След лятното затишие септември постави началото на множество международни изложения за дизайн и интериор, които показват какви ще са тенденциите в обзавеждането на дома през следващия сезон, а може би и през следващата година. Хаусмайстер следи за вас и представя накратко най-впечатляващите идеи, тенденции и новости от изложенията.
Едни от първите бяха провелата се от 5 до 12 септември Седмица на дизайна в Париж и есенното издание на изложението за интериор и дизайн Maison & Objet 2015 (04.09 - 08.09), което тази година чества своята 20-годишнина. За всяко издание на изложението специалистите от Maison&Objet анализират поведението на потребителите и определят основна тема, около която се оформя то. Темата на есенното издание е PRECIOUS - скъпоценен, ценен, в различните въплъщения на тази дума. Свързваме я със скъпоценни камъни, злато, орнаменти, но дали е само това и какво всъщност е ценност? Целта на избора на тази тема е дизайнери, художници и производители да преосмислят своите представи за това какво е наистина ценно, за лукса в модерния живот.
L’OBJET
Накратко, есенните изложения в Париж показаха много блясък и светлина и желание луксът отново да се завърне в интериора, но по нов начин, с оценка на истинските дълготрайни стойности, които остават за поколенията. "Ценност са и все по-застрашени и насъщни неща като чистотата на въздуха и водата, природата като цяло. Тези са съществените неща, които са все по-ценни", казва Elizabeth Leriche от МAISON&OBJET Observatory.
А какви са начините, по които луксът се завръща днес в интериора - с използването на скъпоценни и полускъпоценни камъни в продуктите за дома, а също така и злато, но по нестандартен и едновременно с това смислен начин, с кристали и много огледала, които отразяват блясъка им. С търсене на това, което е рядко срещано и уникално, с оценяване на стойността на добре изработени декоративни предмети и увеличеното присъствие на декоративните изкуства в интериора.
Architonic
Виждаме все повече красив естествен камък като мрамор и оникс в конструкцията на кухните и мебелите, дори в осветлението.
Стъклото с красивите си цветове на скъпоценни камъни присъстваше в много от новите продукти за интериора:
designboom
‘‘Chroma’ е впечатляваща лампа на на Arturo, която позволява чрез смяна на цветни филтри и със светлинен източник зад стъклени екрани с различни форми клиентът сам да избира цветните комбинации на своето осветление. Тя е пример за една от налагащите се тенденции в дизайна през последните години - персонализация, възможност потребителят да участва до определена степен в дизайна на продуктите.
Korkki
А масичката по-горе е също така и голям стъклен съд за съхранение с коркова тапа, която служи и за плот - още една тенденция в модерния интериор: многофункционалност.
И тази година, разбира се, естественото дърво, обработено майсторски и с въображение присъстваше активно в изложените продукти:
Architonic
Теменужка Захариева
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА