Бизнесът
Орлин Хаджиянков, зам.-председател на Железопътна инфраструктура - Холдингово дружество, потвърди за в. Пари преди седмица, че частният бизнес може да се включи в усвояването на средствата от европейските фондове за привеждане на жп инфраструктурата спрямо европейските стандарти. Същото се отнася и за подвижния жп състав. В следващите 6-7 години ще са необходими общо около 2 млрд. EUR за ремонтиране на релсите и на влаковете. Държавата трудно може да отдели достатъчно средства за това, независимо че за първи път настоящият екип на транспортното министерство разработи дългосрочна стратегия за финансово оздравяване на железниците. Още повече че частният бизнес в момента предлага далеч по-изгодни цени за реконструкция на подвижния състав. От Железопътна инфраструктура - Холдингово дружество например обявиха, че реконструкцията на един локомотив в заводите, собственост на компанията, струва около 1.3 млн. EUR, а за нов локомотив трябват между 5 и 7 млн. EUR.
Направления
Жп трасетата, които трябва да бъдат модернизирани, на практика повтарят пътните артерии, подлежащи на реконструкция или изграждане наново по европейските транспортни коридори, преминаващи през наша територия, твърдят експерти. Това поставя българските компании, които се специализират едновременно в строителството на къщи и на жп трасета, в по-изгодна позиция. В това няма нищо лошо, коментират експерти в транспорта. Полезен ход е от гледна точка на обучението и връщането на нашите кадри от чужбина. Вече се наблюдава тенденцията не само български специалисти, но и европейски мениджъри да предпочитат да управляват проекти у нас вместо в Европа. Това е свързано с потенциала на нашите строителни фирми, които предлагат далеч по-добро заплащане от компаниите в общността. В последните години ЕС отпуска все по-малко средства за подобряване на пътна и жп инфраструктура. В следващите 6-7 години ще са необходими общо около 2 млрд. EUR за ремонтиране на релсите и на влаковете.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА