3 1623

За автономните автомобили и Opel

  • opel-
  • ko-haf-
  • автономни автомобили
Сред основните предизвикателства пред автономното движение е необходимостта от използване на изключително подробни цифровизирани топографски карти (които дават възможност на автомобила да познава с висока точност маршрута, по който се движи), както и процесът за изключване на автомобила от автоматизирания режим и предаването на контрола върху управлението обратно в ръцете на водача.
 
Opel провежда интензивни изследвания именно в тези две области в рамките на инициативата “Ko-HAF – Kooperatives hochautomatisiertes Fahren” („Съвместно високо автоматизирано движение”) – германски изследователски проект за автоматизирано движение.
 
Според специалистите, човекът се нуждае от около десет секунди, за да пренасочи вниманието си от друг вид дейност върху шофирането. Поради тази причина, автономно движещият се автомобил следва да разпознава в подробности околната обстановка и да оценява в пълнота пътната ситуация в този период от време.
 
С цел осигуряване на максимално прецизна оценка, автомобилът се нуждае от значително по-голям обем информация от този, който може да си набави посредством сензорите и от данните във вградената навигационна система.
 
Именно това е областта, в която съвместната изследователска и развойна дейност на “Ko-HAF” и Opel дава своя принос в създаването на решение под формата на т.нар. „Safety Server” (сървър за сигурност). При решението на “Ko-HAF”, автомобилите комуникират двустранно със сървъра, предоставяйки данни за наличието и качеството на хоризонталната маркировка от своите бордови сензори. Сървърът от своя страна обработва постъпилата информация и предоставя на автомобилите изключително прецизните цифрови карти, от които те се нуждаят, за да осъществят високо автоматизирания процес на движение.
Специалистите на Opel работят особено интензивно върху комуникацията между сървъра и автомобила, давайки своя принос в разработката на архитектурата на сървъра, определянето на вида и функционалността на интерфейсите за връзка и прилагането на комуникационните протоколи.
 
Втората област, върху която марката Opel фокусира вниманието си са действията на водача. Инженерите на компанията разработват софтуер и система от сензори за разпознаване и категоризация на действията на водача по време на периода, в който автомобилът се движи напълно автономно.
 
С цел да прогнозират начина, по който водачът би реагирал в момента, в който следва да поеме контрола върху управлението, специалистите отделят особено внимание върху взаимовръзките между пътната обстановка и действията на водача в автомобила.
 
Допълнителна задача с ключово значение е и разработката на процес за самоопределяне на местоположението от страна на превозното средство. Специалистите на Opel разработват алгоритми за визуално картографиране и локализация, които впоследствие се съчетават с наличната информация от външния сървър и бордовата навигация, сензорите за движение и глобалната мрежа от навигационни спътници GNSS (Global Navigation Satellite System).
 
Opel ще създаде и прототип, който ще бъде в състояние да демонстрира основните функции на съвместното високо автоматизирано движение по германските магистрали – самостоятелно влизане и включване в движението на аутобана, самостоятелно движение по магистралата включително извършване на маневри за изпреварване и накрая автономно напускане на магистралната отсечка.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    0 0 Отговор
    С това автоматизиране се губи тръпката от шофирането.Накрая ще сложат по едни невидими релси и ще се движим под строй по магистралите.

    Коментиран от #2

  • 2 Morgoth

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    Спор няма, че се губи кефа - това е като да замениш шофорското място с още едно пътническо. Но при добра система драстично ще намалеят жертвите на пътя и едновременно ще се увеличи скоростта.
    Да не говорим за централизирано управление на градския транспорт където всички коли и светофари се управляват от единна система, която оптимизира маршрутите и скоростите и води до в пъти по-бързо предвижване.
  • 3 до Morgoth

    0 0 Отговор
    Само да не се стига до момента, в който колата определя къде трябва да отида!