29 Септември, 2024 09:57 1 763 19

Без камери за скорост в града с най-много инциденти на пътя

  • камери-
  • скорост-
  • път-
  • пловдив

В Пловдив започва поставянето им

Без камери за скорост в града с най-много инциденти на пътя - 1
Снимка: БГНЕС

Заради многото инциденти по пловдивските улици, причинени от шофиране с висока скорост, в града под тепетата започна поставянето на съоръжения за камери, които да засичат нарушителите. Те се монтират на пет ключови артерии, определени от полицията. Камерите ще бъдат осигурени от вътрешното министерство, уточнява БНТ.

Не е тайна за никого, че в Пловдив няма нито една стационарна камера, която да засича скорост и по показанията ѝ да се налагат глоби. В същото време тази седмица пловдивската полиция остана с една камера тип тринога по-малко, след като в сряда сутринта пешеходец ритна едно от устройствата и избяга. Часове по-късно той беше установен и задържан като предстои да се изясни размерът на щетата. Резултатът обаче е налице – затруднява се контролът на пътя, а в града тежките катастрофи заради висока скорост за съжаление не са рядко явление. За момента са определени пет ключови места, на които се очаква да се поставят стационарни камери, осигурени от МВР. За контрола на пътя потърсихме мнението на експертите.

Поне 150 стационарни камери са необходими на град с големината на Пловдив, за да се справи с гонките и високите скорости, смятат от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Последните най-тежки инциденти – на булевард „Руски“ и "Коматевско шосе", също бяха вследствие на превишената с пъти разрешена скорост в населено място.

"Пловдив има нула стационарни камери за скорост, което е абсолютно неприемливо. В града трябва да има поне 150 стационарни камери за скорост, за да не се допускат такива гонки с по 200 километра и да загиват млади хора", обясни Владимир Тодоров – Асоциация на пострадалите при катастрофи.

По действащото законодателство общинските администрации не получават приходи от наложените санкции за превишена скорост. От Пловдив вече е изпратено предложение това да се промени, за да може средствата да инвестират в камери.

"Методиката за определяне на поставяне на тези камери също е под въпрос, тъй като е много важно да определим точната локация, на която почва нарушаването на правилата за движение по пътищата, а не на самата дестинация, на която е станало произшествието", посочи Георги Гатев – кмет на район "Тракия" в Пловдив.

Според автомобилния състезател Павел Карагьозов, който участва в различни демонстрации, на които показва как да се шофира безопасно в градски условия, поставянето на камери е стъпка в правилната посока.

"Започне ли да има санкционирани, това означава, че до някаква степен ще започне да се кара по-бавно в града. За съжаление има страшно много хора, които първо не познават закона и второ има хора, които пък го познават и го нарушават целенасочено, тъй че това нещо трябва да спре", категоричен е Павел Карагьозов.

От полицията в Пловдив отчитат повече наложени глоби на пътя, за първите шест месеца . Най- много са издадените електронни фишове - над 30 000.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мнение

    15 7 Отговор
    Сложете гърбици през 50 метра и готово.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Кривоглед

    12 5 Отговор
    Едно време преди камерите как така всичко беше по добре и спокойно. Колкото повече пазиш някой да не направи нещо, него повече го блазни да го направи.

    Коментиран от #7, #11

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 хе хе

    8 5 Отговор
    "В същото време тази седмица пловдивската полиция остана с една камера тип тринога по-малко, след като в сряда сутринта пешеходец ритна едно от устройствата и избяга."

    Бълга ро питец.те си искат кочи.ката. Не искат да живеят в бяла държава. Само заплатите и пенсиите на скапаните западняци им дайте и ги оставете на мира.
  • 7 Абсолютно:

    20 1 Отговор

    До коментар #3 от "Кривоглед":

    35 години ни спасяват, реформират, налагат ни нови закони и закончета - все за наше добро, а станахме по-прости, по-нагли, по-лоши… Аааа, и по-малко!

    Коментиран от #8

  • 8 Цедката на Дарвин

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "Абсолютно:":

    След като вече 35 години всичко кадърно напуска България, кой остана да движи държавата?

    Коментиран от #9, #18

  • 9 Хмм

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Цедката на Дарвин":

    Коя държава

    Коментиран от #12

  • 10 Елементарно

    4 0 Отговор
    Махнете асфалта от улиците. И съответно данъците за тях. Защо всички драскачи мислят само в една посока? Кво стана с кашона и мисленето извън него?
  • 11 така ли

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "Кривоглед":

    В Пловдив като досега е нямало камери, защо всеки ден четем за зверски автопроизшествия там?
    Или сега с камерите ще започват да мрат там?

    И само за протокола, в бял Амстердам ограничението на скоростта в центъра е 30км/ч.
  • 12 ммХ

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Хмм":

    Того разбира се
  • 13 Факт

    10 0 Отговор
    Преди изходната табела на градовете уж е безопасно, но все още важи ограничение и има шубраци с хубава сянка.
  • 14 Пловдив

    11 1 Отговор
    Пловдив има карикатура за кмет. Коценце, Брезовско шосе за 1400 годишнината на България ли ще го отворите, некадърника?!
  • 15 нормално

    15 0 Отговор
    В България няма държавна Агенция за Безопасност на Движението. Всеки слага знаци както си иска. Всеки регулира движението както си иска. Всеки копае асфалта където си иска. В Костинброд на изхода за Петрохан има една дупка оградена със знаци (включително за затворен път) и стои така от 4 месеца..... Татковина.
  • 16 Пловдив

    16 0 Отговор
    Някой спомня ли си, че преди 1989 г. В централната част на Пловдив и всички големи населени места, движението на мотори бе забранено. Хората тогава не са били глупави. Вечер не може да се спи от шума на моторите.
  • 17 С нахлуването на селяндурите...

    8 1 Отговор
    Покрай новите жилищни комплекси дойдоха селяндурите и започнаха селските изпълнения! Всяка нощ гонки, екшъни, мотори, гърмящи коли. КАТ го няма нощем, през деня е зает само с корупцинните си схеми. Показните акции са само няколко всяка година и след това отново продъжават дивотиите.
  • 18 ганю

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Цедката на Дарвин":

    причината е друга
    30г управлява мафията и какво по удобно от загиналите младежи
    както и мотористи
    те са чудесни донори и наркомани
    доста доходоносно и удобно
    и светофарите и знаците като са подходящо
    поставени голям келепир пада

    Коментиран от #19

  • 19 викаш

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "ганю":

    Викаш в България останал и някой кадърен? Поведението на българите по изборите те опровергава жестоко.