Last news in Fakti

14 Май, 2017 20:00 9 253 5

Наистина ли са важни оценките от училище?

  • училище-
  • оценки-
  • урок-
  • истории-
  • университет-
  • диплома
Наистина ли са важни оценките от училище? - 1

Колко често чуваме, че ако не учим усърдно в училище, няма да успеем в живота? Всъщност се оказва, че това е лъжа.
5 човека разказват своите 5 истории за това, как са се справяли зле в уроците. Те доказват, че успехът в живота не идва от отличните оценки в училище.

***
Никога не съм се справял добре в училище, но сега работя с ключови клиенти в Google. Може би бях едно от трите най-лоши деца в класа ми и в крайна сметка трябва да си сменя училището. Другите две деца също се справят добре сега, доколкото знам дори са доста успешни. „Най-лошото“ дете от другите класове, с което прекарвах доста време тогава (заедно бягахме от часовете и се криехме в тоалетната), сега е известен футболист.

***
Никой не вярваше в моите способности в училище. Не постигах това, което всички други постигаха, с изключение на музиката и изкуството. Сега работя за голяма компания в Мадрид. Имам необичайна работа: брокер на трафик. Имам и рядка специалност. Ще се учудя, ако намерите дори стотина като нас из цяла работа. Преподавам дигитален маркетинг в престижна испанска гимназия. Като погледна назад и се сетя за учителката ми по литература, която винаги ми казваше, че ще се завра на някоя ниско платена работа, ми става толкова смешно!

***
Аз съм основател и собственик на компания. Сменях училище седем пъти и винаги имах 3-ки и 4-ки. Не исках да уча нещата, които намирах за скучни, а това включваше всички научни предмети. В 10-ти клас просто спрях да ходя на училище. Сега всичките ми приятели от детството имат обикновени професии: мениджъри, шофьори, търговци. Нито един от тях не изпъква с нещо. Така стоят нещата и с онези, които имат само 6-ци.

***
Винаги бях последен в училище. Нямах 3-ки, но имах много 4-ки. След като завърших, се оказах с почетна диплома, както и с втора специалност. Работих 2 години и половина за голяма компания, а след това започнах мой собствен бизнес. Сега си мисля за това как да направя света по-добро място. Говоря руски и японски, уча се да свиря на цигулка, практикувам йога и работя върху това да се образовам още повече. Всичко това ми показа, че оценките нямат никакво значение.

***
До 11-ти клас получавах само 3-ки и тук-там някоя 4-ка. 7 години минаха от тогава. Вчера наех някой, който беше в моя клас. Той винаги получаваше 6-ци и завърши с почести.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 В моя клас имаше всякакви хора

    8 4 Отговор
    И двойкаджиите не се реализираха много в живота и повечето отличници се реализираха много добре. Има изключения, но не е правило. Така че който нека всеки се готви за късметлийската реализация, но да разчиташ на това си е доста глупаво.
  • 2 Morgoth

    9 0 Отговор
    Добрите оценки в училище са предпоставка за по-добре платена работа след време. Те дават вероятност за такава, а не сигурност. Има и други фактори - талант, инициативност, късмет, комуникативност ...
    Дете изкарвало двойки от инат, защото материала в училище не му е интересен може и да успее в живота, ако си намери мотивацията. За спорт пък като цяло не ти трябва ни математика, ни литература. Но като цяло надали и 10% от двойкаджиите ще са по-добре реализирани в живота от отличниците, останалите 90% ще са значително по-зле.
  • 3 гостъ

    5 0 Отговор
    То е ясно,че всеки може да успее понякога,но такава едностранчива статия някак работи и във възхвала на простотията.Смятам,че в една такава ситуация господа журналистите е редно да
    засегнат и другата страна на медала,а не само да преписват.Някак от уважение към
    културата и статистиката.Последната тук изобщо липсва,а е доста важна.Пет човека не са коректна извадка.
  • 4 Май по скоро е вярно

    2 0 Отговор
    Ако нямаш в себе си вградени качества като борбеност, усвояване на знания и умения в движение, целеустременост, лидерство, мотивираност, план за живота си, природна интелигентност, то и 5 висши образования да имаш и пълно шест да ти е отгоре до долу, пак ще си пълен простак и да се оплакваш как нямало работа, как не ти върви, как си беден и прочие.
  • 5 (не)нормалната

    0 0 Отговор
    Съгласна съм с това твърдение.Пълните отличници са зубрачи,а такива хора не са достатъчно борбени и гъвкави,а това са много необходими качества за успеха.Естествено,това правило не важи за всички,както и това ,че си тройкаджия не ти гарантира успешен живот.Оценките просто не отчитат твоите качества и,съдейки по тях,няма как да предвидиш дали ще си успешен.