Last news in Fakti

16 Ноември, 2017 20:37 2 350 1

„Шоуруминг” – новият тип магазини

  • шоуруминг-
  • магазин-
  • площи-
  • търговия-
  • тенденции
„Шоуруминг” – новият тип магазини - 1
Снимка: Shutterstock

През следващите няколко години онлайн търговията ще отчете спад. В резултат на това още сега наблюдаваме ръст на търговците с физически магазини. До 2021 г. темпът на растеж на онлайн продажбите ще спадне от 11% на 7%, прогнозират анализатори от консултантската компания. Затова и на пазара на търговски площи все по-популярни стават т.нар. площи „шоуруминг”. Идеята на този тип магазини не е да генерира продажби, респективно печалба, а по-скоро да покажат на клиентите, че реално съществуват на пазара и по този начин да засилят онлайн покупките.

Тенденцията за „шоуруминг” я има и сред вече утвърдени марки като Samsung, Dyson и Volkswagen. Досега тези брандове са реализирали продажби чрез посредници, а днес вече променят стратегията си като се насочват към директни продажби посредством собствени магазинни мрежи.

„Със стабилизирането на нивата на онлайн продажбите през следващите 4 години, много търговци идентифицират откриването на шоуруми като една от възможностите да адресират потенциални загуби. Този тип магазини подпомагат онлайн продажбите, както и допринасят за лоялността към бранда и предоставят възможност клиентите да видят, докоснат и изпробват продуктите. Тенденцията е подкрепена и от съображения, свързани с разходите на търговците, тъй като не е нетипично 40% от закупените онлайн артикули да бъдат върнати. Това създава значителни логистични и финансови затруднения”, казва Пол Собър, ръководител отдел „Търговски площи” в Colliers.

Наемането на физически магазини се отразява благоприятно и на търговците, и на собствениците на площи. „Поради факта, че шоурумите често не се намират на първокласни локации, които са предпочитани от останалите търговци (с физически магазини), наемите са на приемливи нива - изгодни и за наематели, и за наемодатели. Наемодателят отдава имот, който е считан за проблематичен или непривлекателен, поради което неговият наем е по-нисък от стандартния за първокласна локация”, обяснява Етиен ван Унен от Colliers.

Наблюдава се променящия се баланс между физическата и онлайн търговията. Тенденцията онлайн търговци да наемат физически магазини без съмнение ще се засили в търсене на конкурентни предимства като резултат от засилената конкуренция в онлайн пространството и по-ниския ръст на продажбите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сойкаПрисмехулка

    0 1 Отговор
    Като си избираш жена и кола, то трябва да се подбира на принципа око да види, ръка да пипне.