Last news in Fakti

13 Октомври, 2015 15:03 4 006 12

Новият Prius харчел 18% по-малко

  • toyota-
  • prius-
  • tnga-
  • хибрид

Toyota разкри технически подробности за новото поколение на хибрида Prius, чиято премиера се състоя през септември в Лас Вегас. Четвъртото поколение на модела се оборудва с 1.8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. (142 Нм) и електромотор със 73 коня.

Според японския производител новият Prius изразходва 18% по-малко бензин от предишната генерация, която харчеше 3.9 и 2.1 л/100 км в смесен цикъл съответно за стандартния и плъг-ин хибрида. Икономичността на бензиновия агрегат е подобрена 10 на сто, а топлинният коефициент на полезна дейност е нараснал с 40%. Двигателят има нова охладителна система, различни цилиндри и масло с понижен вискозитет, което намалява триенето между компонентите.

Prius IV получава също нови хидравличен усилител на спирачките и модернизирана система за рекуперация на кинетичната енергия при спиране. Нов е и блокът никел-металхидридни акумулатори. Вместимостта на багажника е увеличена от 445 на 502 литра.

Четвъртото поколение на Prius е първата Toyota, построена на новата модулна платформа TNGA (Toyota New Global Architecture), която е с 60% по-устойчива на усукване и позволява снижаване на центъра на тежестта.

Европейските продажби на новия Prius стартират в началото на следващата година. по непотвърдена информация цените на японския хибрид ще започват от около 30 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mediator37

    1 0 Отговор
    Поредния сандък на Тойота.

    Коментиран от #2

  • 2 Японеца

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "mediator37":

    Ти карал ли си Приус, аащото аз съм карал ..... и повярвай ми е много по-добра от всичко европейско, което съм карал. При голямо изкачване ускоряваше като 6-цилиндров мотор, а харчеше 3.5 литра на сто временен разход.
  • 3 ррр

    0 2 Отговор
    другите производители
    още нямат хибриди
    а тия 4 поколение
    а да другите имат концепции
    и аз имам концепция да забогатея
  • 4 Prius

    0 2 Отговор
    Приус - първата крачка към един по-чист свят. Единствен "недостатък", липсата на звук при движение в града, ми създава неудобства и ситуации с небрежни пешеходци. Безупречна работа за 10 години експлоатация, изключително лесен за управление, впечатляваща динамика, среден разход 4.7 л. Идея, която от празен лист, след хиляди изчисления и танталови мъки, ражда първия сериен успешен хибрид. РЕСПЕКТ! "В САЩ, за една известна личност е по-приемливо да пребие жена си на публично място, отколкото да кара SUW, вместо Prius" Джей Лено. Един от начините на звездите, да заявят гражданската си зелена съвест - шофират Prius. Поне при тях е полезно за имиджа.
  • 5 Кофти

    0 1 Отговор
    Споко, сега Бай Американец ще й измисли и на нея някакъв кусур, за да си пробутват собствената продукцийка...
  • 6 Петров

    1 0 Отговор
    Разход от 4.7л. като среден такъв е добро постижение, единствено и само БЕЗ НАЛИЧИЕТО НА ХИБРИДНАТА ТЕХНОЛОГИЯ. Карам Форд Мондео ТД - седан от 1998 г. и СРЕДНИЯТ му разход варира от 5.2 - 5.3 л. Евродизел. Какви хибриди, какви пет лева?

    Коментиран от #7, #9

  • 7 макя му и прасе - цел шопар ти ка'ам

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Петров":

    И на мен ми се вижда много 5/100. Да го свалят до 2/100 и ще има смисъл. С 5/100 имаш да сменяш батерии, което е скъпо, а вместо това са налични алтернативи - хубав дизел или поне бензин/газ.
  • 8 незнайко

    0 1 Отговор
    И все пак на хубавото не се казва , че е лошо. Хората каращи Toyota Prius не си броят стотинките. Това ,че в БЪЛГАРИЯ не са на мода, има друга причина. Просто ние сме изостанали жестоко и няма изглед да наваксаме.
  • 9 АД

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Петров":

    Аменриканците тачат Приуса, защото не им смърди по задръстванията. За къв стар разход говорите от 4,7л/100км след като в статията пише, че новия разход е с 18% по-нисък. Предната генерация струва колкото друг подобен автомобил с автомат и мощност 130-140кс, но разхода на Приуса е 2 пъти по-нисък. При бензиновия мотор няма толкова скъпа поддръжка като на дизела. Приуса няма дори ремък и ролки за смяна. Батерията в Приуса е най-малкия проблем, защото примерно един австриец е минал 1 мил.км като бакшиш и казва че батерията и разхода не са променили осезаемо. Този може да го потърсите в интернет.
  • 10 Julio

    0 0 Отговор
    Огромни технически достойнства има тоя автомобил но причината да не карам такъв е в дизайна му. Не ми харесват предишните генерации като фасон и това е. За новата ще говорим като я видим на живо как изглежда.
  • 11 Петров

    0 0 Отговор
    Какво им пречи да направят 100% електрически автомобил - от хибрида изваждат БЕНЗИНОВИЯ двигател и готово! Щом акумулаторите са толкова добри, то това е правилното решение!

    Коментиран от #12

  • 12 АД

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Петров":

    Защото тогава хората и особено българина ще почнат да мрънкат, че е скъпа и пробега бил малко.