Магистрала в шведската провинция Йевлебори ще бъде електрифицирана за движение на тежки камиони на ток. Експериментален участък от трасето вече се строи, а стойността на целия проект 80 млн. крони (€ 9.44 млн.).
Магистрала Е16 ще стане първият път в Европа, по който ще се движат електрически тирове. Пробната отсечка с дължина 2 км ще бъде готова през април 2016 г. Лабораторните изпитания по проекта все още продължават на закрит полигон в Берлин, след което два специално оборудвани камиона ще тестват участъка в продължение на 2 години.
Инвеститори в проекта са не само Шведската транспортна служба, министерствата на енергетиката и на иновациите, а също и Siemens и Scania, чиито технологии ще бъдат изпробвани. Целта е да се натрупа достатъчно информация за внедряването на технологията в пълен мащаб.
През август 2014 г. участък с дължина 30 км между пристанището на Лос Анджелис и индустриалната зона на Лонг Бийч в Калифорния бе адаптиран за движение на електрически камиони. Проектът, наречен , е съвместна разработка на Volvo Group и Siemens.
Експерименталните тирове на Volvo и Siemens имат хибридно задвижване с дизелов двигател и електромотор. Камионите разполагат с рекуперативна спирачна система, която зарежда батериите. Захранването с ток се осъществява чрез специални пантографи, които могат да се включват и изключват от мрежата със скорост до 90 км/ч.
Конструкцията на токоприемника позволява престрояването между платната в относително широк диапазон от няколко ленти без прекъсване на захранването. По трасето в Калифорния ежедневно пътуват над 35 000 камиона.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 некойси
13:19 21.12.2015
2 Гого
Коментиран от #4
15:03 21.12.2015
3 Краси
Коментиран от #5
23:06 21.12.2015
4 опсмопсус
До коментар #2 от "Гого":
Има колега, технологията МагЛев!В Япония вече са достигнали 603км/ч!А в Германия гоУфа и производните му аудита са основно пътно средство!
23:32 21.12.2015
5 Mercedes-Benz
До коментар #3 от "Краси":
Това е еврейския съюз приятелю, има пари за "усвояване"!Коментиран от #7
05:25 22.12.2015
6 Morgoth
Само тирантире им са наопаки, което е голяма недомислица - ако има някаква пречка по линията на тролея просто му падат тирантите, а това ще задере и ще направи беля.
Иначе похвална инициатива - всичко на ток е по-ефикасно, хаби по-малко и замърсява по-малко.
09:23 22.12.2015
7 Гост
До коментар #5 от "Mercedes-Benz":
Не си прав, това е евроГейски съюз и се дават милиарди за простотии!Направили тролей и хоп - иновация! Само, че камионът не се движи по един и същ маршрут и няма как до всеки склад да има жици!
Коментиран от #8
09:27 22.12.2015
8 гост
До коментар #7 от "Гост":
Няма и нужда от жици до склада , защото има батерия която точно осигурява последните 50-100 км за населени райони , а големите разстояния се покриват от "жиците" което спестява и тегло и дава неограничен пробег без презареждане , в скоро време и без шофьор .10:38 22.12.2015
9 Историк
10:42 22.12.2015
10 гост
11:02 22.12.2015
11 Опа
Могат да бъдат заместени с електромотор 140-300кс с тегло 15-35кг, а вместо остналото освободено тегло - акумулатор(батерии или друго).
В градовете има изградена такава захранваща система, защо и на най-натоварените извънградски пътища да няма. Не е нужно извън градовете това трасе да е непрекъснато, за се иконмисат средства, но е важно преди да се отбият от захранващ участък да са заредени. Между участъците да си ползва акумулатора(батерия или друго), а като се закачи да дърпа електричество за движение и зареждане. Зареждането може да става с мощност няколко пъти по-висока от консумацията при 90-100км/ч. Камионите и автобусите не се движат много по-бързо.
Коментиран от #14
12:43 22.12.2015
12 гост
12:59 22.12.2015
13 гост
14:06 22.12.2015
14 гост
До коментар #11 от "Опа":
Ако е на въпрос , само кабината на камионите тежи над 1 тон и то заради " пилот " който основно зяпа пеперудките и заспива зад волана , а камиона престоява 2/3 от времето , за да може той да си " почива " в крайпътните " заведения14:17 22.12.2015
15 Електрик
Ако наистина има нужда от толкова енергия значи боклукджийски дизелов вариант 27т консумира над 60л/100км градско.
Някой по запознат може да каже, ако знае със сигурност разхода.
21:04 22.12.2015
16 Електрик
Коментиран от #17
23:17 22.12.2015
17 гост
До коментар #16 от "Електрик":
Превозите на товари са над 10 пъти повече от пътническите , а и автобусите са производни на камионите , така че променят ли се товарните и автобусите няма да закъснеят11:33 23.12.2015
18 mediator37
Много ме кефят фашагите спрямо думата "машина". Винаги с 10 години напред.
08:35 29.12.2015