Last news in Fakti

27 Декември, 2010 02:10 3 466 5

Търговските вериги ще увеличават присъствието си у нас и през 2011 г.

  • търговия-
  • пазар-
  • вериги-
  • прогнози-
  • магазини

Търговските вериги очакват 2011 г. да бъде изключително конкурентна за тях. Големите играчи на пазара планират да открият нови обекти. Освен че пазарният дял на супермаркетите ще се увеличава, очакванията са, че ще расте и броят на отделните вериги, които ще развиват бизнес в този сектор. Очаква се още големи ритейлъри да навлязат в бранша през следващата година.

Според проучване на консултантската компания CB Richard Ellis почти една пета от големите международни търговски вериги предвиждат да инвестират средства и да развиват своя бизнес в България през 2011 г. С най-голям интерес се следи германският гигант Aldi, който е един от лидерите в продажбата на хранителни стоки с отстъпка. От компанията са заявили апетит за развиване на бизнес у нас следващата година. Ръководената от милиардерите Албрехт верига има над 8000 обекта в 18 страни в различни региони по света. Припомняме, че тази година друг немски гигант вече стъпи на българския пазар. Lidl откри едновременно 14 обекта в страната. Плановете на веригата са до февруари броят на магазините им да достигне поне 25. На територията на България свои обекти имат и други дискаунтери. „Кауфланд“ и „Плюс“ също са част от голямото семейство на Schwartzgruppe, в което се намира и Lidl. „Пени маркет“ и Billa са съответно под шапката на „Реве груп“. В групата на магазините за отстъпки се включва и „Карфур“, които също присъстват на българския пазар.
Търговците в България залагат на добрата локация на обектите, богатия асортимент на продуктите, които предлагат, както и на атрактивните цени за клиентите. Тенденциите са все повече обекти да се ориентират и към франчайзинг и малките маркети да се управляват от големите вериги.

Друга интересна насока може да се окаже тясната специализация на търговските магазини в такива, които са ориентирани към определен тип потребители и предлагат специфични продукти. Например ще се отворят обекти за диетични стоки, вино или биомагазини. Добре познатите квартални микро- и минимаркети също ще се възродят през 2011 г. според експертите в бранша. Това най-вероятно ще се случи, ако те работят под шапката на големите вериги. Очаква се дори бум на подобен тип обекти заради улеснението, което те предлагат на потребителите. Печелившата стратегия на повечето търговци е свързана с предлагането на удобство на клиентите. Качеството на продуктите вече не е единственият фактор, който привлича покупателите към търговеца. Сега консуматорите търсят допълнителни услуги и удобства, които трябва да получат, когато пазаруват. Гъвкавостта е свързана с денонощно обслужване, осигуряване на паркинг, персонално отношение към клиентите и др.

От друга страна, в България има и много свободни търговски площи, които могат да бъдат заети от играчите. Все повече шопинг центрове ще разчитат на веригите за хранителни стоки и дискаунт наематели, за да привличат основния поток посетители през 2011 г., смятат експертите в сегмента за бизнес имоти от GVA Sollers Solutions.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 pesho

    12 2 Отговор
    parite se iznasqt ot BG,precakva se i malkoto ostanala turgoviq v BG,precakvat se malkite magazincheta (siromasite),za smetka na Miliarderi evrei....Kolko stoki v tiq prehvaleni verigi sa Bulgarski,A shto ne pitate malkoto sobstvenici na BG stoki v tiq verigi za usloviqta koito im postavqt a? Problema e che se predpochitat evropeiski laina pred BG stoka...Kvo da vi kaja prosto BG....
  • 2 pesho

    7 1 Отговор
    ...Shte se precaka rodnoto za smetka na evre(pe)iskoto.Narode,Narode Evropeicite sa kolonizatori we,narode.Nqma nishto s tiq tempove sled nqkolko godini she go osetim,she lapame evropeiski laina,she rabotim za po edna obiknovenna zaplata,vsichko pod naem,na kredit i na lizing,i she si mislim che JIVEEM.
  • 3 pesho

    4 1 Отговор
    Etva vi e .......EVROPEISKI SUIUZ.......
  • 4 Ugaba

    1 3 Отговор
    mani ve, az kupuvam samo ot Metro i Kaufland shtoto cenite nai niski - pone v Metro garantiram!

    za drugite kvo bila samo vzemam hlqb ot tam shtot biva, i tva e drugo nishto!

    mila market, KUFUR (ne KARFUR :) ), pennyto, almart, piccadility, CBA, vsichkite tiq GOVNA da vidite kak ste pochnat da FALIRAT edin sled drug - shtot nqma balami da kupuvat skupo ot tam!

    metro e nai dobroto, nai evtino!
    za po eftino taka v grada kaufland i tva e !

    bila samo za hlqb na koito mu e blizo, CBA - GORE - DOLU stava, - vsichko drugo kazvam da si otiva na FALIT!

    za svedenie v Ruse, almart i MILA market FALIRAHA, skoro i drugi ste gi posledvat !! az sum ZA!! :)
  • 5 bubblehead

    1 4 Отговор
    Защо , защо ще инвестират инвеститорите в България точно, на които това им е работата да знаят къде да инвестират, а? Навярно защото кризата става все по сурава и курава и догодина цените на имотите по 200евро/м2, а? ха-ха-ха!