ФАКТИ.БГ

Публикувана: 16 Януари, 2021 13:13
9 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1926
Наблюдаваха за пръв път планета с три слънца
Снимкa: Shutterstock

Екипът на Дейвид Чарди от Научния институт по екзопланети на НАСА откри за пръв път планета с три слънца, пише изданието Silent Alert, цитирано от struma.bg. Системата KOI-5 е разположена в съзвездието Лебед на разстояние 1800 светлинни години от Земята. Планета KOI-5Ab беше открита с помощта на космическия телескоп Кеплер още през 2009 година по потъмняването на блясъка на звездата. Тогава тя се разглеждаше като кандидат екзопланета. По-късно астрономите идентифицираха две звезди KOI-5B и KOI-5C, които се явиха в компанията KOI-5А.

Сред системите, разполагащи с планети, под 10 процента се отнасят към многозвездните. В новото изследване учените повторно анализирали всички събрани данни за системата KOI-5. Оказало се, че около KOI-5А действително кръжи планета, която вероятно се отнася към газовите гиганти. Нейната маса е два пъти по-малка от тази на Сатурн, периодът на орбитата ѝ е от порядъка на пет земни дни. Самата KOI-5А образува тясна двойна система със звездата KOI-5B, около която орбитира за 30 години.

KOI-5C се намира сравнително далеч от своите посестрими с период на обиколка около 400 години. От повърхността KOI-5А изглежда като Слънцето от Земята. KOI-5B като Слънцето от орбитата на Сатурн, а KOI-5C – като много ярка звезда. Орбитата на планетата се намира под ъгъл спрямо орбитата на KOI-5B, което говори за възможни гравитационни смущения от страна на двойната система.

😂😂😂
И ние си имаме слънце, казва се Бойко. 😂

гост
Ние с едно не можем да се оправим ,а ако са три ???????????

ПЕНКО
АЗ ВИНАГИ СЪМ ЗНАЕЛ , ЧЕ ЗВЕЗДИТЕ ПРИТЕЖАВАТ ВЪРТЯЩИ СЕ ПЛАНЕТИ -ОКОЛО ТЯХ !!!!!! КАК ПЛАНЕТА ПРИТЕЖАВА ЗВЕЗДИ -Е ВЕЛИЧАВО ЖУРНАЛИСТИЧЕСКО ОТКРИТИЕ !!!!!!!!!!СЪЖАЛЯВАМ -НЕ ПРОЧЕТОХ ,ЧЕ ТВЪРДЕНИЕТО Е НА " СТРУМА-БГ " ?????!!!

Има
Три слънца големи бацо, бацо и бацо

Съсетките
Пък имат 3.3 и още по голямо слънчево затъмнение настъпва....!

Znaoko
Не е вярно ..
ТРОЙНА ЗВЕЗДНА СИСТЕМА СМЕ ...!

БОЙКО Е ГОЛЯМАТА ...
Корнелия е що годе видима от остатъците на бсп....с размери,като гледана от Сатурн ...но постоянно смалявайки се ...
И една все по изчезваща , бивша Свръхнова, а понастоящем червено джудже със зелени чорапи ...!
😎

Орхан Мурад
"И хиляди слънца да засветят на този свят,
твоята усмивка ще ги затъмни....."

един от многото
Тя и нашата планета беше с три слънца , естественото , Тръмп и Боко. Едното в момента мъченически залязва с много изригвания , че дори имаше и жертви. Април се очаква да залезе и другото!

RED BISEXUAL GIRL 👩 ♀️
Сънувах три мой любими момичета Миглена Гергана Кристина Аз Ива и един страшен е....ч на име Коко. Планета Воловар съзвездие Вагенщайн 33 паралелно мултиизмерение Чикисол

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

Цветан Цветанов
Заместник-председателят на ГЕРБ критикува държавния глава Румен Радев спрямо позицията му за СЕТА и отмяната на постановлението за интеграция на бежанците.
Досега не сме имали президент, който за толкова кратко време да допусне толкова много грешки"