Съвременните дизелови двигатели са в пъти по-вредни за околната среда, отколкото се смята в момента. Това гласи анализ на резултатите от изследване на концентрацията на азотни окиси в отработените газове, проведено от Международния съвет по екологично чист транспорт (ICCT), съобщава сп. Popular Mechanics.
Данните, събрани в рамките на проучването, не са получени в лабораторна среда, а в реални пътни условия с помощта на преносими станции за измерване на веществата, изпускани от дизеловите автомобили в атмосферата. Подобни системи се монтират във возилото и събират информация не само с газоанализатор, а отчитат също скоростта, ускорението и дори денивелацията на пътя. Анализирана е работата на двигателите на 15 нови дизелови автомобила (12 европейски и 3 американски модела) в продължение на 6 400 км.
Оказва се, че извън лабораториите всички изследвани возила без изключение изхвърлят седем пъти повече въглеродни и въглеводородни окиси от нормите, установени със стандарта Евро 6. Въпреки това от ICCT твърдят, че нямат за цел да плашат с "мръсните дизели", а да допринесат за разработването на нова методика за отчитане екологичните вреди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Красо Зелето
10:33 16.04.2015
2 дизелманяк
Коментиран от #7
10:52 16.04.2015
3 lpg
11:10 16.04.2015
4 Koльо Камиона
11:11 16.04.2015
5 ххх
11:14 16.04.2015
6 утре
Ако сравняваме дизел и бензин първият е по икономичен но много по мръсен,налагат се скъпи очистващи системи,а и самият двигател е по скъп и труден за производство.
11:24 16.04.2015
7 лаик
До коментар #2 от "дизелманяк":
Явно не си чувал за бензин с директно впръскване за да твърдиш такива небивалици...11:32 16.04.2015
8 Баце
11:37 16.04.2015
9 Александър М
11:38 16.04.2015
10 мартин полицая
Дизела има по-високо КПД спрямо бензина, зарди самата специфика на смесообразуването на гориво-въздушна смес при дизела, зради принудителното пълнене и свойствата на дизеловото гориво. Съвременния дизелов двигател е по-сложен, в повечето случаи от бензиновия. Бих си купил отново дизел, но чисто нов! Просто заради сложноста си /демпферни маховици, помпи, дюзи и т.н./и заради това, че са минати незнайно колко стотици хил. км с него идва скъп за експлоатация спрямо един бензинов двг.-според мен. Има икономия от гориво, но всичко за дизела е по-скъпо и накрая като удариш чертата идва скъпо. Но има едно НО. Ако минаваш на година над примерно 30-40хил. дизела е оправдан, тъй като с получената икономия обезпечаваш някои скъпо струващи ремонти в сравнение с бензина.
Сега карам бензин/газ- евтино за поддръжка и икономично. Ако имах достатъчо лев, бих карал мощен бензин на БЕНЗИН или дизел. Между другото последните години бензиновите агрегати догониха по икономичност дизелите, но за сметка може би на дълговечността си. Абе темата е дълга и опира най-вече до Нов-Употребяван автомобил и колко км би навъртял човек за една година. Поздрави и шофирайте безопасно и толерантно, независимо дизел или бензин.
11:43 16.04.2015
11 дабеда
11:44 16.04.2015
12 дивака
11:58 16.04.2015
13 Тончо
11:58 16.04.2015
14 onq s konq
12:00 16.04.2015
15 я съм от село
12:06 16.04.2015
16 Дядо Поп
Явно чиновниците от Брюксел стягат някой нов за-
кон за облагане на нафтата.Трябва да си изпълнят
обещанията за по-високи социални разходи,а освен
това тия емигранти трябва да се хранят.
12:30 16.04.2015
17 гого
12:42 16.04.2015
18 dhcp
Коментиран от #39
13:04 16.04.2015
19 Дизела на Вин :p
13:12 16.04.2015
20 Vasik Atanasova
13:20 16.04.2015
21 onq s konq
13:28 16.04.2015
22 инженер слаб 2
години наред се мъчели да се справят с основните му недостатъци като тракане трудно палене при минусови температури т.н
били създадени комън рейл подгряващи свещи но проблема така или иначе не бил решен
и така до ден днешен сервизите са пълни със изкривени или счупени глави скъсани ремъци и разбити изгоряли от опити за запалване ел-мотори и още куп др проблеми.
15:07 16.04.2015
23 кмета
Коментиран от #24
15:41 16.04.2015
24 гост
До коментар #23 от "кмета":
Приложимо при старите дизели, но при комън рейл, аз лично не искам да рискувам с олио. Преди старото голфче ТД гълташе олио, използвано или не, и със сигурност е било по-екологично от коли на изкопаеми горива.За надеждноста може да е била спорна преди 100г, но в днешно време са доста добри и не по-зле от бензиновите двигатели. По-тежки са заради подсилените елементи и високите действащи сили в един дизел. Не случайно за силов тунинг на бензинови двигатели се използват дизелови блокове и части.
16:35 16.04.2015
25 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
Коментиран от #26
16:42 16.04.2015
26 смотан
До коментар #25 от "СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно":
ХАХАмериканските селяндури карат недъгави мустанги, цивилизована Европа кара БМВ...дори и дизеловите16:51 16.04.2015
27 onq s konq
17:10 16.04.2015
28 PlimP
17:14 16.04.2015
29 БМВ
Коментиран от #30
17:18 16.04.2015
30 ИцушимаЯто
До коментар #29 от "БМВ":
Що караш Х5-ца на газ бе ГаньоКоментиран от #42
17:24 16.04.2015
31 БОСА
Коментиран от #33
17:27 16.04.2015
32 да
17:28 16.04.2015
33 тъй
До коментар #31 от "БОСА ":
защото бавареца е еднакво добър и на газ и бензин....гъзар не съм, но поне малко акъл имам да карам евтино мощна, сигурна и комфортна кола17:44 16.04.2015
34 HDI
18:34 16.04.2015
35 Колю
19:15 16.04.2015
36 Гост
20:04 16.04.2015
37 Гост
20:21 16.04.2015
38 onq s konq
20:26 16.04.2015
39 Jap
До коментар #18 от "dhcp ":
Точен коментар - няма нещо по-яко от бензиново турбо!Нафтата е за камиони !Тракторите вън от градовете - да им се вдигне данъка,не може за чисто нов бензинов мотор (практически без никакви сажди горене) да се плаща колкото за димяваща печка бълваща канцерогенни сажди!Това само в България го има- в Германия много отдавна плащат почти тройно по-скъп данък тези с дизелите,от хората с чисти бензинови горелки!Какво чакат данъчните- ето ти още приблизително 30 милиона лева в хазната на година !;-))!
21:14 16.04.2015
40 dhcp
21:33 16.04.2015
41 mkytfjhtf
22:38 16.04.2015
42 на ток е истината
До коментар #30 от "ИцушимаЯто":
#30, #31 и компания:За удоволствие бе, затова е мощния бензин дори и на газ. Защото върви като самолет, звучи фантастично, не вибрира, не се разтриса като мокро куче при палене и гасене, не пуши, не смърди задушаващо гадно, по-малко е вреден от гнусната дизелова мъзга. Fu.k diesel!!!
23:35 16.04.2015
43
03:19 17.04.2015
44 mediator37
Другари, нафтата е безопасна. Бензинова кола с газова бутилка - имаш две бомби- кеф ти едната, кеф ти другата - приятно взривяване ! И газовата бутилка заема място колкото един труп. Един труп по-малко можеш да превозиш до гората.
Второ - Най- висшите технологии са първо при военните. Защо всички армейски машини са на нафта и керосин, а не на бензин? Защо цялата индустрия е на нафта ? Защото нафтата е мощ, сигурност, икономичност и дълговечност.
Коментиран от #47, #56, #60
05:05 17.04.2015
45 BMW
10:16 17.04.2015
46 Гост
11:21 17.04.2015
47 пешо
До коментар #44 от "mediator37":
BRAVO ....12:09 17.04.2015
48 W220AMG
13:29 17.04.2015
49 Цацаров
14:38 17.04.2015
50 Дизела на Вин :p
И нещо не намирам бензини с подобен пробег... не знам чий ресурс е ограничен и трае до 200к. Пък кой бензин с пълен инжекцион не е зависим от електрониката просто не знам. И въобще не говорим за бензините с директно впръскване, което пък е взето назаем от дизелите. Стига легенди от пред блока.
Коментиран от #54
15:13 17.04.2015
51 невежа
Коментиран от #52
15:57 17.04.2015
52 можеби
До коментар #51 от "невежа":
Значи, че тоя дето го е написал си няма идея кво е казал17:19 17.04.2015
53 можеби2
А за тези дето казват, че нямало спортниколи на дизел - да проверят в последно време кой е победител в 24ч на Льо ман - ще ви подскажа, за последно през 2005 е победила бензинова кола в това състезание. Вярно последните 2 години побеждава хибрид - дизел/ток. И ако не се досещате сами от заглавието на състезанието - става дума за НАДЕЖДНОСТ и ИЗДРЪЖЛИВОСТ.
17:25 17.04.2015
54 Колю
До коментар #50 от "Дизела на Вин :p":
Здравейте. Ядосал си се, щото си ме разбрал по грешно. 200 хилки са 200 хиляди км а не 200 км . Няма да назовавам марки и модели щото ще ме разкъсат с писане на тъпотии. 2007 купуваме 4 бр нови, до 200 хилки нормалните разходи , от 200 хилки се почна ,турбини - дюзи - рейки - помпа дюзи - датчици и електронни блокове с цени 4-ри цифрени суми , само блока с коляномотовилковия останаха старите . До 250 хилки разходи на бройка по високи от първоначална вноска за нова .От 6 гд сме на газ бензин караме същата марка ,то тука за разходи е смешно да се говори дори и след 500 хилки . За ресурса наистина не съм прав ,тука влияят странични фактори , зад кормилния най вече. Абе щом ти харесва дизела от мен безаварийно и със здраве.20:24 17.04.2015
55 6666
Коментиран от #57
21:13 17.04.2015
56 S Doichinov
До коментар #44 от "mediator37":
Ако това са ти доводите за едно гориво то явно още караш колело.Когато всичко е наред с една кола била тя на бензин или газ не е по опасна от другите такива.Готви на нафтов котлон вместо на газов щом нафтата е ок.Има клипчета за изпитания на газови бутилки за коли под които е запален огън.Когато е изрядна бутилката с разните му евросонди и клапани взрив няма.Запали огън под един дизелов резервоар да видим какво ще се получи.Същото се отнася и за бензиновия.Съвременните АГУ-та са доста обезопасени.21:29 17.04.2015
57 S Doichinov
До коментар #55 от "6666":
В кой град това и при каква скорост?Ако не се лъжа в съвременните изпарители няма шанс газ да ти влезне в охладителната система.Икономията при газта идва от цената на горивото а не от разхода.21:33 17.04.2015
58 Николай
21:47 17.04.2015
59 БЪДИ РЕАЛИСТ
09:13 18.04.2015
60 Роман Ценов
До коментар #44 от "mediator37":
17:33 18.04.2015
61 Бензин
21:39 18.04.2015
62 код 9
14:42 20.04.2015
63 стела и без тела
Я ми обясни какво точно означава "магнитноторсионни възможности", че ми стана много интересно!
08:43 22.04.2015