11 0 Отговор
    Всичко, до което са се докоснали двете дебели момчета и обкръжението им от опгербдпс е разграбено и съсипано. За да заработи тази държава за хората, трябва да се изчистим от всички тези пиявици.
  • 23 Алито

    7 0 Отговор
    Бате, хади прейти гу по-бързу, чи да са возим сас родата без пари.
  • 24 Гола вода и кал по гърба!

    8 1 Отговор
    Караджов! Схемаджии и корумпета!
  • 25 Песента

    4 0 Отговор
    ФАЛШИВ ГЕРОЙ
  • 26 Безпристрастен

    8 0 Отговор
    ...Слушай момче,записвай точно какво ще ти кажа: В една държава,най тлъстото дробче,е Министър на железниците.Трябва ти само един мандат,за да си опечеш баницата за цял живот!"-от книгата със спомени за Атанас Буров.Бивш банкер, депутат и министър преди 9 ти Септември.
  • 27 Мухааа !

    6 1 Отговор
    Поредната Концесия наготово.Остава единствено АЕЦ Козлодуй,и нищо няма да остане,като собственик на държавата.Ще си определят нови цени,през половин година.Както се случва с ерепета,софийска вода( само името и остана- софийска,иначе е собственост на франсето за още 25 г напред) ,златото с дънди крокодила.Кяр отвсякъде! По загубен ,и безропотен народ от нашия няма ,по всички земни кълбета. Сега разбрах,защо сме единствените биволи,търпяли половин Хилядолетие ,робския ярем!
  • 28 Мюмюн

    4 0 Отговор
    Не се и съмнявам! Мама си поредния с тази фраза за амнайсе години.
  • 29 МАЙТАП !!!!

    6 0 Отговор
    ГОЛЯМ МАЙТАП бе караджов голям майтап ....на влаковете няма да има един пътник ......само кондуктора и машиниста .....със това обслужване .....я закъсахте много яко !!!!!!!!
  • 30 Ехааааааа

    4 1 Отговор
    Тоя надрусан ли е ????? Какви ги бръщолеви ????
    Да се закриват автобусните линии и ......готовоооо на караджов ще му тръгне бизнеса със влаковете !!!!!!
  • 31 Факт

    2 1 Отговор
    След БТК, дойде ред на БДЖ!
  • 32 Никой

    3 0 Отговор
    То няма хора - той за реформи говори - след погрома на СДС и ГЕРБ след това - ужяас - но не е да се подиграваме.

    Човекът си измисля - че има кадри на БДЖ - има - но не са достатъчно.
  • 33 дядото

    4 1 Отговор
    а защо 35 години това демократите упорито демонтираха БДЖ, и с кражби и злоупотреби, от гръбнак на обществения транспорт я доведохте до това състояние
  • 34 Абе не знам

    4 0 Отговор
    Но го играе скрит лобист на банкерите.Тихо и подмолно,без другите да се усетят.До м.Април всички пенсионери в страната , съгласно решение на предишните министри в транспорта и съобщенията,получваха пенсията си,във всеки пощенски клон на страната.Без проблем.Решение,което беше разумно,в полза на стотици хиляди възрастни.Нашия решава ,и променя правилата.за един ден.Без обсъждане.Всеки пенсионер да получава пенсията си, задължително и само в пощенски клон по постоянен адрес,и то- по строго фиксиран график, година на раждане.И вече два месеца,горките възрастни хора,всеки ден, висят пред пощите.На студ,дъжд,слънце.Нямат избор,иначе ще ти откажат изплащане.Ама заминал на почивка в провинцията,при децата в друг град- няма такъв филм.Хващаш рейс,влак и на точната дата,там в точно определена поща.Иначе,пари нема.Ето как ще принуди този тарикат, стотици хиляди пенсионери да се прехвърлят през НОИ в различните банки.Като виси с часове на студа или жегата, и то- в точно определен ден и място,ще се откаже.Готов мат,рял за банкстерите в размер на 200-300 х души.Който ще теглят на части пенсията.Всяка транзакция- паричка. За месец- готови заплати за целия персонал на банката,само от такса транзакция.
  • 35 Чичо Дончо

    3 0 Отговор
    Е кой ще дойде бе Караджов ?Луди ни управляват.
  • 36 Пловдив

    3 0 Отговор
    Това вицът на деня ли е?! Защото наистина е смешен, за разлика от 90% от нещата, които публикувате.
  • 37 Една жена

    2 0 Отговор
    А сега, какво е??? Гръбначен стълб ли е??? Голямо крадене. Не сте ли пътували в други държави, за да видите Хората как се грижат за Транспорта си??? Опит и Голямо желание е да се грижиш за съгражданите си. Дано ! Ще повярваме, когато стане. 🤔🫣🤫😏😲
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове