Американски експерти твърдят, че ако избираме внимателно мястото си в самолет, можем да намалим риска от зараза, включително и с Ковид-19, съобщи ЮПИ.
По безопасни са местата в дъното на самолета, защото зад седящите има по-малко хора.
Шелдън Джейкъбсън и екипът му от университета на Илинойс в Урбана-Шампейн са използвали данни за движението на аерозолите, за да моделират най-безопасните места в самолет "Боинг". Това потвърдило, че е препоръчително средните седалки да бъдат оставяни празни, както и някои редове. При пълни полети обаче задните редове може да са напълно продадени, както и всички седалки в бизнес класа, където разстоянията са по-големи.
Друг начин за намаляване на риска е семействата да бъдат настанявани заедно, с пространство между тях.
Във всички случаи е препоръчително носенето на маски и те да не се свалят. Това изследване потвърди, че те намаляват риска от предаване на новия коронавирус с 30 процента, независимо от разпределянето на местата. Отварянето на въздушните клапи над седалките също намалява риска, допълва БТА.
"Намаляването на риска е възможно - каза Джейкъбсън. - Но той не може да бъде елиминиран напълно."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гошо
Коментиран от #6
15:48 05.01.2022
2 хахаха
15:58 05.01.2022
3 Ваксиниран3002
16:02 05.01.2022
4 Boxer EZ 3.0
16:05 05.01.2022
5 А кои са
16:15 05.01.2022
6 Стюард Ембраер
До коментар #1 от "гошо":
Ти пък къде видя, че стюардите и сттюардесите стоят в дъното. Там е тоалетната и два агрегата. Мястото им по наредба е в сервизното зад кабината на пилотите, където имат кресла с колани. Колкото до оцеляващите, не си прав. Най сигурни са местата около аварийните изходи, а най-вече тези над крилата. Има си статистика. Да понякога опашката се откъсва при аварийно кацане, но в следствие на движението горивото се разпръсва на зад. никога не може да се изхвърли цялото гориво . Е, тези в откъснатите в опашката се опичат успешно. А там е и тоалетната. Почти винаги има опашка от пътници и ако полетът е презокеански или на друга дълга дистанция, ставаш приятел с половината самолет ако седиш там. Ако бордния персонал си върши работата, теоретично няма никакво време да се занимава с разни ромеовци. А и са професионалисти и с нищо не можеш да ги очудиш, освен ако не разпериш крила и не литнеш. Сега сериозно. Въздухът , който се върти и поддържа налягането в салона и кабината на екипажа се обеззаразява термично и чрез UV. Такива са изискванията на ICAO.16:23 05.01.2022