Мост в Румъния може да падне преди да е пуснат в действие

21 Юли, 2025 12:05 3 650 12

  • мост-
  • арад-
  • инфраструктура-
  • скандал-
  • румъния

Напът е да се случи един от най-големите инфраструктурни скандали в северната ни съседка

Близо 30 млн. EUR струва изграждането на мост в румънския град Арад. Съоръжението трябваше да бъде пуснато в експлоатация това лято, но това едва ли ще се случи, тъй като има опасност то да падне. Казусът има опасност да се превърне в един от най-големите скандали в сектор „Инфраструктура“ в Румъния от 1990 г. насам.

Дължината на новия мост над р. Муреш е 295 метра. Широк е 23.5 метра. Разполага с велоалеи и декоративно LED осветление. Конструкцията му е с ванти – силни системи от стоманени въжета. Съоръжението е част от проект за нова линия на обществения транспорт на стойност милиони евро, финансиран по европейски проекти.

Основните проблеми на още неоткрития мост са вибрации, появили се още преди края на изграждане, което може да доведе реално до падане на моста. Държавната инспекция по строителство е установила „деформации“ конструкцията на съоръжението и заключението е, че то не отговаря на необходимите стандарти. Наложена е глоба на строителя, а откриването на моста е отложено с няколко месеца, докато не се отстранят всички опасности. Те обаче са толкова много, че голяма част от моста трябва да се изгражда наново.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК


Поставете оценка:
Оценка 4 от 5 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гласове от зайчарника в Банкя

    25 0 Отговор
    Може и да не е виновен тамошния Бацо, а конструктора😉
  • 2 Бацо

    20 2 Отговор
    Нямам общо с този мост
  • 3 редник

    13 0 Отговор
    / Конструкцията му е с ванти – силни системи от стоманени въжета. /

    Хм, силни системи?... 😁
  • 4 Иван Иванов

    24 4 Отговор
    ТОВА Е НЕВЪЗМОЖНО , В ЕС ВСИЧКО Е ПЕРФЕКТНО, И КАЛПАВОТО СТРОИТЕЛСТВО И КРАДЕНЕТО . ЖИВ ПРИМЕР ЗА ТОВА СА МЕТИЛЯВОТО УРСУЛЧЕ И ДВЕТЕ ЕВИ ОТ ЛИТВА И ГЪРЦИЯ . ПРИ ТЕЗИ КРАДЛИ НА ЕВРОПЕЙСКИ ПАРИ ЛАБАВО НЯМА - КРАДЕ СЕ ДО ПРИПАДЪК.
  • 5 Иван Иванов

    11 3 Отговор
    ТОВА Е НЕВЪЗМОЖНО , В ЕС ВСИЧКО Е ПЕРФЕКТНО, И КАЛПАВОТО СТРОИТЕЛСТВО И КРАДЕНЕТО . ЖИВ ПРИМЕР ЗА ТОВА СА МЕТИЛЯВОТО УРСУЛЧЕ И ДВЕТЕ ЕВИ ОТ ЛИТВА И ГЪРЦИЯ . ПРИ ТЕЗИ КРАДЛИ НА ЕВРОПЕЙСКИ ПАРИ ЛАБАВО НЯМА - КРАДЕ СЕ ДО ПРИПАДЪК.
  • 6 Иван Иванов

    6 2 Отговор
    ТОВА Е НЕВЪЗМОЖНО , В ЕС ВСИЧКО Е ПЕРФЕКТНО, И КАЛПАВОТО СТРОИТЕЛСТВО И КРАДЕНЕТО . ЖИВ ПРИМЕР ЗА ТОВА СА МЕТИЛЯВОТО УРСУЛЧЕ И ДВЕТЕ ЕВИ ОТ ЛИТВА И ГЪРЦИЯ . ПРИ ТЕЗИ КРАДЛИ НА ЕВРОПЕЙСКИ ПАРИ ЛАБАВО НЯМА - КРАДЕ СЕ ДО ПРИПАДЪК.
  • 7 Кико

    16 1 Отговор
    Този тип проблеми са заложени още на конструктивно ниво, мост, анкериран едноопорно върху непропорционална система ванти е изглежда красиво, но е много, много тънка / и скъпа / работа. Простичко казано, някой е спестил нещичко във фазата на проектирането.
    Но понеже проектантите на това гъзарско съоръжение са французи / а те в Румъния са със статут на свещени крави/ - изпълнителите ще го отнесат.
    Иначе, при класически проект на мостово съоръжение с тези размери, ефектите ще са два:
    1. Никакви проблеми с вибрационни натоварвания.
    2. Двойно по-ниска цена.

    Е, сега цената ще е десеторна.
    Глупостта в мостовото строителство е скъпо удоволствие!
    Честито на румънските глупаци, счупиха идиотизма на ДС-Терзиев само с едно мостле 😂😂😂

    Коментиран от #10

  • 8 Гост

    9 5 Отговор
    бойко ли го е строил

    Коментиран от #9

  • 9 Кико

    7 3 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Не.
    Подозират Терзиев, само той може да сгафи така.
    Проверено на практика!
  • 10 Нещо да кажеш за стария мост?

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Кико":

    И за мноо хубавата Румания,дет била мноо пред нас,сподед нѕкои от нас(тука и често).Ще почнат лека-полека да излизат кусурите
  • 11 Факт

    1 0 Отговор
    Ако това е моста, той не води за никъде, защото пътя свършва след пет къщи! Въпроса е как са Българските мостове?
  • 12 Факт

    0 0 Отговор
    Много платноходи са построени точно с наклонени назад анкерирани мачти. Това подобрява обтекаемостта на платната и намалява турбуленциите, съответно разрушителните вибрации. Нищо чудно освен моста да е твърде източен, което го прави податлив на вибрации с дадена честота, може да не са предвидили доминиращата посока на вятъра. В случая е любопитно как е направено захващането на мачтата с платното и дали има такова.