Last news in Fakti

11 Май, 2011 00:00 4 346 5

Три квартала може да останат без метро

  • метро-
  • трасе-
  • промяна

Първоначалният маршрут на третия лъч на метрото най-вероятно ще бъде променен, съобщи главният архитект Петър Диков. Сред новите идеи е метрото да свързва кв. "Овча купел" с летището. Така вместо до кв. "Княжево" подземната железница ще стига до "Овча купел". Това означава без метро да останат "Княжево", "Бъкстон" и "Павлово". Новото трасе обаче ще позволи този транспорт да ползват 150 хил. столичани повече.

Вместо по бул. "Ботевградско шосе" подземната железница може да минава по бул. "Владимир Вазов" - този вариант лансира вчера Диков. "Има шест варианта, предложени от чешкия консултант, които тепърва ще обсъждаме", обясни обаче зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Ако бъде предпочетен бул. "Владимир Вазов", трасето ще минава през "Хаджи Димитър", "Суха река", "Левски" В и Г до летището. Според Диков най-вероятно ще отпадне проектът за подземна железница по бул. "Ботевградско шосе", защото там има удобна трамвайна линия.

Първоначалната идея бе надземно метро да минава и по бул. "Цар Борис III". Сега обаче ще се мисли за друг маршрут. Освен това наземно метро няма да има, защото е скъпо. По предварителни разчети цената за т.н. "леко метро" ще е между 350 млн. и 1 млрд. евро. Ако се направи подземно метро, то ще струва около 850 млн евро.

Срокът за изработване на работния проект е 2013 г., за да може общината да кандидатства за следващия програмен период от 2014 г. Третият лъч ще се строи на етапи, като първо ще започне изграждането на метрото от бул. "Владимир Вазов" до центъра.

През юли догодина се очаква да заработи вторият лъч на метрото, който свързва кв. "Надежда" и "Хладилника". Наскоро стана ясно, че транспортното министерство обмисля да прехвърли още средства, за да се свърже бул. "Цариградско шосе" с летището.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мрежата

    5 9 Отговор
    Бизнесът излиза от кризата, а хората спестяват
    DarikFinance.bg, 13.05.2011 12:37 (последна актуализация 13.05.2011 12:42)
    Броят на депозитите на домакинствата и бизнеса намалял с 2.6% през март, на годишна база, но сумата на вложените пари се е увеличила до 40.426 млрд. лв, показват последните данни на БНБ.

    Това означава, че общият размер на депозитите на българите и бизнеса се е покачва все по-бързо, като за март нараства с 9.4% на годишна база при 8.6% годишен ръст в края на декември 2010 година.

    Българинът е спестовен човек и както всеки друг по време на криза ограничава харченето. Домакинствата са взели по-малки кредити от началото на тази година, но са депозирали много повече пари в банките.

    Този процес не е само резултат от стагнацията на вътрешния пазар и кризата на пазара на труда. Това е логично следствие и от високите лихвени нива, предлагани от банките.

    Българите вече не се страхуват от фалити на финансови институции, както беше в разгара на световната финансова криза през 2008 г. и 2009 г. Банковата система изглежда стабилна и това кара хората да избират най-изгодното предложение, когато откриват депозит, вместо да диверсифицират портфейла си.

    Броят на депозитите на домакинствата намалява на годишна база с 2.8% през март, докато общият им размер нараства с 11.5%, до 27.917 млрд. лева.

    При бизнеса броят на депозитите се увеличава с 1.7%, а размерът им се покачва с 5%, до 12.508 млрд. лева

    Кредитите на сектори Нефинансови предприятия и Домакинства и НТООД са 2.751 млн. броя към края на първото тримесечие на 2011 година. На годишна база броят им намалява със 7.8%.

    Общият им размер e 50.613 млрд. лева, като нараства с 1.6% на годишна база в сравнение с 1.2% годишен ръст към края на декември 2010 година.

    Броят на кредитите намалява, заради песимизма на домакинствата, а общият им размер нараства с излизането на бизнеса от кризата.

    В края на март 2011 г. броят на кредитите на сектор Домакинства намалява с 8.1% на годишна база, като те достигат 2.625 млн. Размерът на кредитите също намалява на годишна база с 0.7%, до 18.928 млрд. лева.

    При Нефинансовите предприятия броят на кредитите намалява на годишна база с 0.4% в края на март 2011 г., като достига 125.1 хил. Размерът на кредитите в сектора Нефинансови предприятия обаче се увеличава с 3% на годишна база, до 31.685 млрд. лева.
  • 2 нострадамус

    7 4 Отговор
    Наскоро стана ясно, че транспортното министерство обмисля да прехвърли още средства, за да се свърже бул. "Цариградско шосе" с летището.

    Очаквайте скоро поскъпване на цените на качествените имоти в кв.Дружба 2.
    Освен,че е единствения квартал в източната част на София, който се спаси от презастрояването,скоро ще има и метро!
  • 3 Aleks

    7 8 Отговор
    Дружба 2 е презастроена оба4е умерено за разлика от Лозенец хахах. Селяните дойдоха а с тях и простотията и мутрите. Те купуват боклуците мутрите строят. Неможаха да разберат 4е без работа няма пари. Оутсорсинга е пе4алба за запада не и за българия. Работата идва от селата там стоят селяните и работят това трябва да е ясно. Ако не ви е ясно след 20 години наеми ще ви се проясни, но ве4е като китайците купят земята ви тогава ще ви се проясни съвсем на промитите мозъци.
  • 4 Зевзек

    3 0 Отговор
    Общо взето някой казва, че ще строи МОЛ някъде и метрото отива към МОЛ-а. Друг казва, че ще строи стадион някъде и метрото пак се измества. Българска работа - по договаряне, а не по целесъобразност :-D
  • 5 аз

    0 0 Отговор
    Третият лъч ще се строи на етапи, като първо ще започне изграждането на метрото от бул. "Владимир Вазов" до центъра.
    ЗАЩО ОТ ВАЗОВ, ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, ЧЕ В ОВЧА КУПЕЛ ИМА ПО-ЛОША ИНФРАСТРУКТУРА И ОГРОМНИ ЗАДЪРСТВАНИЯ ?