31 Май, 2024 15:58 2 317 8

Как ресторантите ни карат да похарчим повече чрез менюто

  • меню-
  • ресторант-
  • хранене-
  • хранене на-
  • хранене навън-
  • сметка

Триковете в менюто, които ни подтикват да похарчим повече

Как ресторантите ни карат да похарчим повече чрез менюто - 1
Снимка: Shutterstock

Точно както се влияем от рекламите, които виждаме всеки ден, така се влияем и от менюто, което преглеждаме, когато седнем в ресторант. Идеята на менюто е да бъде визитна картичка на мястото, история, която да ни отведе на кулинарно пътешествие, и не на последно място - да ни "продаде" ястията.

Споменатата последна цел обаче може и да не е много очевидна за посетителите на заведенията. Но безспорно зад нея стоят хитрости, които ни подтикват да натрупваме неусетно по-голяма сметка.

Интересно е, че някои ресторанти дори наемат консултанти, които разчитат буквално на психология как точно да бъде "проектирано" менюто. Тяхна задача е да го съставят така, че клиентите да не се чувстват затрупани с възможности, за да могат по-лесно да направят избор, от който след това да останат доволни. В същото време има някои хитрини, които може да ни подтикнат накрая да платим по-висока сметка, без това задължително да означава, че сме поръчали много неща и сме преяли, пише lifestyle.bg.

Подобно на позиционирането на определени стоки в магазините, и при менюто в заведенията важи правилото в центъра да бъдат поставяни конкретни неща. Това обикновено са по-скъпите ястия. Възможно е те дори да бъдат обособявани визуално, например като са рамкирани и поукрасени.

Скъпите ястия също така често са разположени в горната част на менюто, тъй като някои хора дори не си правят труда да прегледат всички опции избор и се спират на някоя от първите.

Колкото до цената, тя не трябва да бие на очи. Затова обикновено е посочена с цифра или число в левове, но без стотинки. Възможно е дори и да липсва символ за валутата.

И тъй като целта на ресторантите е да акцентират не върху цената, а върху храната - е важно визуалното представяне на ястията. Хитрост е тя да бъде илюстрирана, а не показана със снимка. Защото една несполучлива снимка може и да ни откаже да поръчаме някое ястие, а пък ако се окаже подвеждаща е още по-лошо, защото ще останем разочаровани. С илюстрация на храната обаче е по-трудно да се сбърка и освен това изглежда чаровно да видим скицирани свежи зеленчуци, апетитно месо или бутилка вино.

Наименованието на ястията, разбира се, също е от значение, пише Delish. А ако някое от тях е обозначено като яхнията или десерта "на баба", това прави впечатление и е доста вероятно да примами любопитството на клиентите. Тези предложения обаче често и са на по-висока цена.

Колкото и трикове да прилагат ресторантьорите, изживяването в едно заведение все пак е съвкупност от няколко неща, а не единствено от храната и сметката, която сме платили накрая. Важни са и отношението на персонала, и атмосферата. И ако всичко вкупом е било на ниво, вероятността да се върнем отново, е по-голяма, независимо дали сме оставили с няколко лева повече от очакваното.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    4 6 Отговор
    А,триковете в производителите на Дограма....Те изяждат парите на всички...За тях замисляли ли сте се???Ако дограмата се прави с разстояние между двата прозореца от 12 см....няма да има нужда от саниране......Защо едно време са използвали въздуха за Изолатор,а сега не????Вижте дограмите на старите къщи и ще разберете как тези ,които ви продават топлото ни лъжат!

    Коментиран от #5

  • 2 Предлагат чобанска салата

    9 1 Отговор
    половин кило. Салатата е странично ястие, а не основно. Търгаши, а то само това да беше и само те да бяха…
  • 3 Рибай стек

    9 1 Отговор
    Любопитството на клиентите предизвикват такива наименования като десерта на баба и суджука на дядо. 90% от "ресторантьорите" в бг са пълни аматьори и освен долнопробно чалга кръчме или тротоарно барче, друго не могат да предложат.
  • 4 Ями

    4 0 Отговор
    DK Oyster на Миконос са превъртели играта 😅 Девизът им е "Ядеш и ревеш" 🤣
  • 5 Шах с пешката

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Цялата ти къща ли е само от дограма, та нямало нужда от саниране.
  • 6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    2 1 Отговор
    За какво ти е саниране.Старата дограма и дебелите зидове пазят от студ и правят изолация!ти със санирането нищо не правиш освен да лепиш стиропор или фибран в редки случаи!Пишеш колкото да не заспиш!По добре се наспи.Налиси чувал за въздушна изолация....виж птиците как се топлят и пухенките.Така се топли къщата преди 100 години,а сега руснаците ви го тикат газо и трябва да пичелят от газа!затова ви правят не-мислещи и не знаещи и ви вземат парите!
  • 7 Важното е, че

    7 0 Отговор
    според други новини София е една от най-скъпите откъм цени за заведения градове, но като качество е почти на последно място. Как ви звучи нещо на скара без никаква гарнитура само за 20 кинта. Гарнитурата поне 10 отгоре
  • 8 бай Даньо

    3 1 Отговор
    Кой и защо ходи на скъп ресторант,... искаш да впечатлиш някоя мацка,.. богат си.. и факта ти.позволя да имаш любовница и да я водиш по ресторанти, а не в квартална шкембеджийница... после те е яд, защото на съседната маса виждаш по-блестяща госпожица