Калоричните, но здравословни храни, от които не трябва да страните

Вманиачаването по калориите не е добра идея

Публикувана: 20 Април, 2017 05:43
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3529
Калоричните, но здравословни храни, от които не трябва да страните
Снимка Архив shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ

Всеки, отдал се на здравословно хранене и диети, рано или късно започва да брои калориите, които се съдържат в храната му.

Според общоприетите здравни стандарти, човек би трябвало да поема до около 2000 калории на ден чрез храната, която консумира. Но независимо колко внимава и колко стриктно следи калоричността на продуктите, човек невинаги (да не кажем никога) успява да се вмести в тази норма. Учени са изчислили, че човек приема средно по около 3000 калории на ден.

Това означава ли, че храните с много калории са нездравословни? Абсолютно не. Дори напротив. Много от най-здравословните храни са с висококалорични.

Ето 5 калорични храни, чиято хранителна стойност определено си заслужава.

Сьомга
Тази скъпа риба е доста калорична. За около 100 грама месо, вие „печелите” 150 калории. Сьомгата обаче, е една от храните, които са изключително богати на Омега 3 мастни киселини. Освен това в месото ѝ се съдържат много протеини, аминокиселини и полезни витамини като А, В и D. Сьомгата е бедна е на наситени мазнини, което я прави подходяща за хора с висок холестерол и сърдечни проблеми.

Шамфъстък
Ядките имат лоша слава, заради високото съдържание на мазнини. Но в случая е важно качеството, а не количеството на мазнините. Почти 90% от мазнините, които се съдържат в шамфъстъка, идват от ненаситени мазнини, което ги прави една от най-нискокалоричните ядки. Той е богат на фибри и протеини, което помага за поддържане на чувството на ситост. 30 грама шамфъстък на ден помагат за понижаване нивата на лошия холестерол и редуцират риска от инфаркт.

Стафиди
Някои хора не консумират сушени плодове, защото смятат, че са пълни с калории и захар. Те обаче, са естествено сладки и напълно натурални. Съдържат фруктоза и глюкоза и зареждат с много енергия. Някои диетолози ги препоръчват на хора, страдащи от диабет тип 2. Редовната консумация на стафиди поддържа нивата на кръвната захар, както и кръвното налягане в граници. Количеството, което може да се похапва на ден, е до 2 чаени лъжички.

Кокосово брашно
Сравнено с останалите брашна, то е по-богато на калории, но четвърт чаша съдържа 4 гр протеини и 10 гр. фибри, което означава, че то помага за контрола на кръвната захар. Тези вещества, наред с мазнините, помагат за по-лесното засищане.

Зехтин
Висококалоричен, но здравословен, зехтинът съдържа много мононаситени мазнини и е извор на антиоксиданти. Добавянето на зехтин към храните спомага и за усвояването на някои хранителни вещества, като витамини А и D.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Пол Маккартни
Сър Пол Маккартни обяснява как получава вдъхновение
Понякога пиша любовни песни, както хората пишат приказки"

Още бисери