Обвинението срещу Никола Бургазлиев трябва да бъде преквалифицирано в по-тежко, а именно причиняване на смърт и с други тежко пострадали. При всички случаи, дори да не се докаже финално наличието на марихуана - той пак е в същата хипотеза на същия член и алинея. По новите правила за причиняване на смърт наказанията са от 10 до 15 години, а в особено тежки случаи от 15 до 20 години лишаване от свобода. Това заяви в ефира на Нова телевизия адвокат Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи, коментирайки случая с 18-годишния мъж, който помете с АТВ три деца и трима възрастни в "Слънчев бряг" в средата на август. В сряда стана ясно, че 35-годишната Христина, майката на 4-годишния Марти, транспортиран с тежки наранявания в софийска болница, е починала.
Румен Дунев от Сдружение "Автотехнически експерти по пътна безопасност" коментира техническото състояние на машината и нейната регистрация. По думите му в конкретния случай не става дума за АТВ, а за бъги. "АТВ-тата са друг тип машини. В случая машината е регистрирана с по-малка мощност. Моето лично мнение е, че е регистрирано с по-ниска мощност, за да може да се управлява с категория АМ. Категория АМ могат да имат всички водачи, положили теоретичен изпит на 16 години. Те могат да управляват машини до 4 kW", обясни той.
И подчерта, че в случая се вижда, че това не е малка машина, и водачите трябва да са с друга категория. "След като прегледах общодостъпната информация считам, че тази машина е над 550 - 800 кг. Тя дори не може да се кара и с книжка B1. Това 4-колесно превозно средство трябва да се управлява с категория B".
Регистрацията с по-ниска мощност цели машината да се отдава под наем на водачи, които имат нужната категория. Но е с по-мощна, за да има по-голям пробег. "А тя е електрическа и трябва да има повече акумулатори, за да се придвижва. И не на последно място от кадрите, които видях - машината има и две седалки отзад, които са с колани. Тоест една малка машина от 4 kW, както е регистрирана - няма теглителната сила да превозва четирима пътници на борда си", обобщи Дунев.
Адвокат Тодоров коментира и средната скорост, чието измерване ще се прави от камерите на тол системата. По думите му това е добра мярка, която е трябвало да се изпълни още преди две години. "За да е ефективна тази мярка обаче, трябва действително замерените отсечки да са много на брой и сравнително кратки. Защото когато имаме много дълги отсечки, там средната скорост по естествен път пада и не могат да се хванат нарушители".
Според него санкциите, които са за превишаване на моментна скорост с 10, 20, 30 км в час не следва да са същите както тези за превишаване на средната скорост. Той беше и категоричен, че трябва да се прецизира и знаковото стопанство. "По първокласните, второкласните и всякакви пътища у нас има всякакви абсурдни знаци, голяма част от които са забравени или ненужни или сгрешени".
По този въпрос Румен Дунев подчерта, че впечатление прави факта, че повечето ПТП-та по първокласни пътища се случват с товарни автомобили. "Многократно сме апелирали в почивните дни тежкотоварният транспорт да спира така, както е в Западна Европа".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тъжно
Коментиран от #6
09:45 04.09.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ако не покрият нещо ще има присъда
09:47 04.09.2025
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Защото някой ще прочете , че
" АТВ (ATV) е английска абревиатура за All Terrain Vehicle (превозно средство за всякакъв терен), което означава мотоциклет с четири колела, седалка тип "седло" и
КОРМИЛО ЗА УПРАВЛЕНИЕ, ПОДОБНО НА МОТОЦИКЛЕТ. "
Значи той не е управлявал АТВ ‼️
09:57 04.09.2025
5 Данко Харсъзина
На Румен не му е за работа да плещи идиотщини из медиите.
09:59 04.09.2025
6 Българин
До коментар #1 от "Тъжно":
Фукнята убива в България.10:11 04.09.2025
7 Доживотна, условно
10:18 04.09.2025
8 атв е било незаконно
10:20 04.09.2025
9 Малкия холандец
Няма такова нещо,Дунев да си провери информацията за забрани в Европа!
Швейцария е единствената държава с подобна забрана уикенда но там има и нощна забрана за движение на тежкотоварни автомобили. В Холандия, Белгия, Люксембург няма абсолютно никакви забрани а в останалата Европа еса частични и летни забрани!
Коментиран от #10, #13
10:22 04.09.2025
10 Даа
До коментар #9 от "Малкия холандец":
В Германия Франция също има ,но в България къде ще изчакват тези камиони ,няма такива паркинги ,а и като тръгнат в понеделник ще станат страшни колони10:37 04.09.2025
11 Най
10:39 04.09.2025
12 неграмотност до безкрай
10:52 04.09.2025
13 много се бъркаш!!!
До коментар #9 от "Малкия холандец":
карал съм камион в европа 8г. и забрани има навсякъде освен румъния и българия!!!Коментиран от #15, #19
10:56 04.09.2025
14 Време е!
11:00 04.09.2025
15 Тук
До коментар #13 от "много се бъркаш!!!":
Коментаторите са много компетентни ,те са карали камиони джетове бъгита ракети самолети а бе всичко което може да се подкара ,но най вече подкарват говедата на паша11:03 04.09.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 юрист
11:06 04.09.2025
18 Каруцар
11:31 04.09.2025
19 Тираджия
До коментар #13 от "много се бъркаш!!!":
Какво си карал, бе момчето ми!? Забраната си идва естествено събота и неделя. Как ще ти излезнат седмичните и месечните почивки. В делничния ден работиш щеш не щеш- няма кой да те остави да почиваш защото тогава работят заводи, предприятия, фирми и спедиции. Забрани за хладилни- бързо разваляеми, опасни товари- взривни и живи животни има ли?11:38 04.09.2025
20 До тираджии/ шофьори
12:41 04.09.2025
21 ПЕНКО
14:39 04.09.2025
22 ПЕНКО
14:42 04.09.2025
23 Шаран БГ
Доста години се търкалям по грешната българска зеемя – НИКЪДЕ не видях униформен специалист по КАТ да контролира работата" на Пенчо" !!
Имаме ВЕЧНИ пътни знаци / носещи стотинки от глоби в хазната / ненужни, пречещи на нормалното движение на МПС-тата ! Имаме огромни асфалтови територии, годни за УСКОРИТЕЛНИ ЛЕНТИ, превърнати в "пешеходни острови" на които пешеходец не стъпва........Имаме доста кусури......... Имаме и 14 /ЧЕТИРИНАДЕСЕТ/ организации по органицазия на транспорта и безопасността му !!?? Правиха веднъж някакво събиране и съвещание.....– броих ги. Явно са недостатъчни, защото се избиваме успешно. Като станат 24 /двадесет и четири/ може би ще " улезем у правию път " !!
К А Т не работи превантивно, а пост-фактум, по чорбаджийски, надменно, гордо, нали са власт Божем !!??
13:08 09.09.2025
24 Бен
13:51 09.09.2025