ФАКТИ.БГ

Емблематичният "Шанел №5" навършва 100 години

Парфюмът е един от най-разпознаваемите и известни аромати в модерната история

Публикувана: 8 Януари, 2021 11:05
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 988
Емблематичният
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.

"Само Шанел No 5" провокативно отговаря Мерилин Монро на въпроса какво облича в леглото. Парфюмът, който е обезсмъртен в киното и чиито рекламни лица са били Катрин Деньов и Никол Кидман, е един от най-известните и най-продаваните в света. Сега ароматът навършва 100 години, предаде АФП.

Габриел Шанел, която нарушава догмите за женския гардероб, предлага през 1921 г. парфюм, който е не по-малко новаторски, предаде БТА.

"Името му, аромата, чистите прави линии на флакона, допринасят той да стане символ на Лудите години. С името - обикновена цифра, която обозначава избраната проба, Шанел къса с традициите и навлиза в абстрактното", казва Жули Дейдие, която отговаря за историческото наследство в модната къща.

Габриел Шанел иска нещо различно от флоралната и природна традиция от 19-и век и замисля аромата "с мирис на жена" като рокля висша мода.

"Изкуствен парфюм, повтарям изкуствен, като рокля, т.е. произведен. Аз се занимавам с шиене. Не искам нито роза, нито момина сълза. Искам парфюм с няколко съставки".

Парфюмерийният експерт Ернест Бо, който е натоварен с тази задача, създава композиция, която не възпроизвежда съществуващ в природата аромат. "Номер 5" мирише на Шанел. Той се разпознава веднага по атипичния аромат, който се дължи на много синтетични молекули, алдехиди, които внасят свежест с флорални нотки и му придават "абстрактна" страна.

Чистата линия на флакона в черно и слонова кост е променена леко през годините, но запазва вечната си простота. Тя е коренно противоположна на характерната за епохата пищност на презентацията. "Влагам всичко в парфюма, нищо в презентацията" - заявява Габриел Шанел.

В реклама във в. "Ню Йорк таймс" от 2028 г. парфюмът е сравнен с "младежките и модерни" тоалети на дизайнерката.

За друга реклама в американски списания през 1937 г. Габриел Шанел решава да е лице на парфюма.

Към сниимката ѝ, направена от фотографа Франсоа Колар през 1937 г. в х-л "Риц", е добавен текстът "Габриел Шанел е преди всичко актриса по душа. Роклите и парфюмите ѝ са създадени с перфектен драматичен инстинкт. "No 5" е като нежна музика, която подчертава любовен акцент. Той разпалва въображението и оставя незаличима следа в спомените на действащите лица".

През следващите десетилетия киното и актрисите го използват много, което допринася за реномето му на "парфюм на парфюмите" и го прави един от най-продаваните в света. Снимка на Мерилин Монро, която се парфюмира с "No 5", е използвана за рекламата му през 2013 г. Лица на парфюма са били също Сузи Паркър, Катрин Деньов, Карол Буке, Никол Кидман, Марион Котияр.


Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
9дсж9ждь
1 Отговор
На днешно време трябва да се правят парфюми с мирис на КИФЛА, силиконка, електро-джендър, веган-алпинист и "жената до него" и пр. и пр.
какви са тия "мирис на жена"? НЯма жени и мъже. Има 30490494 пола.

Оценка:
-6 +3

Бони
2 Отговор
Точно допреди 100г. франсетата са се къпели 1-2 пъти в годината и са смърдели ужасно и затова са измислили парфюмите.

Коментиран от #3


Оценка:
-12 +2

Тео
3 Отговор

До коментар #2 от "Бони":


Бай ти Ганя колко пъти се е къпал в годината и с какво се е пръскал да не смърди на пор

Оценка:
-1 +9

Лора
4 Отговор
Заслужава си този парфюм похвала и отбелязване като година от създаването му......!

Оценка:
-0 +10

Stéphanie 🎲
5 Отговор
През 1921 г. Коко Шанел умолява Ърнест Бо, един от първите парфюмеристи, които използват нови молекули, получени в резултат на химически синтез в началото на 20-ти век, но преди всичко парфюмерист в двора на царете. Отначало Коко искаше да създаде парфюм, за да парфюмира кабините на бутиците си и да го предложи на някои от най-добрите си клиенти. Но историята реши друго 😉

Коко Шанел искаше нещо различно, тя искаше „аромат на жени, с аромат на жени“. Следователно тя би избрала N ° 5 сред пробите и съвсем просто реши да го нарече по този начин, като по този начин си припомни магическото си число, квинтесенцията на алхимиците. На всички нива парфюмът обозначава времето си, това е първият път, когато шивачка създава свой собствен аромат, че името е просто число, бутилката е толкова изчистена и модерна. Коко Шанел би била вдъхновена от обикновена колба за бутилката, чиято запушена запушалка ще бъде вдъхновена от Place Vendôme. Кутията ще бъде бежова в хартия Canson, с черни рамки. Тези графични линии, присъстващи в кодовете на къщата на Шанел, са вдъхновени от нейното детство в манастира, в който е израснала. Винаги черни, винаги бели, чисти и строги линии.

Ето как Ърнест Бо създаде букет от над 80 аромата, подобрен с Жасмин, най-луксозният материал в парфюмерията, сам по себе си, уникален аромат различен и модерен, както искаше Коко Шанел, в изображението от неговите творения ...Изпреварвайки времето си, N ° 5 свързва образа й с този на най-великите

Коментиран от #6


Оценка:
-0 +5

Stéphanie 🎲
6 Отговор

До коментар #5 от "Stéphanie 🎲":


киноактриси по онова време. И оттогава магията продължава да действа, сякаш Коко Шанел е схванала вечната универсална формула! Днес Chanel е единствената компания в света, която е овладяла производството
На бутилка MADE IN FRANCE- необходими 1300 цветя за 1 екстракт от 30 мл парфюм!

Оценка:
-0 +5

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Джулиет Грейсън
Психологът Джулиет Грейсън със съвет за педофилите
Секс куклата дете за педофила е като метадона за пристрастен към хероина"

Още бисери