Last news in Fakti

17 Октомври, 2008 00:00 1 245 0

Бургас се развива като мегаполис, отворен към морето

  • бургас-
  • града-
  • сарафово-
  • квартали-
  • крайморие-
  • бъдат-
  • местността-
  • промишлени-
  • включва-
  • трябва-
  • курортни-
  • промишлени зони-
  • гео щрих което
Да превърне Бургас в атрактивен морски град с подчертан туристически акцент си поставя за цел обединение Гео Щрих, което спечели конкурса за изготвяне на общ устройствен план на града.

Комуникации

В отговор на основното задание на общината за решаване на комуникационно-транспортния проблем на Бургас концепцията на обединението включва изнасянето на главен път I-9, който сега преминава през града, извън територията му. Според вижданията на проектантите той трябва да мине северозападно от Бургас като част от републиканската пътна мрежа. Път I-9 ще се вгражда в основните автомагистрали - Тракия и Черно море, а в по-далечно бъдеще - и в магистралата, която ще обхожда цялото Черноморско крайбрежие и ще преминава край селищата във всички държави, граничещи с морето.

Курортни зони

Концепцията предвижда изнасяне на крайбрежните промишлени зони, които ще освободят място за изграждане на паркове, курортни зони и жилищни квартали. Градът ще се отвори към морето, като край брега ще бъдат изграждани и новите жилищни квартали. Ще бъдат създадени 5 нови парка в кварталите Сарафово, Крайморие и местността Пода, зоопарк и зона за крайградски отдих в местността Капчето, както и няколко екоцентъра около езерата Мандра и Атанасовско. С осъществяването на проекта Супер Бургас градът ще промени облика си. Предвижда се и изграждането на поне 4 яхтени пристанища - в градската част на Бургас, в кварталите Сарафово и Крайморие и в местността Ченгене скеле. Част от новите курортни зони ще бъдат съсредоточени на брега на езерото Мандра, северно от Морската градина в посока към кв. Сарафово, около нос Чукалята и нос Форос, в парк Росенец и край Бургаските минерални бани.

Администрация

Административната част ще остане на сегашното си място, но тенденцията е към разширяване в посока кв. Крайморие. Бургас се развива като мегаполис, затова е предвидено и създаване на вторични административни центрове в отделните квартали.

Промишленост

Проектантите отчитат наличието на множество замърсяващи производства и възнамеряват да ги локализират в две промишлени зони. Предвиждат разширение на сегашната зона Север и обособяване на нова зона западно от града край кв. Долно Езерово. Идеята им е между двете промишлени зони да има и връзка по вода. На освободените от промишленост и замърсени територии ще бъдат отредени други функции, които да ги реновират.

Транспорт

Транспортните терминали в града ще са мултифункционални - суша-море. Фериботи ще свързват централната част на Бургас със Сарафово и Крайморие, ще има възможност и за плаване по далечни дестинации. Скоростна градска магистрала ще стига до всички квартали на града, градска магистрала от II клас ще осигурява достъпа до промишлените зони. Железопътната линия Поморие - солниците - Бургас ще се включва в пътническата жп гара. Релсов транспорт ще свързва новата автогара Север, летището, жп гарата, фериботния пирс и централното пътническо пристанище.

Хоризонт

При изготвянето на устройствения план на Бургас ще се има предвид развитието на града до 2030 г., но урбанистичната хипотеза ще постави хоризонт чак до 2050 г. Планът ще струва 95 000 лв. и трябва да бъде готов за 152 дни. През това време трябва да се проучи общественото мнение и да се извърши частично преброяване на населението. Смята се, че сега в Бургас постоянно живеят над 350 хил. души, а автомобилите са 200 хил.

Обединение Гео Щрих, което включва софийската компания Геохетинженеринг и варненската Студио Щрих, няма опит в изготвянето на устройствени планове на големи градове, призна ръководителят му арх. Виктор Бузев. Архитектите в Бургас са обидени, че с условието участниците в конкурса да притежават сертификат по ISO 9001:2000 са били елиминирани. Въпреки това те поеха ангажимент да съдействат за плана.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА