На 31 юли се очаква да бъде открита метростанция „Витоша” в Столичния квартал „Лозенец” на кръстовището на бул. „Черни връх” и ул. „Сребърна”. Към момента 75% от строителството й е завършено. „Само след 5 месеца тук ще се движи метрото. Ще имаме нови 1.3 км подземен релсов път с още 1 метростанция. С тази линия метрото в София вече ще е с дължина над 40 км. Очаквам до края на юни строителството да е напълно завършено. През юли да се направят изпитанията и на 31 юли да бъде пуснат този участък на метрото, с което очакваме над 20 000 души да използват най-екологичния и модерен транспорт. В района имаме над 120 жилищни сгради, над 25 офис сгради и търговски център”, каза кметът на София, Йорданка Фандъкова, по време на инспекция на метростанцията. Ще бъде възстановена и спирката на трамвай №10.
16 месеца ще бъде затворен бул. „Патриарх Евтимий”
За да се строи част от третия метродиаметър. „В района на Попа (бул. Патриарх Евтимий при кино "Одеон"), бул. „Витоша” и НДК движението ще бъде затворено за година и четири месеца. Ще се изградят стените и покривните на станциите, след което ще се възстанови движението и залесят отново премахнатите към момента дървета”, каза шефът на „Метрополитен”, инж. Стоян Братоев.
В момента на бул. „Патриарх Евтимий” има затворени платна, а работещо е само едно. От 16 март ще се промени движението на трамвай №6 в участъка от 5-тите кьошета. Вместо в посока Лозенец мотрисата ще се движи до последната спирка на трамвай №1 в кв. „Иван Вазов”, а през тунела, където в момента са трамвайните релси трябва да се пусне автомобилното движение. „След 20 март започва цялостното затваряне на два участъка от строителството на метрото по бул.”Патриарх Евтимий”, както цялостно затваряне на бул. „Гоце Делчев” и ул. „Житница” при бул. „Цар Борис III”. Това са трите станции при чието строителство ще има цялостно затваряне на движението. Ще посочим обходните маршрути”, обясни столичният кмет.
По отношение на бул. „Патриарх Евтимий” ще бъде пуснато движението двупосочно по бул. „Васил Левски”, включително и в тунела. „Максимумът на всички тези неудобства е между година и половина и две, докато се построят метростанциите. А само след 3.5 години ще могат повече от 7 нови квартала да използват най-модерния транспорт. Ще имаме още 12 км подземен релсов път”, уточни Фандъкова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 gost
20:46 01.03.2016
2 спирка Драгалевци
20:56 01.03.2016
3 опсмопсус от рударци
Ще замърсяват по-малко и ще свалят пробега от 3000 на 2800км годишно!
23:36 01.03.2016
4 Волен Сидеров
10:56 02.03.2016
5 николай
11:59 02.03.2016
6 Каквито хората
Нищо не ви радва , плюете на хубаво и на лошо .
13:49 02.03.2016
7 НекЪФ пич
14:07 02.03.2016
8 До некъф ПИч
23:30 02.03.2016