Last news in Fakti

24 Февруари, 2016 15:03 23 246 52

Електромобилите ще сриват цената на петрола

  • електромобил-
  • цени на петрола

През следващото десетилетие нефтът ще поевтинява още заради увеличаващата се популярност на електрическите автомобили, сочи анализ на Bloomberg. Експертите на агенцията обясняват, че само през 2015 г. продажбите на коли на ток в света са нараснали с 60% въпреки рекордно ниските цени на черното злато. Ако тези темпове на ръста се запазят, през 2023-та търсенето на петрол ще спадне поне с 2 млн. барела.

Прогнозата на Bloomberg се подкрепя и от плановете на автомобилните производители. Tesla и General Motors планират за следващите две години модели на ток с цена под $30 000 и автономен пробег с едно зареждане над 320 км. Паралелно с това практически всички големи компании от Ford и Volkswagen до Nissan и BMW наливат милиарди в разработката на електромобили, което предвещава технологична революция.

В анализа на Bloomberg се отбелязва, че най-малко внимание на прогнозите за развитието на електрическия транспорт обръщат държавите и компаниите, обвързани с нефтодобива. Като пример се сочат членките на картела ОПЕК, които и до момента базират стратегията си на предвиждания, че делът на електромобилите в световните продажби към 2040 г. няма да надхвърля 1%.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    1 0 Отговор
    Чудесно, но следвайки някаква странна логика, цената на бензина не пада толкова. Когато петролът беше 108$ за барел, а самия долар беше 1,30 лева - литър бензин струваше 2,50 лева. Сега когато цената на барел нефт е 30$, а котировката на долара е 1,77 лева - литър бензин е 1,80 лева. Или казано на разбираем език, когато барел струваше 108$, литър нефт излизаше 85 стотинки, а сега литър нефт е 32 ст.
    Що за математика, що за акциз, за кражба?
    То ако можехме, всички щяхме да караме ел. коли, ама и това ще е същата зависимост!

    Коментиран от #6, #10

  • 2 гост1

    2 0 Отговор
    защото акциза за литър гориво сега е около 1 лев на литър.

    Коментиран от #5

  • 3 Домакин

    3 0 Отговор
    Изобщо не е същата зависимост, защото ток можеш да си произвеждаш сам и защото си независим от авточасти и консумативи и защото колата ти има КПД над 90%. По никой начин не е същото!

    Коментиран от #8

  • 4 Електрик

    2 0 Отговор
    продажбите на автомобили за 2015 са 73 милиона в световен мащаб, а 1% са 730 000. Според мен още през 2018-2019г продажбите на електромобили ще са 1% от общите.

    Коментиран от #9

  • 5 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "гост1":

    Акциза е процент от стойността на горивото, а не твърда ставка.

    Коментиран от #7

  • 6 Електрик

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Браво Гост, добре си го написал

    Коментиран от #19

  • 7 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Глупости на търкалета , отвори си закона за акцизите , черно на бяло пише 0,65 лв/л бензин А 95 , единствено варира ДДС защото се надчислява върху крайната сума . А че цените са завишени е ясно вече и на децата , но това не е заради данъците .
  • 8 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Домакин":

    Доста си фантазираш, но няма лошо. Не знам как ще произвеждаш по 70-80 kW на вечер, но явно не си много наясно каква инвестиция е това!
    Пък това за резервните части наистина ли го вярваш? Ти да не мислиш, че електромобилите са само ел. двигатели?

    Коментиран от #11, #15

  • 9 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Електрик":

    2018-19 г. само в Китай ще се продават над 1 милион електромобила . Там и в момента се движат над 1,5 милиона , а в Пекин и Шанхай вече не можеш да регистрираш друг вид автомобил и скоро всички останали градове ще направят същото , щото иначе до 5 години изобщо няма да може да се диша там .

    Коментиран от #12

  • 10 брей,брей

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Точно така е брато,абсолютно си прав...Само че не броиш в сметките картел+мафия+ненормална държава+руска алчност...Като ги изключиш тия четирите събирателни ще получиш реалната цена на горивата,която би следвало да е...А глупостите за електромобилите...И малките деца знаят че не е вярно и каква е истинската причина,ама това е друга тема...
  • 11 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Достатъчно на първо време е да се произвежда в България , вместо да даваме на "бедните братушки" по 3,5-4 милиарда долара годишно , които ще идат за български заплати и данъци
  • 12 Електрик

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Е ОПЕК смята че до 2040г няма да са стигнали и 1%. :D

    Коментиран от #13

  • 13 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Електрик":

    Е те и руснаците смятаха , че още 30-40 години ще им си продават нефт по 100 долара , ама им излязоха криви сметките и още по-криви ще стават

    Коментиран от #14

  • 14 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Не ги мислете руснаците, както беше казал Бай Тошо, те имат запаси от цялата менделеева таблица. Така че ще се преориентират в производството на литий. Няма да кажа за какво се използва. Електромобилите ще станат като телефоните. Като свърши ресурса на батерията си купуваме нов.

    Коментиран от #16, #18

  • 15 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Можеш да попиташ някой от 50-тината български собственика на Тесла дали дава по 500-1500 лв на всеки 20-30000 километра за "гаранционно техническо обслужване " както правят собствениците на всички немски "премиуми " , че и на останалите петролни и коя друга марка дава 8 години и 420 000 км без никакви допълнителни разходи

    Коментиран от #23

  • 16 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "незнайко":

    Еми не знам на какво ще се преориентират и кой ти каза ,че имат големи залежи на литии , а и къде прочете , че в бъдеще батериите ще са литиеви , но със сигурност за последните две години БВП е паднал от 2 трилиона на 1,3 трилиона , а Русия от 8 икономика на 12-13 и всички анализатори и дават да падне под 16 място в света , да не говорим , че по население скоро ще бъде по-малка даже от Турция и Германия .
  • 17 опсмопсус

    3 0 Отговор
    Не знаем кой изпусна духа от бутилката с тая Тесла!
    120г. петролните мафиоти не позволиха развитието на ел.колата!
  • 18 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "незнайко":

    За батериите също не си познал , вече има един куп електромобили и хибриди които се движат над десет години и батериите им държат над 80% от първоначалния капацитет , а и никой не ги изхвърля , а се изкупуват за над 50% от цената и се използват за изграждане на захранване на сгради, където спокойно ще изкарат още 10-12 години при остатъчен капацитет около 50% ( там тегло и обем нямат особено значение ) , така че не се безпокой ,новия внос на 8-10 години ще си идва с нови батерии за съвсем поносима цена и ще се различава от тези от магазина основно по някоя протрита седалка и чукната или ожулена ламарина
  • 19 асдфгххх

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Електрик":

    6.3 мотора ще се взема. :D

    Коментиран от #22

  • 20 гост

    1 0 Отговор
    Засега електрическите коли не са фактор освен в мегаполисите, където само те имат право да се движат. В глобален мащаб не оказват съществено влияние, доколкото е лакомията на ОПЕК, за да реализират печалби по-скоро. Няма начин да окажат ефект върху горивото, понеже нефта не се озползва само за гориво, но и химическата индустрия. Докато не стане масово и ел. коли втора употреба да се продават, то няма да има съществена промяна на пазара.

    Коментиран от #24

  • 21 некойси

    1 0 Отговор
    Е нормално, аз бих казал че технологията за читави електромобили съществува поне от 10 години и Елън Мъск го доказа.
    Време е за разместване на пазарните пластове.
    Вече има заводи за батери пакове, което означава че на производителите не се налага да градят собствени от клетки предназначени за лаптопи и телефони, а цената и качеството определено ще се подобряват.
    Надеждите ми са към Йон-натриевите батерии, ако успеят да ги развият до годни за употреба това ще промени много неща.
    Батерия, чиято суровина е изобилна, не съдържа токсични елементи, може да бъде свалена до нула, без това да я увреди.
    За сега това, което пишат е че основния проблем е спад на волтажа.
    Да им се неначудиш на франсетата, бях готов да се обзаложа че японци стоят зад тези батерии.
  • 22 Армандо

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "асдфгххх":

    Вземи си 36,5 L ако искаш то като дойде време за плащане на данък и гражданска ще започнеш да караш само на задна.Тя общината ще ти подготви пръстче с вазелин.хахахах.
  • 23 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Стига популизъм - пълна лъжа е, че не си зависим от производителите на авточасти и консумативи, защото имала 90% КПД.
    Пълна лъжа!!!
    Теслата да не би да не ползва гуми, лагери, чистачки, климатик, аудиосистема и т.н.? Залитането е крайности е проява на безмозъчност!

    Коментиран от #25, #26, #27

  • 24 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Хората ти обясняват че няма да има покачване на цената , а даже поевтиняване , защото предлагането ще продължава да е по-голямо от търсенето , а не че няма да се купува петрол. А в тази сфера дори 2-3 % промяна в търсенето са достатъчни да повлияят на цените , така че елекромобилите са достатъчен фактор , а и не са само те , и в енергетиката и хим. промишленост има един куп програми за съкращаване употребата на петрол . Дори шефа на най-голямата руска банка каза , че според него ерата на петрола е свършила и Русия е от губещите
  • 25 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Абсолютно нищо от това което си изброил не влиза в "техническото обслужване " за което аз говорех , да не говорим ,че в него общо взето влизат само смяна на масла и филтри и проверка на компютрите , а една смяна на ремъци или на накладки и дискове излиза колкото гумите и чистачките на Тесла за 10 години , ако не знаеш дори спирачките и издържат десет пъти повече , защото 90% от спирането става с регенерацията от елмотора . Да продължавам ли с "консумативите" и по сериозните ремонти или все пак ще ми кажеш една марка която дава повтарям : 8 години и 420000 км без други разходи , в някои страни дори и за гориво и паркиране във всички градски зони

    Коментиран от #28

  • 26 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Че даже стигна до климатик и аудиосистема , случайно да искаш и стелките и ароматизатора да ти сменят безплатно , щото петролните сигурно и това правят
  • 27 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Между другото климатика на Тесла работи при 4-5 пъти по малко натоварване , защото няма нужда да преодолява и горещината от ДВГ-то , така че и там ресурса е доста по-голям ,а нуждите от обслужване са в пъти по-малки, затова на Тесла Х има вентилация като за автобус и пак не се натоварва особено

    Коментиран от #44

  • 28 Гост

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Абсолютно нищо от това, което съм написал не си прочел!
    Преди да превключиш на автопилот на тема Тесла, е хубаво малко да вникнеш в мнението ми. А то е, че отговорих не на теб, а на коментар 3 - "Домакин", който написа тази простотия:
    "Изобщо не е същата зависимост, защото ток можеш да си произвеждаш сам и защото си независим от авточасти и консумативи".
    Какво техническо обслужване те гони?
    Зависим ли си от авточасти и консумативи ако имаш Тесла? Зависим си - точка!!!
    Не ми се спори за глупости и какво влизало и не влизало в обслужването на автомобил с ДВГ и Тесла. Писал си го 100 пъти, така че - моля те, спести ми го този път!
  • 29 гост

    0 0 Отговор
    Между другото преди 2-3 седмици бях в Амстердам , един час паркиране в градска зона е от 5 до 8 евро или средно 40-50 евро на ДЕН , които електромобилите не само не плащат а на всички паркинги има и безплатни зарядни , е не са Суперчарджъри , но за 4-5 часа си зареждаш колкото за деня и знаеш ли какво , такситата са Тесла
  • 30 просто фен

    0 0 Отговор
    За мен автомобилът е средство за придвижване от точка А до точка Б, но колкото се може по-бързо, по-безопасно, по-комфортно и не на последно място- по-евтино. В този ред на мисли ми е все тая дали колата е с ДВГ или ел. двигател, стига да ми покрива изискванията. Ето защо не виждам защо се дърляте тук. Ако толкова внимателно и задълбочено коментирахте и анализирахте, кого избирате на парламентарни, местни и всякакви други избори нямаше да сме на това дередже, но и тук и при изборите сте (сме) роби на клишетата и заблудите.
    Вярно, че не мога да си позволя, тази комбинация, която описах по-горе и се налага компромис продиктуван от съдържанието на портфейла ми, но поне можем по-внимателно да подбираме тия говеда от обора наречен Парламент.
    А пък с удоволствие бих карал ел. кола, тиха е, ускорява страхотно и ако подобрят времето за зареждане, пробегът и не се вдигне неоправдано цената на тока си заслужава.
    Извинявам се, че в авто темата набутах политиката, но не мислите ли, че точно заради калпавата политика само коментираме хубавите коли, а много малка част от нас ги карат.

    Коментиран от #31

  • 31 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "просто фен":

    Защо коментираш тогава хора, които очевидно имат различни виждания и тръпки от теб? Лично за мен това е страхотна новина. Не бих имал против за града да имам малка електричка и за кеф и извънградско някоя ламя
  • 32 някойси

    0 0 Отговор
    Не мога да разбера защо повечето хора си мислят , че зависи от техния вкус какво ще карат и някой ще ги пита какво искат . Както навремето някойси е решил и е наложил петрола , така сега този някойси е решил , че вече петрола не му е от полза и трябва да бъде сменен и той има средствата и възможностите да го направи , а всички останали просто ще трябва да се променят . За ваше щастие този някойси поне не мисли като другаря Ким Ир Сен , защото тогава просто щяхте да се качите пак на колелетата . Погледнете кои са най-богатите и проспериращи компании и какви загуби и перспективи очакват петролните такива и ще ви се изясни , а кой какво обичал на света му е през .............
  • 33 onq s konq

    0 0 Отговор
    Може и да има идиоти които си мислят че електромобилът освен да вози може и да "срива",но това си е техен проблем.А истината е проста-САЩ ЕДИНСТВЕНО МОГАТ ДА "СРИВАТ" цените на черното злато!!!Едно ембарго на Русия,едно сваляне на ембарго на Иран,едно "намигване" на ОПЕК и нещата заспиват!А за феновете на електромобилите е достатъчно ПАК САЩ да вдигне цените на ел.енергията в световен мащаб/няма да кажа как,но е още по.лесно от сриването на цените на петрола/ и ще се омърлушат за доста дълго време.Ей...бъдете умни,че да са ви умни и децата:)
  • 34 ацетабулум

    1 0 Отговор
    Нека нека, та малко и ние да сипем от евтиния бензин, хаххахаха!
  • 35 123

    0 0 Отговор
    https://youtu.be/jmAtsPiN3gw?t=1309
    Eto tuk 4oveka si kazva 4e za 200 000km e platil 3000lv za tok i obslujvane, no gumite sa otdelno.
  • 36 Гост

    0 0 Отговор
    Хахахахахахахахаха, електромобилите.... ахахахахахаха сривали..... хахахахахахаха, цената.... хахахахахахахахаха, цената...ох хахахахаха на петрола :)

    Коментиран от #40

  • 37 Евреин

    0 0 Отговор
    Не се лъжете, че има безплатен обяд - в калкулацията на 1 км пробег с електромобил се калкулира и цената на акумулатора...който не издържа 2 години - в един магазин ми говорят - 700 зареждания се равняват на 5 години - ама не дават 5 години гаранция на акумулатора...

    Коментиран от #38, #39

  • 38 123

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Евреин":

    Е Тесла дава 8 години гаранция, но колко повече ще издържи е различно
  • 39 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Евреин":

    е ти да не говориш за зарядни батерии, нелегален внос от Китай? Съвсем друго е качеството при производители като Тесла, които гарантират, че след 8 години батерията ще има капацитет 80%, ако не тогава ти я подменят с нова безусловно. Същото е с ПауърУол системите им, понеже говорим за мониторинг на процесите по заряд, разряд, температури - пакета е с водно охлаждане, и др. Когато батерията се използва по определен начин, тогава може да се даде тази гаранция. Не сравнявай с продукти от гаража на Дзън Лий.
  • 40 123

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Ех Гост чак сега ли го осмисли че да се разсмееш?
    Прочети че в статията става дума за 2023г, евентуално!!!
  • 41 гост

    0 0 Отговор
    И да ревете и да се смеете хората ви го казват черно на бяло , над 60% ръст при тези цени на петрола , а в следващите 3-4 години се очакват още 10-20 нови модела от всички производители , което означава ръст в пъти , а не в проценти , което петролните не могат и да сънуват , а производителите не си го и мечтаят. Плюс много затегната политика за емисиите и един куп други рестрикции за ДВГ .
  • 42 БГщайн

    0 0 Отговор
    еееее точно щяхме представим какво сътворихме в едно наше А Р З и тия електромобили ни отчаяха да продължим

    Коментиран от #43

  • 43 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "БГщайн":

    В Ловеч от 2017 ще сглобяват електрически Грейт Уол
  • 44 Electric

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    Евала човек. Добре си запознат с нещата. На друго място коментираш ли?

    Коментиран от #45

  • 45 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Electric":

    Ами на други места почти няма такива дървени философи като някои тук , дето и на бялото казват черно и си мислят , че всички са тъпи и не виждат за какво иде реч
  • 46 инженер

    0 1 Отговор
    Ако един електрически автомобил има батерия 50 киловатчаса средно. То един плугин хибрид се очертава да има около 10 . Вярно е че батериите на електрическия са по евтини за киловатчас , но пък са с няколко пъти по - голям капацитет и изискват много литий. Тa ако целта е съществено намаляване консумацията на бензин или газ, то на първо време решението е в хибридните след 2050 да кажем , може да се очаква постепенно налаГАНЕ НА ИЗЦЯЛО ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ

    Коментиран от #49

  • 47 инженер

    0 0 Отговор
    Това което в момента държи цената на нефта ниска е биоетанолът , биодизела , шистовия нефт и газ и най вече Саудитска Арабия. Като казвам биоетанолът разбирам ония един билион барела дневно етанол в щатите и 10 % етанол в американският бензин и бразилският етанол и по - малко биодизелът и биогазът в Европа. Шистовият нефт в щатите добави към 3 милиона барела дневно , а Саудитска Арабия има голямо производство над 10 милиона барела нефт. Та на първо време това са факторите за умерени цени на нефта . Но в по далечна перспектива идват хибридните и електрически коли , както и тези на водород.

    Коментиран от #50

  • 48 injener

    0 0 Отговор
    да се чете един милион барела етанол
  • 49 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "инженер":

    Явно не си чул , но за твое съжаление всички големи производители обявиха стратегии за пълен отказ от ДВГ до 2050 г. , което значи в развитите страни до 2030-2035 максимум , а Саудитска Арабия обяви ,че до 2040 г ще прекрати изцяло добива на петрол и то не заради изчерпване , а в ЕС е приет закон , че още 2025 г 50% от новите автомобили трябва да са с нулеви емисии , което изключва "хибриди"
    , които са най-голямата измама в автоиндустрията , а за лития не се безпокой , скоро няма да е главния материал за батерии
  • 50 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "инженер":

    Това което държи цената на нефта ниска е намаляващото потребление и следствие от него свръхпроизводство . САЩ преди 5-6 години бяха най-големия вносител на петрол в света , а сега от вносител станаха износител и то от първите три в света. Във всички развити страни има стандарти за емисии , според които след 2019-20 г. средния разход на новите автомобили трябва да спадне над 3 пъти спрямо 1990 г , а това значи 3 пъти по-малко петрол . Като добавиш и ограниченията за градски зони , стават 4 пъти . Това държи цената , а не биоетаноли и темподобни , които в момента струват около три пъти по-скъпо от петрола . Разбирам защо някои тук драпат със зъби и нокти за ДВГ-тата , но мисля , че е крайно време да се примирите , че времето им мина
  • 51 Галилей

    1 0 Отговор
    Хайде, крайно време е...Не забравяйте, че каменната ера е свършила, не защото са свършили камъните, а защото са напреднали технологиите.....
  • 52 гост

    0 0 Отговор
    Ето ви убиец на ДВГ-та , 4Х4 , 5 сек. до сто , над 1000 км пробег , практически вечна батерия без вредни вещества и пълно презареждане под 5 минути , разход 11 квч на 100 км / 1,1 лева на нощна тарифа/
    https://www.youtube.com/watch?v=t5Ic8XI3GlM