Toyota разкри технически подробности за новото поколение на хибрида Prius, чиято премиера се състоя през септември в Лас Вегас. Четвъртото поколение на модела се оборудва с 1.8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. (142 Нм) и електромотор със 73 коня.
Според японския производител новият Prius изразходва 18% по-малко бензин от предишната генерация, която харчеше 3.9 и 2.1 л/100 км в смесен цикъл съответно за стандартния и плъг-ин хибрида. Икономичността на бензиновия агрегат е подобрена 10 на сто, а топлинният коефициент на полезна дейност е нараснал с 40%. Двигателят има нова охладителна система, различни цилиндри и масло с понижен вискозитет, което намалява триенето между компонентите.
Prius IV получава също нови хидравличен усилител на спирачките и модернизирана система за рекуперация на кинетичната енергия при спиране. Нов е и блокът никел-металхидридни акумулатори. Вместимостта на багажника е увеличена от 445 на 502 литра.
Четвъртото поколение на Prius е първата Toyota, построена на новата модулна платформа TNGA (Toyota New Global Architecture), която е с 60% по-устойчива на усукване и позволява снижаване на центъра на тежестта.
Европейските продажби на новия Prius стартират в началото на следващата година. по непотвърдена информация цените на японския хибрид ще започват от около 30 000 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mediator37
Коментиран от #2
20:07 13.10.2015
2 Японеца
До коментар #1 от "mediator37":
Ти карал ли си Приус, аащото аз съм карал ..... и повярвай ми е много по-добра от всичко европейско, което съм карал. При голямо изкачване ускоряваше като 6-цилиндров мотор, а харчеше 3.5 литра на сто временен разход.22:13 13.10.2015
3 ррр
още нямат хибриди
а тия 4 поколение
а да другите имат концепции
и аз имам концепция да забогатея
23:24 13.10.2015
4 Prius
23:51 13.10.2015
5 Кофти
00:45 14.10.2015
6 Петров
Коментиран от #7, #9
00:50 14.10.2015
7 макя му и прасе - цел шопар ти ка'ам
До коментар #6 от "Петров":
И на мен ми се вижда много 5/100. Да го свалят до 2/100 и ще има смисъл. С 5/100 имаш да сменяш батерии, което е скъпо, а вместо това са налични алтернативи - хубав дизел или поне бензин/газ.01:57 14.10.2015
8 незнайко
10:39 14.10.2015
9 АД
До коментар #6 от "Петров":
Аменриканците тачат Приуса, защото не им смърди по задръстванията. За къв стар разход говорите от 4,7л/100км след като в статията пише, че новия разход е с 18% по-нисък. Предната генерация струва колкото друг подобен автомобил с автомат и мощност 130-140кс, но разхода на Приуса е 2 пъти по-нисък. При бензиновия мотор няма толкова скъпа поддръжка като на дизела. Приуса няма дори ремък и ролки за смяна. Батерията в Приуса е най-малкия проблем, защото примерно един австриец е минал 1 мил.км като бакшиш и казва че батерията и разхода не са променили осезаемо. Този може да го потърсите в интернет.10:48 14.10.2015
10 Julio
11:39 14.10.2015
11 Петров
Коментиран от #12
15:03 14.10.2015
12 АД
До коментар #11 от "Петров":
Защото тогава хората и особено българина ще почнат да мрънкат, че е скъпа и пробега бил малко.16:34 14.10.2015