Корабът Ever Given е предприел нeобичаен курс, в резултат на който на 24 март се оказа заседнал на плитчина. Жената-капитан на морския съд е изобразила с управлението си курс на картата, който напомня мъжкия полов орган, съобщават световни издания.
Наблюдението на Ever Given се превърна в хит в социалните мрежи, като VICE обърна специално внимание на странните маневри на кораба.
"Малко преди да влезе в канала, той преминава по курс, който... ами, изглежда ето така", пише медията.
Говорител на тракера VesselFinder.com потвърждава, че данните от GPS-а на кораба са точни, а капитанът му е "рисувал" картинки в Червено море, преди да продължи по пътя си и в крайна сметка да заседне. Международната компания Ever Given се заела с този въпрос. Тя е обвинила Марва Ел Селехдар, капитанът на кораба, в провокация.
Все още не е известно дали капитанът нарочно е решил да следва такъв странен курс или това е просто голямо съвпадение. В продължение на четири дни в Суецкия канал работници се опитваха да изтеглят кораба, но без резултат. В резултат на това се е наредила опашка от повече от 230 кораба, които чакат възможността да преминат през канала. Този брой расте с всеки ден.
Компанията, която притежава кораба активно си сътрудничи с местните власти. Възможно е операцията по възстановяване на морските пътища да продължи още дни. Има информация, че корабът е заседнал поради силния вятър, но това все още е само теория. 12% от световната търговия преминава през Суецкия канал, така че сега предприемачите търпят загуби за милиарди. Алтернативният маршрут отнема две седмици.
По-рано стана ясно, че влекачите са успели леко да преместят контейнеровоза, като носът на кораба, забит в пясъка, е започнал да се движи. Също така се появи информация, че десет товарни кораба на Румъния, натоварени с най-малко 130 000 живи животни, са блокирани в Суецкия канал на път към трети страни в Близкия изток. Румънската санитарно-ветеринарна служба е свикала кризисна клетка и се търсят решения, за да не се стигне до измирането на животните, намиращи се на борда на блокираните кораби, от глад, жажда, горещина или претъпканост.
Коментиран от #24
-24 +236
Коментиран от #28
-6 +124
Коментиран от #21
-7 +34
Коментиран от #7, #39
-17 +126
Коментиран от #58
-12 +110
Коментиран от #23
-6 +54
До коментар #4 от "Кунчо":
Никой не си позволява да оставя на дрейф такъв кораб чудовище освен, ако няма технически проблем и нито рдин двигател не му работи и още мн. подробности по такъв казус...
Коментиран от #20
-8 +53
-4 +63
Коментиран от #16, #46
-35 +52
-12 +78
Жена капитан
-5 +68
Коментиран от #59, #73
-9 +98
Коментиран от #19
-2 +73
Коментиран от #22
-13 +42
До коментар #9 от "000":
Има и пилоти жени и капитани , механици и всякакъв вид офицери жени и то от много отдавна. За пръв път жена пилот на кораба видях преди повече от 30 години и то по реката за Портланд в Щатите , където по реката се плава повече от 6–7 часа!
-2 +30
-3 +21
До коментар #14 от "един от многото":
Така е! Няма как капитана на кораба да си определя маневрата от/до според настроенията си месечния си цикъл примерно в случая!Всъщност това е статия за кликане и показване на реклами! Щеше да е направо медийна бомба, ако това е бил курса на кораба вече в канала! Нали?!
Коментиран от #27
-3 +25
До коментар #7 от "далечна ти е тази материя":
В грешка си приятел на дрейф можеш много по лесно да отреагираш на всяка една ситуация , също така корабите имат по един ГД (главен двигател) и в зависимост от кораба няколко генератора!
Коментиран от #36
-4 +24
До коментар #3 от "дедо Герчо":
Питай конпанията, Влади.....!
-1 +4
До коментар #15 от "мародер":
Да не би на моряците да им е по леко? На море хлабаво няма , хлабаво има само на попа в ръкавите и на кадъната в шалварите!
-1 +20
До коментар #6 от "dfер":
Е при тебе, знаеш защо....!
-0 +3
До коментар #1 от "Жоро":
То и аз да си печатам бюлетините...и се надявай да ме вкараш топло...
-2 +6
-2 +20
Коментиран от #32
-10 +22
До коментар #19 от "АНОНИМЕН":
В канала може да направи такъв курс само лодката на Суецкия екипаж. При преминаване на канала задължително се взема една или две лодки със (Суец крю) и задължително един електришън за прожектора на бака. Като единствената им задача на борда е да си продават боклуците по канижела и да се парадират за храната и за кабини където да спят по време на проводката!
-1 +18
До коментар #2 от "ГРАД КАЗАНЛЪК":
Ами, ядосала се на гаджето и му показала кукиш.
-3 +14
-12 +9
Четете новини преди да пишете такива! Корабът от вчера е освободен и вече се намира в междинното разширение на канала.
-2 +23
Коментиран от #60
-0 +36
До коментар #26 от "az #Победа75":
Аха....!
-1 +6
-2 +16
-4 +21
До коментар #20 от "моряка":
Пич, не знам какъв моряк си, но точно в подстъпите на канала, никой нормален капитан няма да си остави кораба на дрейф. Особено след като е с толкова голяма ветрова площ. Най вероятната причина е, че се е наложило да маневрират, ако властите са се забавили с качването и не е можело да хвърлят котва. Колкото до това, че въпросната жена е била капитан. Това се оказа фейк. Венелина да си проучва по добре, какво пуска.
Коментиран от #47, #61
-1 +31
-1 +13
До коментар #4 от "Кунчо":
Вярно е, че има такова понятие дрейф, но в Суецкия канал и Горчивото езеро НИКОГА корабите не се оставят на дрейф, а се пуска котва. Понякога в зависимост от вятър и големина на кораба дори две, но тогава е доста опасно за усукването им. Когато се пусне котвата в зависимост от теченията и вятъра, кораба се движи и описва странни форми, като на картинката. На всеки един кораб се определят координати, къде да пусне котва в зависимост от големината на околните такива и тези координати се определят от Администрацията на Суецкия канал. Обикновено се поддържа постоянна готовност на главния двигател, а управлението е от мостика, т.е. във всеки един момент може да се вземат необходимите действия за осигуряване безопасността на кораба!
-0 +21
-0 +27
Коментиран от #70
-0 +30
-1 +9
-7 +11
-8 +18
До коментар #9 от "000":
Напиши в тубата global girl. Ще ти падне капата от Надя. За съжаление пилотира само частни гълфстрими. А ако знаеш и какви пожарникарки си имаме във val-d'isère tignes... Направо ти спира часовника.
-1 +10
До коментар #36 от "EdinotBG":
Точно от тази страна на канала най напред ти казват на кое котвено място и с коя котва да застанеш. След най много около час два идва катера с пилота и те води до другото котвено място в зависимост от това кой номер си в конвоя. Обикновено втория път се застава с другата котва и с това властите са сигурни , че и двете ти котви са на ред а и пилота прибира няколко картона цигари.
-0 +18
-3 +6
-4 +4
-1 +10
Коментиран от #55, #62
-6 +6
-2 +7
-1 +7
До коментар #51 от "мисирка":
това е далеч преди канала,което НАЧАЛО се вижда последните 3 секунди.......Имала е място да го направи.
-0 +7
-0 +8
ама да уточним името на половия член, на кораба демек де - винаги зелен или винаги даващ ? :-)
-0 +3
До коментар #5 от "Няма случайни съвпадения":
то пък на вас все жените са ви виновни...тъпанар!
-2 +8
До коментар #13 от "Ето ви поредно доказателство за":
абе то няма жени капитани, защото мъжете по-дълго издържат без секс :-) с...една жена де, просто така е устроен половия им Член
-0 +5
До коментар #31 от "big":
за вината...то затова и капитанът напуска последен...
-0 +2
До коментар #51 от "мисирка":
ти не си мисли, че фигурката е голяма...като кораба :-)
-1 +2
-0 +1
-1 +7
-2 +8
-1 +9
Коментиран от #68
-1 +9
До коментар #67 от "Така":
Колко много неща не знаеш?! Китайско списание се печати в България. Само това ти стига да си помислиш накъде и как.
-0 +1
До коментар #42 от "полов член":
на пилоти - плаща. Но ЦЯЛАТА отговорност я носи капитанът.
-1 +2
-0 +5
До коментар #13 от "Ето ви поредно доказателство за":
Да бе, как може да сложат жена за капитан на такъв огромен кораб.......те повечето жени не стават за шофьори на коли, кво остава да й дадат 400 метра кораб!
-1 +7
-0 +10
-0 +1
-2 +2