Last news in Fakti

7 Септември, 2006 00:00 567 0

"Втори етаж" шосета ще отпушва центъра на София

  • евлоги-
  • георгиев-
  • платно-
  • кръстовището-
  • изграждането-
  • идеята-
  • евлоги георгиев-
  • арх спиридон ганев-
  • арх димитър димитров-
  • арх чудомир павлов
,Столичният бул. "Евлоги Георгиев" в участъка от НДК до Орлов мост ще се вдига с още едно ниво и ще се разширява с цел да намалеят задръстванията и да не се спира движението при футболни мачове. Това стана ясно по време на обсъжданията на вариантите в Съюза на архитектите. Досега са представени пет проекта - на арх. Чудомир Павлов, арх. Димитър Димитров, арх. Христо Генчев, арх. Спиридон Ганев и на общинското предприятие "Софпроект". За нито един вариант няма данни колко ще струва и за колко време може да се реализира.

Това, което обединява повечето варианти, е, че се предвижда изграждането на естакада. Идеята е тя да тръгва малко преди кръстовището с ул. "Граф Игнатиев" (което става на две нива), да върви над южното платно на бул. "Евлоги Георгиев" (от страната на националния стадион), при стадиона (на кръстовището с ул. "Гурко") да прави завой и да преминава към северното платно на бул. "Евлоги Георгиев" (от страната на паметника на съветската армия), а над Орлов мост да се спусне към бул. "Цариградско шосе". Това обясни шефът на "Софпроект" Пиер Терзиев.

Предвижда се още т.нар. кучешка алея, която сега е до реката, да стане скоростно пътно платно със светофар само на кръстовището с ул. "Граф Игнатиев". Идеята е на арх. Чудомир Павлов. Той предлага още до стадиона да се построи и триетажен надземен паркинг. Тук обаче се очакват протести на екоорганизации заради унищожаването на и без това намаляващите зелени площи. Още преди 20 години е имало желание за изграждането на това платно, но тогава блокът, в който живеел висшият функционер на БКП и МВР Мирчо Спасов, е протестирал и след партийна намеса то не е било построено. Арх. Димитър Димитров пък предложи "кучешката алея" или някое от сега съществуващите платна да се използва за продължаване на линията на трамвай №5. По този начин той ще покрие трасето на третата линия на метрото от Княжево през площад "Македония", тунела под НДК, по бул. "Евлоги Георгиев", ул."Цар Иван Асен ІІ" към кв. "Слатина" и "Гео Милев".

Съществуващите сега платна ще останат за обслужване на населението, което живее в района. Част от тях ще се използват за велосипедни алеи. Идеята е те да тръгват от парка "Оборище" по канала, през паметника на Съветската армия и да стигат до Южния парк. Различни бяха мненията и за мястото на орлите на моста. Според арх. Спиридон Ганев те трябва да се вдигнат на естакадата. Други обаче смятат, че царят на птиците не трябва да се пипа.

Проблемът със задръстванията няма да се реши, смята арх. Георги Бачев, бивш шеф на общинската дирекция "Архитектура и градоустройство". Сега 75% от трафика на града минава през "Евлоги Георгиев", защото западните територии няма откъде другаде да направят връзка с кв. "Младост" и Студентския град. Според Бачев решението на проблема е в изграждането на втория градски ринг. Той тръгва от бул. "Цар Борис ІІІ", върви към бул. "България", минава през зоологическата градина и излиза на бул. "Ал. Малинов", а оттам - на изхода на бул. "Цариградско шосе". За строителството му се говори поне от две десетилетия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА