10 Юли, 2024 09:03 3 053 16

• lhs 1140 b-
  • планета-
  • космос-
  • живот

Екип от астрономи от университета в Монреал откри, че екзопланетата LHS 1140 b е потенциално обитаем леден или воден свят, който е подобен на супер-Земя. Това се съобщава в статия, публикувана в The Astrophysical Journal Letters.

Наблюденията са направени с помощта на космическия телескоп James Webb (JWST), както и телескопите Spitzer, Hubble и TESS. Откриването на атмосфери на скалисти планети е основна цел на JWST, но тези сигнали са много по-трудни за откриване от тези на гигантските планети.

Екзопланетата LHS 1140 b, разположена в обитаемата зона на звездата-домакин и разположена на около 48 светлинни години от Земята по посока на съзвездието Кит, най-вероятно не е мини-Нептун, а супер-Земя с потенциална атмосфера и океан от течна вода.

Анализът на данните от JWST показа, че екзопланетата вероятно има богата на азот атмосфера, подобна на земната. В този случай 10 до 20 процента от масата на LHS 1140 b може да бъде вода, което я прави кандидат за воден свят, наподобяващ снежна топка или ледена планета с потенциален течен океан. Този океан най-вероятно се намира в подзвездната точка на планетата, тоест от страната, която винаги е обърната към родителската звезда поради приливно заключване. В центъра на океана температурата може да бъде доста удобна - около 20 градуса по Целзий.

Необходими са повече наблюдения, за да се потвърди сигнатурата на азотния газ, но LHS 1140 b вече е с по-малка плътност от очакваното за скалиста планета, което показва голяма вероятност от вода.

В сравнение с други известни екзопланети в обитаемата зона, като планетите TRAPPIST-1, LHS 1140 изглежда по-тиха и по-малко активна, което прави много по-лесно забелязването на признаците на планетарна атмосфера на фона на звездна светлина.

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

• 1 я да вдидим

и от кого е обитаема тази планета с ТЕЧНА вода?
  • 2 Офффф

Господин "Главен редактор". Не преписвайте WikiPedia! Това "ваше" днешно откритие е от 20 април 2017 г.!!!!!
    Недостойно е за главен редактор!

• 3 Хаирсъзина

48 светлинни години,колко трилиона километри са?

• 4 Бездомен самоед

Тъкмо вчера се прибирам оттам - ами няма живот. Това, дето наричате океан, е огромна локва метан. Останалото са скали. Радиацията е 149 пъти над тази в Припят. Така че не си губете времето.

• 5 Фантазьор

Милен ще се пресели там! Иска зелена карта от зелените човечета!
    Потенциално Импотентна новина
  • 6 Механик

А защо си мислим, че условията подходящи за нас са такива и за "потенциалния" живот на друга планета?

• 7 Механик

До коментар #4 от "Бездомен самоед":

То мене ако ме питаш и на Земята отдавна няма живот. Поне за хората, де.
  • 8 :))))

Айде сега всичкото рашист го товарим на Союз - и към новата планета!
  • 9 Дядо Гъдю

Много ми хареса колата на Елена Зелева,но се оказа на 48 светлинни години от пенсията ми.

Откак има изкуствен интелект, който имитира живи хора по екраните, няма как да сме сигурни, кой репортаж (новина) е истински и кой е изфабрикуван.

До коментар #2 от "Офффф":

Ами, няма нищо нови за побликуване. Ей го, на - Русия за осми път привършила патроните и пак е заплаха за НАТ0 и целокупният западен свят, само с лопатите си и кирките си.

До коментар #3 от "Хаирсъзина":

Около 454 трилиона км са.
  • 13 глупости на търкалета

До коментар #6 от "Механик":

Няма как човека да живее на друга планета, ДНК-то не го позволява! дори и да оцелее ще мутира за да се приспособи и няма да е човек а нещо ново за лабораторните ни откачалки
  • 14 Град Козлодуй

А зимата трябва ли да се палят печки.
  • 15 Б Борисов

До коментар #3 от "Хаирсъзина":

Малеййй, колко пари ще усвоя за магистрала до там!
  • 16 ОФФФФ

До коментар #11 от "Гост":

Русия никога не привърпва патроните. Последния си го гръмва в главата! На тия ватенки им дай война. Друго не знаят. Велик народ, но да убиват и трепят. Без война не могат да съществуват. А ако ти е останал един патрон, вече знаеш какво да правиш!