Как да се грижим за себе си

Публикувана: 19 Май, 2017 20:00
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1537


Повечето от нас искат да се грижат достатъчно добре за себе си и знаем, че работещите, превантивни практики са най-добрият начин да направим това. Но може да бъде стресиращо, ангажиращо и изтощаващо да се опитваме да запомним всичко, което трябва да направим през деня.

Пи ли достатъчно вода? Отдели ли си малко време за почивка? Сега не трябва да ли да се разходиш? Кога за последно яде? Или спа 8 часа? Колко дълго вече седиш на бюрото си?

Ето няколко идеи, които могат да ви помогнат да направите грижата за себе си приоритет – незаивисимо дали имате две минути или два часа:

1. Не правете нищо за две минути (слушайте успокояваща музика/звуци през това време).

2. Или опитайте с тихо място, ако звуците не са вашето нещо.

3. Слушайте успокояващия звук на дъжда от тук: http://rainymood.com/ (помага за отпускане) Само няколко минути на спокойствие за мозъка са достатъчно, за да се освежи.

4. Излезте навън за кратка разходка. - Един път на ден, ако имате възможност, си вземете малко време, което да прекарате навън и да видите дърветата и тревата – дори и да е кратка разходка около блока или офиса, прекарайте пет минути сред природата.

5. Припомняйте си да пиете вода. - В наши дни има толкова много приложения за смартфон, които могат да вършат тази работа. Възползвайте се!

6. Предизвикайте се да си приготвите обяда предишната вечер. - Така няма да ви се налага да бързате сутринта или да си купувате нещо готово, а ще сте сигурни какво има в храната ви.

7. Засичайте колко време спите с мобилно приложение. - Да, днес има и такива приложения. Те могат да ви помогнат да определите колко часа отделяте за сън и дали са достатъчно.

8. Направете си дневен график с време „Не ме безпокойте“ - Отделете си колкото време ви е необходимо, което да прекарате сами и да обърнете внимание на собствените си нужди.

9. Потърсете в интернет снимки и клипчета на пухкави животни. - Проучванията показват, че гледането на такива изображения ни прави щастливи, покачва продуктивността ни и ни помага да се фокусираме.

10. Осиновете си домашен любимец от приют. - Галенето на кучешка или котешка козина помага за забавяне на кръвното налягане, редуцира стреса и притеснението и помага със самотата. Ако нямате собствено куче, може да станете доброволец в някой близък приют, да разхождате кучетата и да прекарате време сред тях. Ще помагате на животните, както и на себе си.

11. Потърсете мотивиращи и вдъхновяващи цитати онлайн. Има толкова много сайтове, в които хората публикуват цитати, колажи и видеа за мотивация. Едно търсене Гугъл ще ви донесе нова неочаквана мотивация да изпълните целите си.

12. Водете си дневник. Това също може да направите с мобилно приложение. - Ще ви помага да следите до къде сте стигнали и какви нови цели искате да си поставите.

13. Правете си профилактични прегледи. - Те не са измислени просто така. Следете физическото и психическото си здраве и се уверете, че тялото ви е добре на всеки 6 месеца.

14. Използвайте мобилните игри, за да се отървете се от стреса и тревогата. Разработчиците на игри са създали десетки игри, които помагат са редуцирането на стреса. Като терапия е, но безплатна и навсякъде с вас.

15. Доброволствайте – Доброволчеството и оказването на помощ е добро за физическото и психическото здраве.

16. Направете си списък със задачи – дори и за обяда. - Списъците със задачи облекчават мозъка ни, защото той не е длъжен да се претоварва с всяка малка подробност от ежедневието. Помогнете му. Списъкът със задачи ще ви помогне да си поставяте цели – като разходките в парка, обяда, пътуването до приюта. Ще ви помогне и да изхвърлите от ежедневието си неща, които не ви трябват.

Изпробвайте поне някои от тези съвети и неусетно ежедневието ви ще стане по-леко и организирано. Направете го още днес!

Въвеждане на коментар към статията
Име (като гост):


Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
(само главни букви)
Визуална кептча
Коментар с регистрация »
Коментар:
Много екстри за регистрирани потребители
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.

Ловци на бисери
Пламен Орешарски
Кандидат-президентът отговаря с въпрос на питане за изхода от вота на 6-и ноември
Що за въпрос - я помислете и го задайте пак!"

Още бисери