"Случаят е безчовечен. Не е хуманно да свалиш дете с толкова тежко увреждане от борда на самолета, тъй като не можеш да обезопасиш неговата инвалидна количка". Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов по повод случая, в който нискотарифна авиокомпания свали от самолета си семейство с трудноподвижно дете на 9 години, припомня bTV.
Караджов обясни, че заради нечетлив почерк първо е сметнато, че пилотът е записал като причина невъзможност да се обезопаси батерията на количката. Оказва се, че количката няма батерия.
"Това, че екипажът не е положил грижата да я застопори, обезопаси, означава, че не е положена грижа за лицето с увреждане, което допълнително ме вбесява", заяви Караджов.
Добави, че е възложил извършването на детайлна проверка по случая от Гражданската въздухоплавателна администрация. Данните от нея ще се изпратят на Комисията по дискриминация, като ако има нарушение пилотът ще трябва да дава обяснения пред съответните органи.
Според предварителната информация на Караджов количката отговаря на изискванията на "Райънеър", а самият превозвач е имал задължението да я обезопаси. По думите му компанията се отнася към българските граждани като такива втора ръка и се закани да вземе мерки.
9-годишният Милко, който страда от спинална мускулна атрофия и се лекува в Тулуза, е бил в България за няколко дни със семейството си. На прибиране обаче следва неприятната случка.
"Дойдоха, взеха ни, качиха ни, сложихме си коланите и по едно време идва капитанът и казва: трябва да слизате от самолета. Ние попитахме каква е причината", разказва баща му.
Свалени са от борда по решение на пилота.
Впоследствие операторът на летището организира и покрива разходите за полет до Тулуза през Мюнхен с друга авиокомпания. Малко след 19 ч. вчера Милко и семейството му се качват на самолета.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Браво на капитана! Отговорен човек
Коментиран от #6, #10, #48, #127
11:14 09.08.2025
2 Данко Харсъзина
11:15 09.08.2025
3 Българите
мисля че го доказваме непрекъснато...
Боко от 20 години... ни е цар...
а Феномена от 5 ни управлява... на ръчно управление при това..
всички са доволни кръчмите са пълни...
важното е узото в Гърция да не свършва...
ако това са първа ръка хора...
силно съм се объркал...
Коментиран от #41, #101
11:16 09.08.2025
4 Гроздан
11:18 09.08.2025
5 Данко Харсъзина
Коментиран от #97
11:19 09.08.2025
6 Коментиращ
До коментар #1 от "Браво на капитана! Отговорен човек":
Ти беше там и прецени, че изборът на капитана е бил правилния, така ли да разбираме?!Значи децата и възрастните с увреждания биват приравнявани вече (от такива пилоти) като терористи, така ли?!
Коментиран от #14, #15, #25, #30
11:20 09.08.2025
7 Красимир Петров
Коментиран от #12, #73, #138, #139
11:20 09.08.2025
8 не е хуманно
Коментиран от #11
11:20 09.08.2025
9 А50
Коментиран от #16
11:21 09.08.2025
10 И с какво
До коментар #1 от "Браво на капитана! Отговорен човек":
това дете е опасно за полета? Да не би да вземе да припка по пътеката!Коментиран от #22
11:21 09.08.2025
11 Коментиращ
До коментар #8 от "не е хуманно":
А какво ще кажеш за следващата част от статията, че семейството е било качено успешно на друг полет от друга компания?!Коментиран от #19, #20, #33
11:23 09.08.2025
12 Коментиращ
До коментар #7 от "Красимир Петров":
По принцип крадецът вика, дръжте крадеца!11:25 09.08.2025
13 Мнение
11:26 09.08.2025
14 Данко Харсъзина
До коментар #6 от "Коментиращ":
Инвалидна количка на акумулатори тежи колкото още един пътник. Освен това при ниско тарифките мястото е кът. За това са ниско тарифни. Слагат повече и по малки седалки. Не зная какво е имал в предвид Капитана. Негова отговорност, негова работа.Коментиран от #23, #133
11:27 09.08.2025
15 Гледай си тебе
До коментар #6 от "Коментиращ":
Капитанът е бил там и той е преценил. Той носи пълна персонална отговорност за сигурността на полета. Курсът е бил успешен. Друг полет ги е превозил, пак според преценката на капитана.Коментиран от #26
11:27 09.08.2025
16 Отговор
До коментар #9 от "А50":
Компанията е Луфтханза11:27 09.08.2025
17 Красимир Петров
11:27 09.08.2025
18 НОРМОЛНО
Коментиран от #24
11:29 09.08.2025
19 Данко Харсъзина
До коментар #11 от "Коментиращ":
В другия самолет билета е 400 евро, а не 50 евро. И условията са други.Коментиран от #32
11:29 09.08.2025
20 кое не разбра
До коментар #11 от "Коментиращ":
Писах, че не мога да взема отношение, защото не разбирам нищо по същество на възникналия спор между родителите и пилота. Акцентът ми беше върху това, че министърът трябва да се занимава с далеч по-важния проблем с концесионера на летището, който отказва да плаща концесионна такса и не изпълнява добросъвестно задълженията си по договора. Проблемът с превоза на детето вече е решен, защо тогава Караджов продължава да се занимава с него, нима и останалите проблеми в транспорта вече са решени и няма с какво друго да се занимава?Коментиран от #35, #36
11:30 09.08.2025
21 Райнето ер
11:30 09.08.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Коментиращ
До коментар #14 от "Данко Харсъзина":
Данко, гледам че се опитваш да мислиш самостоятелно, и това е много хубаво!НО, прочете ли частта от статията, в която се твърди, че въпросната инвалидна количка била уж без батерия?!
Коментиран от #90
11:31 09.08.2025
24 Данко Харсъзина
До коментар #18 от "НОРМОЛНО":
Всички пътници на нискотарифните не са втора, а пета ръка. Иди на Терминал 1 да видиш какво слиза от нискотарифните полети. Такова няма и в автобусите Монтана - Лом.Коментиран от #128
11:33 09.08.2025
25 Пилот
До коментар #6 от "Коментиращ":
Ако детето не може да бъде настанено на пътническа седалка, то няма как да го вземе защото при турболенция може да пострада ! Самолета не е линейка и не може количката на детето да се застопори ! А министъра явно колко е грамотен ! Сори за момчето , но това са правилата наложени от ЕАСА !!!Коментиран от #40
11:33 09.08.2025
26 Коментиращ
До коментар #15 от "Гледай си тебе":
Аха, единия капитан преценя да те остави като куче да чакаш на летището, нищо че трябва да бързаш за лечение към болницата, а другия го е качил, щото е преценил, че може?!По същата логика може да преценят капитаните, че небръснати, цветнокожи, нисокообразовани и всякакви други, нямат право да се качат?!
И след като капитана носи персонала отговорност, тогава да я поеме сега!
Щото я си представи, че настъпят допълнителни увреждания в следствие на забавеното лечение?!
Коментиран от #34
11:34 09.08.2025
27 зевзек
11:38 09.08.2025
28 123456
Ама те от десетилетия европейците ви имат не за втора, а за десета ръка! По-зле даже и от африканците, понеже те имат смелост да отстояват позициите си и казват НЕ! Тука в Бг няма такова нещо...каквото ни кажат винаги е Да. Даже не трябва и да ни го казват, те нашите поемат инициативата за всичко.
Няма да има никакви последствия за пилота и компанията. Бг държавата никога не е защитавала хората си, няма да го направи и сега. Нямаме никаква тежест никъде. Плюят ни в муцуните нон-стоп, а ние ги мислим за ""приятели" и партньори. И сега ще бъде същото.
11:39 09.08.2025
29 Фактите
11:40 09.08.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 358
11:43 09.08.2025
32 Коментиращ
До коментар #19 от "Данко Харсъзина":
Данко, явно опитваш, но очевидно не успяваш да влагаш достатъчно мисловна дейност, като изразяваш мнение на база представените данни от статията!Според теб, когато се запазват места за полет до съответната дестинация, дали има обявяване на брой пътници, тяхната възраст и здравословно състояние???
Дали трябва да има и обявяване на превозно средство, при наличие на инвалидност?!
Т.е. редно ли е според теб, съответната авиокомпания да обяви своите условия на страницата си, за да може хората да се информират предварително?!
Или викаш за под 400 евро билет, трябва да отидеш на място, за да те върнат (понеже не са сигурни, дали ще могат да те транспортират, само с онлайн подадена информация)?!
Коментиран от #39, #63
11:44 09.08.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Полетът е преминал нормално
До коментар #26 от "Коментиращ":
Курсът е бил успешен. Капитанът трябва да бъде награден. Не ни занимайте с изкривените се представи за лгбт или расова толерантност. Когато се върши работа, те нямат съществена тежест. Виж при раздаване на помощи всички сте равни и еднакви пред раздаващите.Коментиран от #45
11:47 09.08.2025
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Коментиращ
До коментар #20 от "кое не разбра":
Защото подигравката с българите, от страна на една конкретна авиокомпания, взе да става ежедневие!Министър трябва преди всичко да защитава интересите на българските граждани!
Това включва не само концесията, но и всичко друго, което е важно за българите!
А повярвай свалянето на пътници, на принципа "онче бонче" е наистина важна тема за хората!
Коментиран от #44, #125
11:49 09.08.2025
37 Ддд
До коментар #30 от "Хохо Бохо":
Абе знам че има много пр%сти де%ли в тази малка държава. Ама поне не пишете за да се издавате.11:49 09.08.2025
38 Ддд
Коментиран от #61
11:50 09.08.2025
39 Всичко е обявено и ясно
До коментар #32 от "Коментиращ":
Обявени са ама никой не чете. Затова накрая решава капитанът по сигнал от кабинния екипаж. Щом се е стигнало до негова преценка е имало казус. Иначе капитанът не ходи между пътниците да ги преглежда или да гледа какъв багаж имат. Количка няма място в салона.Коментиран от #42
11:53 09.08.2025
40 Коментиращ
До коментар #25 от "Пилот":
Изобщо не ме интересува, дали като мина десетките условия по регистрация, заплащане и информиране на авиокомпанията за бр пътници и тяхното здравословно състояние, ще могат да ме настанят успешно, понеже нямали техническата възможност!АКО НЕ МОЖЕТЕ ДА ПРЕВОЗВАТЕ ОПРЕДЕЛЕНА ГРУПА ПЪТНИЦИ, ТРЯБВА ДА ГО ОБЯВИТЕ ПУБЛИЧНО, НА ВИДНО МЯСТО, ЗА ДА НЕ ПОДВЕЖДАТЕ ХОРАТА!!!
ТОВА, КОЕТО ПИСАХТЕ ИЗОБЩО НЕ Е ОПРАВДАНИЕ, ДОРИ НАПРОТИВ!
ЗАСТРАШАВА ПРЯКО ЖИВОТА И ЗДРАВЕТО НА ХОРАТА!
ПРЕДСТАВЕТЕ СИ, ЧЕ ВЪПРОСНОТО ДЕТЕ ТРЯБВАШЕ ДА ПРЕМИНЕ ОПЕРАЦИЯ В РАМКИТЕ НА СЕДМИЦА, ДВЕ, И ВИЕ С ВАШЕТО РЕШЕНИЕ НАМАЛИТЕ ШАНСОВЕТЕ МУ ЗА УСПЕШНА ОПЕРАЦИЯ???
ДА, НЕ Е ЖИВОТОЗАСТРАШАВАЩА, НО ПАК Е ОТ ОГРОМНО ЗНАЧЕНИЕ ДА БЪДЕ ИЗВЪРШЕНА НАВРЕМЕ!
И ТАКИВА ПИЛОТИ, ОСВЕН ПРИ ФОСРМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА (НЕПРЕДВИДЕНИ ОТ КОМПАНИЯТА), НЯМАТ ПРАВОТО ДА ОСТАВЯТ НИКОГО!!!
Коментиран от #53, #69
11:54 09.08.2025
41 оня с коня
До коментар #3 от "Българите":
БГ-то Ще се оправи само и единственноКато гръмне AEЦ-а и унищожи тоя ко-фтиГЕH
11:54 09.08.2025
42 Коментиращ
До коментар #39 от "Всичко е обявено и ясно":
Всичко било обявено и ясно и накрая те гони капитана по лична преценка???Страхотна логика!
Браво!
Коментиран от #46
11:56 09.08.2025
43 Баба Гошка
11:59 09.08.2025
44 Браво на капитана! Отговорен човек
До коментар #36 от "Коментиращ":
Въпросната компания свали 20 френски деца от еврейски произход от курс от Испания. Макрон се опита да кряка, но заглъхна точно след два часа, защото няма връзка с расова, религиозна, малцинствена принадлежност. Ако капитанът няма увереност в сигурността и реда на полета, ако не сигурен, че той управлява самолета и неговата преценка не решаваща, той няма да излети и отговорността ще лежи на някой чиновник, приел някаква наредба. Аз не бих се качил в такъв самолет. Нискотарифните бяха занижили много от стандартите, радвам се че нещата се връщат към нормалното.Коментиран от #51
12:00 09.08.2025
45 Коментиращ
До коментар #34 от "Полетът е преминал нормално":
Едно си баба знае и това си бае?!Бил полетът успешен?!
Нищо, че оставихме едно семейство, което бърза за лечение?!
И накрая за лгбт, отново доказахте поговорката:
"Крадецът вика, дръжте крадеца"!!!
Коментиран от #47
12:00 09.08.2025
46 Да, обявено е
До коментар #42 от "Коментиращ":
Обявено, е че компанията има право едностранно да промени условията и да откаже превоз. Има и други клаузи, които не си чел, включващи предварителен отказ от компенсации, дори при насилие над личността или фатален край за теб.Коментиран от #57
12:05 09.08.2025
47 Данко Харсъзина
До коментар #45 от "Коментиращ":
Когато транспортираш тежко болно дете, не купуваш билети за конска каруца по 50-100 евро за да спестите пари, а вземаш нормален полет. Ако искаш да спестяваш кинти, майката заминава с автобуса, а бащата и детето с нормален самолет. Операторът е купил билети за Луфтханза за своя сметка и са пътували на аванта. Ганювска работа. Бай Ганю с дисагите пасти да яде.Коментиран от #59
12:06 09.08.2025
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Истината
Иначе са много загрижени за потребителите. Три-четири компании си правят каквото искат и правят всички на маймуни.
Коментиран от #52
12:08 09.08.2025
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Коментиращ
До коментар #44 от "Браво на капитана! Отговорен човек":
Я да видим, дали съм те разбрал правилно:Значи, ако капитана те види и те прецени, че може да застрашиш полета, те сваля без никакво обяснение и обезщетение?! Така ли?!
Т.е. въпросната авиокомпания реално работи на принципа "онче бонче", за това кой да пътува и кой не?!
А да сте чували нещо за международни стандарти?!
Знаете ли, че във всяка една индустрия има ясно, точно и конкретно разписани правила, чрез съответните стандарти?!
Та в тия стандарти са предвидени ВСИЧКИ ВЪЗМОЖНИ СИТУАЦИИ, на база на които капитана може да вземе решение!
Ако все пак възникне ситуация, която не е добре регламентирана във въпросните стандарти, тогава тя се счита за форсмажор и капитана преценя на място!
Но да връщаш хора от самолета, щото тъй ти се е сторило редно, на база чувство, е меко казано пълна глупост, за която трябва да се носи и съдебна отговорност!!!
Не е нормално когато си попълниш въпросника с всички подробности в сайта на съответната авиокомпания, тя да те върне от борда на самолета!
Просто НЕ е нормално!!!
Коментиран от #56, #60, #71
12:09 09.08.2025
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Авиокомпания
До коментар #40 от "Коментиращ":
Имаш право на обезщетение до стойността на билета. Какво ще се случи после, какво ще изтървеш или пропуснеш е изцяло твой проблем. Понеже всякакви хора допълзяха до министерствата и до клавиатурите положението стигна до тук. Това че някъде пише декларативно, че имате някакви права, не поражда неограничени задължения за друг.12:12 09.08.2025
54 Пес
Коментиран от #58
12:13 09.08.2025
55 Заслужаваме си го
12:14 09.08.2025
56 Авиокомпания
До коментар #51 от "Коментиращ":
Правилно сте разбрали. Стандартите са спазени. Обезщетение можете да потърсите от авиокомпанията до стойността на билета по съдебен ред.Коментиран от #64
12:16 09.08.2025
57 Коментиращ
До коментар #46 от "Да, обявено е":
То и мобилните оператори и банките си правят каквото си искат със своите клиенти (понеже им се разрешава в България), щото го имало обявено със ситен шрифт, НО като тръгнат да правят нещо против волята ти, най-малкото те информират своевременно!!!А тук говорим, че семейството е било настанено на борда и след това изгонено?!
Толкова ли не можаха да им се обадят по телефона и да им кажат:
"Поради нискотарифното естествено на нашата компания, няма кой да поеме грижите за детето ви, особено в случай на нужда от грижи, та затова отменяме вашата резервация"!
Или викаш, тая компания работи па принципа:
Качваме добитъка на борда и после ще му мислим?!
Коментиран от #62
12:17 09.08.2025
58 Абе вие май верно сте
До коментар #54 от "Пес":
Някоя от екипажа пита капитана, в такъв случай той почти винаги отказва. Всичко се записва и при проблем става, че имало сигнал за опасност, но той го е игнорирал. Как да ти го обясня по-лесно. Да не мислиш, че ходиш и гледаш количка, джойстик, батерии, табелки.12:20 09.08.2025
59 Коментиращ
До коментар #47 от "Данко Харсъзина":
Сериозно?!А ти милионер ли се роди, че съдиш за другите по тоя начин?!
Успя ли да прокараш през съзнанието си, че хората най-вероятно нямат финансовата възможност да си позволят първа класа за транспортиране на болно дете?!
Или до там не си го мислил?!
Коментиран от #65, #66
12:22 09.08.2025
60 Данко Харсъзина
До коментар #51 от "Коментиращ":
В самолетите на нискотарифните компании, само в тоалетните дето няма седалки. Натъпкани са до дупка. Освен това седалки са по малки и по леки, за да може самолета да побере повече пътници и цената да е по ниска. Не зная какъв е проблема, но щом капитана така е преценил, това е правилното. Не бива да се рискува живота на 200 човека, заради една количка. Цялата отговорност за полета е на Капитана.Коментиран от #68
12:22 09.08.2025
61 уйко калеко
До коментар #38 от "Ддд":
Наистина браво на КАРАДЖОВ ,че взима присърце този случай.Обаче има едно НО.Като министър нека да се извърши проверката,за да се ,,ВИДИ,, кой крив ,кой прав и тогава да се вземе решение по случая.Да давш оценки и квалификации като държавно лице е недопустимо без да е проверено.12:22 09.08.2025
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Хохо Бохо
До коментар #32 от "Коментиращ":
Казах ти, куа лейка си. Има и като пътник си длъжен да ги обявиш, това, че никога не си пътувал или си пропуснал да се запознаеш с условията само потвърждава, че си куа лейка12:24 09.08.2025
64 Коментиращ
До коментар #56 от "Авиокомпания":
Т.е., аз съм хирург, идвате при мен, лягате на масата и секунди преди анестезиологът да ви постави упойка, се сещам като ви гледам, че ми напомняте на някого, когото не харесвам, отпращам ви с думите:"Ами по преценка на доктора, ви отпращаме, може да си вземете кинтите от рецепцията"?!
А времето изгубено, а стреса, а отложеното лечение?!
Такива авиокомпании, трябва да получат точно такова отношение от другите сфери на живота!
Коментиран от #67
12:26 09.08.2025
65 Данко Харсъзина
До коментар #59 от "Коментиращ":
Нещо сбъркахте социалните служби или болно дете е някакъв пропуск за всичко?12:27 09.08.2025
66 Данко Харсъзина
До коментар #59 от "Коментиращ":
Ако не могат да си позволят безопасен въздушен транспорт, ще ползват друг транспорт, който е безопасен и няма да застрашава живота на детето и на други хора. Или ще вземат кредит за два билета. Не са кой знае колко пари.Коментиран от #78
12:28 09.08.2025
67 Данко Харсъзина
До коментар #64 от "Коментиращ":
Вижте вие сте с много детински представи за живота. Хирурга също има право на преценка и отказ да извърши операция. Хирурга не се запознава с пациента на масата и той не е сервитьор. Никой не ви е длъжен, както ще разбереш след като свършиш училище.Коментиран от #70
12:30 09.08.2025
68 Коментиращ
До коментар #60 от "Данко Харсъзина":
Не знаеш къв бил проблема, но щом капитана бил преценил по тоя начин, значи било правилно?!А какво ще кажеш, ако утре това се случи на теб?!
Или ти си на принципа, сития на гладния не вярва?!
ВСЯКА ЕДНА КОМПАНИЯ, РАБОТЕЩА С ХОРА (НЕЗАВИСИМО ПРЕВОЗ, ИЛИ ДРУГО), НОСИ ПРЯКА ОТГОВОРНОСТ ЗА ТЕХНИЯ ЖИВОТ И ЗДРАВЕ!
АКО ВЪПРОСНАТА КОМПАНИЯ НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ СЪС СЪОТВЕТНАТА СИТУАЦИЯ, ТО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА СЛЕД РАЗСЛЕДВАНЕ, ДА БЪДЕ ОБЯВЕНО, ЧЕ ОПРЕДЕЛЕНИ ПЪТНИЦИ И ТЕХНИТЕ ЛИЧНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, НЕ СЕ ДОПУСКАТ НА БОРДА!
ТОГАВА ХОРАТА ЩЕ БЪДАТ ИНФОРМИРАНИ ПРЕДВАРИТЕЛНО, А НЕ СЛЕД КАТО СЕ КАЧАТ И НАСТАНЯТ!!!
Коментиран от #74, #75, #76
12:32 09.08.2025
69 Хохо Бохо
До коментар #40 от "Коментиращ":
Въх ма колко си ми компетентен, напрао лъаш на иксперт. Ма си далече от истината, направо в страни от истината си . Кат имаш спешна, неотложна, животозастрашаваща операция летиш със специален медицински самолет, полетът е обявен като медицински, не летиш с лоу кост, като пропускаш да информираш за количката и състоянието си. Ма ти си иксперт и ги разбираш самолетните дела. Има цял раздел в оперейшън менюал парт А кога отказваш превоз и никой командир не взема решение на изуст. Отваря менюала, чете, мотовира се и ОТКАЗВА. Министърчето ненужник е длъжно да се извини на командира, на екипажа и на компаниятаКоментиран от #77
12:33 09.08.2025
70 Коментиращ
До коментар #67 от "Данко Харсъзина":
Детинските представи за живота, отново доказвате оная поговорка за крадеца!Примера с хирурга ви го дадох, не защото той няма право да прецени да ви отпрати, а защото няма да го направи когато легнете на операционната маса пред него, както са направили със семейството, което ВЕЧЕ Е БИЛО НАСТАНЕНО НА БОРДА НА САМОЛЕТА!!!
Как обаче да успеете да погледнете по-далеч от върха на носа си, като явно не Ви се отдава?!
12:37 09.08.2025
71 Хохо Бохо
До коментар #51 от "Коментиращ":
Тотал щета ди. Въпросните компании строго спазват всички регулации, ясно ти е упоменато, че полетът ти не е гарантиран, ясно ти е упоменато, че нямаш право на искове. Редовно овърбукват места, от 180 места продават 200 и последните 20 без запазени срещу заплащане места горят като им връщат 50-те евро. Личи ти, че имаш опит и си иксперт, ма мбогобти личи. Ако искаш можеш и да ги съдиш, че без обяснения са ти отказали превоз. Ма пробвай бе икспертКоментиран от #80
12:42 09.08.2025
72 Коментиращ
До коментар #62 от "Ох, леле":
Слушай радио,То и един мустакат чичко е обявил милиони хора от определен етнос за заличаване, НО това не значи, че е правилно!!!
Следователно трябва да има разследване за неоправдани своеволия на когото и да било, не само за пилоти и капитани!!!
Коментиран от #79
12:42 09.08.2025
73 Ти помниш ли оня,на Лукашенко писача?
До коментар #7 от "Красимир Петров":
Май на RYANAIR беше самолета,летящ от Атина за Рига,или Вилнюс беше,дето го отклониха белоруски изстребители да кацне в Минск и един от пътниците му-журнал там някакъв,откаран немедленна в затвора,понеже много критикувал Лукашенка?Иначе RYANAIR?Не става за пътуване Райъна.Кофти им е персонала.Изисквания идиотски и нищо насреща и т.н.12:44 09.08.2025
74 Данко Харсъзина
До коментар #68 от "Коментиращ":
Това вече е направено. Случаят е изцяло в тези рамки. Разбира се, това са големи новости за вас и се радвам, че се учите. По-притеснителното, е че министъра е някъде на вашето ниво, а това е много тревожно.12:44 09.08.2025
75 Данко Харсъзина
До коментар #68 от "Коментиращ":
Нискотарифните компании нямат условия, за превоз на тежко болни хора. Дори и съвсем здрав да си пак е тегаво. Но за по близки разстояния стават, и то ако си здрав. Седалките са нагъчкани и неудобни, пълно е с роми и какви ли не, във въздуха се разнасят какви ли не миризми, мяза на междуселски автобус. Те за това са нискотарифни. Но за кратки разстояния става. Да качиш тежко болно дете в такъв самолет е кощунство.Коментиран от #88
12:46 09.08.2025
76 Хохо Бохо
До коментар #68 от "Коментиращ":
Ма тва го има ОБЯВЕНО ЯСНО И ЧЕТЛИВО БЕ ГЛЪМ. ИМА ГО, когато купуваш билет има едно поле, че си съгласен с условията бе глъм. Там ясно и четливо са описани условията ма няма кой да четеКоментиран от #83
12:46 09.08.2025
77 Коментиращ
До коментар #69 от "Хохо Бохо":
Като пишеш на диалект вероятно си мислиш, че добавяш ай кю, но уви, не ти се получава!Медицински полет за спешни нужди, се ползва само при спешни нужди!
Ти ще чакаш ли твоето дете да стане за спешно лечение, или предварително ще действаш с това с което разполагаш?!
Или толкова много мисъл не си влагал на втория етаж, че да не получиш главоболие?!
12:48 09.08.2025
78 Коментиращ
До коментар #66 от "Данко Харсъзина":
Предлагам Ви да пробвате да им покажете как се прави "правилно" според Вашия "компетентен" мироглед!Коментиран от #81, #82
12:53 09.08.2025
79 До коментиращ
До коментар #72 от "Коментиращ":
На самолета няма демокрация. Един решава. Не се събирате пътниците да гласувате какво става. Затова е един от най-безопасните транспорти, защото е ясно кой работи, какво прави и защо го прави. В министерството това не напълно изяснено.Коментиран от #91
13:00 09.08.2025
80 Коментиращ
До коментар #71 от "Хохо Бохо":
Ясно било упоменато, че от 180 места продавали 200???Ти прочете ли какви глупости си писал, или ей тъй ме репликираш, за да има нещо написано???
Когато НЕ можеш да обезпечиш безопасен превоз на хора (от всякакъв етнос, религия и здравословно състояние), ТО ГО ОБЯВЯВАШ ПУБЛИЧНО, ИЛИ СПИРАШ ДА ГО ПРАВИШ!!!
ТОВА, ЧЕ СВОЕВОЛИЯТА И АНТИЧОВЕЧНОСТТА ОТ НЯКОИ КОМПАНИИ, СА РАЗРЕШЕНИ ОТ БГ МАФИЯТА В НАШАТА СТРАНА, НЕ ЗНАЧИ, ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПООЩРЯВАТ, И ЧЕ ТОВА Е ДОБРА ПРАКТИКА!!!
КАТО НЕ МОЖЕТЕ ДА ПРЕДОСТАВИТЕ АДЕКВАТНА УСЛУГА, ПРОСТО НЕ ГО ПРАВИТЕ!
ТОЧКА ПО ВЪПРОСА!
Коментиран от #86, #108
13:01 09.08.2025
81 Данко Харсъзина
До коментар #78 от "Коментиращ":
Когато ми се наложи, за лечение ползвам българската медицина, която в много отношения е далеч по добра от западната. Иначе съм пътувал няколко пъти с ниско тарифни компании,не съм очарован и се стремя да ги избягвам.Коментиран от #93
13:04 09.08.2025
82 До коментиращ
До коментар #78 от "Коментиращ":
Вече е направено. Хората са превозени от който се е ангажирал да го направи. Въпросът е кога ще се прекрати концесията, която не прави това което е обещала?13:05 09.08.2025
83 Коментиращ
До коментар #76 от "Хохо Бохо":
Бохо, като ти гледам писанията и ми става пределно ясно, че не може да ти се помогне!13:07 09.08.2025
84 хората от цивилизованите държави
13:08 09.08.2025
85 Раянът
Коментиран от #92, #95
13:12 09.08.2025
86 Данко Харсъзина
До коментар #80 от "Коментиращ":
Нискотарифните компании оперират в почти целия свят и на всякъде условията им са такива.БГ мафията няма нищо общо. Не е дорасла за това.
Коментиран от #94
13:14 09.08.2025
87 БратРом
13:14 09.08.2025
88 Коментиращ
До коментар #75 от "Данко Харсъзина":
Освен, че съдиш хората за делата им, оправдаваш и своеволията на разни компании?!Да не би да ти плащат за това?!
Ако няма ясно публично упоменато условие, че не могат да се транспортират определени хора, и такива бъдат качени и върнати, то след 3 такива случая, лиценза на въпросната компания отива в историята!
Подигравката с хората има много измерения!
И връщането на пътници от борда на самолета (понеже компанията забравила да спомене, че не може да транспортира определени инвалиди), е точно такова нещо - ПЪЛНА ПОДИГРАВКА!!!
ОТ ТАМ НАСЕТНЕ ДРУГОТО СА ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ!!!
Коментиран от #115
13:15 09.08.2025
89 Караджов
13:15 09.08.2025
90 акъл
До коментар #23 от "Коментиращ":
ако не могат да я обезопасят, значи няма да лети. С батерии или без. Искашли при турболенция една инвалидна количка да те прасне в главата + още 10 пътника?Капитанът решава че в момента не могат нищо да направят. Авио-компанията обезщетява пътниците и това е. Защото е тяхна грешка, че не са осигурили нужното оборудване или място или каквото там е трябвало да има.
Коментиран от #96
13:16 09.08.2025
91 Коментиращ
До коментар #79 от "До коментиращ":
Ама много ги знаете тия неща, само докато не са на вашата глава разбира се?!Инак друга песен започвате да пеете?!
В нормалния свят пилота/капитана взема решение, ДА, НО!!!
Ако това решение е било неправилно, или свързано с последствия, които са били доста негативни за съответните пътници, тогава се води разследване и наказание при наличие на лоши решения!!!
Не случайно във всяка една сфера хората носят отговорност за взетите решения!
Само в България, някои от фирмите се подиграват безнаказано с народа ни, щото знаят, че няма кой да им потърси отговорност!
Коментиран от #100
13:24 09.08.2025
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Коментиращ
До коментар #81 от "Данко Харсъзина":
И от кога стана диктатор на България, че да налагаш мнението си на нашия народ?!13:26 09.08.2025
94 Коментиращ
До коментар #86 от "Данко Харсъзина":
Има има общо, щото ако си беше влязла в ролята на регулатор, щеше да установи редица нарушения на въпросната авиокомпания и тя нямаше да има проблем с превоз на инвалиди, просто щото нямаше да има лиценз!!!Това, че в целия свят имало нискотарифни оператори, НЕ дава правото на тоя (или на други) да си правят каквото решат по лична преценка с българите!
Или обявяват предварително и хората търсят друг превоз, или транспортират настанените пътници!
13:31 09.08.2025
95 Коментиращ
До коментар #85 от "Раянът":
Като не можеш да транспортираш някого, НЕ го правиш!И го обявяваш публично, за да знаят хората!
Ако не го направиш, си носиш отговорността, плащаш си глобите, а накрая си връщаш и лиценза!
Толкова е ясно и близко до ума!!!
Коментиран от #110
13:34 09.08.2025
96 Коментиращ
До коментар #90 от "акъл":
Така го пишеш все едно такива случаи за първи път в световната авио практика, се случват в България?!Ние ли открихме топлата вода?!
Никой не е чувал за инвалиди и не знае как да реагира с тях при полет, това ли се опитваш да ми кажеш???
Наистина ли успя да съчиниш единствено летяща количка в самолета?!
Т.е. конструкторите на въпросните самолети и през ум не им е минавало, че може да имат инвалиди пътници на техните машини???
Леле мале?!
Невероятни дебати има тука?!
Коментиран от #103
13:40 09.08.2025
97 Животното
До коментар #5 от "Данко Харсъзина":
Аха, и понеже в 21 век, не могат да обезопасят инвалиди... Значи, конструирали подобна машина, но не могат да обезопасят инвалиди... ясно, ясно. Браво на министъра, че се е застъпил за семейството.13:48 09.08.2025
98 Коментиращ
До коментар #92 от "Данко Харсъзина":
От точка А до точка Б, само след като отговаря на всички правила и условия!Иначе настъпва хаос и хората започват да страдат!
И в най-евтиния самолет да се качите, там трябва всичко да е тип топ за успешен и безпроблемен полет, за ВСИЧКИ пътници, за които няма ОФИЦИАЛНА забрана на видно място в сайта им, да са на борда!!!
Коментиран от #102
13:52 09.08.2025
99 Емигрант
13:53 09.08.2025
100 до Коментиращ
До коментар #91 от "Коментиращ":
Полетът е преминал успешно. Следователно капитанът е взел вярно решение. Аз не бих се качил на самолет, който се управлява по твоите представи за свободен достъп, недискриманация и невъзможност да кажеш НЕ за забелязан потенциален риск. Всичко друго се прави, капитанът е дал логично обяснение, ще върнат по 20 евро на пътниците. Имате право да ползвате други компании, а не да търпим истериите ви, вероятно сте някакъв инвалид и сте шокиран, че няма да ви вземат количката. Да ви информирам, че количката пътува с багажа и се заплаща 200 евро за това, за вас има около 20 колички, чакащи на гейта при излитане и при кацане.Коментиран от #104
13:55 09.08.2025
101 Животното
До коментар #3 от "Българите":
Всеки, кой, както се вижда и възприема. Поначало Българинът в истинският смисъл, няма нищо общо, с простотията, идиотизма, чалгата, убийствата на Живи същества, без значение от какъв вид са те, с предателството, лицемерието и пр. За истинските българи не се пише много, не се коментира..., че то и как да се коментира, като самите хора не се виждат, като тях, нормално... Няма, как "бай Пешо" от горно нанадолнище да коментира за истинските българи, но виж да коментира чалга, алкохол, кръчми, схеми... Отделното, че много от хората не знаят въобще, какво означава името "българин" и неговото значение... те още и за Ханове говорят... Та всеки според огледалото и мирогледа и култура и духовенство... Кой разбрал, разбрал.13:56 09.08.2025
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Коментиращ
До коментар #100 от "до Коментиращ":
Пак казвам!В нормалния свят (не в корумпирана, опоскана и зависима България), всички фирми и институции действат по правила (или така би следвало да бъде)!
Ако тези правила се нарушат, независимо за кого, тогава човекът/хората взели това решение, НОСЯТ ПРЯКА ОТГОВОРНОСТ!!!
ИЗОБЩО НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВАТ ВАШИТЕ ИНТЕРПРЕТАЦИИ, НЕ САМО ЗА ВЪПРОСНИЯ СЛУЧАЙ, НО И ЗА ЖИВОТА КАТО ЦЯЛО!
КОГАТО ПОЕМЕШ ОТГОВОРНОСТ ЗА НЕЩО И СЕ ОКАЖЕ, ЧЕ ТОВА НЕЩО НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ НАПРАВЕНО, И НЕ СИ ИНФОРМИРАЛ ХОРАТА, НОСИШ ПРЯКА ОТГОВОРНОСТ ЗА ТОВА!
В СЛУЧАЯ ЩОМ АВИОКОМПАНИЯТА Е ОБЕЗЩЕТИЛА ПЪТНИЦИТЕ, ЗНАЧИ ПРИЗНАВА ВИНА, ЧЕ ИМА ПРОПУСКИ В СВОЯТА СИСТЕМА ЗА ИНФОРМИРАНЕ (МИНИМУМ)!
ОТ ТАМ НАСЕТНЕ, ДРУГИТЕ ФИЛОСОФИИ ПО ТЕМАТА ИЗОБЩО НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВАТ!
ВАЖНО Е КАКВО ПРЕДЛАГАШ КАТО ФИРМА И ДАЛИ МОЖЕШ ДА ГО ИЗПЪЛНИШ!
АКО НЕ МОЖЕШ, СИ ИМА СЪОТВЕТНИТЕ СТЪПКИ!
АКО ПЛАЩАЙКИ ГЛОБИ, ТЕ УСТРОЙВА ДА СИ ПРАВИШ КАКВОТО СИ ЩЕШ, ТО В ДРУГИ ДЪРЖАВИ ТОВА МОЖЕ ДА ТИ КОСТВА ЦЯЛАТА КОМПАНИЯ!
НО ТАКА Е, КОГАТО В БЪЛГАРИЯ НЯМА РАБОТЕЩИ ИНСТИТУЦИИ!
Коментиран от #107
14:08 09.08.2025
105 Грозданката
14:10 09.08.2025
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 до Коментиращ
До коментар #104 от "Коментиращ":
Полетът е преминал успешно. Следователно капитанът е взел вярно решение. Аз не бих се качил на самолет, който се управлява по твоите представи за свободен достъп, недискриманация и невъзможност да кажеш НЕ за забелязан потенциален риск. Всичко друго се прави, капитанът е дал логично обяснение, ще върнат по 20 евро на пътниците. Имате право да ползвате други компании, а не да търпим истериите ви, вероятно сте някакъв инвалид и сте шокиран, че няма да ви вземат количката. Да ви информирам, че количката пътува с багажа и се заплаща 200 евро за това, за вас има около 20 колички, чакащи на гейта при излитане и при кацане.Коментиран от #111
14:16 09.08.2025
108 Хохо Бохо
До коментар #80 от "Коментиращ":
Шшш балама, я назови една единствена компания на тоя свет дето превозва пътници "във всяко здравословно състояние" . Една искам. Аре бе иксперт многополов. И да точно и ясно са ти написани условията и правата когато купуваш. И да точно и ясно са ти споменали, че място може и да нямаш. Като не ти харесва пътуваш с нормална не с лоу кост. Кво не разбра?Коментиран от #114
14:17 09.08.2025
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Наистина е елементарно и близко до ума
До коментар #95 от "Коментиращ":
Не могат да транспортират количката и не го правят.Обявено е предварително, че това може да се случи.
Спазени са всички регулации за безопасност.
Наистина е елементарно и е съвсем близко до ума.
14:23 09.08.2025
111 Коментиращ
До коментар #107 от "до Коментиращ":
Зацикли ли вече, или приключи с мисловната дейност?!Нещо ново можеш ли да напишеш, или за толкова са ти платили?!
Като не си изпълняваш задълженията към клиентите, тогава ги обезщетяваш!
Ако неизпълнението на услугите за твоите клиенти доведе до големи техни загуби, то носиш съдебна отговорност, и то не само за самолетния транспорт!
14:27 09.08.2025
112 А ти какъв се явяваш в случая?
До коментар #109 от "Коментиращ":
Ако има проблем или пострадали, то има съд за оплаквания. Иначе има съд за оронване на престижа на компанията.Коментиран от #119
14:29 09.08.2025
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Коментиращ
До коментар #108 от "Хохо Бохо":
Шшшш 2 клетъчния, къде в моите коментари съм писал за компания която превозва пътници във всякакво състояние??????????Тва къде го сънува?!
Тука става дума за качени на борда пътници, на които не е обяснено предварително, че не могат да бъдат превозени!
Бохльо, вдяваш ли какво ти се пише, или капацитетът ти позволява да разсъждаваш колкото Киро след пицата с кристали?!
Коментиран от #117
14:31 09.08.2025
115 Хохо Бохо
До коментар #88 от "Коментиращ":
Ма те могат мааа ама при определени условия мааааа. Точно и ясно са записани. Като купуваш билет трябва да опименеш точно и ясно от каква помощ се нуждаеш и ДА СЕ СВЪРЖЕШ С ТЯХ за уточнения. Като не го направиш ти отказват превоз. Кое не разбра? На Райните условията ги има на български език.14:32 09.08.2025
116 То се вижда, че нищо не разбираш
До коментар #109 от "Коментиращ":
Факт14:32 09.08.2025
117 Лошо
До коментар #114 от "Коментиращ":
След бординга екипажът вижда, че няма как да стане. Свалят количката. Съвсем обичайна практика и в рамките на регулациите. Хората пътуват с друг полет. Обаче за теб друга диагноза няма.Коментиран от #121
14:35 09.08.2025
118 Привилегия
14:40 09.08.2025
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Факти
14:43 09.08.2025
121 Коментиращ
До коментар #117 от "Лошо":
Айде бе?!Сигурен ли си, че е съвсем нормална практика?!
Или викаш, нормална практика е само, ако не е за теб?!
Май май легалния свят не е много съгласен с теб:
"The penalty for an airline removing a passenger after boarding (also known as "bumping" or "denied boarding") varies depending on the situation and location, but can range from financial compensation to potential legal repercussions. Involuntary bumping (when an airline overbooks a flight and removes passengers) is regulated, with compensation amounts potentially reaching up to €600 in Europe. Additionally, airlines may face fines for violating regulations related to passenger rights. "
Или викаш, от толкова "много" мозък, с разсъжденията стигаш само до 2то изречение, след което губиш ума и дума?!
Коментиран от #123
14:48 09.08.2025
122 Перо
14:50 09.08.2025
123 до Коментиращ
До коментар #121 от "Коментиращ":
Както виждаш е нормална практика, подозирам, че май не разбираш смисъла на думите съвсем така функционално.15:09 09.08.2025
124 Бай Хой
16:53 09.08.2025
125 това е
До коментар #36 от "Коментиращ":
То в БГ инвалидите са унижавани всекидневноА печалбитв на Т Н нискочовешки авио
превозвачи са огромни!!
Приятни полети......
17:21 09.08.2025
126 Пилотът Гошу
- количката отговаря на изискванията на Райън Еър
- поради неоповестени причини пътниците са свалени по нареждане на капитана.
- количката няма батерии или подобни глупости
Понеже много ги разбирате нещата, има регламенти за всичко, включително за самолета, превоз на пътници, инвалидни колички и тн. Малоумно е да дрънкате, че е невъзможно да се обезопаси количка... Човекът не седи по време на полет в количката, или му я паркират до седалката, че да има опасност да се разлети количката в самолета 🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
Един господ знае кой какво ги е мързяло тея мърди в Райън Еър и са написали глупости за батерии и т. подобни... На капитана му е писнало и е взел решение... Да, решението е негово. Не, това не го предпазва от последствия, включително всякакви обвинения...
Не знам кой въобще лети с тея курници, веднъж съм летял с тея щайги и никога повече с тях... То егаси курника... Седалки скръб... Трябва да си мазохист...
Коментиран от #130, #131
00:33 10.08.2025
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Хаир Данков
До коментар #24 от "Данко Харсъзина":
Конкретната нискотарифна лети от Т2. Ама ти от къде да знаеш като летиш само от едно.Коментиран от #129
04:34 10.08.2025
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Гоше, Гоше
До коментар #126 от "Пилотът Гошу":
За разлика от мутренските родни авиокомпании и перачници на пари в Раянер никой не го мързи и няма мърди. Както виждаш всеки работи, а не се крие в предна кухня като в една наша фирмичка. Второ, има ясни правила и ти не знаеш дали тази количка отговаря на правилата на Превозвача, а не в някой Инструкция от 1996г. в нашето Министерство. Трето, всеки ден стават гафове, ама министърчето от Отворено общество изведнъж стана голям българолюбец срещу една конкретна фирма. Не знам кои чисто нови и поддържани до фанатизъм самолето наричаш курници, но тук говорим за флот със средна възраст от 5 години. Можеш да премериш разстоянието между седалките във всяка родна или европейска авиокомпания и ще стигнеш до много странни изводи.05:10 10.08.2025
131 Хахаха
До коментар #126 от "Пилотът Гошу":
Опасността не идва от това да се разлети, умнико, а батерията, която не е изолирана да се запали и всички да умрат като факли. На какво си пилот, на пасат 1.9тди?05:17 10.08.2025
132 Димитър
07:39 10.08.2025
133 Не се прави на умен
До коментар #14 от "Данко Харсъзина":
Пише се какво е имал предвид, а не какво е имал В предвид..09:03 10.08.2025
134 С билет
09:09 10.08.2025
135 демонкрат
Никога не дъм имал проблеми с лоу кост компаниите.
Яд ги е полуфалиралите Лиуфтханза че Райън ги бият във всичко.
Лоу кпст модела е печеливш директни полети до цяла Европа а не нуждата от прекачване в Мюмюнхен и Франкфурт да загубил два дена за да стигнеш до Милано вс едно кацаш на Луната и да ти загубят багажа някъде.
10:56 10.08.2025
136 бял англосаксонски протестант
wasp wasp wasp
12:55 10.08.2025
137 Луд
17:43 10.08.2025
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Все тая
Влака София - Варна не се брои. Сингапур , Шанхай, ЛА такива дестинации да видим майсторе 🤣
23:06 15.08.2025