Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Публикувана: 9 Май, 2019 14:11
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2486
Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)
Снимки: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ

Френско турският консорциум между „Еърпортс Де Пари" и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" предложи най-висока цена за концесиониране на софийското летище – 33 млн. EUR. Днес в министерството на транспорта бяха отворени и допуснати до разглеждане офертите и на петимата кандидати подали документи да стопанисват софийския аеропорт. „Както са представени параметрите на това предложение, то повежда в надпреварата за концесията, но предстои комплексна оценка и класация на всички пет оферти”, каза министърът на транспорта Росен Желязков.

На второ място по цена се нарежда обединението „ССБ София Еърпорт ДжейВи”. В него участва датският оператор „Копенхаген Еърпорс", но водещ е „ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ". Той е готов да даде годишно възнаграждение за бюджета от 26.5 млн. EUR. За 24.5 млн. EUR ежегодно плащане е офертата на „Соф Кънект“ с водещ член инвеститорския фонд "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС", базиран в Париж, в партньорство с оператора "Флугхафен Мюнхен", който управлява второто най-натоварено летище в Германия след Франкфурт.

Четвърти с предложени 21 млн. EUR годишна такса остава българската "Фрапорт България“ ЕАД, която е еднолична собственост на "Фрапорт Малта Инвестмънт Лимитед", притежаваща 60% от концесионера на летищата във Варна и Бургас.

Най-ниското концесионно възнаграждение от 20 млн. EUR е от консорциум „Витоша“ с водещ член летищният оператор „Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид" и партньор китайската „Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп".

Важно е да се отбележи, че цената и на петте предложения е значително по-висока от изискването на държавата, която иска минимално концесионно възнаграждение от 15 млн. лв. без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година.

Кой ще е победителят в надпреварата тепърва ще стане ясно след детайлна оценка на офертите на кандидат-концесионерите, които включват и предложения за инвестиции, развитие на летището. Всички концесионери са готови да платят авансовото искане от 550 млн. лв. Парите трябва да отидат за погасяване на дългове на БДЖ и нови вагони. Всички кандидати също така са съгласни и с изискването за изграждане на трети терминал на летище „София”.

Параметрите на концесията включват отдаване й за срок от 35 години с възможност за удължаване с една трета срока при определени параметри. Основното изискване е концесионерът да реализира инвестиция в размер на 600 млн. EUR. Най-големият разход ще е строителството на трети терминал, което трябва да се случи през първите 10 години от концесията. Независимо от това е необходимо да бъде разширен и Терминал 2. През първите пет години трябва да бъде направен анализ дали е необходима втора писта и ако изводът е положителен, концесионерът се задължава да я построи.

Концесионното възнаграждение е с най-голяма тежест при избора на концесионер – 55%. Останалите 45% са оценка на техническото предложение, което трябва да съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи.

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.