През следващото десетилетие нефтът ще поевтинява още заради увеличаващата се популярност на електрическите автомобили, сочи анализ на Bloomberg. Експертите на агенцията обясняват, че само през 2015 г. продажбите на коли на ток в света са нараснали с 60% въпреки рекордно ниските цени на черното злато. Ако тези темпове на ръста се запазят, през 2023-та търсенето на петрол ще спадне поне с 2 млн. барела.
Прогнозата на Bloomberg се подкрепя и от плановете на автомобилните производители. Tesla и General Motors планират за следващите две години модели на ток с цена под $30 000 и автономен пробег с едно зареждане над 320 км. Паралелно с това практически всички големи компании от Ford и Volkswagen до Nissan и BMW наливат милиарди в разработката на електромобили, което предвещава технологична революция.
В анализа на Bloomberg се отбелязва, че най-малко внимание на прогнозите за развитието на електрическия транспорт обръщат държавите и компаниите, обвързани с нефтодобива. Като пример се сочат членките на картела ОПЕК, които и до момента базират стратегията си на предвиждания, че делът на електромобилите в световните продажби към 2040 г. няма да надхвърля 1%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Що за математика, що за акциз, за кражба?
То ако можехме, всички щяхме да караме ел. коли, ама и това ще е същата зависимост!
Коментиран от #6, #10
15:39 24.02.2016
2 гост1
Коментиран от #5
16:00 24.02.2016
3 Домакин
Коментиран от #8
16:02 24.02.2016
4 Електрик
Коментиран от #9
16:05 24.02.2016
5 Гост
До коментар #2 от "гост1":
Акциза е процент от стойността на горивото, а не твърда ставка.Коментиран от #7
16:12 24.02.2016
6 Електрик
До коментар #1 от "Гост":
Браво Гост, добре си го написалКоментиран от #19
16:14 24.02.2016
7 гост
До коментар #5 от "Гост":
Глупости на търкалета , отвори си закона за акцизите , черно на бяло пише 0,65 лв/л бензин А 95 , единствено варира ДДС защото се надчислява върху крайната сума . А че цените са завишени е ясно вече и на децата , но това не е заради данъците .16:26 24.02.2016
8 Гост
До коментар #3 от "Домакин":
Доста си фантазираш, но няма лошо. Не знам как ще произвеждаш по 70-80 kW на вечер, но явно не си много наясно каква инвестиция е това!Пък това за резервните части наистина ли го вярваш? Ти да не мислиш, че електромобилите са само ел. двигатели?
Коментиран от #11, #15
16:29 24.02.2016
9 гост
До коментар #4 от "Електрик":
2018-19 г. само в Китай ще се продават над 1 милион електромобила . Там и в момента се движат над 1,5 милиона , а в Пекин и Шанхай вече не можеш да регистрираш друг вид автомобил и скоро всички останали градове ще направят същото , щото иначе до 5 години изобщо няма да може да се диша там .Коментиран от #12
16:32 24.02.2016
10 брей,брей
До коментар #1 от "Гост":
Точно така е брато,абсолютно си прав...Само че не броиш в сметките картел+мафия+ненормална държава+руска алчност...Като ги изключиш тия четирите събирателни ще получиш реалната цена на горивата,която би следвало да е...А глупостите за електромобилите...И малките деца знаят че не е вярно и каква е истинската причина,ама това е друга тема...16:34 24.02.2016
11 гост
До коментар #8 от "Гост":
Достатъчно на първо време е да се произвежда в България , вместо да даваме на "бедните братушки" по 3,5-4 милиарда долара годишно , които ще идат за български заплати и данъци16:37 24.02.2016
12 Електрик
До коментар #9 от "гост":
Е ОПЕК смята че до 2040г няма да са стигнали и 1%. :DКоментиран от #13
16:47 24.02.2016
13 гост
До коментар #12 от "Електрик":
Е те и руснаците смятаха , че още 30-40 години ще им си продават нефт по 100 долара , ама им излязоха криви сметките и още по-криви ще ставатКоментиран от #14
17:03 24.02.2016
14 незнайко
До коментар #13 от "гост":
Не ги мислете руснаците, както беше казал Бай Тошо, те имат запаси от цялата менделеева таблица. Така че ще се преориентират в производството на литий. Няма да кажа за какво се използва. Електромобилите ще станат като телефоните. Като свърши ресурса на батерията си купуваме нов.Коментиран от #16, #18
17:17 24.02.2016
15 гост
До коментар #8 от "Гост":
Можеш да попиташ някой от 50-тината български собственика на Тесла дали дава по 500-1500 лв на всеки 20-30000 километра за "гаранционно техническо обслужване " както правят собствениците на всички немски "премиуми " , че и на останалите петролни и коя друга марка дава 8 години и 420 000 км без никакви допълнителни разходиКоментиран от #23
17:20 24.02.2016
16 гост
До коментар #14 от "незнайко":
Еми не знам на какво ще се преориентират и кой ти каза ,че имат големи залежи на литии , а и къде прочете , че в бъдеще батериите ще са литиеви , но със сигурност за последните две години БВП е паднал от 2 трилиона на 1,3 трилиона , а Русия от 8 икономика на 12-13 и всички анализатори и дават да падне под 16 място в света , да не говорим , че по население скоро ще бъде по-малка даже от Турция и Германия .17:30 24.02.2016
17 опсмопсус
120г. петролните мафиоти не позволиха развитието на ел.колата!
17:33 24.02.2016
18 гост
До коментар #14 от "незнайко":
За батериите също не си познал , вече има един куп електромобили и хибриди които се движат над десет години и батериите им държат над 80% от първоначалния капацитет , а и никой не ги изхвърля , а се изкупуват за над 50% от цената и се използват за изграждане на захранване на сгради, където спокойно ще изкарат още 10-12 години при остатъчен капацитет около 50% ( там тегло и обем нямат особено значение ) , така че не се безпокой ,новия внос на 8-10 години ще си идва с нови батерии за съвсем поносима цена и ще се различава от тези от магазина основно по някоя протрита седалка и чукната или ожулена ламарина18:26 24.02.2016
19 асдфгххх
До коментар #6 от "Електрик":
6.3 мотора ще се взема. :DКоментиран от #22
18:27 24.02.2016
20 гост
Коментиран от #24
19:09 24.02.2016
21 некойси
Време е за разместване на пазарните пластове.
Вече има заводи за батери пакове, което означава че на производителите не се налага да градят собствени от клетки предназначени за лаптопи и телефони, а цената и качеството определено ще се подобряват.
Надеждите ми са към Йон-натриевите батерии, ако успеят да ги развият до годни за употреба това ще промени много неща.
Батерия, чиято суровина е изобилна, не съдържа токсични елементи, може да бъде свалена до нула, без това да я увреди.
За сега това, което пишат е че основния проблем е спад на волтажа.
Да им се неначудиш на франсетата, бях готов да се обзаложа че японци стоят зад тези батерии.
19:22 24.02.2016
22 Армандо
До коментар #19 от "асдфгххх":
Вземи си 36,5 L ако искаш то като дойде време за плащане на данък и гражданска ще започнеш да караш само на задна.Тя общината ще ти подготви пръстче с вазелин.хахахах.20:04 24.02.2016
23 Гост
До коментар #15 от "гост":
Стига популизъм - пълна лъжа е, че не си зависим от производителите на авточасти и консумативи, защото имала 90% КПД.Пълна лъжа!!!
Теслата да не би да не ползва гуми, лагери, чистачки, климатик, аудиосистема и т.н.? Залитането е крайности е проява на безмозъчност!
Коментиран от #25, #26, #27
21:24 24.02.2016
24 гост
До коментар #20 от "гост":
Хората ти обясняват че няма да има покачване на цената , а даже поевтиняване , защото предлагането ще продължава да е по-голямо от търсенето , а не че няма да се купува петрол. А в тази сфера дори 2-3 % промяна в търсенето са достатъчни да повлияят на цените , така че елекромобилите са достатъчен фактор , а и не са само те , и в енергетиката и хим. промишленост има един куп програми за съкращаване употребата на петрол . Дори шефа на най-голямата руска банка каза , че според него ерата на петрола е свършила и Русия е от губещите21:26 24.02.2016
25 гост
До коментар #23 от "Гост":
Абсолютно нищо от това което си изброил не влиза в "техническото обслужване " за което аз говорех , да не говорим ,че в него общо взето влизат само смяна на масла и филтри и проверка на компютрите , а една смяна на ремъци или на накладки и дискове излиза колкото гумите и чистачките на Тесла за 10 години , ако не знаеш дори спирачките и издържат десет пъти повече , защото 90% от спирането става с регенерацията от елмотора . Да продължавам ли с "консумативите" и по сериозните ремонти или все пак ще ми кажеш една марка която дава повтарям : 8 години и 420000 км без други разходи , в някои страни дори и за гориво и паркиране във всички градски зониКоментиран от #28
21:45 24.02.2016
26 гост
До коментар #23 от "Гост":
Че даже стигна до климатик и аудиосистема , случайно да искаш и стелките и ароматизатора да ти сменят безплатно , щото петролните сигурно и това правят21:48 24.02.2016
27 гост
До коментар #23 от "Гост":
Между другото климатика на Тесла работи при 4-5 пъти по малко натоварване , защото няма нужда да преодолява и горещината от ДВГ-то , така че и там ресурса е доста по-голям ,а нуждите от обслужване са в пъти по-малки, затова на Тесла Х има вентилация като за автобус и пак не се натоварва особеноКоментиран от #44
22:07 24.02.2016
28 Гост
До коментар #25 от "гост":
Абсолютно нищо от това, което съм написал не си прочел!Преди да превключиш на автопилот на тема Тесла, е хубаво малко да вникнеш в мнението ми. А то е, че отговорих не на теб, а на коментар 3 - "Домакин", който написа тази простотия:
"Изобщо не е същата зависимост, защото ток можеш да си произвеждаш сам и защото си независим от авточасти и консумативи".
Какво техническо обслужване те гони?
Зависим ли си от авточасти и консумативи ако имаш Тесла? Зависим си - точка!!!
Не ми се спори за глупости и какво влизало и не влизало в обслужването на автомобил с ДВГ и Тесла. Писал си го 100 пъти, така че - моля те, спести ми го този път!
22:20 24.02.2016
29 гост
22:28 24.02.2016
30 просто фен
Вярно, че не мога да си позволя, тази комбинация, която описах по-горе и се налага компромис продиктуван от съдържанието на портфейла ми, но поне можем по-внимателно да подбираме тия говеда от обора наречен Парламент.
А пък с удоволствие бих карал ел. кола, тиха е, ускорява страхотно и ако подобрят времето за зареждане, пробегът и не се вдигне неоправдано цената на тока си заслужава.
Извинявам се, че в авто темата набутах политиката, но не мислите ли, че точно заради калпавата политика само коментираме хубавите коли, а много малка част от нас ги карат.
Коментиран от #31
22:49 24.02.2016
31 Никой
До коментар #30 от "просто фен":
Защо коментираш тогава хора, които очевидно имат различни виждания и тръпки от теб? Лично за мен това е страхотна новина. Не бих имал против за града да имам малка електричка и за кеф и извънградско някоя ламя23:03 24.02.2016
32 някойси
01:08 25.02.2016
33 onq s konq
02:05 25.02.2016
34 ацетабулум
09:04 25.02.2016
35 123
Eto tuk 4oveka si kazva 4e za 200 000km e platil 3000lv za tok i obslujvane, no gumite sa otdelno.
09:14 25.02.2016
36 Гост
Коментиран от #40
10:08 25.02.2016
37 Евреин
Коментиран от #38, #39
11:26 25.02.2016
38 123
До коментар #37 от "Евреин":
Е Тесла дава 8 години гаранция, но колко повече ще издържи е различно11:44 25.02.2016
39 гост
До коментар #37 от "Евреин":
е ти да не говориш за зарядни батерии, нелегален внос от Китай? Съвсем друго е качеството при производители като Тесла, които гарантират, че след 8 години батерията ще има капацитет 80%, ако не тогава ти я подменят с нова безусловно. Същото е с ПауърУол системите им, понеже говорим за мониторинг на процесите по заряд, разряд, температури - пакета е с водно охлаждане, и др. Когато батерията се използва по определен начин, тогава може да се даде тази гаранция. Не сравнявай с продукти от гаража на Дзън Лий.13:32 25.02.2016
40 123
До коментар #36 от "Гост":
Ех Гост чак сега ли го осмисли че да се разсмееш?Прочети че в статията става дума за 2023г, евентуално!!!
17:33 25.02.2016
41 гост
18:34 25.02.2016
42 БГщайн
Коментиран от #43
20:17 25.02.2016
43 гост
До коментар #42 от "БГщайн":
В Ловеч от 2017 ще сглобяват електрически Грейт Уол21:38 25.02.2016
44 Electric
До коментар #27 от "гост":
Евала човек. Добре си запознат с нещата. На друго място коментираш ли?Коментиран от #45
09:48 26.02.2016
45 гост
До коментар #44 от "Electric":
Ами на други места почти няма такива дървени философи като някои тук , дето и на бялото казват черно и си мислят , че всички са тъпи и не виждат за какво иде реч18:40 26.02.2016
46 инженер
Коментиран от #49
19:09 27.02.2016
47 инженер
Коментиран от #50
20:09 27.02.2016
48 injener
20:18 27.02.2016
49 гост
До коментар #46 от "инженер":
Явно не си чул , но за твое съжаление всички големи производители обявиха стратегии за пълен отказ от ДВГ до 2050 г. , което значи в развитите страни до 2030-2035 максимум , а Саудитска Арабия обяви ,че до 2040 г ще прекрати изцяло добива на петрол и то не заради изчерпване , а в ЕС е приет закон , че още 2025 г 50% от новите автомобили трябва да са с нулеви емисии , което изключва "хибриди", които са най-голямата измама в автоиндустрията , а за лития не се безпокой , скоро няма да е главния материал за батерии
09:42 28.02.2016
50 гост
До коментар #47 от "инженер":
Това което държи цената на нефта ниска е намаляващото потребление и следствие от него свръхпроизводство . САЩ преди 5-6 години бяха най-големия вносител на петрол в света , а сега от вносител станаха износител и то от първите три в света. Във всички развити страни има стандарти за емисии , според които след 2019-20 г. средния разход на новите автомобили трябва да спадне над 3 пъти спрямо 1990 г , а това значи 3 пъти по-малко петрол . Като добавиш и ограниченията за градски зони , стават 4 пъти . Това държи цената , а не биоетаноли и темподобни , които в момента струват около три пъти по-скъпо от петрола . Разбирам защо някои тук драпат със зъби и нокти за ДВГ-тата , но мисля , че е крайно време да се примирите , че времето им мина10:08 28.02.2016
51 Галилей
20:58 28.02.2016
52 гост
https://www.youtube.com/watch?v=t5Ic8XI3GlM
17:25 01.03.2016