11 Юли, 2017 13:46 9 627 13

• експерти-
  • сащ-
  • ню йорк-
  • долари

Какво има върху парите ни?

От дрога до опасни бактерии - експерти разкриват страшни и шокиращи неща - 1
Снимки: shutterstock

Живеем в свят, в който до каквото и да се докоснем, сме изложени на риск. Където и да отидем сме заобиколени от микроби, мръсотия и какви ли не други опасни субстанции, невидими за човешкото око.

Бактерии, гъбички и вируси живеят в нашите телефони, в автобусните седалки, по дръжките на вратите и пейките в парка. Разменяме си тези микроскопични организми когато се ръкуваме или седим в автомобила. Тези микроби и много други неща си предаваме и чрез парите, които пипаме.

Ново проучване показва, че стотици различни видове бактерии живеят върху доларовите банкноти, които се въртят из Ню Йорк. Но не са само те. По оборотните пари могат да бъдат открити още много неща, които няма как да видим с просто око. От човешко ДНК и ДНК от домашни любимци, през остатъци от храна до следи от наркотици.

По около 80% от изследваните банкноти в Ню Йорк са открити следи от кокаин.

Това обаче не е толкова обезпокоително. Учените твърдят, че разпространението на болести чрез банкноти е рядко и досега не е имало епидемия, която да е започнала от банкомат например, пише изданието Conversation.

От автоматите за кафе до контрольорите в градския транспорт - всяка една банкнота, преминаваща от човек на човек, съдържа частица от средата, от която идва и предава тази частица на следващия човек, следващото място, на което попада.

От дрога до опасни бактерии - експерти разкриват страшни и шокиращи неща

Учени от Университета в Ню Йорк са създали цял списък с неща, открити върху проучените от тях долари. Резултатите показват по какъв начин парите могат незабелязано да отразят човешката дейност, като оставят т.нар. молекулни следи.

Сред най-често срещаните бактерии по банкнотите са Propionibacterium acnes - причинителят на акнето, и Streptococcus oralis - бактерии, живеещи в човешката уста.

Изследователският екип, воден от биолога Джейн Карлтън от Университета в Ню Йорк, също така открива следи от ДНК от домашни животни и от специфични бактерии, свързвани с определени храни.

Повечето от микробите, които учените идентифицират върху банкнотите в Ню Йорк, не причиняват болести. Но други проучвания показват, че щамове на бактерии и вируси, причиняващи болести, могат да бъдат прехвърляни именно с парите.

Резултатите от изследванията показват, че бактерии, причиняващи зарази чрез храната - като салмонела и патогенен щам E.coli - могат да оцелеят върху монети и да ползват банкомати за скривалища.

Други бактерии, като Метицилин-резистентен стафилокок (MRSA), който причинява кожни инфекции, са открити върху банкноти в САЩ и Канада, но е неизвестен размерът, до който могат да се разпрострат тези инфекции.

• 1 гост

Димек, да премахнем банкнотите и да преминем на електронно разплащане.

• 2 ХХХ

Нали, измислиха го, адмирации... Все едно в електронното разплащане няма бактерии. Дори онези там ядат парите, тези поне не ги ядат, а само се возят върху тях :D
  • 3 ключаря

Ама това са пълни глупости - бутоните на банкоматите и на устройствата в магазините също се пипат.Самообслужването в хипермаркетите също е с бутони - докато избереш вида на плода на кантара опипваш два-три бутона по няколко десетки пъти.
    Всичко е за да те следят и да не можеш да гъкнеш без тяхно е......о величество!
  • 4 Мед сестрата

Не само парите: банкноти и монети са носители на зарази. Правилно сте уцелили: бутони на машини за банкноти (АТМ), за кафе и закуски, телефонните слушалки за обществените телефони (слава богу у нас по улиците вече не се използват такива) и особено лостовете в превозните средства - в транспорта направо бъка от опасни микроорганизми.
    Единственото решение е хигиената: измиването на ръцете със сапун и вода. Влажните кърпички не вършат работа, дори могат да навредят, защото само фиксират мръсотията по дланите ни.
  • 5 hmhmhm

Нормално е върху нас да има бактерии. Въпросът е да не са патогенни. За това е хубаво редовното къпане но не прекалено и миене на ръцете както се казва лична хигиена. Ако искате да направите изследване на бактериалната фауна до булевард и тогава пак ще говорим къде има повече бактерии.

Това мисля, че го четох поне преди 5 години.
  • 7 onq s konq

Изводът е нарисуван като на картинка-НЕ ПИПАЙТЕ ЗАРАЗЕНИ ДОЛАРИ,ПОЛЗВАЙТЕ ЗДРАВОСЛОВНИ РУБЛИ!
  • 8 ZZZ

До коментар #1 от "гост":

Те отдавна ни го готвят и то не точно електронно разплащане в днешния му вид, а да имаш чипче. Всякакъв кеш ще бъде забранен ( в Швеция са много напреднали в това), а както виждаш и нашите дупедавци работят усилено по въпроса.Та ако станеш неудобен просто ти шунтират чипчето, и може милиони да имаш по сметка, ама една вода няма да може да си купиш.
  • 9 Vasik Atanasova

стига сте писали глупости
    има микроби
    но и ние имаме имунна система
  • 10 цвръц

ха,ха,ха!!!
  • 11 ооооо

надпис в болница в СССР:
    Руските болни - най-здравите болни в света!
  • 12 незнайко

ПЪЛНИ ТЛУПОСТИ ! ДО СЕГА ПАРИТЕ СИ БЯХА НАРЕД И ИЗВЕДНЪЖ БАКТЕРИИ ! ВИНАГИ Е ИМАЛО БАКТЕРИИ НО НЕ И (ЦеЛеНаСоЧеНо) Всичко се прави ЗА да се работи с банкоматни карти !!!

Всичко се прави за да ни сложат чиповете.В Библията е казано,че който носи БЕЛЕГА НА ЗВЯРА /т.е на когото сложат чип/,господ ще го отпише от себе се,защото този или тези хора са под властта на дявола.И нашите скъпи управници,казвам скъпи не защото са ми много хубави,а защото много скъпо ни струват,живеят на гърба ни такъв живот за какъвто и не са сънували,бързат да ни уредят и с тези чипове,така полека лека днес вземали решение да не можем да ползваме за разплащане кеш с по вече от хиляда лева,утре ще ни спрат всички пари и ако нямаш сметка в банка си умрял дори и да имаш пари в джоба си.Така,че вижте какво ни подготвят нашите избраници.Така е като не се гледа какво се избира на изборите.