10 Февруари, 2018 18:09 2 113 1

Вируси и бактерии „валят“ над нас непрестанно

• вируси-
  • бактерии-
  • вялят-
  • небе-
  • изследване-
  • пренасят-
  • облаци-
  • дъжд
Вируси и бактерии „валят“ над нас непрестанно - 1
Снимки: shutterstock

Ако имате навика да започвате деня си, отваряйки широко прозореца, за да поемете глътка свеж въздух, вероятно ще преосмислите практиката си, знаейки, че от небето постоянно се изсипва "дъжд" от вируси и бактерии, пишат в. Express и New York Post, позовавайки се на канадско изследване.

Проучването, публикувано в сп. "International Society for Microbial Ecology", показва, че земната атмосфера постоянно "транспортира" микроорганизми по цялата планета. Милиарди вируси и бактерии, намиращи се в морски пръски или прашинки от почвата, биват изтласквани нагоре от ветровете и се носят из въздуха на хиляди километри, преди отново да паднат към земята, върху нещо или някого. това най-често се случва под формата на дъжд или облаци от прах.

"Всеки ден над 800 милиона вируси се отлагат на квадратен метър в тропосферата — най-долния атмосферен слой. Това прави по 25 вируса на глава от населението в Канада. Преди 20 години започнахме да откриваме генетично сходни вируси в коренно различни среди по цял свят. Обясняваме си го с атмосферното им "пътуване", обяснява Къртис Сътъл от университета на Британска Колумбия.

Експертите успокояват, че не всички вируси, които се носят над главите ни и падат върху тях или наоколо ни, са "лоши". По-голямата част от тях не са в състояние да атакуват човешките клетки или просто "идват и си отиват". Колкото до бактериите, специалистите напомнят, че човешкото тяло е рай за всякакви типове, с които съжителства "мирно". Смята се, че тялото приютява до 100 трилиона бактериални клетки, без повечето от които човек не може да живее.

• 1 Ларош Пантен