18 Май, 2024 09:45 2 911 46

Скоростта при катастрофата с автомобил на НСО вероятно не е била спазена

  • нсо-
  • автомобил-
  • катастрофа-
  • аксакова

Експерти от ИПБ изследваха мястото на катастрофата с автомобил на НСО

Скоростта при катастрофата с автомобил на НСО вероятно не е била спазена - 1
Снимка: БГНЕС

Експерти на Института за пътна безопасност изследваха пътната обстановка на мястото на катастрофата с автомобил на НСО чрез Гугъл Мапс.

Според предварителните данни и снимки катастрофата се е случила на входа на Варна откъм Аксаково, там където ул. "Добруджа" се пресича с път 29, непосредствено до Автомивка "Трафик". По снимките ясно се различават същите табели и указателни знаци.

От страната на ул."Добруджа" действително има знак стоп, който задължително трябва да се спази от водачите, поради големия трафик по другия път, който няма разделителна линия.
Път 29 на това място представлява десен завой (ако следваме посоката на движение на колата на НСО) със сравнително голям диаметър около 400-600 м. Независимо от това обаче, завоят е доста остър, толкова, че при движението на колите към Варна, първата възможност на водачите да видят спряла кола на знака стоп (както и самите водач да имат пряка видимост един към друг) е на около 140 м от кръстовището (вижте лилавите стрелки на илюстрацията). Там има буйна растителност, табели и крив път.

При пътни произшествия, както и проектирането на пътища и автомобили се следват законите на физиката, и там има формули за измерване на спирачен път, сцепление на пътя и пр. Една от тях, за спирачния път, може да се изведе с формулата S=V*V/(2fg) в метри, където:

S – спирачен път (м)
V – скорост на движение (в м/сек)
f – коефициент на сцепление
g – земното притегляне, равно на 9,81 м/сек

Понеже скоростта е на втора степен, спирачният път не е пропорционален на нея. При 2 пъти по-голяма скорост, спирачния път е 4 пъти по-голям. И по тази формула, и да приемем, че имаме сух асфалт, спирачния път при 60 км/ч e 15-18 е 15-18 метра, но при 120 км/ч е над 60-65, и то при сух асфалт и идеални гуми и спирачки. Като добавим и времето за реакция на шофьора, когато види някой на пътя, което е 1-2 сек, и се оказва, че разстоянието от 130 м може да е достатъчно да се спре , ако се кара с 60 км/ч, но ще е крайно недостъпно при скорост над 100. При мокра настилка например спирачния път може да стигне и 200 м..

Към факторите тук добавяме и следните неща

1. Освен че завоят е десен и не осигурява добра видимост , там има и няколко големи табели и дървета, които допълнително затрудняват видимостта между двамата водачи. Т.е. ако при оптимални условия от максимална видимост между двамата водачи от 137-140 м, тук нещата са допълнително усложнени и е възможно пострадалият водач да е спрял на знак стоп, да е изчакал, и когато е тръгнал, да не е видял изобщо друга кола отляво.

2. За 2-4 секунди колкото ще отнеме на един автомобил от спряло положение да навлезе в платното, една кола с 60 км/ч би изминала 50 на метра, но една кола движеща се над 110-120 - би изминала над 100м., т.е. практически е почти невъзможно да се спре и да се избегне катастрофа.

Именно затова там, трябва да има ограничение от 50-60 км/ч , защото дори всеки един шофьор по ул. "Добруджа" да спира на знака Стоп, то ако друг автомобил се движи с над 90 км/ч - вероятността твърде късно да види навлизащ в платното откъм път 29 е много голяма.

Компетентните органи ще трябва да изяснят детайлите, кой е спрял, кой с колко е карал, дали тези табели допълнително са попречили на видимостта и пр. Това изследване е само за да предупреди други шофьори, че дори спирането на знак Стоп, не винаги е гаранция за безопасност. Няма никакво значение дали някой бил с пусната лампа или не - при остър завой и малка видимост, винаги се рискува някой отнякъде да изскочи в последния момент.

Според всички анализи, от вида на смачканите автомобили става ясно, че скоростта е била голяма. Ако това е така, за къде точно са бързали Кирил Петков и компания, и защо не са попречили на шофьора да кара неразумно бързо?

Знаете ли, че в Щатите и други западни страни има закони, които наказват дори пътниците, ако са съучастници и подбуждали шофьора да кара пиян или бързо ( Encouraging Speeding ).


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    18 4 Отговор
    Скороговорка :
    - Киро каруцаро кара кола към кръстовище !
    Карай , Киро , карай , кола клета към катастрофа каръшка !!!
  • 2 фен на сидеров

    19 4 Отговор
    киро в киреча !
  • 3 Българка

    7 54 Отговор
    Питам кога и КОЙ при други аналогични катастрофи се е опитвал да внуши, че при превишена скорост са виновни пътниците на задната седалка? Стига с предизборната кал и внушения срещу тези, които реално могат да стопират мафията!

    Коментиран от #10, #39

  • 4 РЕАЛИСТ

    51 4 Отговор
    Загиналият е опитен професионален шофьор. Такива имат по-бързи реакции и по -бързо се ориентират в пътната обстановка. Спира оглежда се, чака трафика и когато е чисто тръгва. Тук се пише , че за 2-3 секунди е на пътя. Не може да види и да предвиди, че идва най-страшното, кола на НСО, не спазваща никакви правила, хвърчаща с незнайно каква скорост. Ирония на съдбата. На предното стъкло сиромахът е имал българския флаг, а е убит от колата на канадския Киро.

    Коментиран от #40

  • 5 БачкаторА

    52 5 Отговор
    опитват се да прикрият истината и да оневинят НСО, но обикновените хора ги знаят кво представляват, боклуци обслужващи други боклуци ..........
  • 6 Мъдрият

    22 0 Отговор
    Вероятно ли?

    По този път масово се кара с над 100. Естествено, че трябва да има ограничение и не само!

    Решението е както в Румъния(поне по пътя от Гюргево към Букурещ) - почти при всеки разклон има кръгово движение с ограничение 30 км и този, който кара по главния път е принуден да намали до тази скорост - и няма вече как да стане тежка катастрофа!( А и да стане като караш с 30 - няма да е тежка, и в повечето случаи ще я избегнеш, като спреш или заобиколиш.)

    Когато караш със 100+ км, просто нямаш време за реакция! (както навярно е и в този случай)
  • 7 УБИЙЦИ !!!

    35 3 Отговор
    Аха - ВЕРОЯТНО ... НСО еничарчето е карало с превишена скорост ?! Вероятно ли ???!!! Не , не е вероятно ... СИГУРНО е , че е карал със скорост (барем) ТРИ ПЪТИ по висока от максимално допустимата (за да угоди на Кирцата) !!! Убийци !!!
  • 8 Кирчо

    14 0 Отговор
    Движехме се на " пета балканска"
  • 9 Реалист1

    8 27 Отговор
    Отново се внушава, че Кирил Петков има вина. Вероятно дори и да не беше в колата, а шофъорът отива да го прибере пак ще бъде виновен.
    Публична тайна е че за служителите на НСО законите на страната и на физиката не важат. Президентчето да не се прави на ударен. Още по-лошо е че всички карат в София като служители на НСО.
    В случая има и лоша видимост и няма време за реакция и от двете страни - има вина и на пътната агенция.
  • 10 Хумор и сатира

    19 4 Отговор

    До коментар #3 от "Българка":

    И да четкаш имиджа на ПП пак ще бъдат след Бойко .

    Коментиран от #17

  • 11 Сталин

    28 2 Отговор
    Киро Тъпото е съучастник в убийство,като е пришпорвал шофьора да кара с 150 защото е закъснявал за среща в американския военноморски щаб във Варна
  • 12 00014

    17 1 Отговор
    Кой е бил другият пътник! Защо мълчите?

    Коментиран от #16

  • 13 ШАРЛАТАНИ !!!

    31 2 Отговор
    Геледам /тук в сайта/ има един брой ПП Матросов , който се чуди как да изкара К. Петков ни лук ял , ни лук мирисъл . Чуди се от колко кладенеца да извади вода , та да ни накара да се хванем на тази кука . Всуе ! На цяла България и стана ясно , че заради срещата на Петков , Василев и Лорер с американски господари , Петков е искал да стигне до Варна за по малко от два часа , нещо което е доказано с документи - това е часът на тръгване за Варна , стигнали са почти до Варна - Аксаково е на 10 мин. от Варна , за час и петдесет минути , вие сами направете сметка с колко са карали през цялото време .

    Коментиран от #18

  • 14 Терзиев

    21 3 Отговор
    Кирил петков е убиец и трябва да бъде съден
    Петков - убиец
    Божанков - убиец
    Ананиев - наркопласьор
    Ква партия е тва бе.
  • 15 Отец Чапаев

    21 2 Отговор
    Като го знаем колко е лъжлив Кирчо може той е карал но некаращия шофьор да поеме виното.
  • 16 Лена

    12 3 Отговор

    До коментар #12 от "00014":

    Аз бях до Кирчо
  • 17 Българка

    8 6 Отговор

    До коментар #10 от "Хумор и сатира":

    Сигурно си прав. Та нали откраднатите пари от магистрали, рекетирани бизнеси, престъпни схеми са в ОПГ ГЕРБ-ДПС. И не е случайно, че са пратив реални правосъдни реформи, които да доведат до осъждане на затвор и връщане на заграбеното. Търговията за гласов за мутрите върви с пълна сила

    Коментиран от #33

  • 18 Българка

    4 18 Отговор

    До коментар #13 от "ШАРЛАТАНИ !!!":

    Не Кирил Петков или ПР на ПП са карали автомобила. И те не са шефовете на шофьора. НСО е на подчинение не на пътниците, а на президента

    Коментиран от #19

  • 19 дано не ти се случи

    15 1 Отговор

    До коментар #18 от "Българка":

    Не съм лош човек , ама на Матросовка като теб - която непрекъснато се опитва да ни убеди , че черното е бяло , мога само да пожеля , следващият път когато Кирцата бърза за "много важна среща" , ти да си му на пътя !

    Коментиран от #23

  • 20 !!!?

    9 4 Отговор
    То и спътниците на Семерджиев трябваше да бъдат съдени за бягство от местопроизшествието и с това като съучастници при убийство с две жертви...!
    Апропо, НСО е оторизирана да охранява Кирил Петков, а не Петков да надзирава и охранява НСО !!!?
  • 21 Мдааааа...

    16 0 Отговор
    Лошото е, че някои забравят, че не са сами на пътя. Дори и да си с предимство, винаги трябва да имаш едно наум.
  • 22 Българка

    8 5 Отговор
    ""При 50-60 км/ч автомобилът на НСО става уязвим. Може да има 20-30 километра бонификация от гледна точка на сигурността на охраняемото лице". Това обясни пред БНР ген. Димитър Владимиров, бивш началник на НСО, по повод катастрофата край Аксаково с кола на НСО, в която се е возил лидерът на "Продължаваме промяната" Кирил Петков. "

    Коментиран от #34

  • 23 1551

    11 1 Отговор

    До коментар #19 от "дано не ти се случи":

    Тя е толкова хахо,че ще го приеме с радост.В името на Кирчо
  • 24 Бачо

    19 0 Отговор
    Сега си представете че всяка кола имаше видеорегистратор и всички тия въпроси щяха да са ненужни,но явно точно заради тия политици няма воля
  • 25 Що се правите на улави

    22 2 Отговор
    Снимката казва всичко. Табела за влизане в населено място. С каква скорост трябва да влезеш? Аудито натикано в треволяка, НСО в насрещното. Какво предимство е отнел загиналият, след като е бил в дясно на пътя, а оня в насрещното.
  • 26 Неразбрал

    22 0 Отговор
    Някой може ли да обясни какво търси колата на НСО в лявото платно? Колкото до скоростта - не, колите на НСО не карат бързо, те просто летят ниско!

    Коментиран от #27, #30

  • 27 Виж коментарите

    13 0 Отговор

    До коментар #26 от "Неразбрал":

    Пак го обърнаха на политика. Яростните защитници на Кирчо не се интересуват от фактите.
  • 28 Работата е повече от ясна

    16 0 Отговор
    Карали са като бесни за да го мацнат така и да го влачат толкова. Въртят и сучат, само да отърват кожата. Всички виждат, че са го утрепали човечеца. Бог да го прости! Няма такава държава…
  • 29 Анонимен

    13 0 Отговор
    Политиците избиват хора по пътищата
  • 30 Ицо

    8 0 Отговор

    До коментар #26 от "Неразбрал":

    От пораженията по автомобилите е ясно, че скоростта е била висока. Ударът се случва на завой и след това от центробежната сила колите се озовават в насрещното платно. За мен е необяснимо, как на това кръстовище с лоша видимост няма знак за ограничение на скоростта. На други участъци с видимост стотици метри има знак 60 и тринога в храстите.
  • 31 Бай Ванго

    9 0 Отговор
    Секретно ли е кои са другите пътници в джипа?Лена да не е свирила на шофьора?
  • 32 Шаран БГ

    4 1 Отговор
    Път 29 е пътят от Добрич за Варна. Катастрофата НЕ Е СТАНАЛА на входа за Варна , а на входа за Аксаково, спускайки се по Аксаковска панорама надолу, пътувайки от Добрич към Варна. Аксаково -Варна - разстоянието /център от център е 11,2 км. А разстоянието от Добрич до Варна е 42 км., което се изминава нормално за около 40 минути.
    Не разбирам коментар № 13 "ШАРЛАТАНИ !!!". Не е указано и съобщено официално ОТ КЪДЕ е тръгнал автомобила на НСО – от Русе през Силистра, от Силистра , от Добрич или от румънска територия и в колко часа, за да се окаже на път № 29 на входа на Аксаково от север , около 17,30 часа !?
    Как се определя средна скорост на ПС като не се знае началната точка на тръгването му и точния час ?
  • 33 Хумор и сатира

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Българка":

    Виждам ,че те е яд но какво да се прави , Бойко пак ще е номер 1
  • 34 Брей много ги разбираш работите

    11 0 Отговор

    До коментар #22 от "Българка":

    Ставаш за личен г.зоблизец на Кирчо но незнам с Лена как ще се разберете .

    Коментиран от #36

  • 35 ПЕНКО

    4 0 Отговор
    ЗА КЪДЕ ЛИ Е БЪРЗАЛ - лириК П утков ??????????????
  • 36 Простото Киро

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Брей много ги разбираш работите":

    Че това е Ленчето, бе!
  • 37 Чичо Тони

    9 0 Отговор
    Табелата "Аксаково" е непосредствено след кръстовището. Табелата се вижда от достатъчно голямо разстояние и ограничението на скороста след нея е 50км/ч.!
  • 38 Шаран БГ

    4 0 Отговор
    " Като се обърне колата – пътища много!!" Запознах се с местопроизшествието !
    Там има нелепост при организацията на движението. Тя е от преди 40, ако не и по-вече, години ! За идващите от горе, от Добрич, още преди завоя трябва да има няколко знака за намаляване на скоростта до 60 км/ч.! На мястото на красивата синя указателна табела за населените места, трябва да е табелата АКСАКОВО. Тя задължава допълнително намаляване на скоростта до мах 50 км/ч. Защото кръстовището с ул."Добруджа" е на не по-вече от 70-80 метра след излизането от завоя !! Ако човек / с кола/ е на знака "Стоп" и погледне наляво, вижда НЯМА кола, и тръгне, винаги може да го "нацепи" кола със скорост дори от 70-80 км/ч.
    Излизащият от горе, от завоя, с ъс скорост по-висока от 80 км/ч, няма време да осъзнае ситуацията с кръстовището , още по-вече с излизащ автомобил на платното от Аксаково , не ще му стигне времето да натисне спирачки и да спре преди сблъсък !!
    За мен водачът на НСО -колата 1/ движел се е със скорост най-малко 100-110 км/ч км/ч когато излиза от завоя 2/ реагирал е неправилно / дали е натиснал спирачки или не - ще кажат експертите/, но се е опитал да изпревари пресичащия автомобил, да премине преди него, поради голямата си скорост и презумпцията , че е на главен път , с предимство. и за това се е оказал по време на сблъсъка в лявата част на платното. Ако е натиснал спирачки и останал в дясната ,своя, лента на движение, вероятно е щял да избегне уда
  • 39 Пример

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Българка":

    Помните ли катасрофата по време на Великден 2011г, при която бяха погубени 6 млади живота?

    По някаква причина в затвора лежа не само шофьора на автомобила, но и неговият спътник.
    Те така.
  • 40 Иван Иванов

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "РЕАЛИСТ":

    Подобен, според мен, е случаят с Лютви Местан. Аполитичен съм, но се доказа, че изкочилата от завоя кола със загиналото дете се е движела със скорост 160 км/час. Лютви се е огледал, не е забелязал препятствие и най-спокойно излиза на главния път. За лош късмет точно тогава изкача от завоя колата със силно превишена скорост и катастрофата става неизбежна, дори колата с превишена скорост да използва интензивно спирачки. Още повече, че спирачен път не е констатиран. Толкоз. И в двата случая са виновни шофьорите на колите с превишена скорост. При случая с Лютви преди завоя има ограничителен знак 40 км/час, а в случая с НСО, 60 км/час. Толкоз.

    Коментиран от #46

  • 41 Предложение

    4 4 Отговор
    На всички младежи под 25г да се забрани да притежават мпс с марка бмв и мпс над 100кс , катастрофите ще намалеят с някакъв %.

    Коментиран от #43, #44

  • 42 незнайко

    1 0 Отговор
    Ситуацията както и да я обясняват е същата както при прпоизшествието на МЕСТАН ! Десен завой на главния път и път с изход със СТОП ! Сега разбирате ли, че и Местан може да не е виновен ако катастрофата и при него е с голяма скорост на потърпевшия автомобил ? Разликата е, че при Местан произшествието е с частни коли и тези обяснения не се правеха !!! Ако шофьора в аудито беше жив ЩЯХА ДА ГО СЪДЯТ !!!
  • 43 Кирчо

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "Предложение":

    Да забраним на всички Българи да карат коли, на пътя да останат само коли на МВР и НСО.
    Дали ще се намалят катастрофите?

    Коментиран от #45

  • 44 Най големия идиот

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Предложение":

    Де у статията видяхте младежа ?
  • 45 Най големия идиот

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Кирчо":

    А, аааа.Първо обявете изто4на Мкедония на северна Корея.
  • 46 Некой

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Иван Иванов":

    В случая с НСО е 90км.ч. разрешената скорост.
    И не мисля, че има проблем да се спре с тази скорост до кръстовището.
    В най-лошият случай ако се натиснат спирачките скороста при удара ще е 20-30 км.ч.
    Явно проблемът е или превишена скорист или опит да се избегне птп с ускоряване.