Генералният промоутър на Формула 1 Бърни Екълстоун ще предложи по време на заседанието на стратегическата група на надпреварата, което ще се проведе на 18 декември тази година, да бъдат върнати атмосферните двигатели във Ф1. Това той е заявил пред Forbes.
Екълстоун предполага, че обратния преход може да стане през 2016 година. По неговите думи четири от шестте водещи отбора ще подкрепят предложението му. Този сезон болидите от Ф1 се задвижваха от 1.6-литрови турбо агрегати, които работят съвместно със система за рекупериране на кинетичната енергия.
По данни на Forbes ежегодното обслужване на подобен силов тракт струва на отбор от Формула 1 около $30 млн. За сравнение обезпечаването на атмосферен агрегат ще е два пъти по-евтино. Идеята е чрез връщането към атмосферните агрегати да се съкратят разходите на отборите.
Ако това стане от банкрут ще бъдат спасени малки отбори като Marussia и Caterham. Стратегическата група във Формула 1 беше създадена през 2013 година, когато се разформирова асоциацията на отборите FOTA. В новата група влизат представители на Mercedes AMG, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren, Lotus и представители на FIA.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 noob
Коментиран от #2
12:35 15.12.2014
2 Лъчо
До коментар #1 от "noob":
noob, Двигател без турбо.12:38 15.12.2014
3 Естребовски
Коментиран от #5
13:50 15.12.2014
4 асдфгххх
13:55 15.12.2014
5 Турбото
До коментар #3 от "Естребовски":
Да, да Естребовски само че не в, а от...))14:19 15.12.2014
6 Maurice
Коментиран от #7
14:25 15.12.2014
7 Mercedes-Benz
До коментар #6 от "Maurice":
Крайно време е да се направи алтернативен шампионат, щото това дърто джудже с всяка изминала година става все по-лакомо и се чуди каква глупост да направи само и само да хапне повече кинти!20:34 15.12.2014
8 тошибиян
Коментиран от #9
21:21 15.12.2014
9 триста итридесети
До коментар #8 от "тошибиян":
От 5-6 години го хортувам това, ама няма да стане.21:45 15.12.2014
10 диан
рено хонда ягуар тойота форд
за да ги идентифицират зрителите с тяхната кола
аз като видя
ред бул маруся катерхам
ами не го свързвам някак с колата пред нас
ади някои ще кажат ама двигателите сааа,,,,,
но поне аз така мисля
23:57 15.12.2014
11 ivaylo mihaylov
Просто отбора на Мерцедес АМГ беше с най-добрата комбинация тази година, а другите, ако не мрънкат толкова, може да разработят болиди, с които да се конкурират идната година.
Тази техника след 10 години трябва да се предлага в масовите коли и не трябва да има регрес, само заради парите.
Коментиран от #12
09:00 16.12.2014
12 Maurice
До коментар #11 от "ivaylo mihaylov":
Рикардо спечели 3 старта, защото Хамилтън и Розберг имаха проблеми в тези стартове. Най-добрата кола след Мерца си беше Уилямс, но проблема им беше онзи плешив бразилец, който се е природно некадърен. Макларън направиха огромната грешка, да заложат на Бутон-тираджията и непохватния Магнусен. На британеца му дай да върти обиколка след обиколка, без да бърза за никъде и ще постави рекорд на гинес за най-продължително шофиране. Съгласен съм, че не е само до двигателя, но явно при червените нито шасито беше на ниво, нито двигателя. Аз също съм на мнение, че трябва да има повече заводски отбори и производители. Дано Тойота, Пежо и БМВ да се върнат, а очаквам и ВАГ да заиграят с Ауди. Форд нямат място в Ф1, многократно го доказаха.Коментиран от #13, #14
12:02 16.12.2014
13 Име:
До коментар #12 от "Maurice":
Бенетон Форд бяха добри с Барикело навремето! Не мисля че БМВ, Пежо или Тойота ще се върнат във Формула 1 със заводски отбор... А ако ВАГ заиграят то това надали ще е Ауди, а далеч по-спортно ориентираните Порше! Даже имаше такива слухове преди време.13:25 16.12.2014
14 Име:
До коментар #12 от "Maurice":
Никога не съм им бил фен но ФОРД винаги имат място във Формула 1.http://www.fordf1.com/
Ето ти малко статистика.
Що се отнася до атмосферните мотори, едвали ще се върнат отново към тях.
До №8 тошибиан
Регулацийте на ФИА не ограничават развитието на компонентите, даже напротив! Прост пример - ограничаваш двигателите, следователно за да направиш колата по-бърза - развиваш шасито! Гениалните инженерни решения се създават когато си натясно. Освен това без ограничения, колите стават прекалено бързи и опасни. Освен това, човешкото тяло също е фактор и си има своите граници на възможностите! Всеки може да направи супер мощен двигател без ограничение на обороти, кубатура, налягане на турбината и т.н. Когато са поставени граници, отборите правят двигателя по-лек, по-икономичен, с по-добър респонс и т.н. тоест осъвършенстват. Ограниченията са НАПЪЛНО наложителни и не трябва да отпадат.
13:36 16.12.2014
15 Бивш фен на Ф1
Коментиран от #16
16:57 16.12.2014
16 ярослав станчев
До коментар #15 от "Бивш фен на Ф1":
Напълно съм съгласен.Същото нещо го мисля и аз и също така от години вече не гледам Ф1.Просто,каквото и да пръкне дъртото английско п..и ще е все в негова полза.От години това,някога най-велико,състезание се превръща в едно посредствено картинг рали.То и във WRC вече е така.Единствено WEC все още предлага някакъв интерес и има положително развитие.А и печели все повече почитатели и зрители.09:34 17.12.2014