Last news in Fakti

23 Октомври, 2003 00:00 527 0

Американци и турци ще строят шосето София-Ниш

  • керемедчиев-
  • територия-
  • изграждането-
  • европа-
  • българския-
  • наша територия-
  • през наша-
  • през наша територия-
  • трафикът през наша
Ще преговаряме с американската компания "Бехтел" и турската "ЕНКА" да построят българския участък от магистралата София -Ниш. Това съобщи за "Монитор" координаторът на Пакта за стабилност за България Милен Керемедчиев вчера. Преговорите с двете компании за изграждането на сръбския участък от пътя са в напреднала фаза. По време на предстоящата визита на президента Георги Първанов в Белград на 12 ноември се надявам да се договорим със сръбското правителство изграждането на шосето и в двете страни да се поеме от "Бехтел" и "ЕНКА", а финансирането да се осигури от щатската "Ексимбанк", добави Керемедчиев. Изграждането на трасето на сръбска територия с обща дължина от 100 км, от които 20 вече са построени, ще струва 420 млн. евро, а на българския от 47 км -100 млн. евро, обясни той.

Керемедчиев каза още, че заради лошата ни пътна инфраструктура транзитът на пътници и товари от Европа към Азия все повече заобикаля България. Трафикът през наша територия е намалял с 30% през последните 5 години, сочат данните от последния доклад на Европейската комисия. В момента трафикът през наша територия е едва 10% от този в страните от Югоизточна Европа. Причините за отлива, освен лошите ни пътища, са изграждането на модерни фериботни връзки между Гърция и Турция и Италия, както и модерното пристанище в Акаба, Йордания, което поема голяма част от транзита от Близкия изток към Западна Европа, обясни Керемедчиев. Той припомни , че заради намалелия трафик през Българя, бе взето решение Дунав мост II край Видин- Калафат да е с две, вместо с четири пътни платна, за да се намалят финансовите разходи за строителството. Според доклада на ЕК, въздушният трафик през наша територия пък е намалял с 18% след войната в Ирак. В момента обаче има оживление на българския авиационен пазар. Причината е, че новото летище в Атина, построено за Олимпиада 2004, не успя да изпълни предназначението си като отнеме трафика от аерогарите в София и Букурещ. След модернизацията на столичното летище ще можем да си върнем още по-голям процент от авиационния пазар на Балканите, прогнозира Керемедчиев, който е и член на Съвета на директорите на Ръководство въздушно движение.

,


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА