Last news in Fakti

10 Август, 2015 12:33 10 803 9

Как колите няма да навлизат в насрещното платно

  • автомобили-
  • continental-
  • road departure protection
Излизането на автомобила извън пътното платно може да доведе до фатален край и една от най-срещаните причини за тежки пътни инциденти, особено защото голяма част от тези инциденти се случват на магистрали или междуградски пътища. За да намали драстично фаталните инциденти, водещият германски производител на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental разработва иновативна система за предотвратяване напускане на пътното платно от автомобила наречена Road Departure Protection.
 
поддържа курса на превозното средство в рамките на пътя в критичните моменти преди достигане на пределите на автомобилната динамика и автоматично връща автомобила в платното, в случай, че той започне да излиза извън очертанията или се насочва към насрещното движение. Чрез моно камера, сензорите за контрол на стабилността (ESC) и сензори за движението на шасито системата следи ъгъла на управление на волана и пътя на автомобила, за да установява границите на пътното платно.
В случай на излизане от маркировката системата използва съществуващите ESC, за да натисне индивидуалните спирачки на колелата и да върне автомобила обратно на пътя. Едновременно с това шофьорът е предупреден за опасността и скоростта е намалена от съображение за сигурност. Road Departure Protection има способност да разпознава намеренията на шофьора в случай, че той реши наистина да напусне пътното платно поради някаква причина. Road Departure Protection на Continental се различава значително от съществуващите вече Lane Keeping и Lane Departure Warning с това, че активно наблюдава външните ограничения на пътя и има повече власт при нужда да поддържа курса на превозното средство в съответното платно.
 
Continental разработва паралелно и разширена версия на Road Departure Protection, която ще използва стерео камера и радар за дълги разстояния. Така ще бъдат още по-добре засичани очертанията на пътя, особено на по-малките междуградски пътища в Европа без маркировка. Радарът и камерата в разширената версия на системата позволяват генерирането на карта с информация за препятствия в пространството пред автомобила. Като използва данните от картата, системата генерира съобщение за потенциално напускане на платното или сблъсък с бордюри, мантинели и оборудване от строителни площадки по пътя. Вижте повече.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бре бре

    4 0 Отговор
    На теория работи, а на практика? Ами при заснежен път какво ще следи? А по черен път? Ами ако е в Бъргария и пътя е с дълги дупки? Коментара ми е, защото от многото екстри не остана да се счита, че шофьора като кара колата трябва да мисли, а не просто да присъства в нея на пътя.
  • 2 незнайко

    1 0 Отговор
    Това е начина автомобилите да стават все по скъпи, което никой не го иска. Вместо да хвърлят средства за това компаниите да се бяха борили за мир, а не да гледат как ислямска държава си прави каквото иска, и убива хора.
  • 3 Станимир

    2 0 Отговор
    Трябва да има бутон : 3rd world RDP OFF!
    Важи и за Булгаристан. Причина: липса на маркировка, сериозна опасност системата да се заблуди и да стане беля.
  • 4 Кольо

    2 0 Отговор
    Да бе дрън дрън, нека да кара със 150км и като влезе в завоя и не може да го вземе да видим тогава тъпата система какво , ще направи.Всяка година заради такива калъфи умират десетки невинни граждани!
  • 5 OLD

    1 0 Отговор
    При читави гуми-а не с грайфер при 100 км.гарантирано работи.Е ако задкормилното устройство и пречи -няма да стане.Просто за 1-2 секунди стискате волана в позицията в която сте били и след като се изправи колата продължавате с управлението и.На лед не става.
  • 6 Читател

    1 0 Отговор
    Колкото повече "системи за сигурност" - толкова по-калпави шофьори. И се получава омагьосан кръг.
  • 7 гост

    1 0 Отговор
    У нас много от новите технологии не са приложими.
    Тук няма маркировки, знаци и др., а ако се наложи избягване на дупка и системата реши да те върне в нея и стане ПТП кой ще носи отговорността тогава?
    Трябва да работят върху това колите да са по-леки, компактни и функционални, а не да ги правят непрекъснато все по-големи и по-големи. Та вече прескочиха по размери и тегло с един клас нагоре, докога ще продължават да правят такива коли.
    Казват, че намалили теглото, но само кабелите и електрониката в една нова кола за от 100кг нагоре.
  • 8 Попа

    1 0 Отговор
    Вчера един цървул мина до мен през кръстовището със поне 130км в час на червено и то отдавна светнало. Няма системи за такива изроди!
  • 9 1234

    0 0 Отговор
    То няма кой да начертае линиите по средата на платното,вий искате да има някакви ограничителни линии.Преди седмица положиха асвалтова настилка в село Кардам Търговищко ,и до средата на пътя е що годе широко,могат да се разминат две коли,но след един завой става толкова тесен пътя,че ако се срещнат две коли едната задължително трябва да слезе от пътя иначе ще се ударят.А отстрани на места има около 20-25 см по ниско от асфалта и слезеш ли ще си издъниш колата.Питам се няма ли да сложат малко камъни от страни на банкета,те ,че стесниха пътя стесниха го ама поне с чакъл да го донаправят.