21 Декември, 2015 12:45 19 177 18

Швеция строи шосе за електрически тирове

  • e-highway-
  • volvo-
  • siemens-
  • електрически камион
Швеция строи шосе за електрически тирове - 1

Магистрала в шведската провинция Йевлебори ще бъде електрифицирана за движение на тежки камиони на ток. Експериментален участък от трасето вече се строи, а стойността на целия проект 80 млн. крони (€ 9.44 млн.).

Швеция строи шосе за електрически тирове

Магистрала Е16 ще стане първият път в Европа, по който ще се движат електрически тирове. Пробната отсечка с дължина 2 км ще бъде готова през април 2016 г. Лабораторните изпитания по проекта все още продължават на закрит полигон в Берлин, след което два специално оборудвани камиона ще тестват участъка в продължение на 2 години.

Швеция строи шосе за електрически тирове

Инвеститори в проекта са не само Шведската транспортна служба, министерствата на енергетиката и на иновациите, а също и Siemens и Scania, чиито технологии ще бъдат изпробвани. Целта е да се натрупа достатъчно информация за внедряването на технологията в пълен мащаб.

Швеция строи шосе за електрически тирове

През август 2014 г. участък с дължина 30 км между пристанището на Лос Анджелис и индустриалната зона на Лонг Бийч в Калифорния бе адаптиран за движение на електрически камиони. Проектът, наречен , е съвместна разработка на Volvo Group и Siemens.

Швеция строи шосе за електрически тирове

Експерименталните тирове на Volvo и Siemens имат хибридно задвижване с дизелов двигател и електромотор. Камионите разполагат с рекуперативна спирачна система, която зарежда батериите. Захранването с ток се осъществява чрез специални пантографи, които могат да се включват и изключват от мрежата със скорост до 90 км/ч.

Швеция строи шосе за електрически тирове

Конструкцията на токоприемника позволява престрояването между платната в относително широк диапазон от няколко ленти без прекъсване на захранването. По трасето в Калифорния ежедневно пътуват над 35 000 камиона.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 некойси

    2 0 Отговор
    Хубаво е да се експериментира, но в случая си мисля че това е напразно. До няколко години ще имаме технологичен пробив при батериите. Дали това ще са йон-натриевите батерии времето ще покаже.
  • 2 Гого

    1 0 Отговор
    Антигравитацията е бъдещето /магнитите/, това ще си остане експеримент. Първо ще навлезе ерата на водородните клетки, а чак след това атнигравитационните двигатели силата на магнита се пробужда

    Коментиран от #4

  • 3 Краси

    0 0 Отговор
    Какво пък толкова има да му експериментират? Тролеи и ел. локомотиви не са ли виждали?

    Коментиран от #5

  • 4 опсмопсус

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гого":

    Има колега, технологията МагЛев!В Япония вече са достигнали 603км/ч!
    А в Германия гоУфа и производните му аудита са основно пътно средство!
  • 5 Mercedes-Benz

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Краси":

    Това е еврейския съюз приятелю, има пари за "усвояване"!

    Коментиран от #7

  • 6 Morgoth

    1 0 Отговор
    Тролейчета :)
    Само тирантире им са наопаки, което е голяма недомислица - ако има някаква пречка по линията на тролея просто му падат тирантите, а това ще задере и ще направи беля.
    Иначе похвална инициатива - всичко на ток е по-ефикасно, хаби по-малко и замърсява по-малко.
  • 7 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Mercedes-Benz":

    Не си прав, това е евроГейски съюз и се дават милиарди за простотии!
    Направили тролей и хоп - иновация! Само, че камионът не се движи по един и същ маршрут и няма как до всеки склад да има жици!

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Няма и нужда от жици до склада , защото има батерия която точно осигурява последните 50-100 км за населени райони , а големите разстояния се покриват от "жиците" което спестява и тегло и дава неограничен пробег без презареждане , в скоро време и без шофьор .
  • 9 Историк

    1 0 Отговор
    Навремето в СССР 50 и 60-те са се тествали такива ел. камиони, но са ги сметнали за безперспективни.
  • 10 гост

    1 1 Отговор
    В СССР никой не е мислил нито за цени нито за екология , общо взето за нищо не са мислили , освен за водка
  • 11 Опа

    0 0 Отговор
    Знаете ли колко тежи двигателя и скородстната кутия(с доста предавки) на един 3-4 тонен камион? Скоростните им кутии не са 50-60кг с по 5-6 предавки като на леките автомобили.
    Могат да бъдат заместени с електромотор 140-300кс с тегло 15-35кг, а вместо остналото освободено тегло - акумулатор(батерии или друго).
    В градовете има изградена такава захранваща система, защо и на най-натоварените извънградски пътища да няма. Не е нужно извън градовете това трасе да е непрекъснато, за се иконмисат средства, но е важно преди да се отбият от захранващ участък да са заредени. Между участъците да си ползва акумулатора(батерия или друго), а като се закачи да дърпа електричество за движение и зареждане. Зареждането може да става с мощност няколко пъти по-висока от консумацията при 90-100км/ч. Камионите и автобусите не се движат много по-бързо.

    Коментиран от #14

  • 12 гост

    1 0 Отговор
    Камионите изобщо не трябва да се движат с повече от 90 км/ч по закон , а има и готова система при която захранването е вградено в асфалта и зареждането става безжично , но е по-скъпа и с по-ниска ефективност , но това е пътя за напред плюс безпилотно управление
  • 13 гост

    1 0 Отговор
    Бедна България дава всяка година 4-4,5 милиарда долара за внос на петрол , пари които изтичат безвъзмездно от страната , а в същото време бездействат електромощности достатъчни да захранят два пъти повече автомобили и камиони от сега и да осигурят работа и приходи в бюджета в пъти по-големи от акцизите за горива и то без външни зависимости
  • 14 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Опа":

    Ако е на въпрос , само кабината на камионите тежи над 1 тон и то заради " пилот " който основно зяпа пеперудките и заспива зад волана , а камиона престоява 2/3 от времето , за да може той да си " почива " в крайпътните " заведения
  • 15 Електрик

    1 0 Отговор
    На първо време е хубаво да се направи нещо с камионите за боклук които не излизат от градовете. Те хабят доста гориво в маневри по малките улички, спри-тръгни и докато чакат изпразването на контейнерите. Вече има такива камиони 18т + 9т боклук, 375кс, пробег 100км и използва 170kWh(от 200kWh батерия).
    Ако наистина има нужда от толкова енергия значи боклукджийски дизелов вариант 27т консумира над 60л/100км градско.
    Някой по запознат може да каже, ако знае със сигурност разхода.
  • 16 Електрик

    0 0 Отговор
    Автобусите не са ли от по-голямо значение да са с алтернативно задвижване от камионите?

    Коментиран от #17

  • 17 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Електрик":

    Превозите на товари са над 10 пъти повече от пътническите , а и автобусите са производни на камионите , така че променят ли се товарните и автобусите няма да закъснеят
  • 18 mediator37

    0 0 Отговор
    Мрежата на тролейте е на 600 V прав ток, интересно на Сименс мрежата на колко волта е.
    Много ме кефят фашагите спрямо думата "машина". Винаги с 10 години напред.