До средата на февруари 2015 г. ще се предлагат по-качествени кадастрални услуги. До тогава в четири големи града на страната ще се проведат курсовете за „Повишаване квалификацията на служителите в Агенцията по геодезия, картография и кадастър за предоставяне на комплексни кадастрални административни услуги”. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП „Административен капацитет”.
Проектът има за цел да преодолее редица проблеми. „Основният проблем, който трябва да реши АГКК е актуализиране на нормативната уредба съгласно последните изменения на ЗКИР. Това ни принуждава да съберем всичките мнения и практики от службите, за да може екипите, които разписват нормативната уредба, да съобразят и да направят действащи наредби в облекчение както на нашите служители, така и на предоставяне на много по-добри кадастрални услуги”, обясни за Факти.бг инж. Виолета Коритарова – директор на дирекция "Геодезия, картография и геоинформационни системи" в АГКК.
Целта на проекта е да се повиши компетентността на служителите в Агенцията, а също така и професионално и ефективно обслужване на гражданите и бизнеса чрез обучение за придобиване на специфични познания в сферата на кадастъра и имотния регистър и устройството на територията. Също така се цели да се повиши административният капацитет на служителите в Агенцията и подобряване на качеството на административното обслужване.
Сред специфичните цели са повишаване на теоретичните познания на служителите по отношение на действащата нормативна уредба, която е свързана с производството по създаване и поддържане на кадастралната карта и кадастралните регистри с процедурите по изработване и подобряване на подробните устройствени планове (ПУП), тяхното изменение, особено при действаща, одобрена кадастрална карта. „Също така ще наблегнем върху процедурите по изменение на кадастралната карта, които се провеждат съвместно с други ведомства, като делби, разделяния и обединявания на имоти, изработване на плана, новообразувани имоти при положение, че има одобрена кадастрална карта”, обясни по време на представянето на проекта неговият ръководител инж. Светломира Савова.
Също така ще се наблегне на процедурите по изменение на кадастралните карти свързани с изработване на ПУП-ове, изменение на планове за регулация, помощни планове, разделяне и обединяване и наблегнем на действащите нормативни актове в тази област. Крайната цел е повишаване на теоретичните познания на служителите по основните производства водени по Административно процесуалния кодекс.
Как програмата ще помогне на гражданите и фирмите по-лесно и бързо да се издават от Агенцията необходимите им документи? „Когато имаме еднаква практика, когато обучим служителите си в приемните какви документи са необходими, как се четат документите (освен технически документи, четем и много нотариални актове и документи за собственост) всичко това обяснено на прост език от лекторите в съответното обучение, ще допринесе за по-бързото обслужване. По същия начин ще се опитаме да накараме служителите ни да свикнат да изискват от клиентите да се ползват и електронните услуги на Агенцията”, обясни инж. Коритарова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА