Last news in Fakti

11 Октомври, 2004 00:00 386 0

Договориха австрийската „Щрабаг” да построи терминала предсрочно

  • пенев-
  • според-
  • проект-
  • твърди-
  • терминала-
  • обекта-
  • strabag-
  • млн eur
Австрийската компания Strabag, която строи новия пътнически терминал на летище София, ще получи исканите от нея допълнително 3 млн. EUR, ако изгради обекта предсрочно до май 2005 г., научи в. ПАРИ. Според източници на вестника за това са се договорили вицепремиерът Николай Василев и представители на компанията, главен изпълнител на проекта. Крайният срок за изграждането на терминала е 31 август 2005 г. В резултат на некомпетентно управление новото летище няма да е готово по-рано от 2006 г., твърди обаче в открито писмо до вицепремиера Николай Василев д-р инж. Йонко Пенев, доцент в Университета по архитектура, строителство и геодезия /УАСГ/. Инж. Пенев консултира екипа от УАСГ, който участва в строителството на терминала. Според него Снежана Ангелова, директор на дирекция Координиране на програми и проекти в транспортно министерство, пряко подчинена на зам. транспортния министър София Касидова, не е приета добре от Еврокомисията. Ангелова е била предложена за председател на тръжната комисия за избор на консултант по жп линията Пловдив - Свиленград и не е била утвърдена от ЕК, твърди Пенев.

Съмнителен според eксперта е фактът, че липсва работен проект, който е задължение на Strabag. Изпълнителят променя произволно техническия проект на обекта и заменя предвидените в него качествени материали с по-евтини, което застрашава сигурността на обекта. В същото време държавата плаща по "твърда цена" за материалите, твърди Пенев. Според него NACO и Strаbag се опитват да спестят средства от системата за противопожарна защита и от техническото оборудване, като предвиденият за топлоизолация на покривите лек бетон се заменя с обикновен /тежък/ бетон. Само от системите за сигурност, поръчани при евтини доставчици, Strabag ще спести около 2.5 млн. EUR. Така с исканите от него допълнителни 8-9 млн. EUR, част от които вече получи, ще бъдат изчерпани резервните 10 млн. EUR още за основите на терминала, а целият проект ще се оскъпи с 25 млн. EUR, казва още експертът.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА