10 Май, 2013 14:36 1 807 0

Учени откриха бактерия, която прави комарите резистентни към малария.

• комари-
  • малария-
  • зараза

Изследователи откриха бактерия, която прави комарите резистентни към паразитите, които причиняват малария, обяви BBC.

Проучване, публикувано в списание Sciense, показва че паразитите се борят да оцелеят в организма на  комари заразени с бактерията  Wolbachia.

Учени от Michigan State University, изследват бактерията Wolbachia , която се разпространява из различни насекоми. Бактерията се разпространява само от женските индивиди към тяхното потомство. Изследвания показват, че насекомите заразени с малария, не са носители на Wolbachiа,но и че временна инфекция ги прави резистентни към болестта.

Голямото предизвикателство пред учените сега е да изолират ефекта на временна инфекция, който евентуално да противодейства на паразитите, които причиняват малария.

Маларията се разпространява сред хората чрез паразити разпространявани от насекоми,
като откритието за имунитета на комарите дава надежди за решаване на проблема сред хората. Експерти твърдят, че това е първата далечна перспектива за оказване на контрол над  опасната болест.

Маларията е глобална зараза, като според Световната Здравна Организация, всяка година тя причинява смъртта на 660 хил. души от целия свят, а 200 млн. се заразяват.