Керемедчиев каза още, че заради лошата ни пътна инфраструктура транзитът на пътници и товари от Европа към Азия все повече заобикаля България. Трафикът през наша територия е намалял с 30% през последните 5 години, сочат данните от последния доклад на Европейската комисия. В момента трафикът през наша територия е едва 10% от този в страните от Югоизточна Европа. Причините за отлива, освен лошите ни пътища, са изграждането на модерни фериботни връзки между Гърция и Турция и Италия, както и модерното пристанище в Акаба, Йордания, което поема голяма част от транзита от Близкия изток към Западна Европа, обясни Керемедчиев. Той припомни , че заради намалелия трафик през Българя, бе взето решение Дунав мост II край Видин- Калафат да е с две, вместо с четири пътни платна, за да се намалят финансовите разходи за строителството. Според доклада на ЕК, въздушният трафик през наша територия пък е намалял с 18% след войната в Ирак. В момента обаче има оживление на българския авиационен пазар. Причината е, че новото летище в Атина, построено за Олимпиада 2004, не успя да изпълни предназначението си като отнеме трафика от аерогарите в София и Букурещ. След модернизацията на столичното летище ще можем да си върнем още по-голям процент от авиационния пазар на Балканите, прогнозира Керемедчиев, който е и член на Съвета на директорите на Ръководство въздушно движение.
,
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА