Last news in Fakti

22 Февруари, 2010 00:00 709 0

Carrefour се готви за трудни времена

  • олофсон-
  • година-
  • групата-
  • продажбите-
  • франция-
  • печалба-
  • carrefour-
  • заяви-
  • италия-
  • след като
Втората по продажби в света верига за търговия на дребно Carrefour обяви, че бизнес условията ще останат „трудни“ и през тази година, но е постигнала част от целите на тригодишния си план за обрат, след като нетната печалба за 2009 г. е паднала със 70%. Главният изпълнителен директор Ларс Олофсон заяви: „Не прогнозирам значително подобрение в икономическата среда в краткосрочен план. Това очевидно значи, че ще трябва да разчитаме на собствените си сили за заздравяване на растежа.“
Нетната печалба е паднала до €385 млн. през 2009 г., след като през 2008 г. бе €1,3 млрд. Продажбите са намалели с 1,2% до €86 млрд. Оперативната печалба се е свила с 16% до €2,8 млрд., но все пак е в рамките на очакваното.

Групата съобщи резултатите си ден след като най-голямата верига за търговия на дребно в света Wal-Mart докладва за първи срив в продажбите за тримесечие на домашния пазар в САЩ.

Олофсон отбеляза първата си година начело на гиганта с отписвания на осчетоводени активи за €1,1 млрд. - почти двойно на очакваното, предимно заради преструктуриране на бизнеса в Италия и разходите, свързани със стратегическия план за обрат. „Исках да разчистя онова, което трябваше да се разчисти“, сподели той пред „Файненшъл таймс“.Миналата година Олофсон изтегли Carrefour от Русия и Южна Италия, но заяви, че е „твърдо решен да остане“ в Белгия въпреки слабите резултати, но само при „променена и стабилна основа“. Групата започва преговори с представители на служителите тази седмица.

Белгия е една от четирите страни в Европа заедно с Франция, Испания и Италия, които съвместно постигат 70% от продажбите на групата. Затова и ръководството предвижда именно те да получат лъвския пай от инвестициите тази година заедно с двата приоритетни пазара на Бразилия и Китай. Миналата година Carrefour отрече слуховете, че ще изостави „ръстовите“ пазари.

Олофсон добави, че е отворен за бизнес възможности: „Има пазари, които са ни втори приоритет, но на някои от тях или сме вече лидери, или можем да станем лидер. В други съм отворен за различни пътища за постигане на стойност.“

В Сингапур например групата има 2 магазина, в Малайзия са 19, а в Китай – 156.По думите на Олофсон във Франция компанията е „достигнала дъното“ след 27-процентния спад в оперативната печалба до €1,1 млрд. Франция постига 44% от продажбите на групата и е във фокуса на плана за промяна, който включва съкращения на разходите и инвестиции в промоционални стратегии. Олофсон заяви, че Carrefour в изпълнила стратегическите си цели за 2009 г., като е орязала разходи за €590 млн. и е на път да постигне разчетено спестяване на разходи в размер на €3,1 млрд. до 2012 г. Той посочи, че скокът от 0,3 процентни пункта на пазарния дял във Франция до 21,4%, първи от четири години насам, е доказателство, че планът работи. В същото време хипермаркетите в страната продължават да свиват пазарния си дял и обновен план за „преоткриване“ на хипермаркета ще бъде огласен през юни 2010 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА